← Terug naar "Omzendbrief Aanpassing van de informatica-toepassing aan de overgang naar het jaar 2000 en euro conversie "
| Omzendbrief Aanpassing van de informatica-toepassing aan de overgang naar het jaar 2000 en euro conversie | Omzendbrief Aanpassing van de informatica-toepassing aan de overgang naar het jaar 2000 en euro conversie |
|---|---|
| DIENSTEN VAN DE EERSTE MINISTER | DIENSTEN VAN DE EERSTE MINISTER |
| 4 JUNI 1998. - Omzendbrief Aanpassing van de informatica-toepassing | 4 JUNI 1998. - Omzendbrief Aanpassing van de informatica-toepassing |
| aan de overgang naar het jaar 2000 en euro conversie | aan de overgang naar het jaar 2000 en euro conversie |
| Mevrouw, Mijnheer de Minister, | Mevrouw, Mijnheer de Minister, |
| Mevrouwen, Mijne Heren, | Mevrouwen, Mijne Heren, |
| Op 29 januari 1998 werd in het Belgisch Staatsblad een omzendbrief van | Op 29 januari 1998 werd in het Belgisch Staatsblad een omzendbrief van |
| 19 december 1997 bekendgemaakt waarbij aan de Federale administraties | 19 december 1997 bekendgemaakt waarbij aan de Federale administraties |
| de richtlijnen gegeven werden om de informaticaproblemen bij de | de richtlijnen gegeven werden om de informaticaproblemen bij de |
| overgang naar het jaar 2000, prioritair aan te pakken. | overgang naar het jaar 2000, prioritair aan te pakken. |
| Eén der krachtlijnen was dat ieder departement verantwoordelijk blijft | Eén der krachtlijnen was dat ieder departement verantwoordelijk blijft |
| voor zijn aanpassingen. | voor zijn aanpassingen. |
| Op 1 maart 1998 diende, volgens een inventaris opgesteld door het ABC, | Op 1 maart 1998 diende, volgens een inventaris opgesteld door het ABC, |
| voorgelegd aan de Ministerraad van 30 april 1998, nog 83 % van de | voorgelegd aan de Ministerraad van 30 april 1998, nog 83 % van de |
| nodige aanpassingen te gebeuren. Voor de federale overheid en de | nodige aanpassingen te gebeuren. Voor de federale overheid en de |
| sociale parastatalen wordt het resterend werkvolume geraamd op | sociale parastatalen wordt het resterend werkvolume geraamd op |
| ongeveer 76.000 mandagen of 350 manjaar. | ongeveer 76.000 mandagen of 350 manjaar. |
| In de eerste plaats zouden de betrokken ambtenaren de nodige | In de eerste plaats zouden de betrokken ambtenaren de nodige |
| informatica-aanpassingen moeten uitvoeren. De uitvoering van een deel | informatica-aanpassingen moeten uitvoeren. De uitvoering van een deel |
| van de informatica-aanpassingen via overheidsopdrachten is nochtans | van de informatica-aanpassingen via overheidsopdrachten is nochtans |
| een belangrijke aanvulling bij, respectievelijk alternatief voor de | een belangrijke aanvulling bij, respectievelijk alternatief voor de |
| uitvoering van de aanpassingen door ambtenaren-informatici. | uitvoering van de aanpassingen door ambtenaren-informatici. |
| Gelet op haar korte termijnen zou de versnelde procedure gebruikt | Gelet op haar korte termijnen zou de versnelde procedure gebruikt |
| moeten worden vermits de vereiste aanpassingen voor het jaar 2000 een | moeten worden vermits de vereiste aanpassingen voor het jaar 2000 een |
| absolute noodzaak vormen om de continuïteit van de openbare diensten | absolute noodzaak vormen om de continuïteit van de openbare diensten |
| te waarborgen. | te waarborgen. |
| Deze versnelde procedure is voor opdrachten die de Europese drempels | Deze versnelde procedure is voor opdrachten die de Europese drempels |
| niet bereiken mogelijk in geval van dringendheid, in openbare of | niet bereiken mogelijk in geval van dringendheid, in openbare of |
| beperkte procedures, zoals bepaald in de artikelen 64 en 66 van het | beperkte procedures, zoals bepaald in de artikelen 64 en 66 van het |
| koninklijk besluit van 8 januari 1996 betreffende de | koninklijk besluit van 8 januari 1996 betreffende de |
| overheidsopdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten | overheidsopdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten |
| en voor de concessies voor openbare werken. Zoveel mogelijk dient deze | en voor de concessies voor openbare werken. Zoveel mogelijk dient deze |
| versnelde procedure verantwoord te worden door concrete elementen | versnelde procedure verantwoord te worden door concrete elementen |
| binnen het betrokken bestuur. | binnen het betrokken bestuur. |
| Indien de opdrachten de Europese drempels bereiken of overschrijden is | Indien de opdrachten de Europese drempels bereiken of overschrijden is |
| deze versnelde procedure mogelijk voor beperkte procedures, doch enkel | deze versnelde procedure mogelijk voor beperkte procedures, doch enkel |
| onder de voorwaarden van artikel 58 van het voormelde koninklijk | onder de voorwaarden van artikel 58 van het voormelde koninklijk |
| besluit. | besluit. |
| De hier beoogde benaderingswijze kan eveneens toegepast worden voor de | De hier beoogde benaderingswijze kan eveneens toegepast worden voor de |
| omzetting naar de euro. | omzetting naar de euro. |
| In bijlage is een model van bestek opgenomen, evenals een kort | In bijlage is een model van bestek opgenomen, evenals een kort |
| overzicht van de procedureregels. | overzicht van de procedureregels. |
| Mijn Diensten staan voor alle bijkomende inlichtingen ter beschikking | Mijn Diensten staan voor alle bijkomende inlichtingen ter beschikking |
| van de aanbestedende overheden (afdeling overheidsopdrachten, | van de aanbestedende overheden (afdeling overheidsopdrachten, |
| Wetstraat 16, 1000 Brussel, 02/501.02.11, fax. 02/513.08.73). | Wetstraat 16, 1000 Brussel, 02/501.02.11, fax. 02/513.08.73). |
| De Eerste Minister, | De Eerste Minister, |
| J.-L. Dehaene | J.-L. Dehaene |
| Bijlage | Bijlage |
| 1. Informatica. - Dienstenopdrachten | 1. Informatica. - Dienstenopdrachten |
| Overgang naar het jaar 2000. - Euro conversie | Overgang naar het jaar 2000. - Euro conversie |
| In de regel zullen deze diensten behoren tot één of verschillende | In de regel zullen deze diensten behoren tot één of verschillende |
| deelcategorieën van categorie A7, computer en aanverwante diensten | deelcategorieën van categorie A7, computer en aanverwante diensten |
| (zie omzendbrief van de Eerste Minister van 2 december 1997, Belgisch | (zie omzendbrief van de Eerste Minister van 2 december 1997, Belgisch |
| Staatsblad van 13 december 1997). | Staatsblad van 13 december 1997). |
| Zonder andere uit te sluiten komen voor dit type van opdrachten drie | Zonder andere uit te sluiten komen voor dit type van opdrachten drie |
| gunningsprocedures in aanmerking. De omstandigheden zullen bepalen | gunningsprocedures in aanmerking. De omstandigheden zullen bepalen |
| welke procedure zowel in feite als in rechte aangewezen is. | welke procedure zowel in feite als in rechte aangewezen is. |
| 1. De beperkte offerteaanvraag blijkt de meest geschikte voor algemeen | 1. De beperkte offerteaanvraag blijkt de meest geschikte voor algemeen |
| gebruik. Zij laat toe, in functie van de specifieke eisen van | gebruik. Zij laat toe, in functie van de specifieke eisen van |
| kandidaten teneinde slechts die firma's een offerte te laten indienen | kandidaten teneinde slechts die firma's een offerte te laten indienen |
| die bijvoorbeeld de nodige ervaring hebben met de geïnstalleerde | die bijvoorbeeld de nodige ervaring hebben met de geïnstalleerde |
| apparatuur en programmatuur. | apparatuur en programmatuur. |
| De publicatievoorschriften staan in artikelen 53 tot 67 van het | De publicatievoorschriften staan in artikelen 53 tot 67 van het |
| koninklijk besluit van 8 januari 1996. Naargelang de drempelwaarde van | koninklijk besluit van 8 januari 1996. Naargelang de drempelwaarde van |
| 5,3 of 8,2 miljoen frank al dan niet is bereikt dient er al dan niet | 5,3 of 8,2 miljoen frank al dan niet is bereikt dient er al dan niet |
| Europees gepubliceerd te worden. Het is mogelijk de termijnen te | Europees gepubliceerd te worden. Het is mogelijk de termijnen te |
| verkorten door eerst een enuntiatieve aankondiging te publiceren | verkorten door eerst een enuntiatieve aankondiging te publiceren |
| (artikels 58, § 2) en eventueel, mits dringende redenen in te kunnen | (artikels 58, § 2) en eventueel, mits dringende redenen in te kunnen |
| roepen, minimum publicatietermijnen van 15 dagen (artikelen 58, § 1, | roepen, minimum publicatietermijnen van 15 dagen (artikelen 58, § 1, |
| of artikelen 64) en 10 dagen voor het indienen van de offertes | of artikelen 64) en 10 dagen voor het indienen van de offertes |
| (artikelen 58, § 2 of 66) toe te passen. | (artikelen 58, § 2 of 66) toe te passen. |
| In bijlage vindt U een voorbeeld van een aankondiging en een bestek | In bijlage vindt U een voorbeeld van een aankondiging en een bestek |
| voor een dergelijke opdracht. Het betreft een functioneel bestek | voor een dergelijke opdracht. Het betreft een functioneel bestek |
| waarbij de inschrijver maximaal zijn know-how kan uitspelen. | waarbij de inschrijver maximaal zijn know-how kan uitspelen. |
| 2. De onderhandelingsprocedure met bekendmaking kan volgens artikel | 2. De onderhandelingsprocedure met bekendmaking kan volgens artikel |
| 17, § 3, van de wet worden aangewend in twee omstandigheden die in | 17, § 3, van de wet worden aangewend in twee omstandigheden die in |
| deze problematiek wel als eens zouden kunnen voorkomen : (zie punten | deze problematiek wel als eens zouden kunnen voorkomen : (zie punten |
| 2° en 4° van § 3). | 2° en 4° van § 3). |
| De bekendmakingsregels lopen gelijk met deze van de beperkte | De bekendmakingsregels lopen gelijk met deze van de beperkte |
| offerteaanvraag. Ook hier is een bestek vereist (artikelen 58, § 4 en | offerteaanvraag. Ook hier is een bestek vereist (artikelen 58, § 4 en |
| 66, § 3). | 66, § 3). |
| 3. De onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking volgt de regels van | 3. De onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking volgt de regels van |
| artikelen 120 tot 122 van voormeld koninklijk besluit. De uitgaven van | artikelen 120 tot 122 van voormeld koninklijk besluit. De uitgaven van |
| 200.000 frank niet te na gesproken zal ook hier in de regel een bestek | 200.000 frank niet te na gesproken zal ook hier in de regel een bestek |
| moeten worden gemaakt. In principe moet de mededinging spelen, indien | moeten worden gemaakt. In principe moet de mededinging spelen, indien |
| mogelijk. | mogelijk. |
| Een aantal omstandigheden kunnen, volgens artikel 17, § 2, van de wet, | Een aantal omstandigheden kunnen, volgens artikel 17, § 2, van de wet, |
| dergelijke procedure verantwoorden. | dergelijke procedure verantwoorden. |
| Het is vooreerst het geval wanneer de goed te keuren uitgave het | Het is vooreerst het geval wanneer de goed te keuren uitgave het |
| bedrag van 2,5 miljoen frank (exclusief BTW) niet overschrijdt. | bedrag van 2,5 miljoen frank (exclusief BTW) niet overschrijdt. |
| Het is het ten tweede wanneer omwille van de technische specificiteit | Het is het ten tweede wanneer omwille van de technische specificiteit |
| of bescherming van exclusieve rechten slechts één dienstverlener in | of bescherming van exclusieve rechten slechts één dienstverlener in |
| aanmerking komt (artikel 17, § 2, 1°, f)). | aanmerking komt (artikel 17, § 2, 1°, f)). |
| Ook de gevallen van aanvullende of herhalende opdrachten (artikel 17, | Ook de gevallen van aanvullende of herhalende opdrachten (artikel 17, |
| § 2, 2°, a) en b) zouden kunnen voorkomen. | § 2, 2°, a) en b) zouden kunnen voorkomen. |
| 2. Model van bestek | 2. Model van bestek |
| Bestek van een beperkte offerteaanvraag betreffende een | Bestek van een beperkte offerteaanvraag betreffende een |
| overheidsopdracht voor aanneming van diensten voor de aanpassing van | overheidsopdracht voor aanneming van diensten voor de aanpassing van |
| de informatica-toepassingen van (naam van de aanbestedende overheid) | de informatica-toepassingen van (naam van de aanbestedende overheid) |
| aan de overgang naar het jaar 2000 | aan de overgang naar het jaar 2000 |
| Deel 1. - Administratieve bepalingen | Deel 1. - Administratieve bepalingen |
| A. Geldende bepalingen | A. Geldende bepalingen |
| - de wet van 24 december 1993 betreffende de overheidsopdrachten en | - de wet van 24 december 1993 betreffende de overheidsopdrachten en |
| sommige opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, | sommige opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, |
| en de koninklijke uitvoeringsbesluiten ervan, inzonderheid: | en de koninklijke uitvoeringsbesluiten ervan, inzonderheid: |
| - het koninklijk besluit van 8 januari 1996 betreffende de | - het koninklijk besluit van 8 januari 1996 betreffende de |
| overheidsopdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten | overheidsopdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten |
| en de concessies voor openbare werken; | en de concessies voor openbare werken; |
| - het koninklijk besluit van 26 september 1996 tot bepaling van de | - het koninklijk besluit van 26 september 1996 tot bepaling van de |
| algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de | algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de |
| concessies voor openbare werken; | concessies voor openbare werken; |
| - zo nodig, het koninklijk besluit van 14 oktober 1996 betreffende het | - zo nodig, het koninklijk besluit van 14 oktober 1996 betreffende het |
| voorafgaand toezicht en de overdracht van bevoegdheid inzake de | voorafgaand toezicht en de overdracht van bevoegdheid inzake de |
| gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten voor aanneming van | gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten voor aanneming van |
| werken, leveringen en diensten en inzake de toekenning van concessies | werken, leveringen en diensten en inzake de toekenning van concessies |
| voor openbare werken op federaal niveau; | voor openbare werken op federaal niveau; |
| - alle wijzigingen in de wet en in de voormelde besluiten die van | - alle wijzigingen in de wet en in de voormelde besluiten die van |
| kracht zijn op de dag waarop de offertes worden geopend; | kracht zijn op de dag waarop de offertes worden geopend; |
| - dit bestek; | - dit bestek; |
| - er wordt niet afgeweken van de algemene aannemingsvoorwaarden die | - er wordt niet afgeweken van de algemene aannemingsvoorwaarden die |
| zijn opgenomen in de bijlage bij het koninklijk besluit van 26 | zijn opgenomen in de bijlage bij het koninklijk besluit van 26 |
| september 1996 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de | september 1996 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de |
| overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken. De | overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken. De |
| algemene aannemingsvoorwaarden zijn dan ook in hun geheel van | algemene aannemingsvoorwaarden zijn dan ook in hun geheel van |
| toepassing op deze opdracht. | toepassing op deze opdracht. |
| of : er wordt afgeweken van de algemene aannemingsvoorwaarden voor wat | of : er wordt afgeweken van de algemene aannemingsvoorwaarden voor wat |
| de volgende bepalingen betreft : |PO (de afwijkingen van fundamentele | de volgende bepalingen betreft : |PO (de afwijkingen van fundamentele |
| bepalingen opgenomen in artikel 3 van het koninklijk besluit van 26 | bepalingen opgenomen in artikel 3 van het koninklijk besluit van 26 |
| september 1996 moeten bovendien uitdrukkelijk worden gemotiveerd in | september 1996 moeten bovendien uitdrukkelijk worden gemotiveerd in |
| het bestek). | het bestek). |
| B. Contractuele bepalingen | B. Contractuele bepalingen |
| 1. Aanbestedende overheid : | 1. Aanbestedende overheid : |
| 2. Voorwerp van de opdracht : | 2. Voorwerp van de opdracht : |
| Overeenkomstig de bewoordingen en de voorwaarden van dit bestek | Overeenkomstig de bewoordingen en de voorwaarden van dit bestek |
| verbindt de aannemer er zich toe de informatica-toepassingen van..., | verbindt de aannemer er zich toe de informatica-toepassingen van..., |
| zoals vermeld in bijlage, aan te passen. De aannemer verbindt zich tot | zoals vermeld in bijlage, aan te passen. De aannemer verbindt zich tot |
| een resultatenverbintenis. De plaats van de verrichting is... | een resultatenverbintenis. De plaats van de verrichting is... |
| 3. Aard van de opdracht : | 3. Aard van de opdracht : |
| De opdracht is een overheidsopdracht voor aanneming van diensten. | De opdracht is een overheidsopdracht voor aanneming van diensten. |
| 4. Duur van de opdracht : | 4. Duur van de opdracht : |
| 5. Prijsbepaling : | 5. Prijsbepaling : |
| De opdracht wordt gegund tegen een globale prijs en omvat alle kosten | De opdracht wordt gegund tegen een globale prijs en omvat alle kosten |
| en belastingen met uitzondering van de BTW. De prijs van de offerte is | en belastingen met uitzondering van de BTW. De prijs van de offerte is |
| een keer per jaar vatbaar voor herziening op de jaardag van het | een keer per jaar vatbaar voor herziening op de jaardag van het |
| sluiten van de opdracht op grond van de index van het gemiddelde | sluiten van de opdracht op grond van de index van het gemiddelde |
| uurloon van het personeel zoals geattesteerd door Fabrimetal Nationaal | uurloon van het personeel zoals geattesteerd door Fabrimetal Nationaal |
| voor de maand... voorafgaand aan de prijsherziening. Een vaste termijn | voor de maand... voorafgaand aan de prijsherziening. Een vaste termijn |
| van 20 % is toepasselijk op deze herziening. | van 20 % is toepasselijk op deze herziening. |
| 6. Betalingsregeling : | 6. Betalingsregeling : |
| Betalingen in mindering geschieden overeenkomstig de voorwaarden | Betalingen in mindering geschieden overeenkomstig de voorwaarden |
| bepaald in artikel 4 van het koninklijk besluit van 26 september 1996, | bepaald in artikel 4 van het koninklijk besluit van 26 september 1996, |
| na goedkeuring door de aanbestedende overheid van een driemaandelijkse | na goedkeuring door de aanbestedende overheid van een driemaandelijkse |
| prestatiestaat ingediend door de aannemer, en na het indienen van een | prestatiestaat ingediend door de aannemer, en na het indienen van een |
| factuur (in.... exemplaren) bij de aanbestedende overheid. | factuur (in.... exemplaren) bij de aanbestedende overheid. |
| 7. Borgtocht : | 7. Borgtocht : |
| (voor de opdrachten waarvan het geraamde bedrag gelijk is aan of hoger | (voor de opdrachten waarvan het geraamde bedrag gelijk is aan of hoger |
| is dan 800.000 F zonder BTW.) | is dan 800.000 F zonder BTW.) |
| In uitvoering van artikelen 5 tot 9 van de algemene | In uitvoering van artikelen 5 tot 9 van de algemene |
| aannemingsvoorwaarden wordt een borgtocht van 5 % van de aannemingssom | aannemingsvoorwaarden wordt een borgtocht van 5 % van de aannemingssom |
| vereist. | vereist. |
| 8. Vorm en inhoud van de offerte : | 8. Vorm en inhoud van de offerte : |
| De offerte wordt in drie exemplaren opgemaakt (in het Nederlands of in | De offerte wordt in drie exemplaren opgemaakt (in het Nederlands of in |
| het Frans) volgens het bijgaande schema. | het Frans) volgens het bijgaande schema. |
| 9. Indiening en opening van de offertes : | 9. Indiening en opening van de offertes : |
| Ze geschieden volgens de bepalingen van artikelen 103 tot 109 van het | Ze geschieden volgens de bepalingen van artikelen 103 tot 109 van het |
| koninklijk besluit van 8 januari 1996. De uiterste datum voor de | koninklijk besluit van 8 januari 1996. De uiterste datum voor de |
| ontvangst van de offertes wordt vastgelegd op... om... uur, op het | ontvangst van de offertes wordt vastgelegd op... om... uur, op het |
| volgende adres :... | volgende adres :... |
| 10. Gunningscriteria : | 10. Gunningscriteria : |
| De keuze van de voordeligste offerte zal gebeuren met inachtneming van | De keuze van de voordeligste offerte zal gebeuren met inachtneming van |
| de volgende gunningscriteria, gerangschikt in dalende volgorde van | de volgende gunningscriteria, gerangschikt in dalende volgorde van |
| belangrijkheid: | belangrijkheid: |
| - de technische kwaliteit van de ingediende offerte in het licht van | - de technische kwaliteit van de ingediende offerte in het licht van |
| de voorgestelde methodologie en de aangewende middelen om het beoogde | de voorgestelde methodologie en de aangewende middelen om het beoogde |
| resultaat te bereiken; | resultaat te bereiken; |
| - de prijs | - de prijs |
| 11. Verweermiddelen van de aanbestedende overheid : | 11. Verweermiddelen van de aanbestedende overheid : |
| De niet-nakoming van de clausules en voorwaarden van deze opdracht | De niet-nakoming van de clausules en voorwaarden van deze opdracht |
| geeft aanleiding tot de toepassing van de bepalingen van de artikelen | geeft aanleiding tot de toepassing van de bepalingen van de artikelen |
| 20 en 66 van de algemene aannemingsvoorwaarden. | 20 en 66 van de algemene aannemingsvoorwaarden. |
| Deel 2. - Functionele en technische eisen | Deel 2. - Functionele en technische eisen |
| Beschrijving van de opdracht | Beschrijving van de opdracht |
| Zoals alle ondernemingen die hun bestanden en de erbij horende | Zoals alle ondernemingen die hun bestanden en de erbij horende |
| bewerkingen electronisch beheren dient de aanbestedende overheid haar | bewerkingen electronisch beheren dient de aanbestedende overheid haar |
| informatica-toepassingen aan te passen aan de overgang naar het jaar | informatica-toepassingen aan te passen aan de overgang naar het jaar |
| 2000. | 2000. |
| Deze opdracht slaat dus op de verrichting van een geheel van diensten | Deze opdracht slaat dus op de verrichting van een geheel van diensten |
| waarvan het resultaat de aanpassing moet zijn van de hierna beschreven | waarvan het resultaat de aanpassing moet zijn van de hierna beschreven |
| informatica-toepassingen (te bepalen) : | informatica-toepassingen (te bepalen) : |
| (Bijlage aan het bestek) | (Bijlage aan het bestek) |
| Schema van de offerte | Schema van de offerte |
| (zie artikel 90 van het koninklijk besluit van 8 januari 1996) | (zie artikel 90 van het koninklijk besluit van 8 januari 1996) |
| Deel I. - Administratieve bepalingen | Deel I. - Administratieve bepalingen |
| De Maatschappij (naam, rechtsvorm, nationaliteit, zetel) | De Maatschappij (naam, rechtsvorm, nationaliteit, zetel) |
| vertegenwoordigd door de ondergetekende(n) | vertegenwoordigd door de ondergetekende(n) |
| of | of |
| De feitelijke vereniging samengesteld uit de volgende personen: | De feitelijke vereniging samengesteld uit de volgende personen: |
| BTW-nummer(s) | BTW-nummer(s) |
| verbindt/verbinden zich op haar/hun roerende en onroerende goederen | verbindt/verbinden zich op haar/hun roerende en onroerende goederen |
| tot het uitvoeren van de opdracht, overeenkomstig de clausules van het | tot het uitvoeren van de opdracht, overeenkomstig de clausules van het |
| bestek, tegen de volgende prijs : | bestek, tegen de volgende prijs : |
| totale prijs zonder BTW ( in cijfers en in letters) | totale prijs zonder BTW ( in cijfers en in letters) |
| De betalingen zullen op geldige wijze gebeuren door storting op het | De betalingen zullen op geldige wijze gebeuren door storting op het |
| nummer geopend op naam van | nummer geopend op naam van |
| Deel II. - Functionele en technische beschrijving van de offerte | Deel II. - Functionele en technische beschrijving van de offerte |
| In dit deel beschrijft de inschrijver zijn offerte. Hij ontleedt de | In dit deel beschrijft de inschrijver zijn offerte. Hij ontleedt de |
| globale prijs van zijn offerte. | globale prijs van zijn offerte. |
| Deel III | Deel III |
| Worden toegevoegd : | Worden toegevoegd : |
| - een mandaatbewijs indien de inschrijver tekent namens een | - een mandaatbewijs indien de inschrijver tekent namens een |
| maatschappij; | maatschappij; |
| - een bewijs van de RSZ (met droge stempel) dat de bijdragen van de | - een bewijs van de RSZ (met droge stempel) dat de bijdragen van de |
| sociale zekerheid werden betaald of een buitenlands gelijkwaardig | sociale zekerheid werden betaald of een buitenlands gelijkwaardig |
| document; | document; |
| - alle andere nuttig geachte inlichtingen. | - alle andere nuttig geachte inlichtingen. |
| Gedaan te..., op | Gedaan te..., op |
| De inschrijver(s) | De inschrijver(s) |