Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 04 mei 2012

Samenstelling van een ****. - Oproep van kandidaten **** **** stelt een **** samen voor betrekkingen van de graad van directeur, niveau ****, rang ****3 . **** **** heeft een geldigheidsduur van drie jaar, eventueel(...) **** **** **** kandidaten, mannelijk of vrouwelijk, moeten aan de volgende ****(...)

bron
ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2012031217
pub.
04/05/2012
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN HET **** HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Samenstelling van een ****. - Oproep van kandidaten **** **** stelt een **** samen voor betrekkingen van de graad van directeur, niveau ****, rang ****3 (****).

**** **** heeft een geldigheidsduur van drie jaar, eventueel te hernieuwen.

**** **** **** kandidaten, mannelijk of vrouwelijk, moeten aan de volgende **** voldoen : - zich gedragen op een wijze die strookt met de vereisten van het ambt, - burgerlijke en politieke rechten genieten, - voldoen aan de wetten van de dienstplicht, - houder zijn van een diploma of **** dat overeenkomt met het niveau van de te verlenen graad opgenomen in bijlage 3 gevoegd bij het besluit van de **** Hoofdstedelijke **** van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de **** van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het **** **** Gewest;

Zijn vrijgesteld van deze voorwaarde : de statutaire ambtenaren van de volgende instellingen, voor zover ze het bewijs leveren dat ze in hun instelling van oorsprong geslaagd zijn voor een toegangsexamen in het niveau van de toe te kennen graad, georganiseerd door **** voor algemene materies : ****) de ministeries en de instellingen van openbaar nut die afhangen van de federale staat, de gemeenschappen en de gewesten;****) de **** ****, de **** **** en de **** ****; - slagen voor een **** georganiseerd door de raad van bestuur, - de medische geschiktheid bezitten die vereist is voor het uit te oefenen ambt.

**** betrekking van directeur is toegankelijk voor iedere persoon van de **** **** afkomstig uit de openbare sector of de ****.

**** betrekking is toegankelijk voor personen die ten minste 9 jaar anciënniteit hebben in niveau **** (of een gelijkwaardige graad) in de openbare sector of de ****.

**** de jaren gepresteerd in de openbare sector als in de **** worden in aanmerking genomen voor de berekening van de anciënniteit.

De raad van bestuur beslist over de **** van de graden op het ogenblik van het beoordelen van de ontvankelijkheid van de kandidaturen.

**** **** moeten vervuld zijn uiterlijk op het ogenblik van de indiening van de kandidatuur.

**** betreft een **** voor de onderstaande functies : Functiebeschrijvingen 1. **** ****3 (****) - Algemene **** - Coördinator van de departementen **** en Financiën/**** OPDRACHT **** directe medewerking verlenen aan de directeur-generaal van de **** **** bij : - de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de **** inzake de departementen **** en Financiën/Boekhouding; - de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van de departementen **** en Financiën/Boekhouding; - het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van de betrokken departementen.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van de **** door : - de kwaliteit van de prestaties te bevorderen en nauwe samenwerking binnen de betrokken departementen aan te moedigen; - de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; - eventuele problemen te identificeren en oplossingen te formuleren aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

ACTIVITEITEN Coördinatie van de departementen **** en Financiën/Boekhouding : - de hiërarchische verantwoordelijke bijstaan in het algemene dossierbeheer met een persoonlijke inbreng in de uitvoering; - de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : **** de informatie en de beslissingen genomen door de hogere organen doorgeven en gepast verdelen; **** de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers; **** de operationele problemen oplossen, begeleiding bieden bij moeilijke dossiers; **** vragen van medewerkers beantwoorden over de opdracht die zij moeten uitvoeren; **** toezien op het bereiken van de resultaten, op de verbetering ervan, op de kwaliteit van de uitvoering van de taken en op het naleven van de termijnen; **** de problemen bij personeelstekort oplossen door bij voorkeur medewerkers van het eigen departement in te schakelen en zelf een aantal dossiers te behandelen; **** de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden en de coherentie tussen de departementen verzekeren bij het beheer van dossiers die een transversale aanpak vergen; **** de opdracht superviseren en controleren; - meewerken aan de **** en de optimalisering van de ****; - de **** bijstaan bij de ****, de motivering en de evaluatie van de medewerkers; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van de betrokken departementen (deelnemen aan overlegvergaderingen, planningen van zijn eigen departement coördineren met oog voor de planningen van de andere departementen...); - eventuele problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - de **** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; - zich op de hoogte houden van de wijzigingen in de wetgeving, de aangelegenheden en/of de technieken die betrekking hebben op het (de) departement(en); ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; - de behoeften formuleren voor de vorming van de medewerkers van de betrokken departementen (in overleg met het **** of de ****); - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken, alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; - wetteksten en reglementaire documenten opmaken en/of deelnemen aan de opmaak ervan.

****, beheren en opvolgen van projecten : - de dossiers beheren met eventuele delegatie aan het **** of de ****; - elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; - een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; - de opdracht superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, termijnen en begrotingen; - problemen identificeren en melden en oplossingen voorstellen; - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; - zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, aangelegenheden en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : **** KENNIS - organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; - algemene organisatie en **** van de ****; - de opdracht en de prioriteiten van de directie waaronder de functie valt; - de algemene en specifieke administratieve procedures; - voldoende kennis van of ervaring in de aangelegenheden en de reglementering die het betrokken departement behandelt, in het bijzonder : **** wetgeving op de ****; **** boekhouding; **** fiscaliteit; **** ****; **** ****; **** controle van de besteding van de ****.

PRAKTISCHE VAARDIGHEDEN - **** eigen aan de ****; - één of meerdere teams leiden; - één of meerdere diensten coördineren en beheren : **** supervisie bij ****, zin voor analyse, structuur en doorzicht; **** delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; - accuraat communiceren; - de medewerkers adviseren en motiveren; - medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; - inzicht in de ****; - goede beheersing van de actuele technieken, methodes en hulpmiddelen met betrekking tot de activiteiten van de functie; - zich mondeling en schriftelijk correct uitdrukken; - kunnen onderhandelen met de private en de publieke sector.

**** - zich in zijn relatie met de medewerkers en klanten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - zijn verbintenissen nakomen en zijn verantwoordelijkheid opnemen; - een actieve **** aannemen; - een positieve en constructieve houding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de intern gemaakte afspraken, werkmethodes en regels.

RAPPORTEERT AAN : afhankelijk van de situatie aan de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administrateur-generaal, en in alle gevallen aan de directeur-generaal van de **** Diensten. 2. **** ****3 (****) - Stadsvernieuwing - Coördinator van het departement **** en **** Opdracht **** directe medewerking verlenen aan de directeur-generaal van de **** bij : ? de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de **** inzake het departement **** en Budget; ? de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van het departement **** en **** door : - in te staan voor de voorbereidende fase van de **** die in het kader van de privaat-publieke samenwerking of op basis van stedenbouwkundige lasten worden uitgevoerd; - de uitgaven en opbrengsten van de **** voor de verschillende projecten op te volgen; - een databank van de evolutie van de verschillende projecten te ontwikkelen en te beheren; ? het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van het betrokken departement.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van de **** door : ? de kwaliteit van de prestaties te bevorderen en nauwe samenwerking binnen het betrokken departement aan te moedigen; ? de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; ? eventuele problemen te identificeren en oplossingen te formuleren aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

**** Coördinatie van het departement **** en Budget ? de hiërarchische verantwoordelijke bijstaan in het algemene dossierbeheer met een persoonlijke inbreng in de uitvoering; ? de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : **** de informatie en de beslissingen genomen door de hogere organen doorgeven en gepast verdelen; **** de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers; **** de operationele problemen oplossen en ondersteuning bieden bij moeilijke dossiers; **** vragen van medewerkers beantwoorden over de opdracht die zij moeten uitvoeren; **** toezien op het bereiken van de resultaten, op de verbetering ervan, op de kwaliteit van de uitvoering van de taken en op het naleven van de termijnen; **** de problemen bij personeelstekort oplossen door bij voorkeur medewerkers van het eigen departement in te schakelen en zelf een aantal dossiers te behandelen; **** de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden en de coherentie tussen de departementen verzekeren bij het beheer van dossiers die een transversale aanpak vergen; **** de opdracht superviseren en controleren; ? het **** bijstaan bij de ****, de motivering en de evaluatie van de medewerkers; ? instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van het betrokken departement (deelnemen aan overlegvergaderingen, planningen van zijn eigen departement coördineren met oog voor de planningen van de andere departementen...); ? eventuele problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; ? de **** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; ? zich op de hoogte houden van de wijzigingen in de wetgeving, de aangelegenheden en/of de technieken die betrekking hebben op het departement; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; ? de behoeften formuleren voor de vorming van de medewerkers van het betrokken departement (in overleg met het ****); ? toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken, alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; ? wetteksten en reglementaire documenten opmaken en/of deelnemen aan de opmaak ervan.

****, beheren en opvolgen van projecten ? de dossiers beheren met eventuele delegatie aan het ****; ? elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; ? een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; ? de opdracht superviseren en controleren; ? vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; ? de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, termijnen en begrotingen; ? problemen identificeren en melden en oplossingen voorstellen; ? toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; ? zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, aangelegenheden en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : **** **** ? organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; ? algemene organisatie en **** van de ****; ? de opdracht en de prioriteiten van de directie waaronder de functie valt; ? de algemene en specifieke administratieve procedures; ? voldoende kennis van of ervaring in de aangelegenheden en de reglementering die het betrokken departement behandelt, in het bijzonder : - stadsvernieuwing; - ****; - ****; - publiek-privaat ****; - de wet-****; - stedenbouw, milieu en saneringen; - ****; - controle van de besteding van ****.

Praktische vaardigheden ? **** eigen aan de ****; - één of meerdere teams leiden; - één of meerdere diensten coördineren en beheren : **** supervisie bij ****, zin voor analyse, structuur en doorzicht; **** delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; - accuraat communiceren; - medewerkers adviseren en motiveren; - medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; ? inzicht in de ****; ? goede beheersing van de actuele technieken, methodes en hulpmiddelen met betrekking tot de activiteiten van de functie; ? zich mondeling en schriftelijk correct uitdrukken; ? kunnen onderhandelen met de private en de publieke sector.

**** ? zich in zijn relatie met de medewerkers en klanten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; ? zijn verbintenissen nakomen en zijn verantwoordelijkheid opnemen; ? een actieve **** aannemen; ? een positieve en constructieve houding aannemen; ? het arbeidsreglement naleven en doen naleven; ? zich nauwkeurig houden aan de intern gemaakte afspraken, werkmethodes en regels.

**** aan : afhankelijk van de situatie aan de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administrateur-generaal, en in alle gevallen aan de directeur-generaal van de ****. 3. **** ****3 (****) - Stadsvernieuwing - Coördinator van het departement **** OPDRACHT **** directe medewerking verlenen aan de directeur-generaal van de **** bij : - de voorbereiding, de uitvoering en de opvolging van de beslissingen van de bestuursorganen van de **** inzake het departement Commercialisering; - de programmering, de coördinatie en de opvolging van de activiteiten van het departement **** door de verkoop te organiseren van de woningen en andere onroerende goederen gebouwd in het kader van ****; - het opstarten en beheren van de projecten met betrekking tot de aangelegenheden van het betrokken departement.

Bijdragen tot de goede werking en het imago van de **** door : - de kwaliteit van de prestaties te bevorderen en nauwe samenwerking binnen het betrokken departement aan te moedigen; - de communicatie met de andere directies en departementen te bevorderen; - eventuele problemen te identificeren en oplossingen te formuleren aan de hiërarchische meerderen en aan andere diensten of departementen.

ACTIVITEITEN Coördinatie van het departement Commercialisering : - de hiërarchische verantwoordelijke bijstaan in het algemene dossierbeheer met een persoonlijke inbreng in de uitvoering; - de activiteiten coördineren en toezien op de **** uitvoering van de administratieve en de operationele taken : **** de informatie en de beslissingen genomen door de hogere organen doorgeven en gepast verdelen; **** de operationele doelstellingen, de ****, de termijnen en de middelen voor het bereiken ervan bepalen via concrete instructies en taken, of de delegatie van verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers; **** de operationele problemen oplossen, begeleiding bieden bij moeilijke dossiers; **** vragen van medewerkers beantwoorden over de opdracht die zij moeten uitvoeren; **** toezien op het bereiken van de resultaten, op de verbetering ervan, op de kwaliteit van de uitvoering van de taken en op het naleven van de termijnen; **** de problemen bij personeelstekort oplossen door bij voorkeur medewerkers van het eigen departement in te schakelen en zelf een aantal dossiers te behandelen; **** de communicatie tussen de verschillende **** onderhouden en de coherentie tussen de departementen verzekeren bij het beheer van dossiers die een transversale aanpak vergen; **** de opdracht superviseren en controleren; - meewerken aan de **** en de optimalisering van de ****; - het **** bijstaan bij de ****, de motivering en de evaluatie van de medewerkers; - instaan voor de interne communicatie en het interne overleg over de activiteiten van het betrokken departement (deelnemen aan overlegvergaderingen, planningen van zijn eigen departement coördineren met oog voor de planningen van de andere departementen...); - eventuele problemen opsporen en signaleren en oplossingen formuleren; - de **** vertegenwoordigen bij externe partners in opdracht van de hiërarchische meerdere; - zich op de hoogte houden van de wijzigingen in de wetgeving, de aangelegenheden en/of de technieken die betrekking hebben op het departement; ze naleven en doen naleven bij de uitoefening van de diverse activiteiten; - de behoeften formuleren voor de vorming van de medewerkers van het betrokken departement (in overleg met het ****); - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken, alsook op het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht; - wetteksten en reglementaire documenten opmaken en/of deelnemen aan de opmaak ervan.

****, beheren en opvolgen van projecten : - de dossiers beheren met eventuele delegatie aan het ****; - elementen aanbrengen voor een eerste financiële evaluatie van de projecten; - een planning opmaken en toezien op de coördinatie van de activiteiten van de **** en op het naleven van de termijnen; - de opdracht superviseren en controleren; - vergaderingen beleggen, eraan deelnemen en ze leiden; - de opstart van een project volgen, toezien op de naleving van de verplichtingen, termijnen en begrotingen; - problemen identificeren en melden en oplossingen voorstellen; - toezien op de correcte uitvoering van de administratieve taken; het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de projecten verzekeren; - zich op de hoogte houden van de evolutie van de wetgeving, aangelegenheden en/of technieken die betrekking hebben op de projecten.

Profiel van de bekwaamheden Niveau : **** KENNIS - organisatie van de instellingen van het **** **** Gewest; - algemene organisatie en **** van de ****; - de opdracht en de prioriteiten van de directie waaronder de functie valt; - de algemene en specifieke administratieve procedures; - voldoende kennis van of ervaring in de aangelegenheden en de reglementering die het betrokken departement behandelt, in het bijzonder : **** stadsvernieuwing **** **** **** **** **** publiek-privaat **** **** de wet-**** **** stedenbouw, milieu, sanering **** **** **** controle van de besteding van de ****.

PRAKTISCHE VAARDIGHEDEN - **** eigen aan de ****; - één of meerdere teams leiden; - één of meerdere diensten coördineren en beheren : **** supervisie bij ****, zin voor analyse, structuur en doorzicht; **** delegatie van taken of verantwoordelijkheden aan het **** en de medewerkers via concrete, duidelijke en precieze instructies; - accuraat communiceren; - de medewerkers adviseren en motiveren; - medewerkers coachen, begeleiden en evalueren; - inzicht in de ****; - goede beheersing van de actuele technieken, methodes en hulpmiddelen met betrekking tot de activiteiten van de functie; - zich mondeling en schriftelijk correct uitdrukken; - kunnen onderhandelen met de private en de publieke sector.

**** - zich in zijn relatie met de medewerkers en klanten laten inspireren door de regels eigen aan de menselijke waardigheid, teamgeest en professionalisme; - zijn verbintenissen nakomen en zijn verantwoordelijkheid opnemen; - een actieve **** aannemen; - een positieve en constructieve houding aannemen; - het arbeidsreglement naleven en doen naleven; - zich nauwkeurig houden aan de intern gemaakte afspraken, werkmethodes en regels.

RAPPORTEERT AAN : afhankelijk van de situatie aan de raad van bestuur, de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de administrateur-generaal, en in alle gevallen aan de directeur-generaal van de ****.

Indiening van de kandidaturen **** elke betrekking dient een aparte kandidatuur ingediend te worden.

**** ontvankelijk te zijn, moet de kandidatuur worden ingediend : - hetzij bij een ter post aangetekend schrijven gericht aan de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder van de **** op het volgende adres : **** **** 6 1080 **** - hetzij door persoonlijke overhandiging aan de voorzitter of de afgevaardigd bestuurder tegen ondertekening van een ontvangstbewijs, uiterlijk 28/05/2012.

Elke kandidaatstelling moet : 1) minstens de volgende elementen bevatten : ****) ze moet gedateerd en ondertekend zijn door de kandidaat;****) ze moet de naam, de voornaam en de eventuele graad van de kandidaat vermelden;****) ze moet uitdrukkelijk vermelden hoe de kandidaat denkt te beantwoorden aan de **** en te beantwoorden aan een van de hierboven beschreven betrekkingen.2) vergezeld zijn van de volgende documenten : ****) een curriculum vitae;****) een gemotiveerde brief waarin de kandidaat uiteenzet hoe hij meent te beantwoorden aan het profiel van de functiebeschrijving;****) een uittreksel uit de geboorteakte;****) een attest van goed gedrag en zeden uitgereikt gedurende de laatste drie maanden;****) een kopie van het behaalde diploma of de behaalde diploma's;****) elk document of getuigschrift dat de beroepservaring bewijst. **** de kandidaturen die zijn ingediend overeenkomstig de voorgeschreven vorm en termijn komen in aanmerking.

Proef **** ingeschreven en toelaatbare kandidaten worden onderworpen aan : - een **** schriftelijk examen met open vragen en/of ****, - een **** mondeling examen, - een **** ****.

**** examens betreffen de aangelegenheden die te kennen zijn voor de functie.

Het mondelinge examen bestaat uit een hoorzitting voor een jury en is enkel voor die kandidaten die minstens 60 % van de punten behaalden voor de schriftelijke proef.

**** de kandidaten die minstens 60 % behaalden voor elk van de twee proeven worden toegelaten tot het **** ****.

**** **** **** bestaat uit een beoordeling van de **** zoals omschreven in de functiebeschrijvingen.

Een reglement ligt ter beschikking van de kandidaten die het aanvragen.

**** deze betrekkingen is de inhoud van het schriftelijke examen specifiek naargelang van de gekozen betrekking.

Een lijst van de aangelegenheden die voor elk examen te kennen zijn, zal beschikbaar zijn op de **** van de **** (****.****.****/****).

De te kennen aangelegenheden voor elk examen worden ter beschikking gesteld van de kandidaten op eenvoudig verzoek.

**** bezorgen van deze inlichtingen impliceert geenszins dat de kandidatuur ontvankelijk is.

^