Decreet tot instelling van een erkenningsprocedure voor multimediaproducten met erkende pedagogische inslag | Decreet tot instelling van een erkenningsprocedure voor multimediaproducten met erkende pedagogische inslag |
---|---|
MINISTERIE VAN DE FRANSE GEMEENSCHAP | MINISTERIE VAN DE FRANSE GEMEENSCHAP |
19 MEI 2004. - Decreet tot instelling van een erkenningsprocedure voor | 19 MEI 2004. - Decreet tot instelling van een erkenningsprocedure voor |
multimediaproducten met erkende pedagogische inslag (1) | multimediaproducten met erkende pedagogische inslag (1) |
Het Parlement heeft aangenomen en Wij, Regering, bekrachtigen hetgeen | Het Parlement heeft aangenomen en Wij, Regering, bekrachtigen hetgeen |
volgt : | volgt : |
Artikel 1.In de zin van dit decreet, dient te worden verstaan onder : |
Artikel 1.In de zin van dit decreet, dient te worden verstaan onder : |
- Strategisch plan : het Strategisch plan inzake integratie van | - Strategisch plan : het Strategisch plan inzake integratie van |
informatie en communicatietechnologieën in de schoolinrichtingen van | informatie en communicatietechnologieën in de schoolinrichtingen van |
het verplicht onderwijs en onderwijs voor sociale promotie, | het verplicht onderwijs en onderwijs voor sociale promotie, |
goedgekeurd door de Regering van de Franse Gemeenschap op 11 juli | goedgekeurd door de Regering van de Franse Gemeenschap op 11 juli |
2002; | 2002; |
- Reglement : het reglement op het gebruik en het toezicht, in de zin | - Reglement : het reglement op het gebruik en het toezicht, in de zin |
van de eenvormige Beneluxwet op de warenmerken; | van de eenvormige Beneluxwet op de warenmerken; |
- EBW : de eenvormige Beneluxwet op de warenmerken; | - EBW : de eenvormige Beneluxwet op de warenmerken; |
- Multimediaproduct : elke software- of multimediacreatie, ofwel | - Multimediaproduct : elke software- of multimediacreatie, ofwel |
specifiek ontworpen om als onderwijsinstrument in de klas gebruikt te | specifiek ontworpen om als onderwijsinstrument in de klas gebruikt te |
worden, ofwel bedoeld om breder gebruikt te worden in overeenstemming | worden, ofwel bedoeld om breder gebruikt te worden in overeenstemming |
met de opdrachten van het onderwijssysteem zoals bepaald in het | met de opdrachten van het onderwijssysteem zoals bepaald in het |
decreet over de opdrachten. | decreet over de opdrachten. |
Art. 2.De Franse Gemeenschap stelt een erkenningsprocedure in voor |
Art. 2.De Franse Gemeenschap stelt een erkenningsprocedure in voor |
multimediaproducten met erkende pedagogische inslag. | multimediaproducten met erkende pedagogische inslag. |
Deze erkenning neemt de vorm in van een collectief merk in de zin van | Deze erkenning neemt de vorm in van een collectief merk in de zin van |
de EBW. | de EBW. |
Art. 3.§ 1. De Regering van de Franse Gemeenschap bepaalt een |
Art. 3.§ 1. De Regering van de Franse Gemeenschap bepaalt een |
reglement op het gebruik en het toezicht, overeenkomstig artikel 22 | reglement op het gebruik en het toezicht, overeenkomstig artikel 22 |
van de EBW, waarbij de erkenningsprocedure toegepast wordt. | van de EBW, waarbij de erkenningsprocedure toegepast wordt. |
§ 2. Het Reglement bepaalt, inzonderheid : | § 2. Het Reglement bepaalt, inzonderheid : |
a) de naam van het collectieve merk; | a) de naam van het collectieve merk; |
b) de producten bedoeld bij de erkenningsprocedure; | b) de producten bedoeld bij de erkenningsprocedure; |
c) de precieze pedagogische, technische en juridische criteria waaraan | c) de precieze pedagogische, technische en juridische criteria waaraan |
de producten moeten voldoen om als collectief merk erkend te worden; | de producten moeten voldoen om als collectief merk erkend te worden; |
d) de procedure voor het bekomen van het collectieve merk; | d) de procedure voor het bekomen van het collectieve merk; |
e) de controleprocedure voor gebruiksvoorwaarden. | e) de controleprocedure voor gebruiksvoorwaarden. |
§ 3. De Regering van de Franse Gemeenschap zorgt voor het depot van | § 3. De Regering van de Franse Gemeenschap zorgt voor het depot van |
het collectieve merk en van het Reglement bij het Beneluxbureau van | het collectieve merk en van het Reglement bij het Beneluxbureau van |
Den Haag, overeenkomstig artikel 21 van de EBW. | Den Haag, overeenkomstig artikel 21 van de EBW. |
Art. 4.De Regering stelt een Commissie voor de producten met erkende |
Art. 4.De Regering stelt een Commissie voor de producten met erkende |
pedagogische inslag in. | pedagogische inslag in. |
Deze Commissie, bestaande uit maximum twaalf leden, is de | Deze Commissie, bestaande uit maximum twaalf leden, is de |
bestuursoverheid belast met het vaststellen, rekeninghoudend met de | bestuursoverheid belast met het vaststellen, rekeninghoudend met de |
criteria bedoeld in het Reglement met toepassing van artikel 3, § 2, | criteria bedoeld in het Reglement met toepassing van artikel 3, § 2, |
b) en c), van de pedagogische voordelen van de multimediaproducten die | b) en c), van de pedagogische voordelen van de multimediaproducten die |
hen voorgesteld worden, desgevallend met het toekennen van het | hen voorgesteld worden, desgevallend met het toekennen van het |
collectieve merk en met het toezicht op de naleving van de | collectieve merk en met het toezicht op de naleving van de |
gebruiksvoorwaarden in verband met de procedure en de nadere regels | gebruiksvoorwaarden in verband met de procedure en de nadere regels |
bedoeld bij dit Reglement. | bedoeld bij dit Reglement. |
Art. 5.Dit decreet treedt in werking de dag waarop het in het |
Art. 5.Dit decreet treedt in werking de dag waarop het in het |
Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt. | Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt. |
Kondigen dit decreet af, bevelen dat het in het Belgisch Staatsblad | Kondigen dit decreet af, bevelen dat het in het Belgisch Staatsblad |
zal worden bekendgemaakt. | zal worden bekendgemaakt. |
Brussel, 19 mei 2004. | Brussel, 19 mei 2004. |
De Minister-President, belast met de Internationale Betrekkingen, | De Minister-President, belast met de Internationale Betrekkingen, |
H. HASQUIN | H. HASQUIN |
De Minister van Cultuur, Ambtenarenzaken, Jeugdzaken en Sport | De Minister van Cultuur, Ambtenarenzaken, Jeugdzaken en Sport |
C. DUPONT | C. DUPONT |
De Minister van Kinderwelzijn, belast met het Basisonderwijs, de | De Minister van Kinderwelzijn, belast met het Basisonderwijs, de |
Opvang en de Opdrachten toegewezen aan de « O.N.E. », | Opvang en de Opdrachten toegewezen aan de « O.N.E. », |
J.-M. NOLLET | J.-M. NOLLET |
De Minister van Secundair Onderwijs en Buitengewoon Onderwijs, | De Minister van Secundair Onderwijs en Buitengewoon Onderwijs, |
P. HAZETTE | P. HAZETTE |
De Minister van Begroting, | De Minister van Begroting, |
M. DAERDEN | M. DAERDEN |
De Minister van Kunsten en Letteren en van de Audiovisuele Sector, | De Minister van Kunsten en Letteren en van de Audiovisuele Sector, |
O. CHASTEL | O. CHASTEL |
De Minister van Hoger Onderwijs, Onderwijs voor Sociale Promotie en | De Minister van Hoger Onderwijs, Onderwijs voor Sociale Promotie en |
Wetenschappelijk Onderzoek, | Wetenschappelijk Onderzoek, |
Mevr. F. DUPUIS | Mevr. F. DUPUIS |
De Minister van Hulpverlening aan de Jeugd en Gezondheid, | De Minister van Hulpverlening aan de Jeugd en Gezondheid, |
Mevr. N. MARECHAL | Mevr. N. MARECHAL |
_______ | _______ |
Nota's | Nota's |
(1) Zitting 2003 - 2004. | (1) Zitting 2003 - 2004. |
Stukken van de Raad. - Ontwerp van decreet, nr. 526-1. - Verslag, nr. | Stukken van de Raad. - Ontwerp van decreet, nr. 526-1. - Verslag, nr. |
526-2. | 526-2. |
Integraal verslag. - Bespreking en aanneming. Vergadering van 11 mei | Integraal verslag. - Bespreking en aanneming. Vergadering van 11 mei |
2004. | 2004. |