Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 18 december 2020

Oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking van directeur/directrice-generaal (A5) bij Brussel Preventie en Veiligheid in de beide taalrollen Brussel Preventie en Veiligheid is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de (...) - Directeur/directrice-generaal (A5) bij Brussel Preventie en Veiligheid Overeenkomstig artikel (...)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2020016240
pub.
18/12/2020
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking van directeur/directrice-generaal (A5) bij Brussel Preventie en Veiligheid in de beide taalrollen Brussel Preventie en Veiligheid is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Met toepassing van boek IV van voornoemd besluit verklaart de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de hierna beschreven betrekking vacant en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekking. De in te vullen betrekking is de volgende: - Directeur/directrice-generaal (A5) bij Brussel Preventie en Veiligheid Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.

Brussel Preventie en Veiligheid is belast met de voorbereiding en de uitvoering van de besluitvorming door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, de Minister-President en de Hoge Ambtenaar, al naargelang van hun respectieve bevoegdheidsdomeinen.

De opdracht van Brussel Preventie en Veiligheid kan als volgt worden omschreven: "het preventie- en veiligheidsbeleid op een transversale en multidisciplinaire wijze ontwikkelen, ten uitvoer brengen en coördineren".

Daartoe moeten in hoofdzaak de opdrachten worden verwezenlijkt: 1. van de Regering voor de opdrachten bedoeld in artikel 48, vierde lid van de wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen;2. van de Minister-President voor de opdrachten bedoeld in artikel 48, tweede lid van de wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen;3. van de Hoge Ambtenaar op grond van het toewijzingsbesluit van de Regering bedoeld in artikel 48, derde lid van de wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen. De betrekking is geopend in de beide taalrollen.

De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 29 van voornoemd besluit, namelijk: 1. Belg zijn;2. gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de beoogde betrekking;3. de burgerlijke en politieke rechten genieten;4. houder zijn van een diploma van niveau A of houder zijn van een getuigschrift afgeleverd door de Gemeenschappen of de instellingen erkend door deze laatste en die toegang verlenen tot de functie waarvoor de selectie georganiseerd wordt. Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 435 van voornoemd besluit, zich minstens op één van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: - minstens negen jaar anciënniteit in een functie van niveau A hebben; - minstens zes jaar leidinggevende ervaring hebben. Onder leidinggevende ervaring wordt verstaan ervaring inzake het beheer in een overheidsdienst of in een organisatie uit de privésector.

Iedere kandidatuur moet de volgende elementen bevatten : - Een uiteenzetting van de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate voorlegt om te solliciteren voor de betrekking, met gebruik van het gestandaardiseerd cv zoals bepaald in artikel 438 § 3 van voornoemd besluit en waarvan het model werd vastgelegd door de Minister De kandidaten van wie de kandidatuur door de selectiecommissie ontvankelijk verklaard werd, worden uitgenodigd voor een online-assessment en een elektronisch interview met de commissie, zoals bepaald door artikel 445 van voornoemd besluit.

Het online assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking.

Na afloop van het interview met de commissie brengt de selectiecommissie voor elke kandidaat/kandidate een gemotiveerd advies uit rekening houdend met: - de overeenstemming van het profiel van de kandidaat/kandidate met de functiebeschrijving, getoetst na voornoemd gesprek; - de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate laat gelden; - het resultaat van het assessment.

Na afloop van de selectie en na analyse van hun kandidatuur, worden de kandidaten bij gemotiveerde beslissing ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.

Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit duidt de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de mandaathouder aan onder de kandidaten van groep A. Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 35 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat van de mandaten, Emile Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel".

Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De envelop met uw kandidatuur moet in een tweede envelop zitten (elke envelop moet het opschrift "kandidatuur directeur/directrice-generaal - Brussel Preventie en Veiligheid" - "vertrouwelijk: niet openen" vermelden). De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: mandats@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.

De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het gestandaardiseerde curriculum vitae en inlichtingen betreffende de procedure kunnen worden verkregen bij het secretariaat van de mandaten van talent.brussels - mandats@talent.brussels .

^