gepubliceerd op 26 oktober 2021
Technisch reglement van 7 oktober 2021 houdende de vaststelling van de criteria op basis waarvan de door het vliegtuigpersoneel opgelopen dosis kan worden beschouwd als minder dan 1 mSv per jaar Gelet op het koninklijk besluit van 20 juli 2001 h Besluit : Enig artikel. Voor de toepassing van artikel 9.1 koninklijk besluit van 20 juli 2001 h(...)
FEDERAAL AGENTSCHAP VOOR NUCLEAIRE CONTROLE
Technisch reglement van 7 oktober 2021 houdende de vaststelling van de criteria op basis waarvan de door het vliegtuigpersoneel opgelopen dosis kan worden beschouwd als minder dan 1 mSv per jaar Gelet op het
koninklijk besluit van 20 juli 2001Relevante gevonden documenten
type
koninklijk besluit
prom.
20/07/2001
pub.
30/08/2001
numac
2001000726
bron
ministerie van binnenlandse zaken
Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de bescherming van de bevolking, van de werknemers en het leefmilieu tegen het gevaar van de ioniserende stralingen
type
koninklijk besluit
prom.
20/07/2001
pub.
10/10/2013
numac
2013000542
bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken
Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de bescherming van de bevolking, van de werknemers en het leefmilieu tegen het gevaar van de ioniserende stralingen. - Officieuze coördinatie in het Duits
sluiten houdende algemeen reglement op de bescherming van de bevolking, van de werknemers en het leefmilieu tegen het gevaar van de ioniserende stralingen, artikel 9, derde lid, Besluit : Enig artikel. Voor de toepassing van artikel 9.1
koninklijk besluit van 20 juli 2001Relevante gevonden documenten
type
koninklijk besluit
prom.
20/07/2001
pub.
30/08/2001
numac
2001000726
bron
ministerie van binnenlandse zaken
Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de bescherming van de bevolking, van de werknemers en het leefmilieu tegen het gevaar van de ioniserende stralingen
type
koninklijk besluit
prom.
20/07/2001
pub.
10/10/2013
numac
2013000542
bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken
Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de bescherming van de bevolking, van de werknemers en het leefmilieu tegen het gevaar van de ioniserende stralingen. - Officieuze coördinatie in het Duits
sluiten houdende algemeen reglement op de bescherming van de bevolking, van de werknemers en het leefmilieu tegen het gevaar van de ioniserende stralingen mogen luchtvaartmaatschappijen een van de volgende criteria hanteren om aan te tonen dat geen enkel lid van het vliegtuigpersoneel een dosis van 1mSv of meer oploopt: - Criterium 1: Er wordt enkel gebruik gemaakt van vliegtuigen die op een hoogte van maximaal 6000 m vliegen en de jaarlijkse vliegtijd bedraagt niet meer dan 770 uur. - Criterium 2: De vluchthoogte is beperkt tot 14000 m en de jaarlijkse vliegtijd bedraagt niet meer dan 100 uur. - Criterium 3: Op basis van de jaarlijkse vliegtijd, de maximale vluchthoogte en de respectieve luchtvaartlijnen kan aan de hand van de grafiek in bijlage 1 worden geconcludeerd dat geen enkel lid van het vliegtuigpersoneel een jaarlijkse dosis oploopt van 1 mSv of meer.
Brussel, 7 oktober 2021.
De Directeur-generaal, F. HARDEMAN
Bijlage 1 : grafiek vliegtijd - vluchthoogte Bijhorende grafiek, afgeleid uit de berekeningen gemaakt door het "Physikalisch-Technische Bundesanstalt " in Duitsland (ref: Rundschreiben LBA:" Meldungen entsprechend Strahlenschutz-verordnung"), grenst het gebied af waar in functie van de hoogte van de vlucht en de respectievelijke vliegtijd op die hoogte kan verwacht worden dat de opgelopen effectieve jaardosis het niveau van 1 mSv niet overschrijdt.
Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld Gezien om gevoegd te worden bij het technisch reglement van het Federaal Agentschap voor Nucleaire Controle van 7 oktober 2021 houdende de vaststelling van de criteria op basis waarvan de door het vliegtuigpersoneel opgelopen dosis kan worden beschouwd als minder dan 1 mSv per jaar.
Brussel, 7 oktober 2021.
De Directeur-generaal, F. HARDEMAN