Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 18 maart 1999

Vacante betrekking van directeur-generaal van de Administratie van de invordering van het Ministerie van Financiën. - Oproep tot kandidaten De betrekking van directeur-generaal van de Administratie van de invordering bij het Ministerie(...) Kunnen benoemd worden tot die graad : - de rijksambtenaren die titularis zijn van een graad van (...)

bron
ministerie van financien
numac
1999003102
pub.
18/03/1999
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN FINANCIEN


Vacante betrekking van directeur-generaal (rang 16) van de Administratie van de invordering van het Ministerie van Financiën. - Oproep tot kandidaten De betrekking van directeur-generaal van de Administratie van de invordering bij het Ministerie van Financiën is te begeven.

Kunnen benoemd worden tot die graad : - de rijksambtenaren die titularis zijn van een graad van rang 16; - de rijksambtenaren die titularis zijn van een graad van rang 15 en die ten minste één jaar graadanciënniteit tellen.

De ambtenaren die een graad van rangen 16 en 15 van de instellingen van openbaar nut bekleden waarop het koninklijk besluit van 16 juli 1998 betreffende de mobiliteit van het personeel van sommige overheidsdiensten van toepassing werd verklaard, kunnen eveneens benoemd worden tot de vacante betrekking.

De vereiste voorwaarden om zich kandidaat te stellen moeten vervuld zijn op datum van 1 april 1999.

Beschrijving van de functie : De Administratie van de invordering is een beheersadministratie die is belast met het verzekeren van de invordering der belastingen en taksen. In een eerste fase zal het hierbij gaan om de belastingen en taksen die worden geïnd door de Administratie van de ondernemings- en inkomenfiscaliteit (AOIF).

De directeur-generaal van de Administratie van de invordering - is hoofd van deze beheersadministratie; - verzekert de leiding van de diensten die hem zijn toevertrouwd, het gezag over al het personeel van die diensten, de orde en de tucht en de naleving der wetten, besluiten en instructies; - zit, in een eerste fase, het begeleidingscomité van deze administratie voor, dat is belast met de volgende taken : - de voorbereiding van de hergroepering en de integratie van de invorderingsdiensten; - de voorbereiding van de instructies betreffende de werking van deze administratie; - is lid van het Directiecomité van de fiscale administraties, waar de strategische opties van de fiscale administraties worden uitgewerkt; - zal, zodra de betrokken diensten zullen zijn gehergroepeerd, het toekomstige beheerscomité van deze administratie voorzitten, dat belast zal zijn met de volgende taken : - voorstellen uitbrengen inzake de invordering van de belastingen en taksen voor wat tot de bevoegdheid van die administratie behoort; - de integratie van de invorderingsdiensten voortzetten; - de hoge leiding van de logistiek waarnemen.

Gewenste eigenschappen : De volgende eigenschappen zullen inzonderheid in aanmerking genomen worden : - ervaring als aansprakelijk beheerder voor een dienst; - hoge zin voor verantwoordelijkheid en deontologie; - bekwaamheid tot : - synthese van dossiers; - delegatie van opdrachten; - motiveren van groepen mannen en vrouwen; - algemene kennis van de desbetreffende taksen en belastingen; - aanvullende beoordelingselementen zijn : - ervaring op het vlak van taxatie; - kennis van vreemde talen.

De belangstellende kandidaten worden verzocht hun kandidaatstelling per ter post aangetekende brief te richten aan de heer Secretarisgeneraal van het Ministerie van Financiën, Wetstraat 14, te 1000 Brussel, binnen een termijn van 10 werkdagen die ingaat op de eerste werkdag volgend op de publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (poststempel geldt als bewijs).

In de sollicitatiebrief moeten de datum, de naam, de voornamen, de graad van de gegadigde, en het Ministerie waaronder hij ressorteert, vermeld worden. De kandidaten worden verzocht hun bekwaamheden inzake beheer van de overheidsdiensten te laten gelden en om de elementen te vermelden die het mogelijk maken om de hoger vermelde eigenschappen te beoordelen. Bovendien moeten zij tot staving van hun kandidaatstelling een nota (maximaal zes bladzijden) opmaken waarin zij beschrijven hoe zij het beheer van de Administratie van de invordering zullen aanpakken.

Ontvangst zal gemeld worden van de kandidaatstellingen.

^