Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Document van --
← Terug naar "Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering. - Interpretatieregel betreffende artikel 36, § 2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen Op voorstel van de Commissie voor de overeenkomsten met de logopedist Vraag Hoe kunnen tests op het gebied van lezen en/of schriftelijke expressie en/of rekenen, waar(...)"
Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering. - Interpretatieregel betreffende artikel 36, § 2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen Op voorstel van de Commissie voor de overeenkomsten met de logopedist Vraag Hoe kunnen tests op het gebied van lezen en/of schriftelijke expressie en/of rekenen, waar(...) Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering. - Interpretatieregel betreffende artikel 36, § 2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen Op voorstel van de Commissie voor de overeenkomsten met de logopedist Vraag Hoe kunnen tests op het gebied van lezen en/of schriftelijke expressie en/of rekenen, waar(...)
FEDERALE OVERHEIDSDIENST SOCIALE ZEKERHEID FEDERALE OVERHEIDSDIENST SOCIALE ZEKERHEID
Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering. - Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering. -
Interpretatieregel betreffende artikel 36, § 2, b), 3°, van de Interpretatieregel betreffende artikel 36, § 2, b), 3°, van de
nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen
Op voorstel van de Commissie voor de overeenkomsten met de Op voorstel van de Commissie voor de overeenkomsten met de
logopedisten uitgebracht op 27 oktober 2005 en in uitvoering van logopedisten uitgebracht op 27 oktober 2005 en in uitvoering van
artikel 22, 4°bis, van de wet betreffende de verplichte verzekering artikel 22, 4°bis, van de wet betreffende de verplichte verzekering
voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli
1994, heeft het Comité van de Verzekering voor geneeskundige 1994, heeft het Comité van de Verzekering voor geneeskundige
verzorging, tijdens zijn vergadering van 6 februari 2006, de verzorging, tijdens zijn vergadering van 6 februari 2006, de
hiernagaande interpretatieregel vastgesteld betreffende artikel 36, § hiernagaande interpretatieregel vastgesteld betreffende artikel 36, §
2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen : 2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen :
Vraag Vraag
Hoe kunnen tests op het gebied van lezen en/of schriftelijke expressie Hoe kunnen tests op het gebied van lezen en/of schriftelijke expressie
en/of rekenen, waarvan de resultaten uitgedrukt worden in een en/of rekenen, waarvan de resultaten uitgedrukt worden in een
percentielscore wijzen op een achterstand van meer dan één jaar bij percentielscore wijzen op een achterstand van meer dan één jaar bij
kinderen tussen 7 en ten volle 9 jaar of op een achterstand van meer kinderen tussen 7 en ten volle 9 jaar of op een achterstand van meer
dan twee jaar bij kinderen tussen 10 en ten volle 14 jaar ? dan twee jaar bij kinderen tussen 10 en ten volle 14 jaar ?
Antwoord Antwoord
Bij kinderen tussen 7 en ten volle 9 jaar wordt het behaalde Bij kinderen tussen 7 en ten volle 9 jaar wordt het behaalde
resultaat, uitgedrukt in een percentielscore, vergeleken met het resultaat, uitgedrukt in een percentielscore, vergeleken met het
percentiel 50 van het schooljaar juist onder datgene waar het kind percentiel 50 van het schooljaar juist onder datgene waar het kind
zit. Is de behaalde percentielscore lager dan het percentiel 50 van zit. Is de behaalde percentielscore lager dan het percentiel 50 van
het schooljaar juist onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze het schooljaar juist onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze
score op een achterstand van meer dan één jaar. Is de behaalde score op een achterstand van meer dan één jaar. Is de behaalde
percentielscore gelijk aan of hoger dan het percentiel 50 van het percentielscore gelijk aan of hoger dan het percentiel 50 van het
schooljaar juist onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze score schooljaar juist onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze score
niet op een achterstand van meer dan één jaar. niet op een achterstand van meer dan één jaar.
Bij kinderen tussen 10 en ten volle 14 jaar wordt het behaalde Bij kinderen tussen 10 en ten volle 14 jaar wordt het behaalde
resultaat, uitgedrukt in een percentielscore, vergeleken met het resultaat, uitgedrukt in een percentielscore, vergeleken met het
percentiel 50 van twee schooljaren onder datgene waar het kind zit. Is percentiel 50 van twee schooljaren onder datgene waar het kind zit. Is
de behaalde percentielscore lager dan het percentiel 50 van twee de behaalde percentielscore lager dan het percentiel 50 van twee
schooljaren onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze score op schooljaren onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze score op
een achterstand van meer dan twee jaar. Is de behaalde percentielscore een achterstand van meer dan twee jaar. Is de behaalde percentielscore
gelijk aan of hoger dan het percentiel 50 van twee schooljaren onder gelijk aan of hoger dan het percentiel 50 van twee schooljaren onder
datgene waar het kind zit, dan wijst deze score niet op een datgene waar het kind zit, dan wijst deze score niet op een
achterstand van meer dan twee jaar. achterstand van meer dan twee jaar.
Deze regel blijft van toepassing voor de kinderen die tijdens hun Deze regel blijft van toepassing voor de kinderen die tijdens hun
schooltijd een jaar gedubbeld hebben. schooltijd een jaar gedubbeld hebben.
Datum van inwerkingtreding Datum van inwerkingtreding
Deze interpretatieregel treedt in werking op de datum van zijn Deze interpretatieregel treedt in werking op de datum van zijn
bekendmaking in het Belgisch Staatsblad. bekendmaking in het Belgisch Staatsblad.
^