gepubliceerd op 04 maart 1998
Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering Vacante betrekking van directeur-generaal bij de Dienst voor uitkeringen Oproep tot kandidaten De betrekking van directeur-generaal bij de Dienst voor uitkeringen op het Rijksinstituu Om voor die betrekking te kunnen solliciteren, die zowel voor vrouwen als mannen toegankelijk is, m(...)
MINISTERIE VAN SOCIALE ZAKEN, VOLKSGEZONDHEID EN LEEFMILIEU
Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering Vacante betrekking van directeur-generaal bij de Dienst voor uitkeringen Oproep tot kandidaten De betrekking van directeur-generaal bij de Dienst voor uitkeringen op het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering werd vacant verklaard.
Om voor die betrekking te kunnen solliciteren, die zowel voor vrouwen als mannen toegankelijk is, moet men Belg zijn en burgerlijke en politieke rechten genieten.
Beschrijving van de opdrachten van de algemene directie : De algemene directie van de Dienst voor uitkeringen bestaat uit vijf directies : - een financiële, boekhoudkundige en statistische directie; - een directie wetgeving en studiën; - een geneeskundige directie voor de invaliditeit (geneeskundige raad voor invaliditeit) belast met de erkenning van de staat van invaliditeit en met de vaststelling van de duur ervan; - een directie geschillen; - een directie internationale verdragen.
Beschrijving van de functie : Als rechtstreeks medewerker van de Administrateur-generaal is de directeur-generaal van de Dienst voor uitkeringen ermee belast hem bij te staan in het dagelijks beheer van het Instituut, meer in het bijzonder inzake de directie van de Dienst voor uitkeringen, en toe te zien op de uitvoering van de beslissingen genomen door de Beheerscomités van de uitkeringsverzekering voor werknemers en van de uitkeringsverzekering voor zelfstandigen.
Van de directeur-generaal wordt het volgende verwacht : - beheersvaardigheden in verhouding tot de belangrijkheid van de functie; - interesse betonen voor sociale materies en voor de kwaliteit van de communicatie (met name om informatie in een duidelijke en begrijpbare taal te verstrekken); - de nodige kwaliteiten om de Dienst voor uitkeringen met striktheid en onpartijdigheid te leiden en om te zorgen voor eenheid en coherentie in het beheren van een federale dienst; - de nodige deskundigheid om een algemene directie belast met gevarieerde opdrachten waar te nemen; dit impliceert met name richtlijnen te kunnen geven aan een groot aantal personeelsleden (ongeveer 130), de activiteiten van de Dienst te coördineren, over aanleg beschikken voor het onderhandelen, kunnen omgaan met conflictsituaties en in staat zijn het personeel te motiveren; - de vaardigheid een beheersmodel voor het bereiken van welbepaalde doelstellingen uit te werken en in de praktijk te brengen; - kennis hebben van de mogelijkheden van de informatica voor de verwerking van een groot aantal gegevens.
Wijze van indienen van de kandidatuur : De kandidatuur, samen met een gedetailleerd curriculum vitae en een getuigschrift van goed gedrag en zeden moet per aangetekende brief, binnen een termijn van twintig dagen na de dag van publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (waarvan de poststempel getuigt), worden verstuurd naar de Voorzitter van het Algemeen beheerscomité van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering, Tervurenlaan 211, te 1150 Brussel.
Het curriculum vitae moet minstens de naam en voornamen van de kandida(a)t(e) bevatten, de vroeger uitgeoefende functies, de aanspraken die hij/zij meent te kunnen maken op het verkrijgen van die post, in het bijzonder de geschiktheid voor het beheer van de openbare diensten die hij/zij meent te bezitten.
Vacante betrekking van directeur-generaal bij de Dienst voor administratieve controle Oproep tot kandidaten De betrekking van directeur-generaal bij de Dienst voor administratieve controle op het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering wordt vacant verklaard per 1 augustus 1998.
Om voor die betrekking te kunnen solliciteren, die zowel voor vrouwen als mannen toegankelijk is, moet men Belg zijn en burgerlijke en politieke rechten genieten.
Beschrijving van de opdrachten van de algemene directie : De algemene directie van de Dienst voor administratieve controle bestaat uit drie grote secties : - een sectie « Algemene zaken » belast met de geschillen en met het secretariaat; - een sectie « Controle op de verzekeringsinstellingen », die zich bezighoudt met de toepassing door deze laatsten van de wettelijke en reglementaire bepalingen voor zowel de verzekering voor geneeskundige verzorging als voor de uitkerings- en moederschapsverzekeringen; - een sectie « Interne controle », die meer in het bijzonder belast is met de controle van de verzekerbaarheid van de rechthebbenden.
Beschrijving van de functie : Als rechtstreeks medewerker van de Administrateur-generaal is de directeur-generaal van de Dienst voor administratieve controle ermee belast hem bij te staan in het dagelijks beheer van het Instituut, meer in het bijzonder inzake de directie van de Dienst voor administratieve controle, en toe te zien op de uitvoering van de beslissingen genomen door het Comité van zijn dienst.
Van de directeur-generaal wordt het volgende verwacht : - beheersvaardigheden in verhouding tot de belangrijkheid van de functie; - interesse betonen voor sociale materies en voor de kwaliteit van de communicatie (met name om informatie in een duidelijke en begrijpbare taal te verstrekken); - de nodige kwaliteiten om de Dienst voor administratieve controle met striktheid en onpartijdigheid te leiden en om te zorgen voor eenheid en coherentie in het beheren van een grote federale dienst en om rekening te houden zowel met het collectief als met de privé-belangen bij de uitspraak van sancties of het nemen van beslissingen inzake individuele situaties, en dit met naleving van de reglementering; - de nodige deskundigheid om een algemene directie belast met gevarieerde opdrachten waar te nemen; dit impliceert met name richtlijnen te kunnen geven aan een groot aantal personeelsleden (ongeveer 110), waarvan een dertigtal in de buitendiensten, vaardig zijn in het communiceren, over aanleg beschikken voor het onderhandelen, kunnen omgaan met conflictsituaties en in staat zijn het personeel te motiveren; - de vaardigheid een beheersmodel voor het bereiken van welbepaalde doelstellingen uit te werken en in de praktijk te brengen; - kennis hebben van de mogelijkheden van de informatica voor de verwerking van een groot aantal gegevens.
Wijze van indienen van de kandidatuur : De kandidatuur, samen met een gedetailleerd curriculum vitae en een getuigschrift van goed gedrag en zeden moet per aangetekende brief, binnen een termijn van twintig dagen na de dag van publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (waarvan de poststempel getuigt), worden verstuurd naar de Voorzitter van het Algemeen beheerscomité van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering, Tervurenlaan 211, te 1150 Brussel.
Het curriculum vitae moet minstens de naam en voornamen van de kandida(a)t(e) bevatten, de vroeger uitgeoefende functies, de aanspraken die hij/zij meent te kunnen maken op het verkrijgen van die post, in het bijzonder de geschiktheid voor het beheer van de openbare diensten die hij/zij meent te bezitten.
Vacante betrekking van geneesheer-directeur-generaal bij de Dienst voor geneeskundige controle Oproep tot kandidaten De betrekking van geneesheer-directeur-generaal bij de Dienst voor geneeskundige controle op het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering wordt vacant verklaard per 1 april 1998.
Om voor die betrekking te kunnen solliciteren, die zowel voor vrouwen als mannen toegankelijk is, moet men Belg zijn, burgerlijke en politieke rechten genieten en de hoedanigheid hebben van doctor in de genees-, heel- en verloskunde.
Beschrijving van de opdrachten van de algemene directie : De algemene directie van de Dienst voor geneeskundige controle bestaat uit twee hoofddirecties : - een directie « Geneeskundige diensten » belast met de controle van de prestaties van de verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, evenals met de controle van de uitvoering van de taken toevertrouwd aan de adviserend geneesheren; - een directie « Algemene en technische diensten » samengesteld uit vier secties :juridische sectie, sectie Z.I.V. controle, medisch- sociale sectie en administratieve sectie.
Beschrijving van de functie : Als rechtstreeks medewerker van de Administrateur-generaal is de geneesheer-directeur-generaal van de Dienst voor geneeskundige Controle ermee belast hem bij te staan in het dagelijks beheer van het Instituut, meer in het bijzonder inzake de directie van de Dienst voor geneeskundige controle, en toe te zien op de uitvoering van de beslissingen genomen door het Comité van zijn dienst.
Van de geneesheer-directeur-generaal wordt het volgende verwacht : - beheersvaardigheden in verhouding tot de belangrijkheid van de functie; - interesse betonen voor sociale materies en voor de kwaliteit van de communicatie (met name om informatie in een duidelijke en begrijpbare taal te verstrekken); - de nodige kwaliteiten om de Dienst voor geneeskundige controle met striktheid en onpartijdigheid te leiden en om te zorgen voor eenheid en coherentie in het beheren van een grote federale dienst; - de nodige deskundigheid om een algemene directie belast met gevarieerde opdrachten waar te nemen; dit impliceert met name richtlijnen te kunnen geven aan een groot aantal personeelsleden (ongeveer 300), over aanleg beschikken om te communiceren en te onderhandelen, kunnen omgaan met conflictsituaties en in staat zijn het personeel te motiveren; - de vaardigheid een beheersmodel voor het bereiken van welbepaalde doelstellingen uit te werken en in de praktijk te brengen; - kennis hebben van de mogelijkheden van de informatica voor de verwerking van een groot aantal gegevens.
Wijze van indienen van de kandidatuur : De kandidatuur, samen met een gedetailleerd curriculum vitae en een getuigschrift van goed gedrag en zeden en een gewaarmerkt afschrift van het diploma, moet per aangetekende brief, binnen een termijn van twintig dagen na de dag van publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (waarvan de poststempel getuigt), worden verstuurd naar de Voorzitter van het Algemeen beheerscomité van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering, Tervurenlaan 211, te 1150 Brussel.
Het curriculum vitae moet minstens de naam en voornamen van de kandida(a)t(e) bevatten, de vroeger uitgeoefende functies, de aanspraken die hij/zij meent te kunnen maken op het verkrijgen van die post, in het bijzonder de geschiktheid voor het beheren van de openbare diensten die hij/zij meent te bezitten.