Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 03 februari 1999

Openstaande betrekking van adviseur-generaal Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbende ambtenaren ter kennis gebracht dat de betrekking van adviseur-generaal op de personeelsformatie van het Ministerie van Sociale Zaken, Vol(...) Deze betrekking is zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk. Functiebeschrijving Het B(...)

bron
ministerie van sociale zaken, volksgezondheid en leefmilieu
numac
1999022094
pub.
03/02/1999
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN SOCIALE ZAKEN, VOLKSGEZONDHEID EN LEEFMILIEU


Openstaande betrekking van adviseur-generaal Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbende ambtenaren ter kennis gebracht dat de betrekking van adviseur-generaal (rang 15) op de personeelsformatie van het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu - Bestuur van de Medische Expertise - Hoofdbestuur, door bevordering door verhoging in graad, te begeven is.

Deze betrekking is zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk.

Functiebeschrijving Het Bestuur bestaat uit drie diensten : de Administratieve Gezondheidsdienst, de Gerechtelijk-geneeskundige Dienst en de Dienst Arbeidsgeneeskunde. Er is een hoofdbestuur en 13 geneeskundige centra.

Het Bestuur telt ongeveer 300 personeelsleden.

De 13 centra moeten harmonieus en op dezelfde manier werken en in goede samenspraak met het Hoofdbestuur. Een vlotte samenwerking tussen artsen en administratief personeel is onontbeerlijk.

Vermits er in dit Bestuur veel geld omgaat, moet de begroting dan ook oordeelkundig worden beheerd.

De reglementen, die voornamelijk te maken hebben met de rechtspositie van het personeel, moeten herzien worden in samenspraak met verschillende andere departementen, o.m. ambtenarenzaken en de gewesten en gemeenschappen.

De procedures van de verschillende medische onderzoeken moeten geregeld worden aangepast.

De modernisering van het computerpark is een prioriteit voor de volgende jaren en behoort tot de hoofdtaken van de bekleder van het ambt.

De adviseur-generaal is de voornaamste adviseur van de directeur-generaal op het gebied van de administratieve taken van het Bestuur.

Deze taken behoren tot het gebied van het personeelsbeleid en -beheer, de organisatie, de begroting, de modernisering van het computerpark van het Bestuur voor de Medische Expertise.

Hij zal moeten toezien op de degelijke ontwikkeling van de Dienst Arbeidsgeneeskunde.

Op grond van de voorgaande beschrijving moeten de kandidaten dan ook kunnen aantonen : dat zij ervaring hebben in het runnen van een dienst of een opleiding ter zake hebben gekregen; dat zij leiding kunnen geven aan een groot aantal ambtenaren; dat zij op de hoogte zijn van het statuut van het rijkspersoneel en van het opmaken van de begroting van het departement; dat zij over een degelijke kennis van computers en hun toepassingen beschikken; hun personeel in die zin weten te stimuleren is absoluut onontbeerlijk; dat zij de nodige onderhandelingskwaliteiten bezitten met het oog op een eventuele herstructurering.

Overeenkomstig de bepalingen van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 2 juni 1998 en van het ministerieel besluit van 14 augustus 1998 tot vaststelling van sommige bijzondere bepalingen teneinde te voorzien in de uitvoering van het statuut van het Rijkspersoneel bij het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu, staat deze betrekking open voor rijksambtenaren die, op de datum van hun benoeming, voldoen aan de hiernavermelde voorwaarden : 1. Rijksambtenaar en titularis van een graad van rang 15 zijn.2. Ambtenaar van het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu zijn, titularis van een graad van rang 13 en ten minste één jaar graadanciënniteit en twaalf jaar anciënniteit in niveau 1 tellen. De belanghebbende ambtenaren worden verzocht hun kandidatuur, bij aangetekend schrijven, toe te sturen aan de Secretaris-generaal van het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu, R.A.C., Esplanadegebouw, 7e verdieping, Pachecolaan 19, bus 5, 1010 Brussel, binnen een termijn van tien werkende dagen die ingaat op de eerste werkdag volgend op de bekendmaking van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (poststempel geldt als bewijs).

De sollicitatiebrief vermeldt de naam, de voornamen, de graad van de kandidaat (plus, indien nodig, het bestuur waaronder hij/zij ressorteert) alsook de aanspraken uiteenzetten die hij/zij meent te kunnen doen gelden voor het verkrijgen van die betrekking.

Alleen de aanspraken van de ambtenaren die zich schikken naar deze instructies zullen in aanmerking genomen worden.

De kandidaten die niet tot het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu behoren, moeten een voor eensluidend verklaard document verstrekken, afgeleverd door de personeelsdienst van de administratie die hen tewerkstelt, waarin bevestigd wordt dat zij een graad van rang 15 definitief bekleden en met vermelding van de datum van benoeming in die graad.

^