Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 30 maart 2010

Vacante betrekkingen De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : - verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; - verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van - controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; - info(...)

bron
commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer
numac
2010018115
pub.
30/03/2010
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

COMMISSIE VOOR DE BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER


Vacante betrekkingen De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : - verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; - verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van persoonsgegevens, aan de bevoegde instanties; - controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; - informeert en verleent bijstand aan de betrokken personen bij de uitoefening van hun rechten en plichten, om bij te dragen tot de evenwichtige vrijwaring van het grondrecht van elkeen op bescherming van de persoonlijke levenssfeer bij de verwerking van persoonsgegevens.

De Commissie is een onafhankelijk orgaan opgericht bij de wet van 8 december 1992 en sedert 26 juni 2003 ingesteld bij de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Zij bestaat uit 8 vaste leden en 8 plaatsvervangende leden. De mandaten van voorzitter en ondervoorzitter zijn voltijdse functies.

Binnen de Commissie kunnen sectorale comités worden opgericht die bevoegd zijn voor specifieke sectoren. Momenteel zijn er zes comités actief of in oprichting : rijksregister, sociale zekerheid en gezondheid, kruispuntbank van ondernemingen, federale overheid, Phenix en Statistich toezichtcomité.

De Commissie wordt ondersteund door een administratie (secretariaat) waarvan de ambtenaren worden benoemd door de Commissie.

In de loop van de maand mei 2010 zal de Commissie overgaan tot de samenstelling van een wervingsreserve van ambtenaar voor een functie binnen haar administratie.

De aanwerving geschiedt door middel van een vergelijkend examen. De laureat treedt in dienst in hoedanigheid van stagedoende agent.

Aan de benoemingsvoorwaarden moet zijn voldaan op 1 juli 2010.

I. ALGEMENE VEREISTEN Ieder kandidaat moet aan de volgende algemene vereisten voldoen : - onderdaan zijn van een land van de Europese Unie; - van onberispelijk gedrag zijn; - zijn burgerlijke en politieke rechten genieten; - aan de algemene en functiespecifieke competenties voldoen; - aan de bijzondere vereisten voldoen inzake diploma en/of getuigschrift.

II. BIJZONDERE VEREISTEN PER VACANTE BETREKKING De gedetailleerde functiebeschrijving met de resultaatgebieden, generieke en functiespecifieke competenties, kunt aangevraagd worden bij het secretariaat van de Commissie en is ook te consulteren op de website van de Commissie, zoals hierna aangegeven.

B. Functies voorbehouden aan ambtenaren behorende tot de Franse taalrol. 1. Vertaler (code : 2010 - B/01/F) a.Doel van de functie - Vertalen van en naar de moedertaal van alle documenten die noodzakelijk zijn voor de goede interne en externe werking van de Commissie. - Occasioneel Engelse vertalingen van en naar de moedertaal van alle documenten die noodzakelijk zijn voor de goede interne en externe werking van de Commissie - Ondersteunen van het beleid op het vlak van het correct taalgebruik in geschreven en gesproken communicatie in de beide landstalen. b. Specifieke competenties - Inzicht in de terminologie betreffende de problematiek en de regelgeving m.b.t. de persoonlijke levenssfeer. - Zeer goede kennis van het Nederlands - Goede kennis van het Engels - De kennis van het Duits is een voordeel - Sterke zin voor autonomie en zelfstandig werken. - Vertrouwdheid met de gangbare bureauticatools (Word, Excel). - Kandidaats- of Graduaatsdiploma c. Verloning Weddeschaal B8/1 : 23.785 - 41.742 EUR (100 %) III. EXAMENPROCEDURE De vergelijkende examen zal plaatsvinden in de loop van het tweede kwartaal 2010.

De proeven worden georganiseerd door een examencommissie bestaande uit minstens drie personen. Op schriftelijk verzoek (brief of E-mail) kan het examenreglement alsook de samenstelling van de examencommissie worden verkregen. 1. Vertaler (code : 2010- B/01/F) Het examen verloopt in twee fasen : een kennisproef (schriftelijke en mondelinge) en een proef van de competenties en vaardigheden.Om te kunnen deelnemen aan een proef moeten de kandidaten noodzakelijkerwijze geslaagd zijn voor de voorgaande proef.

De eerste kennisproef bestaat uit een schriftelijk en een mondeling gedeelte. Het schriftelijke gedeelte bestaat uit een vertaling van een Nederlandse tekst naar het Frans, en een vertaling van een Frans tekst naar het Engels. Tijdens het mondeling onderhoud zal de mondelinge kennis beoordeeld worden. Het geheel van de kennisproef wordt beoordeeld op twintig punten en om te slagen dient de kandidaat 12 punten te behalen. Er wordt beoordeeld met « geslaagd » of « niet geslaagd ».

De tweede proef (mondeling) gaat na of de kandidaat over de vereiste generieke en specifieke competenties beschikt. De beoordeling gebeurt door afweging ten overstaan van het vooropgesteld profiel. Er wordt beslist door toekenning van de vermelding « geschikt », « minder geschikt » of « niet geschikt ».

Op het einde van de proeven en het examen wordt een proces-verbaal opgesteld met desgevallend de rangschikking van de kandidaten en het resultaat dat elke kandidaat behaalde. Het eindklassement van het geheel van de proeven wordt opgesteld in functie van het totaal aantal behaalde punten. Deze rangschikking telt 3 groepen : A = geschikt, B = minder geschikt, C = niet geschikt/niet geslaagd.

In voorkomend geval wordt binnen elke groep en eindrangschikking opgesteld in functie van het totaal aantal bekomen punten. Bij een ex-aequo binnen eenzelfde groep, zal de jury een nieuwe rangschikking opstellen op basis van de kwalificaties die eigen zijn aan elke kandidaat.

IV. INSCHRIJVING UITERSTE DATUM : 29 april 2010.

De inschrijving gebeurt, op straffe van onontvankelijkheid, enkel door een aangetekende brief aan de Voorzitter van de Commissie, ter attentie van Mevr. Elisabeth Nam, Hoogstraat 139, 1000 Brussel. De sollicitatie is maar ontvankelijk wanneer ze is vergezeld van : - een afschrift van de vereiste studiegetuigschriften of diploma's; - een curriculum vitae; - een afzonderlijke nota waarin de motivering voor de geambieerde functie blijkt en de beroepservaring wordt toegelicht.

De datum van poststempel geldt als bewijs.

Voor verdere inlichtingen kan men zich wenden tot Elisabeth Nam, telefoon : 02-213 85 58, e-mail : elisabeth.nam@privacycommission.be.

De vacante betrekkingen, de functiebeschrijvingen en het examenreglement zijn eveneens te consulteren op de website van de Commissie : www.privacycommission.be.

^