← Terug naar "Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering. - Interpretatieregel betreffende artikel 36,
§ 2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen Op voorstel van
de Commissie voor de overeenkomsten met de logopedist Vraag Hoe
kunnen tests op het gebied van lezen en/of schriftelijke expressie en/of rekenen, waar(...)"
Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering. - Interpretatieregel betreffende artikel 36, § 2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen Op voorstel van de Commissie voor de overeenkomsten met de logopedist Vraag Hoe kunnen tests op het gebied van lezen en/of schriftelijke expressie en/of rekenen, waar(...) | Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering. - Interpretatieregel betreffende artikel 36, § 2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen Op voorstel van de Commissie voor de overeenkomsten met de logopedist Vraag Hoe kunnen tests op het gebied van lezen en/of schriftelijke expressie en/of rekenen, waar(...) |
---|---|
FEDERALE OVERHEIDSDIENST SOCIALE ZEKERHEID | FEDERALE OVERHEIDSDIENST SOCIALE ZEKERHEID |
Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering. - | Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering. - |
Interpretatieregel betreffende artikel 36, § 2, b), 3°, van de | Interpretatieregel betreffende artikel 36, § 2, b), 3°, van de |
nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen | nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen |
Op voorstel van de Commissie voor de overeenkomsten met de | Op voorstel van de Commissie voor de overeenkomsten met de |
logopedisten uitgebracht op 27 oktober 2005 en in uitvoering van | logopedisten uitgebracht op 27 oktober 2005 en in uitvoering van |
artikel 22, 4°bis, van de wet betreffende de verplichte verzekering | artikel 22, 4°bis, van de wet betreffende de verplichte verzekering |
voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli | voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli |
1994, heeft het Comité van de Verzekering voor geneeskundige | 1994, heeft het Comité van de Verzekering voor geneeskundige |
verzorging, tijdens zijn vergadering van 6 februari 2006, de | verzorging, tijdens zijn vergadering van 6 februari 2006, de |
hiernagaande interpretatieregel vastgesteld betreffende artikel 36, § | hiernagaande interpretatieregel vastgesteld betreffende artikel 36, § |
2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen : | 2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen : |
Vraag | Vraag |
Hoe kunnen tests op het gebied van lezen en/of schriftelijke expressie | Hoe kunnen tests op het gebied van lezen en/of schriftelijke expressie |
en/of rekenen, waarvan de resultaten uitgedrukt worden in een | en/of rekenen, waarvan de resultaten uitgedrukt worden in een |
percentielscore wijzen op een achterstand van meer dan één jaar bij | percentielscore wijzen op een achterstand van meer dan één jaar bij |
kinderen tussen 7 en ten volle 9 jaar of op een achterstand van meer | kinderen tussen 7 en ten volle 9 jaar of op een achterstand van meer |
dan twee jaar bij kinderen tussen 10 en ten volle 14 jaar ? | dan twee jaar bij kinderen tussen 10 en ten volle 14 jaar ? |
Antwoord | Antwoord |
Bij kinderen tussen 7 en ten volle 9 jaar wordt het behaalde | Bij kinderen tussen 7 en ten volle 9 jaar wordt het behaalde |
resultaat, uitgedrukt in een percentielscore, vergeleken met het | resultaat, uitgedrukt in een percentielscore, vergeleken met het |
percentiel 50 van het schooljaar juist onder datgene waar het kind | percentiel 50 van het schooljaar juist onder datgene waar het kind |
zit. Is de behaalde percentielscore lager dan het percentiel 50 van | zit. Is de behaalde percentielscore lager dan het percentiel 50 van |
het schooljaar juist onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze | het schooljaar juist onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze |
score op een achterstand van meer dan één jaar. Is de behaalde | score op een achterstand van meer dan één jaar. Is de behaalde |
percentielscore gelijk aan of hoger dan het percentiel 50 van het | percentielscore gelijk aan of hoger dan het percentiel 50 van het |
schooljaar juist onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze score | schooljaar juist onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze score |
niet op een achterstand van meer dan één jaar. | niet op een achterstand van meer dan één jaar. |
Bij kinderen tussen 10 en ten volle 14 jaar wordt het behaalde | Bij kinderen tussen 10 en ten volle 14 jaar wordt het behaalde |
resultaat, uitgedrukt in een percentielscore, vergeleken met het | resultaat, uitgedrukt in een percentielscore, vergeleken met het |
percentiel 50 van twee schooljaren onder datgene waar het kind zit. Is | percentiel 50 van twee schooljaren onder datgene waar het kind zit. Is |
de behaalde percentielscore lager dan het percentiel 50 van twee | de behaalde percentielscore lager dan het percentiel 50 van twee |
schooljaren onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze score op | schooljaren onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze score op |
een achterstand van meer dan twee jaar. Is de behaalde percentielscore | een achterstand van meer dan twee jaar. Is de behaalde percentielscore |
gelijk aan of hoger dan het percentiel 50 van twee schooljaren onder | gelijk aan of hoger dan het percentiel 50 van twee schooljaren onder |
datgene waar het kind zit, dan wijst deze score niet op een | datgene waar het kind zit, dan wijst deze score niet op een |
achterstand van meer dan twee jaar. | achterstand van meer dan twee jaar. |
Deze regel blijft van toepassing voor de kinderen die tijdens hun | Deze regel blijft van toepassing voor de kinderen die tijdens hun |
schooltijd een jaar gedubbeld hebben. | schooltijd een jaar gedubbeld hebben. |
Datum van inwerkingtreding | Datum van inwerkingtreding |
Deze interpretatieregel treedt in werking op de datum van zijn | Deze interpretatieregel treedt in werking op de datum van zijn |
bekendmaking in het Belgisch Staatsblad. | bekendmaking in het Belgisch Staatsblad. |