| Koninklijk besluit betreffende de modaliteiten van de procedure van offerteaanvragen aangenomen met toepassing van artikel 5 van de wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van de elektriciteitsmarkt | Koninklijk besluit betreffende de modaliteiten van de procedure van offerteaanvragen aangenomen met toepassing van artikel 5 van de wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van de elektriciteitsmarkt |
|---|---|
| FEDERALE OVERHEIDSDIENST ECONOMIE, K.M.O., MIDDENSTAND EN ENERGIE | FEDERALE OVERHEIDSDIENST ECONOMIE, K.M.O., MIDDENSTAND EN ENERGIE |
| 8 DECEMBER 2013. - Koninklijk besluit betreffende de modaliteiten van | 8 DECEMBER 2013. - Koninklijk besluit betreffende de modaliteiten van |
| de procedure van offerteaanvragen aangenomen met toepassing van | de procedure van offerteaanvragen aangenomen met toepassing van |
| artikel 5 van de wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van | artikel 5 van de wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van |
| de elektriciteitsmarkt | de elektriciteitsmarkt |
| FILIP, Koning der Belgen, | FILIP, Koning der Belgen, |
| Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. | Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. |
| Gelet op de wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van de | Gelet op de wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van de |
| elektriciteitsmarkt, artikel 5, § 4, ingevoegd bij de wet van 1 juni | elektriciteitsmarkt, artikel 5, § 4, ingevoegd bij de wet van 1 juni |
| 2005 en gewijzigd bij de wet van 8 januari 2012; | 2005 en gewijzigd bij de wet van 8 januari 2012; |
| Gelet op het advies (F)130503-CDC-1243 van de Commissie voor de | Gelet op het advies (F)130503-CDC-1243 van de Commissie voor de |
| Regulering van de Elektriciteit en het Gas van 3 mei 2013 over "de | Regulering van de Elektriciteit en het Gas van 3 mei 2013 over "de |
| modaliteiten voor de procedure van offerteaanvraag voorzien in artikel | modaliteiten voor de procedure van offerteaanvraag voorzien in artikel |
| 5 van de wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van de | 5 van de wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van de |
| elektriciteitsmarkt"; | elektriciteitsmarkt"; |
| Overwegende dat dit besluit dat de modaliteiten bepaalt van de | Overwegende dat dit besluit dat de modaliteiten bepaalt van de |
| procedure voor de offerteaanvragen georganiseerd door artikel 5 van de | procedure voor de offerteaanvragen georganiseerd door artikel 5 van de |
| wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van de | wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van de |
| elektriciteitsmarkt en gelet op de hoogdringendheid om deze procedure | elektriciteitsmarkt en gelet op de hoogdringendheid om deze procedure |
| uit te voeren teneinde binnen een nuttige termijn te beschikken over | uit te voeren teneinde binnen een nuttige termijn te beschikken over |
| nieuwe bijkomende productiecapaciteit, rekening houdend met de termijn | nieuwe bijkomende productiecapaciteit, rekening houdend met de termijn |
| voor de bouw die eigen is aan de industriële indienststelling van | voor de bouw die eigen is aan de industriële indienststelling van |
| nieuwe productie-eenheden, vermeerderd met de bekendmakingstermijn van | nieuwe productie-eenheden, vermeerderd met de bekendmakingstermijn van |
| het ministerieel besluit waarin de noodzaak van de procedure van de | het ministerieel besluit waarin de noodzaak van de procedure van de |
| offerteaanvraag wordt gemotiveerd, met de termijn die de AD Energie | offerteaanvraag wordt gemotiveerd, met de termijn die de AD Energie |
| nodig heeft om het bestek uit te werken alsook met de | nodig heeft om het bestek uit te werken alsook met de |
| bekendmakingstermijn van de offerteaanvraag in het Publicatieblad van | bekendmakingstermijn van de offerteaanvraag in het Publicatieblad van |
| de Europese Unie van ten minste zes maanden zoals voorzien in artikel | de Europese Unie van ten minste zes maanden zoals voorzien in artikel |
| 5, § 4bis, van de wet van 29 april 1999; | 5, § 4bis, van de wet van 29 april 1999; |
| Gelet op het advies 53.818/3 van de Raad van State, gegeven op 30 | Gelet op het advies 53.818/3 van de Raad van State, gegeven op 30 |
| september 2013, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, | september 2013, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, |
| van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973; | van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973; |
| Op de voordracht van de Vice-Eerste Minister en Minister van | Op de voordracht van de Vice-Eerste Minister en Minister van |
| Binnenlandse Zaken en van de Staatssecretaris voor Energie, | Binnenlandse Zaken en van de Staatssecretaris voor Energie, |
| Hebben Wij besloten en besluiten Wij : | Hebben Wij besloten en besluiten Wij : |
Artikel 1.Voor de toepassing van dit besluit moet worden verstaan |
Artikel 1.Voor de toepassing van dit besluit moet worden verstaan |
| onder: | onder: |
| 1° « wet » : de wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van | 1° « wet » : de wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van |
| de elektriciteitsmarkt; | de elektriciteitsmarkt; |
| 2° « minister » : de federale minister die bevoegd is voor Energie; | 2° « minister » : de federale minister die bevoegd is voor Energie; |
| 3° « de Algemene Directie Energie » : De Algemene Directie Energie van | 3° « de Algemene Directie Energie » : De Algemene Directie Energie van |
| de Federale overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie; | de Federale overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie; |
| 4° « netbeheerder » : de beheerder van het transmissienet aangeduid in | 4° « netbeheerder » : de beheerder van het transmissienet aangeduid in |
| overeenstemming met artikel 10 van de wet. | overeenstemming met artikel 10 van de wet. |
Art. 2.De modaliteiten en voorwaarden van de offerteaanvraag voor het |
Art. 2.De modaliteiten en voorwaarden van de offerteaanvraag voor het |
| oprichten van nieuwe productie-installaties voor elektriciteit worden | oprichten van nieuwe productie-installaties voor elektriciteit worden |
| bepaald door de Algemene Directie Energie in overeenstemming met | bepaald door de Algemene Directie Energie in overeenstemming met |
| artikel 5, § 4, van de wet. | artikel 5, § 4, van de wet. |
Art. 3.Het bestek voor de bouw van nieuwe productie-installaties voor |
Art. 3.Het bestek voor de bouw van nieuwe productie-installaties voor |
| elektriciteit vastgesteld door de Algemene Directie Energie moet ten | elektriciteit vastgesteld door de Algemene Directie Energie moet ten |
| minste bevatten: | minste bevatten: |
| 1° de modaliteiten voor de neerlegging van de kandidatuurdossiers voor | 1° de modaliteiten voor de neerlegging van de kandidatuurdossiers voor |
| de offerteaanvraag die toelaten om de vertrouwelijkheid van de | de offerteaanvraag die toelaten om de vertrouwelijkheid van de |
| informatie en de stukken uit het dossier te garanderen en tevens | informatie en de stukken uit het dossier te garanderen en tevens |
| toelaten om met zekerheid vast te stellen op welke offerteaanvraag | toelaten om met zekerheid vast te stellen op welke offerteaanvraag |
| wordt geantwoord; | wordt geantwoord; |
| 2° de ontvankelijkheidsvoorwaarden van de kandidatuurdossiers voor de | 2° de ontvankelijkheidsvoorwaarden van de kandidatuurdossiers voor de |
| offerteaanvraag; | offerteaanvraag; |
| 3° de exhaustieve lijst van de selectiecriteria van de | 3° de exhaustieve lijst van de selectiecriteria van de |
| kandidatuurdossiers voor de offerteaanvraag, hun weging en hiërarchie, | kandidatuurdossiers voor de offerteaanvraag, hun weging en hiërarchie, |
| evenals de exhaustieve lijst van de informatie en documenten die door | evenals de exhaustieve lijst van de informatie en documenten die door |
| de kandidaten dienen overgemaakt worden teneinde de beoordeling van | de kandidaten dienen overgemaakt worden teneinde de beoordeling van |
| deze criteria toe te laten; | deze criteria toe te laten; |
| 4° de productiecapaciteit, uitgedrukt in megawatt, bedoeld door de | 4° de productiecapaciteit, uitgedrukt in megawatt, bedoeld door de |
| offerteaanvraag. Deze capaciteit mag worden uitgedrukt onder de vorm | offerteaanvraag. Deze capaciteit mag worden uitgedrukt onder de vorm |
| van een vork; | van een vork; |
| 5° de uiterlijke datum en uur voor de verzending van de | 5° de uiterlijke datum en uur voor de verzending van de |
| kandidatuurdossiers voor de offerteaanvraag; | kandidatuurdossiers voor de offerteaanvraag; |
| 6° het postadres waarnaar de kandidaat zijn kandidatuurdossier voor de | 6° het postadres waarnaar de kandidaat zijn kandidatuurdossier voor de |
| offerteaanvraag dient te verzenden; | offerteaanvraag dient te verzenden; |
| 7° de gedetailleerde voorschriften van alle aard die opgelegd worden | 7° de gedetailleerde voorschriften van alle aard die opgelegd worden |
| aan iedere weerhouden kandidaat en die van toepassing zijn voor de | aan iedere weerhouden kandidaat en die van toepassing zijn voor de |
| indienststelling van de productie-installatie of tijdens haar | indienststelling van de productie-installatie of tijdens haar |
| uitbating; | uitbating; |
| 8° het verloop en de kalender met de procedurestappen die gevolgd | 8° het verloop en de kalender met de procedurestappen die gevolgd |
| worden door de Algemene Directie Energie; | worden door de Algemene Directie Energie; |
| 9° de sancties in geval van tekortkoming door de weerhouden kandidaat | 9° de sancties in geval van tekortkoming door de weerhouden kandidaat |
| aan de voorschriften van het bestek; | aan de voorschriften van het bestek; |
| 10° een beschrijving van de eventuele stimuli. | 10° een beschrijving van de eventuele stimuli. |
Art. 4.De Algemene Directie Energie werkt het bestek uit met |
Art. 4.De Algemene Directie Energie werkt het bestek uit met |
| inachtneming van de Belgische en Europese milieudoelstellingen en het | inachtneming van de Belgische en Europese milieudoelstellingen en het |
| bestaande wettelijke kader. | bestaande wettelijke kader. |
Art. 5.De offerteaanvraag kan, in functie van de noden van het |
Art. 5.De offerteaanvraag kan, in functie van de noden van het |
| elektriciteitssysteem, een of meerdere productie-eenheden beogen. | elektriciteitssysteem, een of meerdere productie-eenheden beogen. |
Art. 6.Ingeval de kandidaat voor de offerteaanvraag niet beschikt |
Art. 6.Ingeval de kandidaat voor de offerteaanvraag niet beschikt |
| over een productievergunning zoals bedoeld in artikel 4 van de wet met | over een productievergunning zoals bedoeld in artikel 4 van de wet met |
| betrekking tot het voorgestelde project of nog geen aanvraag hiervoor | betrekking tot het voorgestelde project of nog geen aanvraag hiervoor |
| heeft ingediend, bevat het kandidatuurdossier alle nodige informatie | heeft ingediend, bevat het kandidatuurdossier alle nodige informatie |
| bedoeld in artikel 4 en zijn uitvoeringsbesluiten. | bedoeld in artikel 4 en zijn uitvoeringsbesluiten. |
Art. 7.De Algemene Directie Energie maakt een bekendmaking van de |
Art. 7.De Algemene Directie Energie maakt een bekendmaking van de |
| offerteaanvraag over aan het Bureau voor publicaties van de Europese | offerteaanvraag over aan het Bureau voor publicaties van de Europese |
| Unie voor publicatie in het Publicatieblad van de Europese Unie. Deze | Unie voor publicatie in het Publicatieblad van de Europese Unie. Deze |
| bekendmaking vermeldt de modaliteiten van de offerteaanvraag. Te dien | bekendmaking vermeldt de modaliteiten van de offerteaanvraag. Te dien |
| einde vermeldt het : | einde vermeldt het : |
| 1° het voorwerp van de offerteaanvraag; | 1° het voorwerp van de offerteaanvraag; |
| 2° de plaats of het elektronisch adres evenals de datum van de | 2° de plaats of het elektronisch adres evenals de datum van de |
| terbeschikkingstelling van het bestek van de offerteaanvraag; | terbeschikkingstelling van het bestek van de offerteaanvraag; |
| 3° de periode voor de indiening van de kandidatuurdossiers die | 3° de periode voor de indiening van de kandidatuurdossiers die |
| minstens zes maanden bedraagt te rekenen vanaf de datum van publicatie | minstens zes maanden bedraagt te rekenen vanaf de datum van publicatie |
| van de bekendmaking in het Publicatieblad van de Europese Unie. | van de bekendmaking in het Publicatieblad van de Europese Unie. |
Art. 8.Binnen een termijn van één maand vanaf de publicatie van de |
Art. 8.Binnen een termijn van één maand vanaf de publicatie van de |
| bekendmaking in het Publicatieblad van de Europese Unie mag iedere | bekendmaking in het Publicatieblad van de Europese Unie mag iedere |
| kandidaat schriftelijk informatie opvragen bij de Algemene Directie | kandidaat schriftelijk informatie opvragen bij de Algemene Directie |
| Energie of via een website opgericht door de Algemene Directie | Energie of via een website opgericht door de Algemene Directie |
| Energie. | Energie. |
| Om hierop te antwoorden, beschikt de Algemene Directie Energie over | Om hierop te antwoorden, beschikt de Algemene Directie Energie over |
| een termijn van een maand vanaf de laatste dag van de termijn voor | een termijn van een maand vanaf de laatste dag van de termijn voor |
| vraagstelling. | vraagstelling. |
| Teneinde de gelijkheid van informatie tussen de kandidaten te | Teneinde de gelijkheid van informatie tussen de kandidaten te |
| waarborgen, maakt de Algemene Directie Energie de antwoorden op deze | waarborgen, maakt de Algemene Directie Energie de antwoorden op deze |
| vragen bekend, met eerbiediging van de wettelijk beschermde geheimen. | vragen bekend, met eerbiediging van de wettelijk beschermde geheimen. |
Art. 9.De Algemene Directie Energie bevestigt de ontvangst van het |
Art. 9.De Algemene Directie Energie bevestigt de ontvangst van het |
| kandidaatsdossier tot de offerteaanvraag van iedere kandidaat. | kandidaatsdossier tot de offerteaanvraag van iedere kandidaat. |
Art. 10.De indiening van een offerte geldt als de verbintenis van de |
Art. 10.De indiening van een offerte geldt als de verbintenis van de |
| kandidaat om alle verplichtingen en voorschriften van welke aard dan | kandidaat om alle verplichtingen en voorschriften van welke aard dan |
| ook die in het bestek staan te eerbiedigen en om de installatie voor | ook die in het bestek staan te eerbiedigen en om de installatie voor |
| de productie van elektriciteit in dienst te stellen conform de | de productie van elektriciteit in dienst te stellen conform de |
| voorwaarden van de offerteaanvraag. | voorwaarden van de offerteaanvraag. |
| De Algemene Directie Energie is belast met het toezicht op de goede | De Algemene Directie Energie is belast met het toezicht op de goede |
| uitvoering door de kandida(a)t(en) aan wie de opdracht werd gegund van | uitvoering door de kandida(a)t(en) aan wie de opdracht werd gegund van |
| zijn verplichtingen voorzien door het bestek. | zijn verplichtingen voorzien door het bestek. |
Art. 11.De openingssessie van de kandidatuurdossiers van de |
Art. 11.De openingssessie van de kandidatuurdossiers van de |
| offerteaanvraag is openbaar. | offerteaanvraag is openbaar. |
| Het bestek preciseert de plaats, de datum en het uur waarop de | Het bestek preciseert de plaats, de datum en het uur waarop de |
| openingssessie van de kandidatuurdossiers zal plaatsvinden. | openingssessie van de kandidatuurdossiers zal plaatsvinden. |
Art. 12.De Algemene Directie Energie publiceert op haar website de |
Art. 12.De Algemene Directie Energie publiceert op haar website de |
| lijst van de kandidaturen die voldoen aan de ontvankelijkheidscriteria | lijst van de kandidaturen die voldoen aan de ontvankelijkheidscriteria |
| zoals voorzien door het bestek. | zoals voorzien door het bestek. |
| Ingeval de ingediende offerte niet beantwoordt aan de | Ingeval de ingediende offerte niet beantwoordt aan de |
| ontvankelijkheidscriteria, brengt de Algemene Directie Energie, per | ontvankelijkheidscriteria, brengt de Algemene Directie Energie, per |
| gemotiveerd schrijven en binnen een redelijke termijn, de kandidaat | gemotiveerd schrijven en binnen een redelijke termijn, de kandidaat |
| wiens offerte werd afgewezen om reden van onontvankelijkheid op de | wiens offerte werd afgewezen om reden van onontvankelijkheid op de |
| hoogte. | hoogte. |
Art. 13.De Algemene Directie Energie evalueert de kandidatuurdossiers |
Art. 13.De Algemene Directie Energie evalueert de kandidatuurdossiers |
| aan de hand van de selectiecriteria. | aan de hand van de selectiecriteria. |
| Voor de behandeling van de ingediende kandidatuurdossiers, kan de | Voor de behandeling van de ingediende kandidatuurdossiers, kan de |
| Algemene Directie Energie bijkomende informatie opvragen bij de | Algemene Directie Energie bijkomende informatie opvragen bij de |
| kandidaten. | kandidaten. |
| De bijkomende vragen van de Algemene Directie Energie, alsook de | De bijkomende vragen van de Algemene Directie Energie, alsook de |
| antwoorden die niet vertrouwelijk en/of commercieel gevoelig zijn | antwoorden die niet vertrouwelijk en/of commercieel gevoelig zijn |
| en/of geen zakengeheimen bevatten, worden bekendgemaakt op de website | en/of geen zakengeheimen bevatten, worden bekendgemaakt op de website |
| van de Algemene Directie Energie. | van de Algemene Directie Energie. |
Art. 14.Uiterlijk tien werkdagen na de openingssessie van de |
Art. 14.Uiterlijk tien werkdagen na de openingssessie van de |
| kandidatuurdossiers, verzoekt de Algemene Directie Energie de | kandidatuurdossiers, verzoekt de Algemene Directie Energie de |
| netbeheerder om advies omtrent de verenigbaarheid van het geheel van | netbeheerder om advies omtrent de verenigbaarheid van het geheel van |
| deze projecten op het Belgische elektriciteitsnet in functie van hun | deze projecten op het Belgische elektriciteitsnet in functie van hun |
| geografische locatie. De transmissienetbeheerder brengt zijn advies | geografische locatie. De transmissienetbeheerder brengt zijn advies |
| uit binnen de maand die volgt op de vraag van de Algemene Directie | uit binnen de maand die volgt op de vraag van de Algemene Directie |
| Energie. | Energie. |
Art. 15.Uiterlijk binnen twee maanden na de openingssessie van de |
Art. 15.Uiterlijk binnen twee maanden na de openingssessie van de |
| kandidatuurdossiers, maakt de Algemene Directie Energie haar met | kandidatuurdossiers, maakt de Algemene Directie Energie haar met |
| redenen omkleed advies over aan de minister. | redenen omkleed advies over aan de minister. |
| Dit met redenen omkleed advies omvat een aflopend puntenklassement op | Dit met redenen omkleed advies omvat een aflopend puntenklassement op |
| basis van de selectiecriteria voorzien in het bestek. | basis van de selectiecriteria voorzien in het bestek. |
| Ingeval de offerteaanvraag overeenkomstig artikel 5 meerdere types van | Ingeval de offerteaanvraag overeenkomstig artikel 5 meerdere types van |
| productie-eenheden omvat, kan de Algemene Directie Energie | productie-eenheden omvat, kan de Algemene Directie Energie |
| onderscheiden klassementen opstellen per type van productie-eenheden | onderscheiden klassementen opstellen per type van productie-eenheden |
| indien zij kan rechtvaardigen dat een effectieve mededinging tussen | indien zij kan rechtvaardigen dat een effectieve mededinging tussen |
| deze types van eenheden onder eenzelfde klassement niet relevant is | deze types van eenheden onder eenzelfde klassement niet relevant is |
| omwille van technisch-economische redenen. | omwille van technisch-economische redenen. |
| De Algemene Directie Energie vermeldt in haar met redenen omkleed | De Algemene Directie Energie vermeldt in haar met redenen omkleed |
| advies de beste combinatie van offertes met het oog het bereiken van | advies de beste combinatie van offertes met het oog het bereiken van |
| de doelstelling inzake het aantal megawatts vermeld in het bestek. | de doelstelling inzake het aantal megawatts vermeld in het bestek. |
| De combinatie voorgesteld door de Algemene Directie Energie is in | De combinatie voorgesteld door de Algemene Directie Energie is in |
| overeenstemming met het (de) klassement(en) bedoeld in het tweede en | overeenstemming met het (de) klassement(en) bedoeld in het tweede en |
| derde lid. Zij kan enkel afwijken van dit (deze) klassement(en) op | derde lid. Zij kan enkel afwijken van dit (deze) klassement(en) op |
| basis van voldoende gerechtvaardigde technisch-economische | basis van voldoende gerechtvaardigde technisch-economische |
| overwegingen, bijvoorbeeld op basis van het advies van de | overwegingen, bijvoorbeeld op basis van het advies van de |
| transmissienetbeheerder. | transmissienetbeheerder. |
Art. 16.Het advies van de Algemene Directie Energie doet geen afbreuk |
Art. 16.Het advies van de Algemene Directie Energie doet geen afbreuk |
| aan de mogelijkheid voor de minister om op gemotiveerde wijze te | aan de mogelijkheid voor de minister om op gemotiveerde wijze te |
| beslissen om de totaliteit van de offerteaanvraag, uitgedrukt in | beslissen om de totaliteit van de offerteaanvraag, uitgedrukt in |
| megawatts, niet toe te kennen, ingeval belangrijke ontwikkelingen zich | megawatts, niet toe te kennen, ingeval belangrijke ontwikkelingen zich |
| voordoen na het opstarten van de offerteaanvraag dit verantwoorden. | voordoen na het opstarten van de offerteaanvraag dit verantwoorden. |
Art. 17.De minister wijst voor het verstrijken van de |
Art. 17.De minister wijst voor het verstrijken van de |
| geldigheidstermijn van de kandidatuurdossiers vermeld in het bestek, | geldigheidstermijn van de kandidatuurdossiers vermeld in het bestek, |
| de laurea(a)t(en) aan, bij individueel ministerieel besluit van | de laurea(a)t(en) aan, bij individueel ministerieel besluit van |
| aanwijzing vastgesteld na overleg in de Ministerraad. | aanwijzing vastgesteld na overleg in de Ministerraad. |
| Deze aanwijzing geldt als productievergunning overeenkomstig artikel | Deze aanwijzing geldt als productievergunning overeenkomstig artikel |
| 5, § 5, van de wet. | 5, § 5, van de wet. |
| De minister stelt de andere kandidaten in kennis van de afwijzing van | De minister stelt de andere kandidaten in kennis van de afwijzing van |
| hun kandidatuurdossier per gemotiveerde en per post aangetekende | hun kandidatuurdossier per gemotiveerde en per post aangetekende |
| brief. | brief. |
Art. 18.In geval van intrekking of faling van een weerhouden |
Art. 18.In geval van intrekking of faling van een weerhouden |
| kandidaat aan het einde van de offerteaanvraag en teneinde te voldoen | kandidaat aan het einde van de offerteaanvraag en teneinde te voldoen |
| aan de geraamde behoeften voor de bevoorradingszekerheid van energie, | aan de geraamde behoeften voor de bevoorradingszekerheid van energie, |
| kan de minister, binnen de grenzen van de geldigheid van de verkregen | kan de minister, binnen de grenzen van de geldigheid van de verkregen |
| offertes, overgaan tot het aanwijzen van één of meerdere | offertes, overgaan tot het aanwijzen van één of meerdere |
| kandida(a)t(en) die (een) in aanmerking komende opvolger(s) van de | kandida(a)t(en) die (een) in aanmerking komende opvolger(s) van de |
| lijst is (zijn) opgesteld door de Algemene Directie Energie, | lijst is (zijn) opgesteld door de Algemene Directie Energie, |
| overeenkomstig artikel 15. | overeenkomstig artikel 15. |
Art. 19.Dit besluit treedt in werking op de dag van haar bekendmaking |
Art. 19.Dit besluit treedt in werking op de dag van haar bekendmaking |
| in het Belgisch Staatsblad. | in het Belgisch Staatsblad. |
Art. 20.De minister bevoegd voor Energie is belast met de uitvoering |
Art. 20.De minister bevoegd voor Energie is belast met de uitvoering |
| van dit besluit. | van dit besluit. |
| Gegeven te Brussel, 8 december 2013. | Gegeven te Brussel, 8 december 2013. |
| FILIP | FILIP |
| Van Koningswege : | Van Koningswege : |
| De Vice-eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken, | De Vice-eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken, |
| Mevr. J. MILQUET | Mevr. J. MILQUET |
| De Staatssecretaris voor Energie, | De Staatssecretaris voor Energie, |
| M. WATHELET | M. WATHELET |