Etaamb.openjustice.be
Overeenkomst
gepubliceerd op 05 maart 2021

Betrekking van Attaché A1 binnen de bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot kandidaatstelling. - Mobiliteit en externe mutatie. - Franstalige of Nederlandstalige taalrol Overeenkomst In aanvulling op het vervullen van de promotievoorwaarden, gelijkwaardig aan degene die vereist zij(...)

bron
gemeenschappelijke gemeenschapscommissie van brussel-hoofdstad
numac
2021040706
pub.
05/03/2021
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD


Betrekking van Attaché A1 binnen de bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot kandidaatstelling. - Mobiliteit en externe mutatie. - Franstalige of Nederlandstalige taalrol Overeenkomstig het besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 5 juni 2008, zoals gewijzigd op 29 november 2018, houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, heeft het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad op 11 februari 2021 de betrekking van attaché A1 binnen de Dienst Communicatie vacant verklaard via mobiliteit of externe mutatie. De betrekking behoort tot de Franstalige of Nederlandstalige taalrol.

In aanvulling op het vervullen van de promotievoorwaarden, gelijkwaardig aan degene die vereist zijn voor de ambtenaren met een administratieve positie van de Diensten van het Verenigd College die hun aanspraken op bevordering kunnen doen gelden, dat ze niet onderworpen zijn aan een definitieve tuchtstraf die nog niet werd geschrapt, en dat ze bij hun evaluatie de beoordeling "voldoet aan de verwachtingen" of "uitzonderlijk" kregen, moeten de kandidaten aan de volgende voorwaarden voldoen: - Vast benoemd ambtenaar zijn van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad (Iriscare), van de Federale Staat, van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, van de Vlaamse, Franse en Duitstalige Gemeenschappen, van de Vlaamse en Franse Gemeenschapscommissies en van het Waalse Gewest, van de publiekrechtelijke rechtspersonen die ervan afhangen waarvan het personeel via SELOR wordt aangeworven.

Alle kandidaatstellingen moeten het volgende omvatten: - een sollicitatiebrief met een toelichting over de kwalificaties en ervaring die de kandidaat kan voorleggen met betrekking tot de functie; - een bijgewerkt CV. De toegelaten kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een interview met een selectiejury. Tijdens dat gesprek worden de generieke competenties van de kandidaten geëvalueerd met betrekking tot de vereisten van de functie, hun motivatie, interesses en affiniteit met het werkdomein.

Het Verenigd College zal een individueel overdrachtsbesluit nemen voor de eerste laureaat van de selectie. Dit besluit zal per uittreksel in het Belgisch Staatsblad worden gepubliceerd. De geïndexeerde bezoldiging (1,7410) van attaché A1 is vastgelegd tussen minimum 39.675,65 euro en maximum 70.632,37 euro per jaar (bijlage A van het bovengenoemde besluit van 5 juni 2008).

Elke kandidaatstelling moet, op straffe van nietigheid, aangetekend verzonden worden voor 6 april 2021 voor 18u, waarbij de poststempel als bewijs geldt, op volgend adres: De Heer N. LAGASSE, Leidend Ambtenaar bij de Diensten van Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad;

Belliardstraat 71-1; 1040 BRUSSEL. De administratieve verblijfplaats die wordt opgelegd aan de houder van voornoemde graad is de zetel van de Diensten van Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, namelijk: Belliardstraat 71 te 1040 BRUSSEL. De complete functiebeschrijving is hieraan bijgevoegd. Alle informatie betreffende de inhoud van de functie, de procedure en de gelijkwaardigheid van graden kan worden verkregen bij Dhr. Piset Nuon Neava, Attaché - Dienst HR 02/552 01 37 of Meneer Julien Van Bockstaele, Assistent - Dienst HR 02/552 01 21.

GGC. - Diensten van het Verenigd college van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad Niveau A1 - Attaché in communicatie 1. De functie binnen de organisatie De Diensten van het Verenigd College (DVC) vormen de Administratie van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie (GGC). Ze zijn bevoegd voor de uitvoering van het gezondheids- en welzijnsbeleid in het Brussels Gewest en staan ten dienste van alle Brusselaars: ? Iedereen die gebruik maakt van de gezondheids- en welzijnsinstellingen op het Brussels grondgebied (sociale bijstand, nieuwkomers, jeugdbescherming, ouderen, ...); ? Alle sporters die deelnemen aan evenementen in Brussel of die behoren tot de Brusselse `doelgroep' in het kader van de strijd tegen doping; ? Personen die besmet zijn of besmet kunnen worden met een besmettelijke ziekte; ? De eerste lijn (huisartsen, ...) maar ook enkele honderden tweetalige instellingen en diensten (ziekenhuizen, OCMW 's, zorgdiensten, opvangcentra, ...) die actief zijn op het gebied van gezondheid en bijstand aan personen in het Brussels Gewest.

De DVC brengen een honderdtal medewerkers samen in een actieve, tweetalige administratie waarbij veelzijdigheid en dynamiek de sleutelwoorden zijn.

De Diensten van het Verenigd College bestaan uit vier Directies, een Studiedienst en een Communicatiedienst: ? `Gezondheid & Bijstand aan personen'; het verlenen en vernieuwen van institutionele goedkeuringen, het verlenen van subsidies, het opstellen van nieuwe verordeningen of besluiten, ...; ? `Controle': administratieve en financiële controle van instellingen die door de GGC erkend of gesubsidieerd zijn; ? `Coördinatie & Procedures': transversale ondersteunende diensten voor de andere Directies (HR, administratieve coördinatie, juridische dienst); ? `Begroting & Financiën'; het toezicht op de naleving van de vastgestelde budgetten en het goede beheer van de uitgaven; ? Het `Observatorium voor Gezondheid en Welzijn', een studiedienst.

De dienst 'Communicatie' is verantwoordelijk voor de interne communicatie (informatiebrief voor het personeel, beheer van de inhoud van het intranet) en de externe communicatie (in het bijzonder het beheer van de inhoud van de website of de zichtbaarheid van de Diensten van het Verenigd college op sociale netwerken).

De attaché in communicatie werkt binnen de dienst 'Communicatie' in nauwe samenwerking met de verantwoordelijke van de dienst 'Communicatie'. Hij/zij zal verplicht zijn om in te grijpen in alle bevoegdheidsdomeinen die aan deze dienst zijn overgedragen. 2. Doelstellingen van de functie De attaché in communicatie zal een van de hoofdrolspelers zijn in de communicatieafdeling.Deze zal nauw samenwerken met de Leidend ambtenaren en alle betrokken afdelingen.

De opdracht van de attaché in communicatie is deel uit te maken van het team dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de communicatie van de Diensten van het Verenigd college, teneinde de opdrachten van deze administratie te ondersteunen en hun actie bij de 'klanten' te bevorderen.

In de praktijk bestaat deze opdracht met name uit: ? Het grote publiek informeren over de opdrachten en acties van de GGC en haar administratie, in het bijzonder via de website of de sociale media; ? Het op de hoogte brengen van de betrokken sectoren aangaande de nieuwe normen en de concrete gevolgen ervan; ? Het deelnemen aan de organisatie van evenementen, eventueel in samenwerking met de Dienst Communicatie van Iriscare, de instelling van openbaar nut van de GGC en de 'zuster'-administratie van de diensten van het Verenigd college; ? Het ontwerpen en organiseren van communicatiecampagnes volgens de behoeften van de DVC. Deze omvatten met name : o Het bijdragen aan de bewustmaking van de sporters, hun entourage en de sportfederaties van de regels en procedures in de strijd tegen doping; o Het bevorderen van de verspreiding van relevante informatie aan personen of gemeenschappen in het kader van de preventie en het beheer van aangifteplichtige overdraagbare ziekten; ? Het leiden en coördineren van de opstelling van het jaarverslag van de DVC; ? Het bijdragen aan de ontwikkeling van de interne samenwerking; ? Het voorstellen van communicatiemaatregelen die de uitvoering van het door de DVC gevoerde beleid kunnen bevorderen.

Voor zover zijn/haar hulp gerechtvaardigd is, zal de attaché ook bijdragen aan de ontwikkeling van de interne communicatie. 3. Verantwoordelijkheden Als verantwoordelijke van externe communicatie vereist de functie: ? Het deelnemen aan het opzetten, coördineren en voeden van een actief communicatiebeleid in samenwerking met de verschillende diensten van de Diensten van het Verenigd college; ? Het deelnemen aan de uitvoering van een communicatiestrategie via sociale netwerken en zorgen voor de actualisering van de inhoud ervan; ? Het garanderen van een efficiënte communicatie in duidelijke taal, met name in crisissituaties, en zo nodig het doorgeven van relevante informatie aan de media; ? Het zorgen voor een goede interne en externe communicatie via de ter beschikking gestelde media (visueel, schriftelijk, audiovisueel) en het op de hoogte blijven van de bestaande communicatiemiddelen en -technieken; ? Het organiseren van de externe communicatie van de administratie, door de coördinatie met de communicatiediensten van de kabinetten van de verschillende leden van het Verenigd college; ? Het toegankelijk zijn als contactpersoon; ? Zich te documenteren, in het bijzonder met deskundigen, trainers of partners om een relevante inhoud voor elke communicatie te verzekeren; ? Het bevorderen van de complementariteit tussen interne en externe communicatie en bijdragen tot de ontwikkeling en bevordering van de interne communicatie.

Als gegevensbeheerder vereist de functie: ? Het verzamelen en verwerven van kennis, het op niveau blijven door de ontwikkelingen op het gebied van regelgeving en organisatie te volgen, de eigen expertise en die van de collega's vergroten, met name door te zorgen voor een optimale uitwisseling van technische en reglementaire kennis en veranderingen; ? Het zorgen voor de correcte uitwisseling van informatie aan de verschillende externe partners.

Als dossierbeheerder vereist de functie: ? Het verantwoordelijk zijn voor het samenstellen van dossiers door het verzamelen, onderzoeken en analyseren van informatie; ? Het verwerken van dossierbeheer door informatie te coördineren, documenten op orde te brengen, de informatie in het dossier te analyseren en te onderzoeken (verzoeken om aanvullende informatie of verduidelijking, documenten, ...).

Als teamlid vereist de functie: ? Het aannemen van een ondersteunende houding door samen te werken in teamverband om een positieve teamgeest te bevorderen; ? Het samenwerken door het waarderen van de sterke punten van elke persoon om zo optimaal mogelijk te kunnen werken; ? Het actief bijdragen aan het dynamisch functioneren van het team door te zorgen voor een goede taakverdeling en door het bijdragen, wanneer dat gerechtvaardigd is, aan de ontwikkeling van de interne samenwerking. 4. Generiek competentieprofiel

Omgaan met informatie

Omgaan met taken

Medewerkersmanagement

Omgaan met relaties

Omgaan met het eigen functioneren

Informatie begrijpen

Taken uitvoeren

Kennis en informatie delen

Communiceren

Respect tonen

Informatie behandelen

Gestructureerd werken

K

Ondersteunen

Actief luisteren

Zich aanpassen

Informatie analyseren

Problemen oplossen

Medewerkers aansturen

K

In teamverband werken

K

Betrouwbaarheid tonen

K

Informatie opnemen

K

Beslissingen nemen

Medewerkers motiveren

K

Servicegericht handelen

Inzet tonen

Vernieuwen

Organiseren

Medewerkers begeleiden in hun ontwikkeling

K

Adviseren

Stressbestendig werken

Conceptualiseren

De dienst beheren

Teams bouwen

Beïnvloeden

K

Zichzelf ontwikkelen

K

Inzicht in de organisatie hebben

Beheren van de organisatie

Teams aansturen

K

Relaties uitbouwen

K

Doelstellingen behalen

Een visie uitbouwen

De organisatie leiden

Anderen inspireren

Netwerken

Blijk geven van betrokkenheid bij de organisatie


Deze tabel dient als volgt geïnterpreteerd te worden : ? De functieverantwoordelijke moet over de vaardigheden beschikken die ingekleurd zijn, en dit in elk van de 5 kolommen; ? K = een kernvaardigheid voor een ambtenaar in deze functie. 5. Administratieve voorwaarden om te solliciteren Diploma en/of ervaring 5.1 Gevraagd diploma Kandidaten voor een functie als expert in communicatie moeten in het bezit zijn van een diploma van het hoger onderwijs van het lange type of een masterdiploma. 5.2 Ervaring ? Ervaring aangaande sociale media is een pluspunt; ? Ervaring binnen een publieke administratie of kennis van publieke administratie is een pluspunt; ? Kennis van de tweede Brusselse taal is een pluspunt.

Wat wij aanbieden voor deze functie ? Weddeschaal A101 [min. 39.675,65 € ; max. 70.632,37 €] geïndexeerd volgens het huidige stijgingscoëfficiënt (1,7410 op 01/04/2020); ? Maaltijdcheques met een nominale waarde van 8 euro per gewerkte dag (met een aftrek van 1,09 €); ? Hospitalisatieverzekering, inclusief kind(eren) en echtgeno(o)t(e) (tot en met 66 jaar); ? Gemakkelijke bereikbaarheid met het openbaar vervoer; ? Gratis openbaar vervoer van en naar het werk; ? Mogelijkheid tot het verkrijgen van een fietsvergoeding en/of een Villo! Abonnement; ? Flexibele dienstregeling voor de 38-urige werkweek; ? Mogelijkheid tot telewerken; ? 35 verlofdagen per jaar; ? Sociale dienst (collectieve en individuele voordelen van culturele, sportieve, recreatieve of feestelijke aard); ? Talrijke opleidingsmogelijkheden; ? Mogelijkheid om te genieten van een gunstige tweetaligheidspremie.

^