gepubliceerd op 20 januari 2000
Vacante betrekkingen van boekhouder Oproep tot de kandidaten Er wordt aan de geïnteresseerde ambtenaren kenbaar gemaakt dat twee statutaire betrekkingen van boekhouder in het kader van de vrijwillige mobiliteit via overplaatsing te (...) Kontekst : De federale Regering heeft van de modernisering van het federaal openbaar ambt één va(...)
MINISTERIE VAN AMBTENARENZAKEN
Vacante betrekkingen van boekhouder Oproep tot de kandidaten Er wordt aan de geïnteresseerde ambtenaren kenbaar gemaakt dat twee statutaire betrekkingen van boekhouder (rang 26) in het kader van de vrijwillige mobiliteit via overplaatsing te begeven zijn op het Secretariaat-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken. Deze betrekkingen zijn zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk.
Kontekst : De federale Regering heeft van de modernisering van het federaal openbaar ambt één van zijn absolute topprioriteiten gemaakt. Hiertoe heeft de Minister van Ambtenarenzaken en Modernisering van de Openbare Besturen diverse ingrijpende moderniseringsprojecten opgestart, die eerlang operationeel zullen worden. In dit kader wordt op het Secretariaat-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken een team opgericht, dat tot taak zal hebben deze projecten op administratief vlak in goede banen te leiden. Dit team zal bestaan uit drie ambtenaren, namelijk 1 adjunct-adviseur (niv. 1) en 2 boekhouders (niv. 2+).
Functiebeschrijving : De twee boekhouders zullen als opdracht hebben : - de voorbereiding van de vastleggingen en van de boekhoudkundige vereffeningen voor de betrokken overheidsopdrachten; - de controle van de inhoud van de dossiers ; - de opvolging van de aan de controlerende instanties overgemaakte dossiers (controleur der vastleggingen, inspecteur van financiën) ; - de invoering van de gegevens in de computer.
Profiel van de kandidaat : Elk van de kandidaten zal over de volgende technische bekwaamheden moeten beschikken : - elementaire kennis van de wetgeving en reglementering op het vlak van begroting en boekhouding; - elementaire kennis van de algemene boekhoudkundige procedures; - elementaire kennis van de wetgeving en de reglementering inzake overheidsopdrachten; - kennis van de programma's Word en Excel.
Er wordt van elke kandidaat verwacht dat hij/zij blijk geeft van : - zin voor methodisch werk en nauwkeurigheid; - zin voor organisatie; - bekwaamheid om in teamverband te werken; - communicatievaardigheden.
Bijzondere vereisten : - nuttige ervaring verworven in de domeinen vermeld in de functiebeschrijving hierboven; - ofwel titularis zijn van de graad van boekhouder (rang 26), ofwel laureaat zijn van het overgangsexamen voor de graad van boekhouder (rang 26).
Kandidaatstelling : De geïnteresseerde ambtenaren worden verzocht hun kandidatuur (met ref. SG/ABL/99/12/N2+) in te dienen per aangetekende brief gericht aan de Secretaris-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken, Residence Palace (blok C, 1ste verdieping), Wetstraat 155, 1040 Brussel, binnen de tien werkdagen volgend op de verschijning van dit bericht in het Belgisch Staatsblad.
In de handgeschreven kandidaatstelling worden de naam, voornamen en graad van de kandidaat, de administratie waar hij/zij werkt en de laatste evaluatievermelding vermeld. Hierin worden ook de motivatie van de betrokkene alsook de kwaliteiten die hij/zij voor de voorgestelde functie wenst te doen gelden, uiteengezet. Een curriculum vitae wordt bijgevoegd.
De kandidaten worden voor een interview opgeroepen.
Hierna staat het de weerhouden kandidaat vrij om bij de Secretaris-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken zijn/haar aanvraag tot overplaatsing in het kader van de vrijwillige mobiliteit in te dienen.
Voor alle bijkomende informatie kan men terecht bij de heer Frans Delie (02/287.42.70), adviseur-generaal bij het Secretariaat-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken : frans.delie@mazfp.fgov.be De Secretaris-generaal, M. DAMAR