← Terug naar "Koninklijk besluit waarbij de onmiddellijke inbezitneming van sommige percelen, gelegen op het grondgebied van de gemeente Ternat van algemeen nut wordt verklaard "
Koninklijk besluit waarbij de onmiddellijke inbezitneming van sommige percelen, gelegen op het grondgebied van de gemeente Ternat van algemeen nut wordt verklaard | Koninklijk besluit waarbij de onmiddellijke inbezitneming van sommige percelen, gelegen op het grondgebied van de gemeente Ternat van algemeen nut wordt verklaard |
---|---|
MINISTERIE VAN VERKEER EN INFRASTRUCTUUR | MINISTERIE VAN VERKEER EN INFRASTRUCTUUR |
8 FEBRUARI 2000. - Koninklijk besluit waarbij de onmiddellijke | 8 FEBRUARI 2000. - Koninklijk besluit waarbij de onmiddellijke |
inbezitneming van sommige percelen, gelegen op het grondgebied van de | inbezitneming van sommige percelen, gelegen op het grondgebied van de |
gemeente Ternat van algemeen nut wordt verklaard | gemeente Ternat van algemeen nut wordt verklaard |
ALBERT II, Koning der Belgen, | ALBERT II, Koning der Belgen, |
Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. | Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. |
Gelet op de wet van 23 juli 1926 houdende oprichting van de Nationale | Gelet op de wet van 23 juli 1926 houdende oprichting van de Nationale |
Maatschappij der Belgische Spoorwegen, inzonderheid op artikel 1bis, | Maatschappij der Belgische Spoorwegen, inzonderheid op artikel 1bis, |
vervangen door de wet van 21 maart 1991; | vervangen door de wet van 21 maart 1991; |
Gelet op de wet van 26 juli 1962, gewijzigd bij de wet van 7 juli 1978 | Gelet op de wet van 26 juli 1962, gewijzigd bij de wet van 7 juli 1978 |
betreffende de onteigeningen ten algemenen nutte en de concessies voor | betreffende de onteigeningen ten algemenen nutte en de concessies voor |
de bouw van de autosnelwegen, inzonderheid op artikel 5; | de bouw van de autosnelwegen, inzonderheid op artikel 5; |
Gelet op de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van | Gelet op de wet van 21 maart 1991 betreffende de hervorming van |
sommige economische overheidsbedrijven, inzonderheid op artikel 10, § | sommige economische overheidsbedrijven, inzonderheid op artikel 10, § |
2, 2°; | 2, 2°; |
Overwegende dat de Ministerraad op 5 juli 1996 in het kader van het | Overwegende dat de Ministerraad op 5 juli 1996 in het kader van het |
tienjarenplan 1996-2005 voor de investeringen van de NMBS de | tienjarenplan 1996-2005 voor de investeringen van de NMBS de |
instandhouding en modernisering van de bestaande | instandhouding en modernisering van de bestaande |
spoorlijneninfrastructuur, in het bijzonder as 1 : Oostende - Brussel | spoorlijneninfrastructuur, in het bijzonder as 1 : Oostende - Brussel |
- Duitse grens en de hiervoor noodzakelijke investeringen heeft | - Duitse grens en de hiervoor noodzakelijke investeringen heeft |
goedgekeurd; | goedgekeurd; |
Overwegende dat in dit kader de spoorlijn 50 A Oostende - Gent - | Overwegende dat in dit kader de spoorlijn 50 A Oostende - Gent - |
Brussel gemoderniseerd wordt en geschikt gemaakt voor een | Brussel gemoderniseerd wordt en geschikt gemaakt voor een |
referentiesnelheid van 200 km/uur; | referentiesnelheid van 200 km/uur; |
Overwegende dat hiertoe meer bepaald de onstabiele en waterzieke | Overwegende dat hiertoe meer bepaald de onstabiele en waterzieke |
spoorbedding tussen de kp 16.750 en kp 18.500 ten gronde moet | spoorbedding tussen de kp 16.750 en kp 18.500 ten gronde moet |
gesaneerd worden en de spoorinfrastructuur vernieuwd; | gesaneerd worden en de spoorinfrastructuur vernieuwd; |
Overwegende dat de hogere referentiesnelheid van 200 km/uur eveneens | Overwegende dat de hogere referentiesnelheid van 200 km/uur eveneens |
inhoudt dat op genoemd baanvak drie overbruggingen, gelegen aan de kp | inhoudt dat op genoemd baanvak drie overbruggingen, gelegen aan de kp |
17.296, kp 17.558 en kp 17.750 dienen gesloopt, waarvan er slechts | 17.296, kp 17.558 en kp 17.750 dienen gesloopt, waarvan er slechts |
twee worden heropgebouwd met een grotere vrije hoogte en zonder | twee worden heropgebouwd met een grotere vrije hoogte en zonder |
tussenpijlers; | tussenpijlers; |
Overwegende dat de afschaffing van een overbrugging vereist dat | Overwegende dat de afschaffing van een overbrugging vereist dat |
bijkomende langswegen worden uitgebouwd ten einde de vlotte | bijkomende langswegen worden uitgebouwd ten einde de vlotte |
afwikkeling van het lokale verkeer te waarborgen; | afwikkeling van het lokale verkeer te waarborgen; |
Overwegende dat de uitvoering der beoogde werken zonder overmatige | Overwegende dat de uitvoering der beoogde werken zonder overmatige |
hinder voor het treinverkeer de aanleg vergt tussen kp 17.000 en kp | hinder voor het treinverkeer de aanleg vergt tussen kp 17.000 en kp |
18.250, van een uitwijkspoor dat na de beëindiging der werken zal | 18.250, van een uitwijkspoor dat na de beëindiging der werken zal |
uitgebaat worden als derde spoor; | uitgebaat worden als derde spoor; |
Overwegende dat de werken, beschreven in de plannen nrs. | Overwegende dat de werken, beschreven in de plannen nrs. |
30-3150-0503-017.000-001 en 30-3150-0503-017.000-002 beantwoorden aan | 30-3150-0503-017.000-001 en 30-3150-0503-017.000-002 beantwoorden aan |
de boven uiteengezette doelstellingen; | de boven uiteengezette doelstellingen; |
Overwegende dat deze werken de inbezitneming van de percelen, | Overwegende dat deze werken de inbezitneming van de percelen, |
aangeduid op de plannen nrs. T3-0503-018.000-001 en | aangeduid op de plannen nrs. T3-0503-018.000-001 en |
T3-0503-017.000-001 en gelegen op het grondgebied van de gemeente | T3-0503-017.000-001 en gelegen op het grondgebied van de gemeente |
Ternat nodig maakt; | Ternat nodig maakt; |
Overwegende de noodzaak de vooropgestelde saneringswerken zo spoedig | Overwegende de noodzaak de vooropgestelde saneringswerken zo spoedig |
mogelijk uit te voeren gelet op hun belang voor de veiligheid van het | mogelijk uit te voeren gelet op hun belang voor de veiligheid van het |
treinverkeer en de instandhouding van de infrastructuur; | treinverkeer en de instandhouding van de infrastructuur; |
Overwegende dat derhalve de onmiddellijke inbezitneming van de | Overwegende dat derhalve de onmiddellijke inbezitneming van de |
bedoelde percelen ten algemene nutte onontbeerlijk is; | bedoelde percelen ten algemene nutte onontbeerlijk is; |
Op de voordracht van Onze Minister van Mobiliteit en Vervoer, | Op de voordracht van Onze Minister van Mobiliteit en Vervoer, |
Hebben Wij besloten en besluiten Wij : | Hebben Wij besloten en besluiten Wij : |
Artikel 1.Het algemeen nut vordert voor de uitvoering van de werken, |
Artikel 1.Het algemeen nut vordert voor de uitvoering van de werken, |
kaderend in de sanering en modernisering van de vertakking | kaderend in de sanering en modernisering van de vertakking |
Sint-Katharina-Lombeek op de spoorlijn 50A Oostende - Brussel-Zuid de | Sint-Katharina-Lombeek op de spoorlijn 50A Oostende - Brussel-Zuid de |
onmiddellijke inbezitneming van de percelen gelegen op het grondgebied | onmiddellijke inbezitneming van de percelen gelegen op het grondgebied |
van de gemeente Ternat en opgenomen in de plannen nrs. | van de gemeente Ternat en opgenomen in de plannen nrs. |
T3-0503-018.000-001 en T3-0503-017.000-001 gevoegd bij dit besluit. | T3-0503-018.000-001 en T3-0503-017.000-001 gevoegd bij dit besluit. |
Art. 2.Bij gebrek aan afstand in der minne, worden de voor de werken |
Art. 2.Bij gebrek aan afstand in der minne, worden de voor de werken |
benodigde en op voormelde plannen aangewezen percelen ingenomen en | benodigde en op voormelde plannen aangewezen percelen ingenomen en |
bezet overeenkomstig de wet van 26 juli 1962 betreffende de | bezet overeenkomstig de wet van 26 juli 1962 betreffende de |
onteigeningen ten algemenen nutte en de concessies voor de bouw van de | onteigeningen ten algemenen nutte en de concessies voor de bouw van de |
autosnelwegen, inzonderheid artikel 5. | autosnelwegen, inzonderheid artikel 5. |
Art. 3.Onze Minister van Mobiliteit en Vervoer is belast met de |
Art. 3.Onze Minister van Mobiliteit en Vervoer is belast met de |
uitvoering van dit besluit. | uitvoering van dit besluit. |
Gegeven te Brussel, 8 februari 2000. | Gegeven te Brussel, 8 februari 2000. |
ALBERT | ALBERT |
Van Koningswege : | Van Koningswege : |
De Minister van Mobiliteit en Vervoer, | De Minister van Mobiliteit en Vervoer, |
Mevr. I. DURANT | Mevr. I. DURANT |
Bijlage bij het koninklijk besluit van 8 februari 2000 - | Bijlage bij het koninklijk besluit van 8 februari 2000 - |
Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld | Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld |