gepubliceerd op 24 november 2004
Openstaande betrekking van « adviseur-generaal Beheerscontrole » binnen de Stafdienst Budget en Beheerscontrole. - Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbenden, titularissen van de graad van rangen 13 of 14 ter kennis gebracht dat de (...) Beschrijving van de opdrachten van de stafdienst Budget en Beheerscontrole a) Omschrijving van (...)
FEDERALE OVERHEIDSDIENST VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU
Openstaande betrekking (m/v) van « adviseur-generaal Beheerscontrole » binnen de Stafdienst Budget en Beheerscontrole. - Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbenden, titularissen van de graad van rangen 13 of 14 ter kennis gebracht dat de betrekking van adviseur - generaal Beheerscontrole (rang 15) binnen de stafdienst Budget en Beheerscontrole voorzien op het personeelsplan van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu door verhoging in graad te begeven is. De adviseur -generaal leidt de dienst Beheerscontrole.
Beschrijving van de opdrachten van de stafdienst Budget en Beheerscontrole a) Omschrijving van de algemene context de de stafdienst. De stafdienst Budget en Beheerscontrole staat in voor het financiële beheer, de beheerscontrole en de logistieke ondersteuning van de operationele diensten van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu. b) Omschrijving van de opdrachten van de dienst Beheerscontrole De dienst beheerscontrole staat in voor het ontwikkelen van beheers -en managementinstrumenten alsook voor de ondersteuning bij de implementatie ervan in de Organisatie op het vlak van interne controle, integriteit, kwaliteitszorg ten einde het management van de Federale overheidsdienst in staat te stellen zijn doelstellingen te realiseren De belangrijkste resultaatgebieden van de te begeven functie: - Als leidinggevende aansturen van de afdeling Beheerscontrole teneinde de dienst op een efficiënte, kwalitatieve en dynamische manier te laten werken aan de hand van de meest aangepaste managementvormen - Als coach de directeur van de stafdienst ondersteunen bij het begeleiden van afdelingshoofden en hun medewerkers en er zo toe bijdragen dat deze op een gemotiveerde wijze hun taken kunnen uitoefenen en binnen de dienst de kennis inzake beheerscontrole overdragen teneinde de deskundigheid en autonomie van de afdelingshoofden en medewerkers te verhogen - Als vertegenwoordiger van de dienst de relaties onderhouden met Directiecomité, Directoraten-generaal en stafdiensten, andere overheidsdiensten, in bijzonder de Federale overheidsdienst Budget en Beheerscontrole en Personeel en Organisatie, rekenhof, Inspectie van Financiën - Als projectleider « beheerscontrole » zich op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen om betrouwbare en kwaliteitsvolle informatie te leveren en projecten opstarten die bijdragen tot het verder uitbouwen van een effectieve beheerscontrole en een managementcultuur waarin beheerscontrole een belangrijke pijler is - Als juridisch adviseur het behandelen en begeleiden van de juridische materies inzake het vakgebied van de stafdienst Budget en beheerscontrole teneinde de juridische correctheid ervan te verzekeren Het competentieprofiel van de functie: - Visie op de te begeven functie kunnen ontwikkelen - Kennis van managementtechnieken (Business Proces Re - engineering, Human Resources, Ontwikkelcirkels,...) - Kennis van de Wet op de Overheidsopdrachten, begrotingswetgeving - reglementering en betalingsverkeer - Kennis van beheerscontrole en financiële reporting - Kennis van metingmethodes en - instrumenten inzake rentabiliteit en prestaties, Balanced Scorecard - Flexibel en vernieuwend denken - Realiseren van doelstellingen - Analytisch vermogen - Verantwoordelijkheidszin en initiatief nemen - Coachen, motiveren en ontwikkelen van het personeel - Samenwerken en uitbouwen van netwerken - Mondelinge en schriftelijke communicatie - Overtuigen, onderhandelen en doorzettingsvermogen - Loyaliteit en integriteit - Gerichtheid op de burger en de maatschappij De volledige functiebeschrijving kan opgevraagd worden bij de Stafdienst Personeel en Organisatie, van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Oratoriënberg 20, bus 3, 1010 Brussel (email cathy.longeval@health.fgov.be) Overeenkomstig de bepalingen van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937, houdende het statuut van het Rijkspersoneel en van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het rijkspersoneel staat deze betrekking open voor rijksambtenaren die op datum van hun benoeming voldoen aan de hierna volgende voorwaarden : 1. Rijksambtenaar zijn en titularis van de graad van rangen 13 of 14 en 2.tenminste één jaar graadanciënniteit en twaalf jaar anciënniteit in niveau 1 hebben op het ogenblik van de bevordering.
De ambtenaar die zal worden benoemd moet de betrekking bekleden De belanghebbende ambtenaren worden erom verzocht hun kandidatuur bij aangetekend schrijven toe te sturen aan de Voorzitter van het Directiecomité van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Oratoriënberg 20, bus 3, 1010 Brussel) binnen een termijn van 10 werkdagen die ingaat op de eerste werkdag volgend op de bekendmaking van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (poststempel geldt als bewijs). De sollicitatiebrief vermeldt de naam, de voornamen, de graad van de kandidaat, een uiteenzetting van de aanspraken in functie van het profiel en de visie van de kandidaat op de te begeven functie (missie, strategische doelstellingen, belangrijkste uitdagingen) De kandidaten die op regelmatige wijze hun kandidatuur hebben ingediend kunnen worden gehoord door het directiecomité indien hij dat noodzakelijk acht of indien de betrokkenen erom vragen.
De kandidaten die niet tot de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu behoren, moeten een document verstrekken, afgeleverd door de stafdienst Personeel en Organisatie of personeelsdienst van het Federaal Bestuur dat hen tewerkstelt, waarin bevestigd wordt dat zij een graad in rang 13 of 14 definitief bekleden en met vermelding van de datum van benoeming in die graad.
Het onderzoek van de kandidaturen door het Directiecomité zal op basis van hun overeenstemming met het functieprofiel worden gedaan.
Bijgevolg worden de kandidaten gevraagd aan te tonen dat zij beschikken over de competenties om aan het functieprofiel te voldoen.
De Voorzitter, D. CUYPERS