Etaamb.openjustice.be
Mededeling
gepubliceerd op 10 juli 2019

Indienstneming van een contractuele Nederlandstalige deskundige met specialisatie communicatie Om zijn communicatiebeleid te helpen realiseren neemt de Hoge Raad voor de Justitie (HRJ) een deskundige voor het Nederlands kader in dienst.

bron
hoge raad voor de justitie
numac
2019041292
pub.
10/07/2019
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

HOGE RAAD VOOR DE JUSTITIE


Indienstneming van een contractuele Nederlandstalige deskundige (m/v/x) met specialisatie communicatie Om zijn communicatiebeleid te helpen realiseren neemt de Hoge Raad voor de Justitie (HRJ) een deskundige voor het Nederlands kader in dienst.

CONTEXT VAN DE FUNCTIE De HRJ (www.hrj.be) is een federaal orgaan met als voornaamste taak het verbeteren van de werking van de rechterlijke orde. De HRJ is onder meer belast met: - het voordragen van kandidaten in het kader van de benoeming en de aanwijzing van magistraten - het organiseren van de examens die toegang geven tot de magistratuur en tot de gerechtelijke stage - het vaststellen van de richtlijnen voor de opleiding van magistraten en gerechtelijke stagiairs - het ontvangen van klachten over de werking van de rechterlijke orde en het verzekeren van de opvolging ervan - het uitvoeren van extern toezicht op de werking van de rechterlijke organisatie (audit en bijzonder onderzoek) - het uitbrengen van adviezen over wetsvoorstellen en -ontwerpen met weerslag op voornoemde werking.

Om de burgers een betere dienstverlening inzake justitie te verstrekken en het vertrouwen van de burgers in justitie te vergroten ontwikkelt de HRJ een gepast communicatiebeleid met volgende aandachtspunten: - een imago voor de HRJ creëren - permanent aandacht hebben voor en objectief duiding geven bij de ontwikkelingen in de samenleving en in de gerechtelijke wereld - duidelijk zicht hebben op de gerechtvaardigde verwachtingen van de samenleving tegenover justitie en duidelijke informatie verstrekken over de antwoorden daarop van de HRJ - de transparantie van de werking van de HRJ tegenover al zijn partners vergroten - een adequate dialoog voeren met de burgers en actoren van justitie - zorgen voor een doelmatige interne informatiedoorstroming binnen de HRJ - het stimuleren van de rechterlijke orde om concreet vorm te geven aan een eigen communicatiebeleid, en waar nodig ondersteuning bieden.

JOBINHOUD Als lid van het administratief team van de HRJ zal u dit communicatiebeleid ondersteunen/concretiseren bij het vervullen van onder meer de volgende opdrachten: - de leden van het Bureau van de HRJ adviseren en ondersteunen in alle aspecten van hun communicatie (pers, sociale media en ruimer) - instaan voor de praktische uitwerking van alle interne en externe communicatie (nieuwsbrieven, website, sociale media, enz.) en zo de positieve uitstraling van de HRJ op een creatieve manier verzorgen - de ruime mediawereld opvolgen - de huisstijl bewaken, brochures of andere communicatietools inhoudelijk uitwerken en (doen) vorm geven, studiedagen en andere acties begeleiden, enz. - redactioneel werk vervullen waarbij u communicatieconcepten en -strategieën mee bedenkt en uitvoert. U vergaart informatie en verwerkt die op een bevattelijke en begrijpbare manier gericht op de diverse doelgroepen en aangepast aan het gekozen communicatiekanaal (e-mail, nieuwsbrieven, presentaties, website, sociale media, visuals, enz.) - op zoek gaan naar de perfecte visuele invulling van content, indien nodig zorgt u zelf voor geschikt en kwaliteitsvol audio- en beeldmateriaal - creatief inspelen op de behoeften van de HRJ door bestaande boodschappen op een nieuwe manier te 'verpakken' om op creatieve manieren met het publiek te communiceren over de HRJ - het communicatieplan actualiseren en desgevallend bijsturen - de activiteiten van de HRJ promoten bij een breed publiek - de interactieve ontwikkeling van de website en het intranet ondersteunen en dit desgevallend mee vorm geven, en dit onderhouden - monitoren van diverse sociale media op het vlak van de HRJ en de Belgische justitie in het algemeen, en waar wenselijk, onder leiding van het Bureau, gepast reageren.

U komt terecht in een omgeving met een duidelijke juridische context.

PROFIEL Gedragsgerichte competenties - klantgericht zijn - goed in team functioneren - zelfstandig kunnen werken - flexibel zijn in diverse omstandigheden - zeer punctueel zijn - vlotte communicatieve vaardigheid - stressbestendigheid: vaak moet u onder (tijds)druk werken - resultaatgerichtheid - contactvaardigheid - creatief denken (inventiviteit) - analytisch vermogen. U moet in korte tijd hoofd- en bijzaken van elkaar kunnen onderscheiden, problemen kunnen analyseren en prioriteiten kunnen stellen.

Technische competenties - Taalvaardigheid en taalgevoel. Zeer goede mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid in het Nederlands - Aangezien u in een tweetalig team terechtkomt, is een zeer goede kennis van het Frans vereist - Een beroepsmatige kennis van de Nederlandstalige en Franstalige pers is wenselijk - U beschikt over een goede kennis van de gerechtelijke instellingen en hun werking en van de bevoegdheden van de Hoge Raad voor de Justitie - U bent vertrouwd met het gebruik van de software voor het dagelijkse beheer (Word, Excel, Outlook...) - U heeft noties van grafische technieken en vormgeving, en u bent handig met allerhande audiovisuele apparatuur om media-inhoud te maken.

DEELNEMINGSVOORWAARDEN 1. Vereist diploma op de uiterste inschrijvingsdatum: - bachelor in het communicatiemanagement, de journalistiek of public relations of gelijkwaardig diploma.2. Is een pluspunt: - een relevante professionele ervaring in de domeinen die verband houden met communicatie of de media. - in staat zijn teksten in het Frans op moedertaalniveau te redigeren.

AANSTELLINGSVOORWAARDEN Als u geslaagd bent voor de selectie, moet u op de aanstellingsdatum: - Belg zijn of burger van een ander land behorende tot de Europese Economische Ruimte of Zwitserland - de burgerlijke en politieke rechten genieten - een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van de beoogde betrekking.

Bij de aanwijzing voor de betrekking zal rekening worden gehouden met de taalpariteit die van toepassing is voor de betrekkingen van niveau B (overeenkomstig het koninklijk besluit van 12 november 2003Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 12/11/2003 pub. 03/12/2003 numac 2003021230 bron federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister en federale overheidsdienst justitie Koninklijk besluit tot goedkeuring van de taalkaders van de diensten van de Hoge Raad voor de Justitie sluiten tot goedkeuring van de taalkaders van de diensten van de Hoge Raad voor de Justitie) en met de verplichting om te streven naar een evenwicht in de feitelijke bezetting van de taalkaders op elk niveau.

AANBOD U wordt in dienst genomen met een contract van onbepaalde duur.

Loon Minimum aanvangswedde: 34.300,97 EUR (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

Voordelen - mogelijkheid tot het verwerven van een tweetaligheidspremie - maaltijdcheques - schooltoelage - kosteloze hospitalisatieverzekering - gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer - gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer - flexibele werkuren in een 38-uren week - 26 dagen verlof en 10 dagen dienstvrijstelling per jaar - mogelijkheid tot telewerken - valorisatie van vroegere ervaring is mogelijk SELECTIEPROCEDURE De selectie gebeurt op basis van het slagen in een schriftelijke preselectie. De kandidaten die daarbij 12 punten van de 20 behalen worden toegelaten tot het sollicitatiegesprek met een jury.

Tijdens het onderhoud wordt geëvalueerd of het profiel van de kandidaat overeenstemt met de functievereisten en worden ook zijn motivatie en interesse voor het algemeen werkkader en de inhoud van de functie getoetst.

De jury is samengesteld uit leden van de Hoge Raad voor de Justitie.

De rangschikking van de geslaagden wordt opgesteld op basis van de resultaten van het interview.

Als u niet onmiddellijk aan de slag kan, komt u op een lijst terecht waaruit geput kan worden telkens er een plaats vrij is voor deze functie.

Meer info over de jobinhoud ? Christian Denoyelle, Bureaulid Tel. : 02/535.16.13 E-mail : christian.denoyelle@hrj.be Meer info over de procedure of het statuut ? Gerd Van Den Eede, Administrateur Tel. : 02/535.16.16 E-mail : gerd.vandeneede@hrj.be SOLLICITEREN Solliciteren kan tot en met 25/08/2019.

U moet solliciteren per e-mail aan job@hrj.be ter attentie van de voorzitter van de Hoge Raad voor de Justitie. Uw gemotiveerde sollicitatiebrief moet worden vergezeld van een kopie van het vereiste diploma en een curriculum vitae.

^