Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Koninklijk Besluit van 20/07/2000
← Terug naar "Koninklijk besluit betreffende de invoering van de euro in de reglementering voor aangelegenheden die ressorteren onder het Ministerie van Economische Zaken "
Koninklijk besluit betreffende de invoering van de euro in de reglementering voor aangelegenheden die ressorteren onder het Ministerie van Economische Zaken Koninklijk besluit betreffende de invoering van de euro in de reglementering voor aangelegenheden die ressorteren onder het Ministerie van Economische Zaken
MINISTERIE VAN ECONOMISCHE ZAKEN MINISTERIE VAN ECONOMISCHE ZAKEN
20 JULI 2000. - Koninklijk besluit betreffende de invoering van de 20 JULI 2000. - Koninklijk besluit betreffende de invoering van de
euro in de reglementering voor aangelegenheden die ressorteren onder euro in de reglementering voor aangelegenheden die ressorteren onder
het Ministerie van Economische Zaken het Ministerie van Economische Zaken
ALBERT II, Koning der Belgen, ALBERT II, Koning der Belgen,
Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
Gelet op de wet van 22 januari 1945 betreffende de economische Gelet op de wet van 22 januari 1945 betreffende de economische
reglementering en de prijzen; reglementering en de prijzen;
Gelet op de wet van 24 juli 1973 tot instelling van een verplichte Gelet op de wet van 24 juli 1973 tot instelling van een verplichte
avondsluiting in handel, ambacht en dienstverlening, laatst gewijzigd avondsluiting in handel, ambacht en dienstverlening, laatst gewijzigd
door de wet van 29 januari 1999; door de wet van 29 januari 1999;
Gelet op de wet van 28 maart 1984 op de uitvindingsoctrooien, laatst Gelet op de wet van 28 maart 1984 op de uitvindingsoctrooien, laatst
gewijzigd door de wet van 28 januari 1997; gewijzigd door de wet van 28 januari 1997;
Gelet op de wet van 12 juni 1991 op het consumentenkrediet, laatst Gelet op de wet van 12 juni 1991 op het consumentenkrediet, laatst
gewijzigd bij de wet van 11 april 1999; gewijzigd bij de wet van 11 april 1999;
Gelet op de wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en Gelet op de wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en
de voorlichting en bescherming van de consument; de voorlichting en bescherming van de consument;
Gelet op de wet van 9 maart 1993 ertoe strekkende de exploitatie van Gelet op de wet van 9 maart 1993 ertoe strekkende de exploitatie van
huwelijksbureaus te regelen en te controleren, gewijzigd bij de wet huwelijksbureaus te regelen en te controleren, gewijzigd bij de wet
van 11 april 1999; van 11 april 1999;
Gelet op de wet van 9 februari 1994 betreffende de veiligheid van de Gelet op de wet van 9 februari 1994 betreffende de veiligheid van de
consumenten; consumenten;
Gelet op de wet van 29 juli 1994 op het aanvullend Gelet op de wet van 29 juli 1994 op het aanvullend
beschermingcertificaat voor geneesmiddelen; beschermingcertificaat voor geneesmiddelen;
Gelet op de verordeningen (EG) nr. 1103/97 van de Raad van 17 juni Gelet op de verordeningen (EG) nr. 1103/97 van de Raad van 17 juni
1997 over enkele bepalingen betreffende de invoering van de euro en 1997 over enkele bepalingen betreffende de invoering van de euro en
nr. 974/98 van de Raad van 3 mei 1998 over de invoering van de euro; nr. 974/98 van de Raad van 3 mei 1998 over de invoering van de euro;
Gelet op de wet van 30 oktober 1998 betreffende de euro; Gelet op de wet van 30 oktober 1998 betreffende de euro;
Gelet op de wet van 11 april 1999 betreffende de overeenkomsten inzake Gelet op de wet van 11 april 1999 betreffende de overeenkomsten inzake
de verkrijging van deeltijds gebruik van onroerende goederen; de verkrijging van deeltijds gebruik van onroerende goederen;
Gelet op de wet tot bescherming van de economische mededinging, Gelet op de wet tot bescherming van de economische mededinging,
gecoördineerd op 1 juli 1999; gecoördineerd op 1 juli 1999;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 juli 1972 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 18 juli 1972 betreffende de
aanduiding van de prijs van juwelen, uurwerken, goud- en zilverwerk; aanduiding van de prijs van juwelen, uurwerken, goud- en zilverwerk;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 april 1975 inzake de titels Gelet op het koninklijk besluit van 14 april 1975 inzake de titels
bedoeld in artikel 38, 1 tot 3 van 14 juli 1971 betreffende de bedoeld in artikel 38, 1 tot 3 van 14 juli 1971 betreffende de
handelspraktijken; handelspraktijken;
Gelet op het koninklijk besluit van 10 oktober 1983 ter uitvoering van Gelet op het koninklijk besluit van 10 oktober 1983 ter uitvoering van
artikel 11bis van de wet van 22 januari 1945 betreffende de artikel 11bis van de wet van 22 januari 1945 betreffende de
economische reglementering en de prijzen, laatst gewijzigd bij economische reglementering en de prijzen, laatst gewijzigd bij
koninklijk besluit van 29 september 1999; koninklijk besluit van 29 september 1999;
Gelet op het koninklijk besluit van 23 januari 1984 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 23 januari 1984 betreffende de
aanduiding van de prijs voor kunstvoorwerpen, voorwerpen van aanduiding van de prijs voor kunstvoorwerpen, voorwerpen van
verzamelingen en antiquiteiten; verzamelingen en antiquiteiten;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 december 1986 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 18 december 1986 betreffende de
taksen en bijkomende taksen verschuldigd inzake uitvindingsoctrooien taksen en bijkomende taksen verschuldigd inzake uitvindingsoctrooien
en aanvullende beschermingscertificaten, laatst gewijzigd bij het en aanvullende beschermingscertificaten, laatst gewijzigd bij het
koninklijk besluit van 28 december 1999; koninklijk besluit van 28 december 1999;
Gelet op het koninklijk besluit van 24 februari 1992 tot bepaling van Gelet op het koninklijk besluit van 24 februari 1992 tot bepaling van
het bedrag van het in hoofde van de kredietgever vereiste netto-actief het bedrag van het in hoofde van de kredietgever vereiste netto-actief
bedoeld in artikel 75, § 3, 1°, van de wet van 12 juni 1991 op het bedoeld in artikel 75, § 3, 1°, van de wet van 12 juni 1991 op het
consumentenkrediet; consumentenkrediet;
Gelet op het koninklijk besluit van 24 februari 1992 tot vaststelling Gelet op het koninklijk besluit van 24 februari 1992 tot vaststelling
van het maximumbedrag van het risico van de consument in geval van van het maximumbedrag van het risico van de consument in geval van
verlies of diefstal van de kredietkaart of andere krediettitel; verlies of diefstal van de kredietkaart of andere krediettitel;
Gelet op het koninklijk besluit van 25 februari 1992 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 25 februari 1992 betreffende de
aanvragen om erkenning en inschrijving bedoeld bij de artikelen 75 en aanvragen om erkenning en inschrijving bedoeld bij de artikelen 75 en
77 van de wet van 12 juni 1991 op het consumentenkrediet; 77 van de wet van 12 juni 1991 op het consumentenkrediet;
Gelet op het koninklijk besluit van 4 augustus 1992 tot regeling van Gelet op het koninklijk besluit van 4 augustus 1992 tot regeling van
de commissie voor bemiddeling inzake consumentenkrediet; de commissie voor bemiddeling inzake consumentenkrediet;
Gelet op het koninklijk besluit van 23 maart 1993 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 23 maart 1993 betreffende de
verzoeken en de aanmeldingen bedoeld in de artikelen 6 en 7 van de wet verzoeken en de aanmeldingen bedoeld in de artikelen 6 en 7 van de wet
tot bescherming van de economische mededinging, gecoördineerd op 1 tot bescherming van de economische mededinging, gecoördineerd op 1
juli 1999, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 28 december juli 1999, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 28 december
1999; 1999;
Gelet op het koninklijk besluit van 27 april 1993 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 27 april 1993 betreffende de
minnelijke schikking bij inbreuken op de wet van 12 juni 1991 op het minnelijke schikking bij inbreuken op de wet van 12 juni 1991 op het
consumentenkrediet, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 6 consumentenkrediet, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 6
november 1999; november 1999;
Gelet op het koninklijk besluit van 27 april 1993 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 27 april 1993 betreffende de
minnelijke schikking bij inbreuken op de wet van 14 juli 1991 minnelijke schikking bij inbreuken op de wet van 14 juli 1991
betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en de bescherming betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en de bescherming
van de consument, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 2 van de consument, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 2
juli 1999; juli 1999;
Gelet op het koninklijk besluit van 31 mei 1994 betreffende het Gelet op het koninklijk besluit van 31 mei 1994 betreffende het
verstrekken, door de Dienst voor de industriële eigendom, van verstrekken, door de Dienst voor de industriële eigendom, van
documenten en gegevens inzake industriële eigendom; documenten en gegevens inzake industriële eigendom;
Gelet op het koninklijk besluit van 2 oktober 1995 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 2 oktober 1995 betreffende de
minnelijke schikking bij overtredingen op de wet van 9 februari 1994 minnelijke schikking bij overtredingen op de wet van 9 februari 1994
betreffende de veiligheid van de consumenten; betreffende de veiligheid van de consumenten;
Gelet op het koninklijk besluit van 9 december 1998 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 9 december 1998 betreffende de
minnelijke schikking bij inbreuken op de artikelen 3 en 4 van de wet minnelijke schikking bij inbreuken op de artikelen 3 en 4 van de wet
van 30 oktober 1998 betreffende de euro; van 30 oktober 1998 betreffende de euro;
Gelet op het koninklijk besluit van 4 juni 1999 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 4 juni 1999 betreffende de
minnelijke schikking bij inbreuken op de wet van 11 april 1999 minnelijke schikking bij inbreuken op de wet van 11 april 1999
betreffende de overeenkomsten inzake de verkrijging van deeltijds betreffende de overeenkomsten inzake de verkrijging van deeltijds
gebruik van onroerende goederen; gebruik van onroerende goederen;
Gelet op het koninklijk besluit van 4 juni 1999 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 4 juni 1999 betreffende de
minnelijke schikking bij inbreuken op de wet van 9 maart 1993 ertoe minnelijke schikking bij inbreuken op de wet van 9 maart 1993 ertoe
strekkende de exploitatie van huwelijksbureaus te regelen en te strekkende de exploitatie van huwelijksbureaus te regelen en te
controleren; controleren;
Gelet op het koninklijk besluit van 10 december 1999 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 10 december 1999 betreffende de
minnelijke schikking bij inbreuken op de wet van 24 juli 1973 tot minnelijke schikking bij inbreuken op de wet van 24 juli 1973 tot
instelling van een verplichte avondsluiting in handel, ambacht en instelling van een verplichte avondsluiting in handel, ambacht en
dienstverlening; dienstverlening;
Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 6 juni Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 6 juni
2000; 2000;
Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 29 juni Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 29 juni
2000; 2000;
Gelet op het verzoek om spoedbehandeling, gemotiveerd door de volgende Gelet op het verzoek om spoedbehandeling, gemotiveerd door de volgende
omstandigheden : omstandigheden :
In tegenstelling tot wat de datum van de inwerkingtreding van de In tegenstelling tot wat de datum van de inwerkingtreding van de
nieuwe bepalingen zou kunnen doen vermoeden( in regel 1 januari 2002, nieuwe bepalingen zou kunnen doen vermoeden( in regel 1 januari 2002,
hetzij binnen 18 maanden), is de uitvaardiging en de publicatie van de hetzij binnen 18 maanden), is de uitvaardiging en de publicatie van de
teksten bijzonder dringend; het is van het hoogste belang dat deze teksten bijzonder dringend; het is van het hoogste belang dat deze
teksten snel officieel worden meegedeeld en de limietdatum hiervoor teksten snel officieel worden meegedeeld en de limietdatum hiervoor
dient te worden vastgesteld op 1 augustus 2000. dient te worden vastgesteld op 1 augustus 2000.
De dringende termijn van drie dagen moet mogelijk maken dat de De dringende termijn van drie dagen moet mogelijk maken dat de
koninklijke besluiten in de eerste helft van juli ondertekend worden. koninklijke besluiten in de eerste helft van juli ondertekend worden.
De strikte eerbiediging van deze termijn heeft, wat betreft de De strikte eerbiediging van deze termijn heeft, wat betreft de
koninklijke besluiten die in hoofde van de wetten betreffende de koninklijke besluiten die in hoofde van de wetten betreffende de
invoering van de euro worden genomen, het voordeel dat het Parlement invoering van de euro worden genomen, het voordeel dat het Parlement
in staat wordt gesteld om de controle uit te oefenen die in het kader in staat wordt gesteld om de controle uit te oefenen die in het kader
van de toekenning van de machtsdelegatie werd overeengekomen. van de toekenning van de machtsdelegatie werd overeengekomen.
Er moet ook voor ogen worden gehouden dat het belangrijk is dat de Er moet ook voor ogen worden gehouden dat het belangrijk is dat de
bepalingen op gegroepeerde wijze worden uitgevaardigd. Dit ter bepalingen op gegroepeerde wijze worden uitgevaardigd. Dit ter
verzekering van een eenvormige behandeling die enerzijds een verzekering van een eenvormige behandeling die enerzijds een
budgettaire en administratieve controle toelaat en anderzijds het budgettaire en administratieve controle toelaat en anderzijds het
Parlement in staat stelt de uitwerking van de bepalingen in goede Parlement in staat stelt de uitwerking van de bepalingen in goede
voorwaarden op te volgen. voorwaarden op te volgen.
Wat de overheidsbesturen betreft laat de eerbiediging van de Wat de overheidsbesturen betreft laat de eerbiediging van de
limietdatum van 1 augustus 2000 nog een termijn van 250 werkdagen. limietdatum van 1 augustus 2000 nog een termijn van 250 werkdagen.
Deze termijn is strikt noodzakelijk om de voorbereidende werkzaamheden Deze termijn is strikt noodzakelijk om de voorbereidende werkzaamheden
op het gebied van de regelgeving tot een goed einde te brengen (er op het gebied van de regelgeving tot een goed einde te brengen (er
moeten nog een aantal ministeriële besluiten worden gewijzigd en moeten nog een aantal ministeriële besluiten worden gewijzigd en
vervolgens moeten ook tal van formulieren opnieuw worden gedrukt). vervolgens moeten ook tal van formulieren opnieuw worden gedrukt).
Hetzelfde geldt voor de informatica waar de eindtesten voorzien zijn Hetzelfde geldt voor de informatica waar de eindtesten voorzien zijn
voor juli 2001. Rekening gehouden met deze zeer strakke planning is voor juli 2001. Rekening gehouden met deze zeer strakke planning is
elke vertraging nadelig voor het goede verloop van de werkzaamheden en elke vertraging nadelig voor het goede verloop van de werkzaamheden en
de budgettaire kostprijs ervan. de budgettaire kostprijs ervan.
In geen geval kan overwogen worden deze testen uit te stellen zonder In geen geval kan overwogen worden deze testen uit te stellen zonder
het risico te lopen alle controle over het goede verloop van de het risico te lopen alle controle over het goede verloop van de
overschakeling door de overheidsbesturen te verliezen. overschakeling door de overheidsbesturen te verliezen.
De voor de goedkeuring van de teksten voorziene limietdatum mag niet De voor de goedkeuring van de teksten voorziene limietdatum mag niet
worden verschoven. Opdat alle door hen door te voeren aanpassingen in worden verschoven. Opdat alle door hen door te voeren aanpassingen in
goede voorwaarden zouden gebeuren hebben de informaticadiensten geëist goede voorwaarden zouden gebeuren hebben de informaticadiensten geëist
dat alle functionele beslissingen vóór 31 december 1999 zouden genomen dat alle functionele beslissingen vóór 31 december 1999 zouden genomen
worden. Deze diensten zijn reeds in grote mate overgegaan tot de worden. Deze diensten zijn reeds in grote mate overgegaan tot de
decimalisering die wordt toegestaan door de wet betreffende de decimalisering die wordt toegestaan door de wet betreffende de
decimalisering en zijn dus met de functionele aanpassingen van hun decimalisering en zijn dus met de functionele aanpassingen van hun
programma's kunnen beginnen. Ze moeten echter nog op korte termijn programma's kunnen beginnen. Ze moeten echter nog op korte termijn
kunnen beschikken over de bepalingen ter wijziging van wetten en kunnen beschikken over de bepalingen ter wijziging van wetten en
besluiten om een veelheid van bedragen aan te passen. Het strakke besluiten om een veelheid van bedragen aan te passen. Het strakke
tijdschema vereist bovendien dat deze aanpassingen gebeuren op basis tijdschema vereist bovendien dat deze aanpassingen gebeuren op basis
van officiële en definitieve beslissingen. van officiële en definitieve beslissingen.
Zo voorziet de planning van de administratie van Financiën dat de Zo voorziet de planning van de administratie van Financiën dat de
informaticadiensten ten laatste in augustus eerstkomend over de nieuwe informaticadiensten ten laatste in augustus eerstkomend over de nieuwe
bedragen moeten kunnen beschikken om de gewenste aanpassingen tegen 1 bedragen moeten kunnen beschikken om de gewenste aanpassingen tegen 1
juni 2001 te kunnen realiseren. Deze fase berust zelf op een juni 2001 te kunnen realiseren. Deze fase berust zelf op een
voorafgaande aaneenschakeling van andere onontbeerlijke fasen, onder voorafgaande aaneenschakeling van andere onontbeerlijke fasen, onder
meer op een precieze diagnose van de uit te voeren werkzaamheden en de meer op een precieze diagnose van de uit te voeren werkzaamheden en de
te besteden middelen. te besteden middelen.
Anderzijds mag niet uit het oog worden verloren dat de voorziene Anderzijds mag niet uit het oog worden verloren dat de voorziene
bepalingen enkel aanpassingen van wetten en koninklijke besluiten bepalingen enkel aanpassingen van wetten en koninklijke besluiten
inhouden. Dit betekent dus dat deze moeten worden gevolgd door een inhouden. Dit betekent dus dat deze moeten worden gevolgd door een
aanpassing van de ministeriële besluiten; dit zou vóór eind 2000 aanpassing van de ministeriële besluiten; dit zou vóór eind 2000
moeten gebeuren. moeten gebeuren.
Na deze aanpassingen van de regelgeving zullen zoals vermeld in 2001 Na deze aanpassingen van de regelgeving zullen zoals vermeld in 2001
de aanpassingen van de formulieren en de informatiedocumenten volgen. de aanpassingen van de formulieren en de informatiedocumenten volgen.
Ook de ondernemingen en hun professionele tussenpersonen (sociale Ook de ondernemingen en hun professionele tussenpersonen (sociale
secretariaten, boekhouders, administratiekantoren, fiscale secretariaten, boekhouders, administratiekantoren, fiscale
dienstverleners enz.) dienen zonder verwijl te kunnen beschikken over dienstverleners enz.) dienen zonder verwijl te kunnen beschikken over
betrouwbare gegevens om met kennis van zaken hun programma's aan de betrouwbare gegevens om met kennis van zaken hun programma's aan de
euro aan te passen. Het is bijzonder wenselijk dat hun overgang in euro aan te passen. Het is bijzonder wenselijk dat hun overgang in
belangrijke mate per 1 januari 2001 gebeurt, zoniet zal de grote massa belangrijke mate per 1 januari 2001 gebeurt, zoniet zal de grote massa
van ondernemingen haar eigen overgang uitstellen tot 1 januari 2002. van ondernemingen haar eigen overgang uitstellen tot 1 januari 2002.
Dit zou zeer ongunstig zijn voor het beheer van de ondernemingen en Dit zou zeer ongunstig zijn voor het beheer van de ondernemingen en
daardoor ook voor de overgang van alle economische sectoren. daardoor ook voor de overgang van alle economische sectoren.
Naarmate de vervaldag steeds dichter bij komt (op 1 juli 2000 nog 125 Naarmate de vervaldag steeds dichter bij komt (op 1 juli 2000 nog 125
werkdagen) riskeren de ondernemingen die niet over de nodige werkdagen) riskeren de ondernemingen die niet over de nodige
informatie beschikken bij gebrek aan voldoende manoeuvreerruimte hun informatie beschikken bij gebrek aan voldoende manoeuvreerruimte hun
beslissing om op de euro over te stappen uit te stellen. beslissing om op de euro over te stappen uit te stellen.
Elke vertraging bij de ondertekening van deze besluiten heeft dus voor Elke vertraging bij de ondertekening van deze besluiten heeft dus voor
de ondernemingen een negatieve weerslag en verder uitstel van de de ondernemingen een negatieve weerslag en verder uitstel van de
publicatie van de besluiten kan vele projecten in gevaar brengen; publicatie van de besluiten kan vele projecten in gevaar brengen;
Gelet op het advies van de Raad van State, gegeven op 11 juli 2000, Gelet op het advies van de Raad van State, gegeven op 11 juli 2000,
met toepassing van artikel 84, eerste lid, 2°, van de gecoördineerde met toepassing van artikel 84, eerste lid, 2°, van de gecoördineerde
wetten op de Raad van State; wetten op de Raad van State;
Op de voordracht van Onze Minister van Consumentenzaken, van Onze Op de voordracht van Onze Minister van Consumentenzaken, van Onze
Minister van Middenstand en van Onze Minister van Economie, Minister van Middenstand en van Onze Minister van Economie,
Hebben Wij besloten en besluiten Wij : Hebben Wij besloten en besluiten Wij :
HOOFDSTUK I. - Wijziging van reglementaire bepalingen HOOFDSTUK I. - Wijziging van reglementaire bepalingen
Afdeling 1. - Aanpassing van het koninklijk besluit van 24 februari Afdeling 1. - Aanpassing van het koninklijk besluit van 24 februari
1992 tot bepaling van het bedrag van het in hoofde van de kredietgever 1992 tot bepaling van het bedrag van het in hoofde van de kredietgever
vereiste netto-actief bedoeld in artikel 75, § 3, 1°, van de wet van vereiste netto-actief bedoeld in artikel 75, § 3, 1°, van de wet van
12 juni 1991 op het consumentenkrediet 12 juni 1991 op het consumentenkrediet

Artikel 1.In de bepalingen van het koninklijk besluit van 24 februari

Artikel 1.In de bepalingen van het koninklijk besluit van 24 februari

1992 tot bepaling van het bedrag van het in hoofde van de kredietgever 1992 tot bepaling van het bedrag van het in hoofde van de kredietgever
vereiste netto-actief bedoeld in artikel 75, § 3, 1°, van de wet van12 vereiste netto-actief bedoeld in artikel 75, § 3, 1°, van de wet van12
juni 1991 op het consumentenkrediet die hieronder worden aangeduid, juni 1991 op het consumentenkrediet die hieronder worden aangeduid,
worden de in frank uitgedrukte bedragen die in de tweede kolom van de worden de in frank uitgedrukte bedragen die in de tweede kolom van de
volgende tabel worden vermeld, vervangen door de in euro uitgedrukte volgende tabel worden vermeld, vervangen door de in euro uitgedrukte
bedragen van de derde kolom van dezelfde tabel. bedragen van de derde kolom van dezelfde tabel.
Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld
HOOFDSTUK 2. - Slotbepalingen HOOFDSTUK 2. - Slotbepalingen

Art. 19.Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2002.

Art. 19.Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2002.

Art. 20.Onze Minister van Consumentenzaken, Onze Minister van

Art. 20.Onze Minister van Consumentenzaken, Onze Minister van

Middenstand en Onze Minister van Economie zijn, ieder voor wat hem Middenstand en Onze Minister van Economie zijn, ieder voor wat hem
betreft, belast met de uitvoering van dit besluit. betreft, belast met de uitvoering van dit besluit.
Gegeven te Brussel, 20 juli 2000. Gegeven te Brussel, 20 juli 2000.
ALBERT ALBERT
Van Koningswege : Van Koningswege :
De Minister van Consumentenzaken, De Minister van Consumentenzaken,
Mevr. M. AELVOET Mevr. M. AELVOET
De Minister van Middenstand, De Minister van Middenstand,
J. GABRIELS J. GABRIELS
De Minister van Economie, De Minister van Economie,
Ch. PICQUE Ch. PICQUE
^