Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 19 november 2004

Regie der Gebouwen Vacante betrekking van adviseur-generaal (rang 15) Oproep tot kandidaten Een betrekking van adviseur-generaal (m/v) is te begeven bij de afdeling Personeel en Organisatie van de Regie der Gebouwen. Overeenkomstig het (...) de vastbenoemde ambtenaren van de instellingen titularis van een graad van rang 15; de vastbenoe(...)

bron
federale overheidsdienst financien
numac
2004002131
pub.
19/11/2004
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN


Regie der Gebouwen Vacante betrekking van adviseur-generaal (m/v) (rang 15) Oproep tot kandidaten Een betrekking van adviseur-generaal (m/v) is te begeven bij de afdeling Personeel en Organisatie van de Regie der Gebouwen.

Overeenkomstig het artikel 20sexies van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel, zoals het van toepassing is verklaard op de instellingen van openbaar nut, en verduidelijkt in het artikel 28quater van het koninklijk besluit van 8 januari 1973 tot vaststelling van het statuut van het personeel van sommige instellingen van openbaar nut en overeenkomstig artikel 10 van het koninklijk besluit van 18 oktober 2001 betreffende de mobiliteit van het personeel van sommige overheidsdiensten, kunnen zich kandidaat stellen : de vastbenoemde ambtenaren van de instellingen titularis van een graad van rang 15; de vastbenoemde ambtenaren van de Regie der Gebouwen die titularis zijn van de graden van, adviseur (administratieve betrekkingen) en vertaler-directeur en die ten minste één jaar graadanciënniteit en twaalf jaar anciënniteit in het niveau 1 tellen.

Er moet aan de bevorderingsvoorwaarden worden voldaan op het ogenblik van de benoeming Functiebeschrijving : De Regie der Gebouwen heeft als hoofdopdracht de federale overheidsdiensten en de parastatalen van type A te huisvesten.

Hiertoe doet zij alle noodzakelijke verrichtingen (bouwen en verbouwen, huren en verhuren, in concessie geven en nemen, vestigen van zakelijke rechten, kopen en verkopen).

De adviseur-generaal (m/v) van de afdeling Personeel en Organisatie coördineert de administratieve organisatie van de instelling. Hij/zij staat in voor de menselijke en materiële middelen van de onderscheiden afdelingen en diensten van de Regie der Gebouwen en zorgt voor het beheer van het wagenpark en het administratief beheer van het gebouw dat de hoofdzetel vormt van de instelling.

Hij/zij heeft dus de algemene leiding over de diensten die op administratief en materieel gebied alle nodige logistieke ondersteuning bieden teneinde het voor de instelling mogelijk te maken om op een adequate manier de haar toevertrouwde opdrachten te vervullen. Het gaat derhalve in het bijzonder over de diensten Personeelsbeheer met inbegrip van de Opleidingsdienst, Economaat, Algemene Zaken met inbegrip van de cel « beheer van het wagenpark » en Vertaaldienst.

Profiel van de kandidaat.

Rekening houdend met de hierboven vermelde functieinhoud dient de adviseur-generaal (m/v) over de volgende eigenschappen te beschikken : 1. Zin voor organisatie en coördinatie : - in staat zijn het dagelijks personeelsbeheer van de instelling te coördineren; - in staat zijn de reële behoeften van alle diensten van de instelling (zowel de gewestelijke als de centrale) aan personeelseffectieven en materiële middelen in te schatten en aan de hand van de werkelijk ter beschikking gestelde budgetten die menselijke en materiële middelen op een zo efficiënt en functioneel mogelijke manier te verdelen over de diensten; - daarbij is het zeer nuttig dat de kandidaat beschikt over een goede kennis en /of ervaring van de algemene regelen van de administratieve en geldelijke statuten (in de ruime zin) van de verschillende personeelscategorieën en ook een basiskennis van de algemene regelen inzake de overheidsopdrachten is een pluspunt; - in staat zijn, indien nodig, reorganisatie van diensten te begeleiden en door te voeren. 2. Ondernemings- en vernieuwingsgeest. hij/zij moet snel kunnen inspelen op evoluerende behoeften van de diensten en op de voortdurend wijzigende reglementeringen inzake de personeelsadministratie en dient adequaat de nodige initiatieven te nemen om informatie en nieuwe aangepaste opdrachten te laten doorstromen naar de hiërarchische verantwoordelijken en de medewerkers. 3. Bekwaamheid tot het geven van leiding en sociale vaardigheden : - bekwaam zijn tot het geven van leiding aan een groot aantal personeelsleden van verschillende niveaus en opleiding, hun werk organiseren en opvolgen; - sociale vaardigheden bezitten, enerzijds, t.o.v. het personeel van de eigen afdeling maar, anderzijds ook over de onderhandelingscapaciteiten beschikken voor het geregeld overleg, niet alleen met de collega's ambtenaren van de instelling maar vooral met de vakorganisaties.

Indienen van de kandidaturen : De belangstellende kandidaten worden verzocht hun kandidatuur bij ter post aangetekende brief te richten aan de heer ir. H. Evenepoel, Directeur-generaal der Gebouwen, Dienst Personeel, Guldenvlieslaan 87, bus 2, 1060 Brussel, binnen een termijn van tien werkdagen die ingaat op de eerste werkdag, volgend op de publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (de poststempel geldt als bewijs). Wanneer de eerste of de laatste dag van de termijn een zaterdag, een zondag, of een wettelijke feestdag is, wordt de termijn verlengd tot de eerstvolgende werkdag.

In de kandidatuurstelling moet de datum, de naam, de voornamen, de graad en de dienst waarvan hij/zij afhangt worden vermeld en een uiteenzetting betreffende zijn/haar aanspraken.

Ten dien einde dient er een gedetailleerde beschrijving van de verworven kennis en ervaring gegeven te worden waarbij de afstemming van het profiel op de beschreven functie wordt onderstreept, alsook een curriculum vitae.

De kandidaten die niet tot de Regie der Gebouwen behoren, moeten een voor eensluidend verklaard document verstrekken, afgeleverd door de personeelsdienst van de instelling die hen tewerkstelt waarin bevestigd wordt dat zij een graad van rang 15 definitief bekleden en met vermelding van de datum van benoeming in die graad.

Brussel, 6 november 2004.

De Vice-Eerste Minister en Minister van Financiën, D. REYNDERS

^