Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 03 maart 2006

Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering. - Interpretatieregel betreffende artikel 36, § 2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen Op voorstel van de Commissie voor de overeenkomsten met de logopedist Vraag Hoe kunnen tests op het gebied van lezen en/of schriftelijke expressie en/of rekenen, waar(...)

bron
federale overheidsdienst sociale zekerheid
numac
2006022180
pub.
03/03/2006
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST SOCIALE ZEKERHEID


Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering. - Interpretatieregel betreffende artikel 36, § 2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen Op voorstel van de Commissie voor de overeenkomsten met de logopedisten uitgebracht op 27 oktober 2005 en in uitvoering van artikel 22, 4°bis, van de wet betreffende de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli 1994, heeft het Comité van de Verzekering voor geneeskundige verzorging, tijdens zijn vergadering van 6 februari 2006, de hiernagaande interpretatieregel vastgesteld betreffende artikel 36, § 2, b), 3°, van de nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen : Vraag Hoe kunnen tests op het gebied van lezen en/of schriftelijke expressie en/of rekenen, waarvan de resultaten uitgedrukt worden in een percentielscore wijzen op een achterstand van meer dan één jaar bij kinderen tussen 7 en ten volle 9 jaar of op een achterstand van meer dan twee jaar bij kinderen tussen 10 en ten volle 14 jaar ? Antwoord Bij kinderen tussen 7 en ten volle 9 jaar wordt het behaalde resultaat, uitgedrukt in een percentielscore, vergeleken met het percentiel 50 van het schooljaar juist onder datgene waar het kind zit. Is de behaalde percentielscore lager dan het percentiel 50 van het schooljaar juist onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze score op een achterstand van meer dan één jaar. Is de behaalde percentielscore gelijk aan of hoger dan het percentiel 50 van het schooljaar juist onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze score niet op een achterstand van meer dan één jaar.

Bij kinderen tussen 10 en ten volle 14 jaar wordt het behaalde resultaat, uitgedrukt in een percentielscore, vergeleken met het percentiel 50 van twee schooljaren onder datgene waar het kind zit. Is de behaalde percentielscore lager dan het percentiel 50 van twee schooljaren onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze score op een achterstand van meer dan twee jaar. Is de behaalde percentielscore gelijk aan of hoger dan het percentiel 50 van twee schooljaren onder datgene waar het kind zit, dan wijst deze score niet op een achterstand van meer dan twee jaar.

Deze regel blijft van toepassing voor de kinderen die tijdens hun schooltijd een jaar gedubbeld hebben.

Datum van inwerkingtreding Deze interpretatieregel treedt in werking op de datum van zijn bekendmaking in het Belgisch Staatsblad.

^