Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Koninklijk Besluit van 26/01/2010
← Terug naar "Koninklijk besluit tot vastlegging van de samenstelling, de opdrachten en de werkingsregels van een interdepartementale coördinatiegroep alsook van het niveau van minimale kwalificaties van zijn leden in uitvoering van artikel 8 van de wet van 12 januari 2007 strekkende tot controle op de toepassing van de resoluties van de wereldvrouwenconferentie die in september 1995 in Peking heeft plaatsgehad en tot integratie van de genderdimensie in het geheel van de federale beleidslijnen "
Koninklijk besluit tot vastlegging van de samenstelling, de opdrachten en de werkingsregels van een interdepartementale coördinatiegroep alsook van het niveau van minimale kwalificaties van zijn leden in uitvoering van artikel 8 van de wet van 12 januari 2007 strekkende tot controle op de toepassing van de resoluties van de wereldvrouwenconferentie die in september 1995 in Peking heeft plaatsgehad en tot integratie van de genderdimensie in het geheel van de federale beleidslijnen Koninklijk besluit tot vastlegging van de samenstelling, de opdrachten en de werkingsregels van een interdepartementale coördinatiegroep alsook van het niveau van minimale kwalificaties van zijn leden in uitvoering van artikel 8 van de wet van 12 januari 2007 strekkende tot controle op de toepassing van de resoluties van de wereldvrouwenconferentie die in september 1995 in Peking heeft plaatsgehad en tot integratie van de genderdimensie in het geheel van de federale beleidslijnen
FEDERALE OVERHEIDSDIENST WERKGELEGENHEID, ARBEID EN SOCIAAL OVERLEG FEDERALE OVERHEIDSDIENST WERKGELEGENHEID, ARBEID EN SOCIAAL OVERLEG
26 JANUARI 2010. - Koninklijk besluit tot vastlegging van de 26 JANUARI 2010. - Koninklijk besluit tot vastlegging van de
samenstelling, de opdrachten en de werkingsregels van een samenstelling, de opdrachten en de werkingsregels van een
interdepartementale coördinatiegroep alsook van het niveau van interdepartementale coördinatiegroep alsook van het niveau van
minimale kwalificaties van zijn leden in uitvoering van artikel 8 van minimale kwalificaties van zijn leden in uitvoering van artikel 8 van
de wet van 12 januari 2007 strekkende tot controle op de toepassing de wet van 12 januari 2007 strekkende tot controle op de toepassing
van de resoluties van de wereldvrouwenconferentie die in september van de resoluties van de wereldvrouwenconferentie die in september
1995 in Peking heeft plaatsgehad en tot integratie van de 1995 in Peking heeft plaatsgehad en tot integratie van de
genderdimensie in het geheel van de federale beleidslijnen genderdimensie in het geheel van de federale beleidslijnen
ALBERT II, Koning der Belgen, ALBERT II, Koning der Belgen,
Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
Gelet op artikel 8 van de wet van 12 januari 2007 strekkende tot Gelet op artikel 8 van de wet van 12 januari 2007 strekkende tot
controle op de toepassing van de resoluties van de controle op de toepassing van de resoluties van de
wereldvrouwenconferentie die in september 1995 in Peking heeft wereldvrouwenconferentie die in september 1995 in Peking heeft
plaatsgehad en tot integratie van de genderdimensie in het geheel van plaatsgehad en tot integratie van de genderdimensie in het geheel van
de federale beleidslijnen; de federale beleidslijnen;
Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 15 mei Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 15 mei
2009; 2009;
Gelet op de akkoordbevinding van Onze Staatssecretaris voor Begroting, Gelet op de akkoordbevinding van Onze Staatssecretaris voor Begroting,
gegeven op 26 mai 2009; gegeven op 26 mai 2009;
Gelet op het protocol nr. 633 van 16 juni 2009 van het Comité voor de Gelet op het protocol nr. 633 van 16 juni 2009 van het Comité voor de
federale, de gemeenschaps- en de gewestelijke overheidsdiensten; federale, de gemeenschaps- en de gewestelijke overheidsdiensten;
Gelet op het advies 47.052/1/V van de Raad van State, gegeven op 11 Gelet op het advies 47.052/1/V van de Raad van State, gegeven op 11
augustus 2009, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van augustus 2009, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van
de gecoördineerde wetten op de Raad van State; de gecoördineerde wetten op de Raad van State;
Op de voordracht van Onze Minister van Gelijke Kansen, van Onze Op de voordracht van Onze Minister van Gelijke Kansen, van Onze
Minister van Ambtenarenzaken en op het advies van Onze in Raad Minister van Ambtenarenzaken en op het advies van Onze in Raad
vergaderde Ministers, vergaderde Ministers,
Hebben Wij besloten en besluiten Wij : Hebben Wij besloten en besluiten Wij :
HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen

Artikel 1.Voor de toepassing van dit besluit, wordt verstaan onder :

Artikel 1.Voor de toepassing van dit besluit, wordt verstaan onder :

1° « wet » : de wet van 12 januari 2007 strekkende tot controle op de 1° « wet » : de wet van 12 januari 2007 strekkende tot controle op de
toepassing van de resoluties van de wereldvrouwenconferentie die in toepassing van de resoluties van de wereldvrouwenconferentie die in
september 1995 in Peking heeft plaatsgehad en tot integratie van de september 1995 in Peking heeft plaatsgehad en tot integratie van de
genderdimensie in het geheel van de federale beleidslijnen; genderdimensie in het geheel van de federale beleidslijnen;
2° « groep » : de interdepartementale coördinatiegroep ingesteld door 2° « groep » : de interdepartementale coördinatiegroep ingesteld door
artikel 6 van de wet; artikel 6 van de wet;
3° « coördinator in geïntegreerde genderaanpak » : de persoon die 3° « coördinator in geïntegreerde genderaanpak » : de persoon die
binnen elke federale overheidsdienst, het Ministerie van Defensie en binnen elke federale overheidsdienst, het Ministerie van Defensie en
elke programmatorische federale overheidsdienst aangeduid is om deel elke programmatorische federale overheidsdienst aangeduid is om deel
te nemen aan de interdepartementale coördinatiegroep voorzien door het te nemen aan de interdepartementale coördinatiegroep voorzien door het
artikel 6 van de wet; artikel 6 van de wet;
4° « geïntegreerde genderaanpak » : een aanpak die bestaat uit de 4° « geïntegreerde genderaanpak » : een aanpak die bestaat uit de
(re)organisatie, de verbetering, de evolutie en de evaluatie van de (re)organisatie, de verbetering, de evolutie en de evaluatie van de
besluitvormingsprocessen met het oog op de integratie van het besluitvormingsprocessen met het oog op de integratie van het
perspectief van de gelijkheid tussen vrouwen en mannen in alle perspectief van de gelijkheid tussen vrouwen en mannen in alle
domeinen en op alle niveaus, door de actoren die in het algemeen domeinen en op alle niveaus, door de actoren die in het algemeen
betrokken zijn bij de tenuitvoerlegging van de beleidslijnen; betrokken zijn bij de tenuitvoerlegging van de beleidslijnen;
5° « genderstatistieken » : de geproduceerde, verzamelde en bestelde 5° « genderstatistieken » : de geproduceerde, verzamelde en bestelde
statistieken die naar geslacht worden opgesplitst in toepassing van statistieken die naar geslacht worden opgesplitst in toepassing van
artikel 4 van de wet. artikel 4 van de wet.
Het gebruik van het mannelijk in dit besluit is gemeenslachtig. Het gebruik van het mannelijk in dit besluit is gemeenslachtig.
HOOFDSTUK II. - Samenstelling van de groep HOOFDSTUK II. - Samenstelling van de groep

Art. 2.De groep is als volgt samengesteld :

Art. 2.De groep is als volgt samengesteld :

1° een lid van de beleidscel van elke minister, door hem aangewezen en 1° een lid van de beleidscel van elke minister, door hem aangewezen en
ambtenaar van niveau A of houder van een diploma dat toegang geeft tot ambtenaar van niveau A of houder van een diploma dat toegang geeft tot
dit niveau; dit niveau;
2° een ambtenaar van niveau A van elke federale overheidsdienst, van 2° een ambtenaar van niveau A van elke federale overheidsdienst, van
het Ministerie van Defensie en van elke programmatorische federale het Ministerie van Defensie en van elke programmatorische federale
overheidsdienst, naargelang van het geval aangewezen door de overheidsdienst, naargelang van het geval aangewezen door de
voorzitter van het directiecomité, de secretaris-generaal of de voorzitter van het directiecomité, de secretaris-generaal of de
voorzitter; voorzitter;
3° een lid van de directie van het Instituut voor de gelijkheid van 3° een lid van de directie van het Instituut voor de gelijkheid van
vrouwen en mannen, die het voorzitterschap van de groep verzorgt. vrouwen en mannen, die het voorzitterschap van de groep verzorgt.
Op dezelfde wijze wordt een plaatsvervanger voor elk van de voormelde Op dezelfde wijze wordt een plaatsvervanger voor elk van de voormelde
leden aangewezen. leden aangewezen.

Art. 3.§ 1. De groepsleden bedoeld in artikel 2, 2°, nemen de functie

Art. 3.§ 1. De groepsleden bedoeld in artikel 2, 2°, nemen de functie

van coördinator in geïntegreerde genderaanpak op binnen hun federale van coördinator in geïntegreerde genderaanpak op binnen hun federale
overheidsdienst, hun ministerie of hun programmatorische federale overheidsdienst, hun ministerie of hun programmatorische federale
overheidsdienst. In dit opzicht brengen ze rechtstreeks verslag uit overheidsdienst. In dit opzicht brengen ze rechtstreeks verslag uit
aan de voorzitter van het directiecomité, de secretaris-generaal of de aan de voorzitter van het directiecomité, de secretaris-generaal of de
voorzitter. voorzitter.
§ 2. De opdrachten uitgevoerd in het kader van de functie van § 2. De opdrachten uitgevoerd in het kader van de functie van
coördinator in geïntegreerde genderaanpak worden opgenomen in de coördinator in geïntegreerde genderaanpak worden opgenomen in de
functiebeschrijving van de groepsleden en zullen geëvalueerd worden in functiebeschrijving van de groepsleden en zullen geëvalueerd worden in
het kader van de evaluatiecyclus van de coördinatoren. het kader van de evaluatiecyclus van de coördinatoren.
§ 3. Het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen § 3. Het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen
organiseert een opleiding omtrent geïntegreerde genderaanpak voor alle organiseert een opleiding omtrent geïntegreerde genderaanpak voor alle
groepsleden. groepsleden.
§ 4. Er wordt geen enkele verloning, toelage, vergoeding of § 4. Er wordt geen enkele verloning, toelage, vergoeding of
presentiegeld toegekend aan de groepsleden. presentiegeld toegekend aan de groepsleden.
HOOFDSTUK III. - Opdrachten van de groep HOOFDSTUK III. - Opdrachten van de groep

Art. 4.§ 1. De groep heeft als algemene opdracht :

Art. 4.§ 1. De groep heeft als algemene opdracht :

1° het stimuleren, oriënteren en bijdragen tot de uitvoering van de 1° het stimuleren, oriënteren en bijdragen tot de uitvoering van de
geïntegreerde genderaanpak, in het bijzonder door de verspreiding en geïntegreerde genderaanpak, in het bijzonder door de verspreiding en
het gebruik van hulpmiddelen, instrumenten en methodes in het geheel het gebruik van hulpmiddelen, instrumenten en methodes in het geheel
van de federale beleidslijnen; van de federale beleidslijnen;
2° het bevorderen van de samenwerking en de verspreiding van 2° het bevorderen van de samenwerking en de verspreiding van
informatie en goede praktijken tussen alle diensten bedoeld in artikel informatie en goede praktijken tussen alle diensten bedoeld in artikel
6 van de wet; 6 van de wet;
3° het organiseren van een voortdurend overleg en een permanente 3° het organiseren van een voortdurend overleg en een permanente
coördinatie tussen de administraties en de beleidscellen. coördinatie tussen de administraties en de beleidscellen.
§ 2. Daartoe ziet de groep zich in het bijzonder de volgende § 2. Daartoe ziet de groep zich in het bijzonder de volgende
opdrachten toevertrouwd : opdrachten toevertrouwd :
1° het opstellen van een ontwerp van federaal plan dat ten doel heeft 1° het opstellen van een ontwerp van federaal plan dat ten doel heeft
de genderdimensie in het geheel van de beleidslijnen te integreren met de genderdimensie in het geheel van de beleidslijnen te integreren met
het oog op het vermijden of corrigeren van eventuele ongelijkheden het oog op het vermijden of corrigeren van eventuele ongelijkheden
tussen vrouwen en mannen. Dit ontwerp van plan, opgesteld voor de tussen vrouwen en mannen. Dit ontwerp van plan, opgesteld voor de
legislatuur, baseert zich met name op : legislatuur, baseert zich met name op :
- de strategische doelstellingen met dat doel vastgesteld en bedoeld - de strategische doelstellingen met dat doel vastgesteld en bedoeld
in artikel 2, § 1, van de wet; in artikel 2, § 1, van de wet;
- de ministeriele initiatieven zoals bedoeld in artikel 2, § 3, van de - de ministeriele initiatieven zoals bedoeld in artikel 2, § 3, van de
wet en vastgesteld in de algemene beleidsnota's van het begin van de wet en vastgesteld in de algemene beleidsnota's van het begin van de
legislatuur; legislatuur;
- de informatie aangaande de integratie van de genderdimensie in de - de informatie aangaande de integratie van de genderdimensie in de
managementplannen, de beheerscontracten en in elk ander instrument managementplannen, de beheerscontracten en in elk ander instrument
voor strategische planning conform artikel 3, 1°, van de wet; voor strategische planning conform artikel 3, 1°, van de wet;
- de andere acties en middelen die de integratie van de genderdimensie - de andere acties en middelen die de integratie van de genderdimensie
in de administraties beogen; in de administraties beogen;
- de relevante genderindicatoren bedoeld in artikel 3, 1°, alinea 2, - de relevante genderindicatoren bedoeld in artikel 3, 1°, alinea 2,
van de wet. van de wet.
Het ontwerp van federaal plan wordt verzonden naar de Minister van Het ontwerp van federaal plan wordt verzonden naar de Minister van
Gelijke Kansen, die het voorstelt aan de Ministerraad. Gelijke Kansen, die het voorstelt aan de Ministerraad.
2° het opstellen van een halfjaarlijks opvolgingsverslag over de 2° het opstellen van een halfjaarlijks opvolgingsverslag over de
tenuitvoerlegging van het federaal plan verzonden naar de Minister van tenuitvoerlegging van het federaal plan verzonden naar de Minister van
Gelijke Kansen. Gelijke Kansen.
3° het voorbereiden en coördineren van het ontwerp van tussentijds 3° het voorbereiden en coördineren van het ontwerp van tussentijds
verslag en het verslag op het eind van de legislatuur bedoeld in verslag en het verslag op het eind van de legislatuur bedoeld in
hoofdstuk VI en het verzekeren van de opvolging ervan volgens de hoofdstuk VI en het verzekeren van de opvolging ervan volgens de
bepalingen van het artikel 10. bepalingen van het artikel 10.
Met het oog hierop, kan de groep de organen, instanties of experten Met het oog hierop, kan de groep de organen, instanties of experten
betrokken bij de studie en tenuitvoerlegging van de gelijkheid van betrokken bij de studie en tenuitvoerlegging van de gelijkheid van
vrouwen en mannen raadplegen. vrouwen en mannen raadplegen.
HOOFDSTUK IV. - Werking van de groep HOOFDSTUK IV. - Werking van de groep

Art. 5.Het huishoudelijk reglement van de groep wordt door hem

Art. 5.Het huishoudelijk reglement van de groep wordt door hem

bepaald binnen de drie maanden na zijn installatie. bepaald binnen de drie maanden na zijn installatie.

Art. 6.De Voorzitter en de groep worden in hun werkzaamheden

Art. 6.De Voorzitter en de groep worden in hun werkzaamheden

bijgestaan door een secretariaat verzekerd door personeelsleden van bijgestaan door een secretariaat verzekerd door personeelsleden van
het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen aangeduid door het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen aangeduid door
de directeur. de directeur.
HOOFDSTUK V. - Tenuitvoerlegging van de geïntegreerde genderaanpak HOOFDSTUK V. - Tenuitvoerlegging van de geïntegreerde genderaanpak
binnen de administraties binnen de administraties

Art. 7.§ 1. De coördinator in geïntegreerde genderaanpak heeft als

Art. 7.§ 1. De coördinator in geïntegreerde genderaanpak heeft als

hoofdopdrachten : hoofdopdrachten :
1° het voorbereiden van het voorstel tot bijdrage van de administratie 1° het voorbereiden van het voorstel tot bijdrage van de administratie
waar hij van afhangt voor het federaal plan bedoeld in het artikel 4, waar hij van afhangt voor het federaal plan bedoeld in het artikel 4,
§ 2, 1°; § 2, 1°;
2° het voorbereiden van de bijdrage van zijn administratie voor de 2° het voorbereiden van de bijdrage van zijn administratie voor de
verslagen bedoeld in Hoofdstuk VI; verslagen bedoeld in Hoofdstuk VI;
3° het installeren van een proces van opvolging van de « gendertests » 3° het installeren van een proces van opvolging van de « gendertests »
en gendernota's uitgevoerd binnen zijn administratie; en gendernota's uitgevoerd binnen zijn administratie;
4° het installeren van een proces van opvolging van de inachtneming 4° het installeren van een proces van opvolging van de inachtneming
van de geïntegreerde genderaanpak in het kader van de toekenning van van de geïntegreerde genderaanpak in het kader van de toekenning van
overheidsopdrachten en de toekenning van subsidies van zijn overheidsopdrachten en de toekenning van subsidies van zijn
administratie en bedoeld in het artikel 3, 3°, van de wet; administratie en bedoeld in het artikel 3, 3°, van de wet;
5° het installeren van een proces van opvolging voor de productie van 5° het installeren van een proces van opvolging voor de productie van
naar geslacht opgesplitste statistieken en de opstelling van naar geslacht opgesplitste statistieken en de opstelling van
genderindicatoren bedoeld in het artikel 4 van de wet; genderindicatoren bedoeld in het artikel 4 van de wet;
6° het organiseren van de opleiding en het verspreiden van informatie 6° het organiseren van de opleiding en het verspreiden van informatie
binnen zijn administratie wat de geïntegreerde genderaanpak en de binnen zijn administratie wat de geïntegreerde genderaanpak en de
concrete uitvoering daarvan betreft. concrete uitvoering daarvan betreft.
§ 2. De coördinator in geïntegreerde genderaanpak is de § 2. De coördinator in geïntegreerde genderaanpak is de
referentiepersoon voor elke beambte die betrokken is bij de uitvoering referentiepersoon voor elke beambte die betrokken is bij de uitvoering
van de geïntegreerde genderaanpak binnen zijn administratie. van de geïntegreerde genderaanpak binnen zijn administratie.

Art. 8.§ 1. De opdrachten van de coördinator in geïntegreerde

Art. 8.§ 1. De opdrachten van de coördinator in geïntegreerde

genderaanpak worden uitgevoerd onder het gezag van de leidende genderaanpak worden uitgevoerd onder het gezag van de leidende
ambtenaar die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt. ambtenaar die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt.
§ 2. De leidende ambtenaar waakt erover dat de coördinator in § 2. De leidende ambtenaar waakt erover dat de coördinator in
geïntegreerde genderaanpak de interne coördinatie noodzakelijk voor de geïntegreerde genderaanpak de interne coördinatie noodzakelijk voor de
uitvoering van de opdrachten vastgesteld in § 1 van artikel 7 kan uitvoering van de opdrachten vastgesteld in § 1 van artikel 7 kan
verzekeren. verzekeren.
§ 3. De leidende ambtenaar verzekert zich van de inachtneming van de § 3. De leidende ambtenaar verzekert zich van de inachtneming van de
geïntegreerde genderaanpak door de leden van het directiecomité. geïntegreerde genderaanpak door de leden van het directiecomité.
§ 4. De leidende ambtenaar brengt regelmatig verslag uit van de § 4. De leidende ambtenaar brengt regelmatig verslag uit van de
uitvoering van de geïntegreerde genderaanpak binnen zijn departement uitvoering van de geïntegreerde genderaanpak binnen zijn departement
aan de minister waarvan hij afhangt. aan de minister waarvan hij afhangt.
HOOFDSTUK VI. - De verslagen HOOFDSTUK VI. - De verslagen

Art. 9.§ 1. Het tussentijds verslag heeft minstens betrekking op de

Art. 9.§ 1. Het tussentijds verslag heeft minstens betrekking op de

beschrijving, de stand van zaken en de vorderingen van de volgende beschrijving, de stand van zaken en de vorderingen van de volgende
elementen : elementen :
- het plan bedoeld in artikel 4, § 2, 1°, in het bijzonder de - het plan bedoeld in artikel 4, § 2, 1°, in het bijzonder de
relevante genderindicatoren bedoeld in artikel 3, 1°, alinea 2, van de relevante genderindicatoren bedoeld in artikel 3, 1°, alinea 2, van de
wet; wet;
- de productie, de analyse en het gebruik door de administraties van - de productie, de analyse en het gebruik door de administraties van
de genderstatistieken bedoeld in artikel 4 van de wet; de genderstatistieken bedoeld in artikel 4 van de wet;
- de gendernota bedoeld in artikel 2, § 2, van de wet; - de gendernota bedoeld in artikel 2, § 2, van de wet;
- de acties en initiatieven met betrekking tot de « gendertest » - de acties en initiatieven met betrekking tot de « gendertest »
bedoeld in artikel 3, 2°, van de wet; bedoeld in artikel 3, 2°, van de wet;
- rekening houden met de geïntegreerde genderaanpak in de procedures - rekening houden met de geïntegreerde genderaanpak in de procedures
voor de toekenning van overheidsopdrachten en de toekenning van voor de toekenning van overheidsopdrachten en de toekenning van
subsidies bedoeld in artikel 3, 3°, van de wet. subsidies bedoeld in artikel 3, 3°, van de wet.
§ 2. Het gaat bovendien over de beschrijving en de vorderingen van de § 2. Het gaat bovendien over de beschrijving en de vorderingen van de
integratie van de genderdimensie in het integratie van de genderdimensie in het
ontwikkelingssamenwerkingsbeleid en over het specifieke beleid inzake ontwikkelingssamenwerkingsbeleid en over het specifieke beleid inzake
gelijkheid van vrouwen en mannen, overeenkomstig het artikel 5, § 1, gelijkheid van vrouwen en mannen, overeenkomstig het artikel 5, § 1,
van de wet. van de wet.
§ 3. Het formuleert alle aanbevelingen die de beleidslijnen of de § 3. Het formuleert alle aanbevelingen die de beleidslijnen of de
tenuitvoerlegging ervan in de onder §§ 1 en 2 bedoelde domeinen zouden tenuitvoerlegging ervan in de onder §§ 1 en 2 bedoelde domeinen zouden
kunnen verbeteren. kunnen verbeteren.

Art. 10.§ 1. Het verslag aan het einde van de legislatuur bestaat uit

Art. 10.§ 1. Het verslag aan het einde van de legislatuur bestaat uit

een diagnostische nota die een analyse bevat van de maatregelen een diagnostische nota die een analyse bevat van de maatregelen
bedoeld in artikel 9, § 1 en de vorderingen die verwezenlijkt werden bedoeld in artikel 9, § 1 en de vorderingen die verwezenlijkt werden
door de regering en de administraties tijdens de legislatuur. door de regering en de administraties tijdens de legislatuur.
§ 2. Het verslag aan het einde van de legislatuur beschrijft de § 2. Het verslag aan het einde van de legislatuur beschrijft de
moeilijkheden bij de uitvoering van de wet en formuleert aanbevelingen moeilijkheden bij de uitvoering van de wet en formuleert aanbevelingen
om ze aan te pakken. om ze aan te pakken.

Art. 11.De goedgekeurde verslagen bedoeld in de artikels 9 en 10

Art. 11.De goedgekeurde verslagen bedoeld in de artikels 9 en 10

worden doorgestuurd naar de Minister die Gelijke Kansen tussen vrouwen worden doorgestuurd naar de Minister die Gelijke Kansen tussen vrouwen
en mannen onder zijn bevoegdheden heeft. en mannen onder zijn bevoegdheden heeft.
HOOFDSTUK VII. - Slotbepalingen HOOFDSTUK VII. - Slotbepalingen

Art. 12.De Minister van Gelijke Kansen en de Minister van

Art. 12.De Minister van Gelijke Kansen en de Minister van

Ambtenarenzaken zijn, ieder wat hem betreft, belast met de uitvoering Ambtenarenzaken zijn, ieder wat hem betreft, belast met de uitvoering
van dit besluit. van dit besluit.
Gegeven te Brussel, 26 januari 2010. Gegeven te Brussel, 26 januari 2010.
ALBERT ALBERT
Van Koningswege : Van Koningswege :
De Minister van Gelijke kansen, De Minister van Gelijke kansen,
Mevr. J. MILQUET Mevr. J. MILQUET
De Minister van Ambtenarenzaken, De Minister van Ambtenarenzaken,
Mevr. I. VERVOTTE Mevr. I. VERVOTTE
^