Etaamb.openjustice.be
Ministerieel Besluit van 24 maart 2015
gepubliceerd op 01 april 2015

Ministerieel besluit tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het Beheerscomité van de Gemeenschappelijke sociale dienst, ingesteld bij artikel 4, 5) van de wet van 12 mei 2014 tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels

bron
federale overheidsdienst sociale zekerheid
numac
2015201618
pub.
01/04/2015
prom.
24/03/2015
ELI
eli/besluit/2015/03/24/2015201618/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

24 MAART 2015. - Ministerieel besluit tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het Beheerscomité van de Gemeenschappelijke sociale dienst, ingesteld bij artikel 4, 5) van de wet van 12 mei 2014Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/05/2014 pub. 10/06/2014 numac 2014203606 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid, federale overheidsdienst binnenlandse zaken en federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Wet tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels sluiten tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels


De Minister van Sociale Zaken, Gelet op de wet van 12 mei 2014Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/05/2014 pub. 10/06/2014 numac 2014203606 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid, federale overheidsdienst binnenlandse zaken en federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Wet tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels sluiten tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels, artikelen 4, 5) en 8 § 1;

Gelet op de wet van 25 april 1963Relevante gevonden documenten type wet prom. 25/04/1963 pub. 27/01/2015 numac 2015000030 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg. - Duitse vertaling van wijzigingsbepalingen type wet prom. 25/04/1963 pub. 21/02/2013 numac 2013000100 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg, artikel 19;

Gelet op het huishoudelijk reglement opgesteld door het Beheerscomité van de Gemeenschappelijke sociale dienst in zijn vergadering van 12 januari 2015;

Overwegende dat volgens artikel 4, 5) van voormelde wet van 12 mei 2014Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/05/2014 pub. 10/06/2014 numac 2014203606 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid, federale overheidsdienst binnenlandse zaken en federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Wet tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels sluiten, een "Beheerscomité van de Gemeenschappelijke sociale dienst" opgericht wordt bevoegd voor de aangelegenheden bedoeld in de artikelen 30 tot 37 van de wet;

Overwegende dat in toepassing van artikel 8, § 1 van voormelde wet van 12 mei 2014Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/05/2014 pub. 10/06/2014 numac 2014203606 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid, federale overheidsdienst binnenlandse zaken en federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Wet tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels sluiten, voor elk beheerscomité bedoeld in artikel 4 een huishoudelijk reglement dat wordt opgesteld door het beheerscomité en wordt goedgekeurd door de voogdijministers de werkwijze van het beheerscomité en de bevoegdheden van de administrateur-generaal bepaalt alsook de voorwaarden waaronder het beheerscomité bepaalde van zijn bevoegdheden kan overdragen aan technische comités die het binnen de Dienst opricht of aan ambtenaren van de Dienst;

Op de voordracht van het Beheerscomité van de Gemeenschappelijke sociale dienst, Besluit :

Artikel 1.Het huishoudelijk reglement, opgesteld door het Beheerscomité van de Gemeenschappelijke sociale dienst in zijn vergadering van 12 januari 2015 wordt goedgekeurd, zoals het in bijlage bij onderhavig besluit wordt gevoegd.

Art. 2.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 januari 2015.

Brussel, 24 maart 2015.

De Minister van Sociale Zaken, Mevr. M. DE BLOCK

BIJLAGE Art. N1. Enige bijlage. HUISHOUDELIJK REGLEMENT VAN HET BEHEERSCOMITE VAN DE GEMEENSCHAPPELIJKE SOCIALE DIENST HUISHOUDELIJK REGLEMENT VAN HET BEHEERSCOMITE VAN DE GEMEENSCHAPPELIJKE SOCIALE DIENST Genomen in uitvoering van artikel 19 van de wet van 25 april 1963Relevante gevonden documenten type wet prom. 25/04/1963 pub. 27/01/2015 numac 2015000030 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg. - Duitse vertaling van wijzigingsbepalingen type wet prom. 25/04/1963 pub. 21/02/2013 numac 2013000100 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg en van artikel 8 van de wet van 12 mei 2014Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/05/2014 pub. 10/06/2014 numac 2014203606 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid, federale overheidsdienst binnenlandse zaken en federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Wet tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels sluiten tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels Huidig huishoudelijk reglement is van toepassing op het in artikel 4, 5) van de wet van 12 mei 2014Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/05/2014 pub. 10/06/2014 numac 2014203606 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid, federale overheidsdienst binnenlandse zaken en federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Wet tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels sluiten tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels bedoelde beheerscomité en heeft bettrekking op de in de artikelen 30 tot 37 van deze wet bedoelde aangelegenheden. HOOFDSTUK I. - DE VERGADERINGEN VAN HET BEHEERSCOMITE

Art. 1.Het Beheerscomité wordt bijeengeroepen door zijn voorzitter minstens twee keer per maand,op maandag, behalve in de maand augustus.

De jaarkalender van de vergaderingen, die door de voorzitter wordt opgesteld na raadpleging van de administrateur-generaal, wordt in de loop van de maand november van het voorgaande jaar door het secretariaat aan de leden meegedeeld.

Het beheerscomité wordt daarenboven bijeengeroepen telkens als de voorzitter het nodig acht of wanneer hierom wordt verzocht door : 1° de voogdijminister of de regeringscommissaris;2° de minister van Begroting of de regeringscommissaris van Begroting;3° de administrateur-generaal;4° tenminste twee leden. De voorzitter stelt de agenda vast van de vergaderingen na raadpleging van de administrateur-generaal.

De verzoeken komende van de personen beoogd in het vierde lid, 1° tot 3°, dienen schriftelijk gericht te worden aan de voorzitter of moeten ingediend worden tijdens een vergadering van het beheerscomité. Zij vermelden de punten waarvan zij de inschrijving op de agenda vragen.

Het lid dat een bepaald punt op de agenda wenst te plaatsen, dient dit schriftelijk mee te delen aan de voorzitter.

Art. 2.De oproepingen tot de vergaderingen van het beheerscomité worden door de administrateur-generaal ondertekend en minimum acht dagen vóór de datum van de vergadering gestuurd. In dringende gevallen kan deze termijn tot op drie werkdagen worden verkort.

Ze vermelden plaats, datum en uur van de vergadering alsook de agenda.

Deze maakt deel uit van een informatienota of van een nota die tot een beslissing moet leiden.

Art. 3.De vergaderingen van het beheerscomité zijn niet openbaar. De personen die de vergaderingen van het comité bijwonen dienen de vertrouwelijke aard van de hun medegedeelde documenten en van de beraadslagingen en stemmingen te eerbiedigen.

Art. 4.Bij elke vergadering ondertekenen de leden van het beheerscomité een aanwezigheidslijst. Deze lijst wordt door de voorzitter voor juist verklaard. HOOFDSTUK II. - DE BERAADSLAGINGEN EN STEMMINGEN

Art. 5.De voorzitter opent, schorst en sluit de vergaderingen.

Art. 6.Het beheerscomité beraadslaagt onder voorzitterschap van zijn voorzitter, die de debatten leidt en het gezag over de vergadering uitoefent.

Geen enkel lid mag het woord nemen zonder het te hebben gevraagd en het van de voorzitter te hebben verkregen.

Bij afwezigheid van de voorzitter worden de zittingen van het beheerscomité voorgezeten door de administrateur-generaal of de adjunct-administrateur-generaal.

Art. 7.Enkel de aangelegenheden die op de agenda voorkomen kunnen worden behandeld. Het beheerscomité kan evenwel bij consensus beslissen gedurende de zitting om het even welke andere aangelegenheid te onderzoeken die niet op de agenda is ingeschreven.

De behandeling van een aangelegenheid die op de agenda staat, wordt uitgesteld tot de volgende vergadering indien de voorzitter, de vertegenwoordiger van de voogdijminister, de vertegenwoordiger van de Minister van Begroting, de administrateur-generaal of ten minste twee leden hierom verzoeken, hetzij ter zitting hetzij schriftelijk vóór de vergadering. De behandeling van een aangelegenheid kan nochtans geen tweemaal worden uitgesteld, noch tot een latere of onbepaalde datum verdaagd tenzij met instemming van het beheerscomité. In geval van dringende bijeenroeping kan de verdaging slechts met eenparigheid van stemmen der aanwezige leden worden uitgesproken.

Art. 8.Het beheerscomité kan slechts geldig beraadslagen als ten minste de helft van de leden die de werkgeversorganisaties en ten minste de helft van de leden die de werknemersorganisaties vertegenwoordigen aanwezig zijn.

In afwijking van het eerste lid kunnen de beslissingen tot toekenning van premies, tegemoetkomingen en sociale voordelen op een geldige manier worden genomen op voorwaarde dat minstens één lid dat de werkgeversorganisaties vertegenwoordigt en één lid dat de werknemersorganisaties vertegenwoordigt, aanwezig zijn.

Met "aanwezig lid" in de zin van onderhavig artikel wordt zowel het fysiek aanwezige lid bedoeld als het lid dat niet of aan slechts een gedeelte van de vergadering kan deelnemen, en dat een volmacht geeft aan een ander lid van een organisatie van werkgevers of werknemers, al naargelang het geval, om hem te vertegenwoordigen bij de stemmingen.

Om geldig te zijn, dient de volmacht conform te zijn aan een model dat voorafgaandelijk is goedgekeurd door het beheerscomité. De volmacht moet vóór de vergadering waarop zij betrekking heeft, bij het secretariaat worden ingediend.

Dezelfde persoon kan niet meer dan één volmacht krijgen bij elke stemming.

Is de in het eerste lid vermelde voorwaarde niet vervuld, dan wordt deze omstandigheid in de notulen der vergadering geacteerd en in de oproeping tot de volgende vergadering vermeld.

Voor de punten waarvoor het quorum niet bereikt is, is er geen quorum vereist om geldig te stemmen in de volgende vergadering.

Voor uiterst dringende aangelegenheden mag de voorzitter uitzonderlijk de leden elektronisch of per fax raadplegen zoals bepaald in artikel 13.

Art. 9.Wanneer de voorzitter de debatten over een aangelegenheid voor gesloten heeft verklaard, formuleert hij het voorstel waarover het beheerscomité wordt verzocht zich uit te spreken.

Art. 10.De stemming in het beheerscomité geschiedt principieel met handopsteken. De stemming is geheim wanneer het beheerscomité dit beslist en in elk geval, wanneer het over de leden van het personeel gaat.

De stemming heeft onmiddellijk plaats en de voorzitter deelt dadelijk de uitslag ervan mede. Deze wordt in de notulen opgetekend.

Art. 11.Aan de stemming kunnen slechts een gelijk aantal leden deelnemen die respectievelijk de werkgevers- en werknemersorganisaties vertegenwoordigen. Bij een ongelijk aantal mag het jongst benoemde lid of mogen de jongst benoemde leden van de boventallige partij niet aan de stemming deelnemen; dit lid (deze leden) wordt (worden) vóór de stemming door de voorzitter, of ingeval van toepassing van artikel 6, derde lid door de administrateur-generaal aangeduid teneinde de pariteit te herstellen.

Art. 12.De beslissingen van het beheerscomité worden genomen bij volstrekte meerderheid van de leden die aan de stemming deelnemen; de onthoudingen komen niet in aanmerking voor het berekenen van de meerderheid. Bij staking van stemmen is het voorstel verworpen.

Art. 13.Voor dringende aangelegenheden mag de voorzitter uitzonderlijk de leden elektronisch of per fax raadplegen.

Hiertoe vraagt hij het secretariaat om per e-mail of per fax aan elkeen van de leden, en met in de bijlage een stemformulier in Word-formaat, de tekst van de voorgestelde resoluties, de nota's aan het beheerscomité, evenals, in voorkomend geval, het advies van de Regeringscommissaris die de Minister van Begroting vertegenwoordigt en andere documenten of informatie te sturen die de leden van het beheerscomité toelaten om zich met kennis van zaken uit te spreken over de betreffende aangelegenheid. Op het stemformulier staan de nummers van de nota's en de tekst van de resoluties vermeld. De leden van het beheerscomité beschikken over een termijn van drie werkdagen om schriftelijk hun stem kenbaar te maken.

De stemming wordt uitgebracht naast de betreffende resolutie op het stemformulier met één van de volgende termen: "ja", "neen", of "onthouding". Het antwoord wordt per e-mail of per fax aan het secretariaat van het beheerscomité gestuurd. De stemmen van de leden die niet binnen de vastgestelde termijn antwoorden, zullen als een onthouding worden genoteerd. Binnen deze termijn kunnen de leden van het beheerscomité bijkomende informatie vragen aan de voorzitter of aan de administrateur-generaal indien zij dit nuttig achten. Zij kunnen hun stemming tevens vergezeld doen gaan van eventuele opmerkingen of commentaren.

De beslissingen worden aangenomen na raadpleging onder de meerderheidsvoorwaarden bedoeld bij artikel 12 van onderhavig huishoudelijk reglement. Het resultaat van de schriftelijke raadpleging en de eventuele opmerkingen of commentaren worden betekend in de notulen die door het secretariaat van het beheerscomité worden opgesteld en door de voorzitter of de administrateur-generaal worden ondertekend. In deze notulen wordt de vermelding van de toepassing van onderhavig artikel ingevoegd evenals het antwoord van elkeen van de leden op iedere resolutie. Deze notulen worden onmiddellijk per e-mail of per fax naar de leden van het beheerscomité en de Regeringscommissarissen gestuurd. De termijn om hoger beroep in te stellen voor de Regeringscommissarissen begint te lopen vanaf de dag na deze kennisgeving.

De notulen worden tijdens de volgende zitting aan het beheerscomité voorgelegd voor definitieve goedkeuring.

Art. 14.Ieder lid mag zich laten bijstaan door één technicus die hij kiest, mits de voorzitter ten minste drie werkdagen vóór de vergadering hiervan kennis te geven en hierbij aan te duiden voor welke aangelegenheid deze bijstand is bedoeld. De voorzitter deelt dit onmiddellijk aan de overige leden mee. In dit geval zal elk ander lid voor dezelfde aangelegenheid eveneens een technicus kunnen kiezen zonder tot de hogervermeld kennisgeving verplicht te zijn.

Voor elk punt mogen de leden slechts een beroep doen op de bijstand van één technicus.

Geen enkel personeelslid van de Dienst kan als technicus worden gekozen.

De administrateur-generaal kan zich bij de debatten over een aangelegenheid die op de agenda voorkomt, te allen tijde laten bijstaan door ambtenaren van de Dienst.

De technici en de ambtenaren van de Dienst moeten de zitting verlaten wanneer de debatten over de aangelegenheid, waarvoor zij werden uitgenodigd, door de voorzitter gesloten worden; zij mogen noch de stemmingen, noch de behandeling der andere aangelegenheden die op de agenda voorkomen, bijwonen.

Art. 15.De voorzitter mag, op beslissing van het beheerscomité, voor het onderzoek van speciale problemen het advies inwinnen van de vertegenwoordigers van besturen, van openbare instellingen of van instellingen van openbaar nut, alsook van bijzondere bevoegde personen. De uitnodiging dient langs de normale hiërarchische weg te geschieden. De wijze van raadpleging wordt voor elk afzonderlijk geval bepaald. Het beheerscomité kan eveneens beslissen personeelsleden in vergadering op te roepen.

Art. 16.De bepalingen van de artikelen 13 en 15 zijn niet van toepassing telkens wanneer het gaat om problemen die op personen betrekking hebben. HOOFDSTUK III. - HET SECRETARIAAT

Art. 17.De administrateur-generaal staat in voor het secretariaat van het beheerscomité. In die hoedanigheid is hij belast met het samenstellen van de dossiers die aan het beheerscomité worden voorgelegd.

Art. 18.Onder de personeelsleden van de Dienst duidt de administrateur-generaal de persoon aan die met het secretariaat is belast en die als dusdanig de vergaderingen van het comité bijwoont.

Art. 19.Het secretariaat maakt de notulen op. Deze geven een bondige samenvatting van de debatten en behelzen de genomen beslissingen en de uitslag van de stemmingen.

Art. 20.De notulen van de vergaderingen en de documenten bestemd voor het beheerscomité worden in het Nederlands en in het Frans opgesteld.

De notulen worden één week vóór de volgende vergadering aan de leden gezonden.

De notulen van een vergadering worden in de volgende vergadering goedgekeurd. Zij worden door de voorzitter en de administrateur-generaal ondertekend. HOOFDSTUK IV. - HET DAGELIJKS BEHEER

Art. 21.De administrateur-generaal is belast met het dagelijks beheer.

Art. 22.Voor de toepassing van artikel 10 van de wet van 25 april 1963Relevante gevonden documenten type wet prom. 25/04/1963 pub. 27/01/2015 numac 2015000030 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg. - Duitse vertaling van wijzigingsbepalingen type wet prom. 25/04/1963 pub. 21/02/2013 numac 2013000100 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg worden de bevoegdheden van het dagelijks beheer bepaald als diegene die al de administratieve en gerechtelijke handelingen behelzen die gewoonlijk nodig zijn tot het vervullen van de opdrachten waarmede de Dienst door de wet of de reglementen is belast, overeenkomstig de door het beheerscomité gegeven richtlijnen, alsook alle administratieve of gerechtelijke handelingen die normaal vereist zijn voor de uitvoering van de beslissingen van het Beheerscomité van de Gemeenschappelijke sociale dienst of voor de goede gang der diensten en, namelijk Inzake gemeenschappelijke sociale dienst, de beslissingen genomen in uitvoering van de artikelen 30 tot 37 van de wet van 12 mei 2014Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/05/2014 pub. 10/06/2014 numac 2014203606 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid, federale overheidsdienst binnenlandse zaken en federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Wet tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels sluiten tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels ondertekenen.

Art. 23.Buiten diegene die bij artikel 22 zijn bepaald heeft de administrateur-generaal alle andere bevoegdheden die hem door het beheerscomité werden overgedragen bij toepassing van artikel 10, vijfde lid van de wet van 25 april 1963Relevante gevonden documenten type wet prom. 25/04/1963 pub. 27/01/2015 numac 2015000030 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg. - Duitse vertaling van wijzigingsbepalingen type wet prom. 25/04/1963 pub. 21/02/2013 numac 2013000100 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg.

Art. 24.De administrateur-generaal kan aan de adjunct-administrateur-generaal en andere personeelsleden één of meer van de door artikel 22 beoogde bevoegdheden overdragen. Die overdrachten kunnen slechts worden toegekend aan personeelsleden van het niveau A, B of C, voor zover deze laatsten ten minste titularis zijn van de weddenschaal CA 1. Ze kunnen slechts worden verleend voor de handelingen die ook aan het diensthoofd werden overgedragen. Ze kunnen niet verder overgedragen worden. Zij worden aan het beheerscomité ter kennisgeving medegedeeld.

Indien hij het gewenst acht, kan de administrateur-generaal eveneens te allen tijde aan het Beheerscomité een aangelegenheid voorleggen die behoort tot het dagelijks beheer of tot de bevoegdheden die hem door het beheerscomité werden overgedragen.

Art. 25.De adjunct-administrateur-generaal staat de administrateur-generaal bij voor de uitvoering van alle hem opgedragen taken. Hij woont eveneens de vergaderingen van het beheerscomité bij.

Ingeval de administrateur-generaal verhinderd is, worden zijn bevoegdheden uitgeoefend door de adjunct-administrateur-generaal.

Indien de administrateur-generaal en de adjunct-administrateur-generaal verhinderd zijn, worden de bij artikelen 22 en 23 bedoelde bevoegdheden uitgeoefend door diegene onder de aanwezige leden van de directieraad van niveau A5 die de hoogste anciënniteit heeft. Indien twee of meer leden van de directieraad van het niveau A5 dezelfde anciënniteit hebben, vervangt de oudste de administrateur-generaal.

Art. 26.In al de administratieve en gerechtelijke handelingen die geen handelingen van het dagelijks beheer zijn in zin van artikel 22, of waardoor aan de administrateur-generaal door het Beheerscomité geen bevoegdheidsoverdracht werd verleend, en inzonderheid in alle handelingen betreffende het verwerven, het vervreemden of het huren van een onroerend goed, wordt de Dienst vertegenwoordigd door de voorzitter en door de administrateur-generaal die samen in zijn naam en voor zijn rekening handelen.

Gezien om gevoegd te worden bij het ministerieel besluit van 24 maart 2015 tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het Algemeen Beheerscomité van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels, ingesteld bij artikel 4, 5) van de wet van 12 mei 2014Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/05/2014 pub. 10/06/2014 numac 2014203606 bron federale overheidsdienst sociale zekerheid, federale overheidsdienst binnenlandse zaken en federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Wet tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels sluiten tot oprichting van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels.

^