Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 22 maart 2011

Vacante betrekkingen De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : - verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; - verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van - controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; - info(...)

bron
commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer
numac
2011018095
pub.
22/03/2011
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

COMMISSIE VOOR DE BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER


Vacante betrekkingen De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : - verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; - verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van persoonsgegevens, aan de bevoegde instanties; - controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; - informeert en verleent bijstand aan de betrokken personen bij de uitoefening van hun rechten en plichten, om bij te dragen tot de evenwichtige vrijwaring van het grondrecht van elkeen op bescherming van de persoonlijke levenssfeer bij de verwerking van persoonsgegevens.

De Commissie is een onafhankelijk orgaan opgericht bij de wet van 8 december 1992 en sedert 26 juni 2003 ingesteld bij de Kamer van volksvertegenwoordigers. Zij bestaat uit 8 vaste leden en 8 plaatsvervangende leden. De mandaten van voorzitter en ondervoorzitter zijn voltijdse functies.

Binnen de Commissie kunnen sectorale comités worden opgericht die bevoegd zijn voor specifieke sectoren. Momenteel zijn er zes comités actief of in oprichting : Rijksregister, Sociale Zekerheid en de Gezondheid, Kruispuntbank van Ondernemingen, Federale Overheid, Toezichtcomité Phenix en Statistisch Toezichtcomité.

De Commissie wordt ondersteund door een administratie (secretariaat) waarvan de ambtenaren worden benoemd door de Commissie.

In de loop van de tweede kwartaal 2011 zal de Commissie overgaan tot de aanwerving van 2 statutaire juristen voor een functie binnen haar administratie. De aanwerving geschiedt door middel van een vergelijkend examen. De laureaten treden in dienst in hoedanigheid van stagedoende ambtenaar.

Aan de benoemingsvoorwaarden moet zijn voldaan uiterlijk op 1 juni 2011.

I. Algemene vereisten Iedere kandidaat moet aan de volgende algemene vereisten voldoen : - onderdaan zijn van een land van de Europese Unie; - van onberispelijk gedrag zijn; - zijn burgerlijke en politieke rechten genieten; - aan de algemene en functiespecifieke competenties voldoen; - aan de bijzondere vereisten voldoen inzake diploma en/of getuigschrift.

II. Bijzondere vereisten per vacante betrekkingen De gedetailleerde functiebeschrijving met de resultaatgebieden, generieke en functiespecifieke competenties, kan aangevraagd worden bij het secretariaat van de Commissie en is ook te consulteren op de website van de Commissie, zoals hierna aangegeven.

STATUTAIRE AMBTENAREN 1. Functies voorbehouden aan ambtenaren behorende tot de Franse taalrol - Rechtskundig Adviseur (code 2011- A/1/F) Doel van de functie - Verstrekken van rechtskundig advies m.b.t. alle materies en dossiers die de Commissie aanbelangen, hetzij aan de leden van de Commissie en de leden van de sectorale comités, hetzij aan het algemeen bestuur en de afdelingshoofden alsook aan de medewerkers van de Commissie, hetzij extern in bepaalde gevallen.

Specifieke competenties - Goede kennis van de internationale en nationale regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer en de informatieveiligheid; - Sterk synthetisch en analytisch vermogen; - Innovatief en proactief vermogen; - Sterke zin voor autonomie en zelfstandig handelen; - Sterk vermogen tot communicatie; - Goede kennis van vergadertechnieken, verslaggeving en communicatievaardigheid; - Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Powerpoint, Excel); - De goede kennis van het Nederlands en het Engels vormt een troef; - Master in de rechten.

Verloning Weddeschaal A1 : 28.421 - 41.841 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A2 : 31.723 - 51.243 EUR (100 %) Na 6 jaar weddeschaal A3 : 41.499 - 60.908 EUR (100 %) III. Examenprocedure Het vergelijkend examen zal plaatsvinden in de loop van het tweede kwartaal 2011.

De proeven worden georganiseerd door een examencommissie bestaande uit minstens drie personen.

Ze bestaan uit een kennisproef over de materie en een proef waarbij wordt nagegaan of de kandidaat over de vereiste generieke en specifieke competenties beschikt. In principe zijn alle proeven mondeling. Evenwel, al naar gelang het aantal inschrijvingen kan de kennisproef schriftelijk georganiseerd worden. De (schriftelijke en/of mondelinge) kennisproef wordt beoordeeld op twintig punten en om te slagen dient de kandidaat 12 punten te behalen. 1. Indien het aantal kandidaten de organisatie van een schriftelijke kennisproef rechtvaardigt, zal de examenprocedure op de volgende manier plaatsvinden : Het examen verloopt in twee fasen : een schriftelijke proef over de materie en daarna een mondelinge proef met een gedeelte over de materie en een gedeelte over de vereiste competenties en vaardigheden. De eerste schriftelijke proef betreffende de materie wordt beoordeeld op vijftien punten en zal in de vorm van meerkeuzevragen zijn. Om tot de volgende proef toegelaten worden, dient de kandidaat 7 punten te behalen. Dit deel zal gevolgd worden door een mondelinge proef over de materie (op 5 punten). Op het geheel, wordt de proef over de materie (schriftelijk en mondeling deel) beoordeeld op 20 punten. Om te slagen, dient de kandidaat minimum 12 punten te behalen.

Een tweede mondeling deel volgt waarbij wordt nagegaan of de kandidaat over de vereiste generieke en specifieke competenties beschikt. De beoordeling gebeurt door afweging ten overstaan van het vooropgesteld profiel. Er wordt beslist door toekenning van de vermelding "geschikt", "minder geschikt" of "niet geschikt". 2. Indien het aantal kandidaten niet de organisatie van een schriftelijke kennisproef vereist, zal de examenprocedure op de volgende manier plaatsvinden : Het examen verloopt in twee fasen : een mondelinge proef over de materie en daarna een mondelinge proef over de vereiste competenties en vaardigheden. De eerste mondelinge proef wordt beoordeeld op twintig punten. Om te slagen dient de kandidaat 12 punten te behalen.

Een tweede mondeling deel volgt waarbij wordt nagegaan of de kandidaat over de vereiste generieke en specifieke competenties beschikt. De beoordeling gebeurt door afweging ten overstaan van het vooropgesteld profiel. Er wordt beslist door toekenning van de vermelding "geschikt", "minder geschikt" of "niet geschikt".

In beide geval, wordt op het einde van de proeven een proces-verbaal opgesteld met desgevallend de rangschikking van de kandidaten en het resultaat dat elke kandidaat behaalde. Deze rangschikking telt 3 groepen : A = geschikt en geslaagd, B = minder geschikt en geslaagd, C = niet geschikt en/of niet geslaagd. In voorkomend geval wordt binnen elke groep en eindrangschikking opgesteld in functie van het totaal aantal bekomen punten. Bij een ex-aequo binnen eenzelfde groep, zal de jury een nieuwe rangschikking opstellen op basis van de kwalificaties die eigen zijn aan elke kandidaat.

Op schriftelijk verzoek ( brief of E-mail ) kan het examenreglement alsook de samenstelling van de examencommissie worden verkregen.

IV Inschrijving uiterste datum : 22 april 2011.

De inschrijving gebeurt, op straffe van onontvankelijkheid, enkel door een aangetekende brief aan de Voorzitter van de Commissie, ter attentie van Mevr. Elisabeth Nam, Hoogstraat 139, 1000 Brussel. De sollicitatie is maar ontvankelijk wanneer ze is vergezeld van : - een afschrift van de vereiste studiegetuigschriften of diploma's; - een curriculum vitae; - een afzonderlijke nota waarin de motivering voor de geambieerde functie blijkt en de beroepservaring wordt toegelicht.

De datum van poststempel geldt als bewijs.

Voor verdere inlichtingen kan men zich wenden tot Elisabeth Nam, telefoon : 02-213 85 58, e-mail : elisabeth.nam@privacycommission.be.

De vacante betrekkingen, de functiebeschrijvingen en het examenreglement zijn eveneens te consulteren op de website van de Commissie : www.privacycommission.be

^