gepubliceerd op 25 januari 2002
Dienst voor de overzeese sociale zekerheid Vacante betrekking. - Oproep tot kandidaten De betrekking van administrateur-generaal van de Dienst voor de overzeese sociale zekerheid werd door het Beheerscomité van deze instelling vacant verklaard. Overeenkomstig artikel 9 van de wet van 25 april 1963 betreffende he
MINISTERIE VAN SOCIALE ZAKEN, VOLKSGEZONDHEID EN LEEFMILIEU
Dienst voor de overzeese sociale zekerheid Vacante betrekking. - Oproep tot kandidaten De betrekking van administrateur-generaal van de Dienst voor de overzeese sociale zekerheid werd door het Beheerscomité van deze instelling vacant verklaard.
Om zich voor deze betrekking kandidaat te kunnen stellen, dient men de Belgische nationaliteit te hebben en de burgerlijke en politieke rechten te genieten, houder te zijn van een diploma of studieattest dat minstens gelijkwaardig is aan deze die in aanmerking komen voor het aanwerven van Staatsambtenaren van niveau 1 of geslaagd zijn in het overgangsexamen van niveau 1 en een ervaring van minimum vijf jaar op het gebied van de sociale zekerheid te kunnen voorleggen.
Beschrijving van de functie Overeenkomstig artikel 9 van de wet van 25 april 1963 betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg, artikel 2, § 2 van de wet van 17 juli 1963 betreffende de overzeese sociale zekerheid en artikelen 6 en 10 van het koninklijk besluit van 23 oktober 1991 houdende het statuut van de DOSZ, wordt het dagelijkse beheer van de DOSZ aan een administrateur-generaal toevertrouwd.
Als leidend ambtenaar van de instelling, behoort het hem toe om : - de beslissingen van het Beheerscomité uit te voeren, hem alle voorstellen voor te leggen die van nut zijn voor de werking van de instelling en hem daarover alle nodige inlichtingen te verstrekken; - het personeel te leiden en de diensten te organiseren; - in toepassing van de wettelijke en reglementaire bepalingen over de overzeese sociale zekerheid en deze die het verlenen van uitkeringen van de koloniale sociale zekerheid waarborgen, alle beslissingen in verband met het toekennen, met het intrekken of het schorsen van de uitkeringen te nemen, en het betalen ervan te verzekeren; - de operaties voor belegging op korte termijn aan te gaan en alle gemachtigde uitgaven te verzekeren; - voorstellen in verband met de begroting uit te werken.
Gewenst profiel en vereiste kwaliteiten Volgende kwaliteiten zullen in het bijzonder in aanmerking worden genomen : - Ervaring op het gebied van de sociale zekerheid onder de legislatieve, juridische, financiële, economische aspecten, alsook onder de aspecten inzake informatica. - Algemeen goed voorkomen. - Bekwaamheid om : - de problemen te analyseren en oplossingen naar voren te schuiven; - de doelstellingen op korte en middellange termijn vast te leggen; - de activiteiten van de diensten te organiseren en te coördineren; - beslissingen te nemen in het algemeen belang; - de evolutie van trends en technologieën te kunnen inschatten; - de follow-up van de opgestarte projecten te delegeren en te verzekeren; - overleg te plegen met de vakverenigingen; - initiatieven te nemen voor activiteiten tot herstructurering en modernisering van de instelling; - het hoofd te bieden aan nieuwe en onvoorziene omstandigheden.
De kandidaten worden verzocht om hun kandidatuur per aangetekend schrijven te richten aan de voorzitter van het Beheerscomité van de DOSZ, Louizalaan 194, te 1050 Brussel, en dit binnen een periode van twintig werkdagen, die begint te lopen vanaf de eerste werkdag die volgt op de publicatie van deze oproep in het Belgisch Staatsblad (de poststempel geldt als bewijs).
De kandidaatstelling dient volgende gegevens te bevatten : geboortedatum, naam, voornamen en diploma of studieattest, waarvan de kandidaat houder is, en die minstens gelijkwaardig zijn aan deze om in aanmerking te komen voor aanwerving van staatsambtenaren van niveau 1 of voor de overgang naar niveau 1 en dient vergezeld te zijn van een curriculum vitae en een attest van goed zedelijk gedrag.
Daarenboven zal een gedetailleerde beschrijving van de verworven ervaring en motivering van de kandidaat die beantwoorden aan het profiel van de kandidaat voor de beschreven functie, door het Beheerscomité in aanmerking worden genomen bij het bestuderen van de kandidaturen.
De kandidaten die houder zijn van een getuigschrift betreffende de taalkennis voor opneming in het tweetalig kader (art. 43, § 3, derde lid van de gecoördineerde wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken - 18 juli 1966), dienen dat te melden. » .