← Terug naar "Koninklijk besluit waarbij de onmiddellijke inbezitneming van sommige percelen, gelegen op het grondgebied van de gemeente Beveren van algemeen nut wordt verklaard "
| Koninklijk besluit waarbij de onmiddellijke inbezitneming van sommige percelen, gelegen op het grondgebied van de gemeente Beveren van algemeen nut wordt verklaard | Koninklijk besluit waarbij de onmiddellijke inbezitneming van sommige percelen, gelegen op het grondgebied van de gemeente Beveren van algemeen nut wordt verklaard |
|---|---|
| MINISTERIE VAN VERKEER EN INFRASTRUCTUUR | MINISTERIE VAN VERKEER EN INFRASTRUCTUUR |
| 20 JULI 2000. - Koninklijk besluit waarbij de onmiddellijke | 20 JULI 2000. - Koninklijk besluit waarbij de onmiddellijke |
| inbezitneming van sommige percelen, gelegen op het grondgebied van de | inbezitneming van sommige percelen, gelegen op het grondgebied van de |
| gemeente Beveren van algemeen nut wordt verklaard | gemeente Beveren van algemeen nut wordt verklaard |
| ALBERT II, Koning der Belgen, | ALBERT II, Koning der Belgen, |
| Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. | Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. |
| Gelet op de wet van 23 juli 1926 houdende oprichting van de Nationale | Gelet op de wet van 23 juli 1926 houdende oprichting van de Nationale |
| Maatschappij der Belgische Spoorwegen, inzonderheid op artikel 1bis, | Maatschappij der Belgische Spoorwegen, inzonderheid op artikel 1bis, |
| vervangen door de wet van 21 maart 1991; | vervangen door de wet van 21 maart 1991; |
| Gelet op de wet van 26 juli 1962 gewijzigd bij de wet van 7 juli 1978 | Gelet op de wet van 26 juli 1962 gewijzigd bij de wet van 7 juli 1978 |
| betreffende de onteigeningen ten algemenen nutte en de concessies voor | betreffende de onteigeningen ten algemenen nutte en de concessies voor |
| de bouw van de autosnelwegen, inzonderheid op artikel 5; | de bouw van de autosnelwegen, inzonderheid op artikel 5; |
| Gelet op de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van | Gelet op de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van |
| sommige economische overheidsbedrijven, inzonderheid op artikel 10, § | sommige economische overheidsbedrijven, inzonderheid op artikel 10, § |
| 2, 2°; | 2, 2°; |
| Overwegende dat nieuwe containerterminals in het Antwerpse havengebied | Overwegende dat nieuwe containerterminals in het Antwerpse havengebied |
| op de linker oever van de Schelde in aanbouw zijn en dat het indienst | op de linker oever van de Schelde in aanbouw zijn en dat het indienst |
| stellen van bewuste terminals gepland is voor april 2002; | stellen van bewuste terminals gepland is voor april 2002; |
| Overwegende dat boven vermelde havenvoorzieningen een belangrijke | Overwegende dat boven vermelde havenvoorzieningen een belangrijke |
| stijging van de spoortrafiek op Antwerpen-Linkeroever en op de | stijging van de spoortrafiek op Antwerpen-Linkeroever en op de |
| spoorverbindingen naar Gent en Antwerpen zullen veroorzaken; | spoorverbindingen naar Gent en Antwerpen zullen veroorzaken; |
| Overwegende dat studies hebben aangetoond dat de huidige | Overwegende dat studies hebben aangetoond dat de huidige |
| spoorcapaciteit van het baanvak Y-Zwijndrecht - Fort Y - West-Berchem | spoorcapaciteit van het baanvak Y-Zwijndrecht - Fort Y - West-Berchem |
| bij het indienststellen van de terminals niet zal volstaan voor de | bij het indienststellen van de terminals niet zal volstaan voor de |
| opvang van de vervoersstroom, zeker indien het verkeer van en naar | opvang van de vervoersstroom, zeker indien het verkeer van en naar |
| Gent te Zwijndrecht een front- en eventueel een tractiewissel dient | Gent te Zwijndrecht een front- en eventueel een tractiewissel dient |
| uit te voeren; | uit te voeren; |
| Overwegende dat het bestaan van de containerterminals bovendien voor | Overwegende dat het bestaan van de containerterminals bovendien voor |
| gevolg heeft dat vanaf 2002 moet voorzien worden in de mogelijkheid | gevolg heeft dat vanaf 2002 moet voorzien worden in de mogelijkheid |
| voor het inleggen van aan een strikt tijdschema gebonden spoorshuttles | voor het inleggen van aan een strikt tijdschema gebonden spoorshuttles |
| tussen Antwerpen-Linkeroever en Zeebrugge; | tussen Antwerpen-Linkeroever en Zeebrugge; |
| Overwegende dat in het geval er niet voldoende tractiemiddelen ter | Overwegende dat in het geval er niet voldoende tractiemiddelen ter |
| beschikking zouden staan om zware containertreinen doorheen de | beschikking zouden staan om zware containertreinen doorheen de |
| Kennedytunnel te trekken richting Antwerpen-Noord of | Kennedytunnel te trekken richting Antwerpen-Noord of |
| Antwerpen-Schijnpoort, het tevens noodzakelijk is te beschikken over | Antwerpen-Schijnpoort, het tevens noodzakelijk is te beschikken over |
| een noodreisweg, richting Gent; | een noodreisweg, richting Gent; |
| Overwegende dat de aanleg van een verbindingsbocht tussen spoorlijn 10 | Overwegende dat de aanleg van een verbindingsbocht tussen spoorlijn 10 |
| Y Zwijndrecht Fort - Y Steenland en spoorlijn 59 Gent-Antwerpen, | Y Zwijndrecht Fort - Y Steenland en spoorlijn 59 Gent-Antwerpen, |
| richting Gent georienteerd, in de huidige omstandigheden op de best | richting Gent georienteerd, in de huidige omstandigheden op de best |
| passende wijze antwoord biedt aan de gestelde vervoersproblematiek; | passende wijze antwoord biedt aan de gestelde vervoersproblematiek; |
| Overwegende dat de aanleg van bewuste spoorverbinding vereist dat de | Overwegende dat de aanleg van bewuste spoorverbinding vereist dat de |
| percelen aangeduid op het plan nr. G-208-01/4 en gelegen op het | percelen aangeduid op het plan nr. G-208-01/4 en gelegen op het |
| grondgebied van de gemeente Beveren in bezit genomen worden; | grondgebied van de gemeente Beveren in bezit genomen worden; |
| Overwegende dat wegens de vooropstaande duurtijd van de vereiste | Overwegende dat wegens de vooropstaande duurtijd van de vereiste |
| procedures en van de werkzaamheden en de vooropstaande datum van | procedures en van de werkzaamheden en de vooropstaande datum van |
| indienststelling der containerterminals, met name april 2002, de | indienststelling der containerterminals, met name april 2002, de |
| onmiddellijke inbezitneming van de bedoelde percelen ten algemene | onmiddellijke inbezitneming van de bedoelde percelen ten algemene |
| nutte onontbeerlijk is; | nutte onontbeerlijk is; |
| Op de voordracht van Onze Minister van Mobiliteit en Vervoer, | Op de voordracht van Onze Minister van Mobiliteit en Vervoer, |
| Hebben Wij besloten en besluiten Wij : | Hebben Wij besloten en besluiten Wij : |
Artikel 1.Het algemeen nut vordert voor de uitvoering van de werken |
Artikel 1.Het algemeen nut vordert voor de uitvoering van de werken |
| ter aanleg van de verbindingsbocht kant Gent tussen de lijn 10 Y | ter aanleg van de verbindingsbocht kant Gent tussen de lijn 10 Y |
| Zwijndrecht - Fort - Y Steenland en lijn 59 Gent-Antwerpen, de | Zwijndrecht - Fort - Y Steenland en lijn 59 Gent-Antwerpen, de |
| onmiddellijke inbezitneming van de percelen gelegen op het grondgebied | onmiddellijke inbezitneming van de percelen gelegen op het grondgebied |
| van de gemeente Beveren en opgenomen in het plan nr. G-208-01/4, | van de gemeente Beveren en opgenomen in het plan nr. G-208-01/4, |
| gevoegd bij dit besluit. | gevoegd bij dit besluit. |
Art. 2.Bij gebrek aan afstand in de minne, worden de voor de werken |
Art. 2.Bij gebrek aan afstand in de minne, worden de voor de werken |
| benodigde en op voormeld plan aangewezen percelen ingenomen en bezet | benodigde en op voormeld plan aangewezen percelen ingenomen en bezet |
| overeenkomstig de wet van 26 juli 1962 betreffende de onteigeningen | overeenkomstig de wet van 26 juli 1962 betreffende de onteigeningen |
| ten algemenen nutte en de concessies voor de bouw van de | ten algemenen nutte en de concessies voor de bouw van de |
| autosnelwegen, inzonderheid artikel 5. | autosnelwegen, inzonderheid artikel 5. |
Art. 3.Onze Minister van Mobiliteit en Vervoer is belast met de |
Art. 3.Onze Minister van Mobiliteit en Vervoer is belast met de |
| uitvoering van dit besluit. | uitvoering van dit besluit. |
| Gegeven te Brussel, 20 juli 2000. | Gegeven te Brussel, 20 juli 2000. |
| ALBERT | ALBERT |
| Van Koningswege : | Van Koningswege : |
| De Minister van Mobiliteit en Vervoer, | De Minister van Mobiliteit en Vervoer, |
| Mevr. I. DURANT | Mevr. I. DURANT |
| Bijlage bij het koninklijk besluit van 20 juli 2000 | Bijlage bij het koninklijk besluit van 20 juli 2000 |
| Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld | Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld |