Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Vacante Bettreking van --
← Terug naar "Vacante betrekkingen van boekhouder Oproep tot de kandidaten Er wordt aan de geïnteresseerde ambtenaren kenbaar gemaakt dat twee statutaire betrekkingen van boekhouder in het kader van de vrijwillige mobiliteit via overplaatsing te (...) Kontekst : De federale Regering heeft van de modernisering van het federaal openbaar ambt één va(...)"
Vacante betrekkingen van boekhouder Oproep tot de kandidaten Er wordt aan de geïnteresseerde ambtenaren kenbaar gemaakt dat twee statutaire betrekkingen van boekhouder in het kader van de vrijwillige mobiliteit via overplaatsing te (...) Kontekst : De federale Regering heeft van de modernisering van het federaal openbaar ambt één va(...) Emplois vacants de comptable Appel aux candidats Il est porté à la connaissance des fonctionnaires intéressés que deux emplois statutaires de comptable sont à pourvoir par transfert, dans le cadre de la mobilité volontaire au Secrét(...) Contexte : Le Gouvernement fédéral a fait de la modernisation de la fonction publique fédérale l(...)
MINISTERIE VAN AMBTENARENZAKEN Vacante betrekkingen van boekhouder Oproep tot de kandidaten Er wordt aan de geïnteresseerde ambtenaren kenbaar gemaakt dat twee statutaire betrekkingen van boekhouder (rang 26) in het kader van de vrijwillige mobiliteit via overplaatsing te begeven zijn op het Secretariaat-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken. Deze betrekkingen zijn zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk. Kontekst : De federale Regering heeft van de modernisering van het federaal openbaar ambt één van zijn absolute topprioriteiten gemaakt. Hiertoe heeft de Minister van Ambtenarenzaken en Modernisering van de Openbare Besturen diverse ingrijpende moderniseringsprojecten opgestart, die eerlang operationeel zullen worden. In dit kader wordt op het Secretariaat-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken een team opgericht, dat tot taak zal hebben deze projecten op administratief vlak in goede banen te leiden. Dit team zal bestaan uit drie MINISTERE DE LA FONCTION PUBLIQUE Emplois vacants de comptable Appel aux candidats Il est porté à la connaissance des fonctionnaires intéressés que deux emplois statutaires de comptable (rang 26) sont à pourvoir par transfert, dans le cadre de la mobilité volontaire au Secrétariat général du Ministère de la Fonction publique. Ces emplois sont accessibles aussi bien aux femmes qu'aux hommes. Contexte : Le Gouvernement fédéral a fait de la modernisation de la fonction publique fédérale l'une de ses priorités absolues. A cet effet, le Ministre de la Fonction publique et de la Modernisation de l'Administration a lancé divers projets de modernisation approfondie, qui seront opérationnels prochainement. Dans ce cadre, une équipe est créée au sein du Secrétariat général du Ministère de la Fonction publique, dont la mission est d'assurer le bon déroulement de ces projets sur le plan administratif. Cette équipe se composera de trois
ambtenaren, namelijk 1 adjunct-adviseur (niv. 1) en 2 boekhouders fonctionnaires, à savoir 1 conseiller adjoint (niv. 1) et 2 comptables
(niv. 2+). (niv. 2+).
Functiebeschrijving : Description de la fonction :
De twee boekhouders zullen als opdracht hebben : Les deux comptables auront pour mission :
- de voorbereiding van de vastleggingen en van de boekhoudkundige - la préparation des engagements et des liquidations comptables pour
vereffeningen voor de betrokken overheidsopdrachten; les marchés publics concernés;
- de controle van de inhoud van de dossiers ; - le contrôle du contenus de dossiers;
- de opvolging van de aan de controlerende instanties overgemaakte - le suivi des dossiers transmis aux autorités de contrôle (contrôleur
dossiers (controleur der vastleggingen, inspecteur van financiën) ; des engagements, inspecteur des finances);
- de invoering van de gegevens in de computer. - l'introduction des données dans l'ordinateur.
Profiel van de kandidaat : Profil du (de la) candidat(e) :
Elk van de kandidaten zal over de volgende technische bekwaamheden Chacun (ou chacune) des candidat(e)s devra posséder les compétences
moeten beschikken : techniques suivantes :
- elementaire kennis van de wetgeving en reglementering op het vlak - connaissance élémentaire de la législation et la réglementation
van begroting en boekhouding; budgétaires et comptables;
- elementaire kennis van de algemene boekhoudkundige procedures; - connaissance élémentaire des procédures comptables générales;
- elementaire kennis van de wetgeving en de reglementering inzake - connaissance élémentaire de la législation et la réglementation sur
overheidsopdrachten; les marchés publics;
- kennis van de programma's Word en Excel. - connaissance des logiciels Word et Excel.
Er wordt van elke kandidaat verwacht dat hij/zij blijk geeft van : Il est attendu de chacun (ou chacune) des candidat(e)s qu'il (ou qu'elle) possède :
- zin voor methodisch werk en nauwkeurigheid; - le sens du travail méthodique et de la précision;
- zin voor organisatie; - le sens de l'organisation;
- bekwaamheid om in teamverband te werken; - la capacité de travailler en équipe;
- communicatievaardigheden. - des aptitudes à la communication.
Bijzondere vereisten : - nuttige ervaring verworven in de domeinen vermeld in de functiebeschrijving hierboven; - ofwel titularis zijn van de graad van boekhouder (rang 26), ofwel laureaat zijn van het overgangsexamen voor de graad van boekhouder (rang 26). Kandidaatstelling : De geïnteresseerde ambtenaren worden verzocht hun kandidatuur (met ref. SG/ABL/99/12/N2+) in te dienen per aangetekende brief gericht aan de Secretaris-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken, Residence Palace (blok C, 1ste verdieping), Wetstraat 155, 1040 Brussel, binnen de tien werkdagen volgend op de verschijning van dit bericht in het Belgisch Staatsblad. In de handgeschreven kandidaatstelling worden de naam, voornamen en graad van de kandidaat, de administratie waar hij/zij werkt en de laatste evaluatievermelding vermeld. Hierin worden ook de motivatie van de betrokkene alsook de kwaliteiten die hij/zij voor de voorgestelde functie wenst te doen gelden, uiteengezet. Een curriculum vitae wordt bijgevoegd. De kandidaten worden voor een interview opgeroepen. Hierna staat het de weerhouden kandidaat vrij om bij de Secretaris-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken zijn/haar aanvraag tot overplaatsing in het kader van de vrijwillige mobiliteit in te dienen. Voor alle bijkomende informatie kan men terecht bij de heer Frans Delie (02/287.42.70), adviseur-generaal bij het Secretariaat-generaal van het Ministerie van Ambtenarenzaken : frans.delie@mazfp.fgov.be De Secretaris-generaal, Exigences particulières : - expérience utile acquise dans les domaines repris dans la description de fonction ci-avant; - soit être titulaire du grade de comptable (rang 26), soit être lauréat du concours d'accession au niveau supérieur pour le grade de comptable (rang 26). Candidature : Les fonctionnaires intéressés sont invités à faire parvenir leur candidature (sous la référence : SG/ABL/99/12/N2+), par lettre recommandée, au Secrétaire général du Ministère de la Fonction publique, Résidence palace (bloc C, 1er étage), 155 rue de la Loi, 1040 Bruxelles, dans les dix jours ouvrables suivant la publication du présent avis au Moniteur belge. La lettre de candidature, manuscrite, mentionnera les nom, prénoms et grade du candidat, l'administration dans laquelle il travaille ainsi que sa dernière mention d'évaluation. Elle exposera les motivations de l'intéressé ainsi que les qualités qu'il estime pouvoir faire valoir pour la fonction proposée. Un curriculum vitae sera joint. Les candidats seront invités à un entretien. A l'issue de celui-ci, il sera loisible au candidat retenu d'introduire sa demande de transfert dans le cadre de la mobilité volontaire auprès du Secrétaire général du Ministère de la Fonction publique. Toute information complémentaire peut être obtenue auprès de M. Frans Delie (02/287.42.70), conseiller général au Secrétariat général du Ministère de la Fonction publique : frans.delie@mazfp.fgov.be Le Secrétaire général,
M. DAMAR M. DAMAR
^