← Terug naar "Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot goedkeuring van het programma van de lagere school P1 en P2 van het confessioneel vrij net "
Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot goedkeuring van het programma van de lagere school P1 en P2 van het confessioneel vrij net | Arrêté du Gouvernement de la Communauté française approuvant le programme de l'école primaire P1 et P2 du réseau libre confessionnel |
---|---|
MINISTERIE VAN DE FRANSE GEMEENSCHAP | MINISTERE DE LA COMMUNAUTE FRANÇAISE |
6 JULI 2022. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot | 6 JUILLET 2022. - Arrêté du Gouvernement de la Communauté française |
goedkeuring van het programma van de lagere school P1 en P2 van het | approuvant le programme de l'école primaire P1 et P2 du réseau libre |
confessioneel vrij net | confessionnel |
De Regering van de Franse Gemeenschap, | Le Gouvernement de la Communauté française, |
Gelet op het wetboek voor het basis- en secundair onderwijs, de | Vu le Code de l'enseignement fondamental et de l'enseignement |
artikelen 1.4.1-3, 1.4.4-1 en volgende, 1.5.1-1 en volgende ; | secondaire, articles 1.4.1-3, 1.4.4-1 et suivants, 1.5.1-1 et suivants |
Gelet op het decreet van 23 juni 2022 tot wijziging en bekrachtiging | ; Vu le décret du 23 juin 2022 modifiant et portant confirmation de |
van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 9 | l'arrêté du Gouvernement de la Communauté française du 9 septembre |
september 2021 tot bepaling van het referentiekader voor de Franse en | 2021 déterminant le référentiel de français et langues anciennes, le |
de oude talen, het referentiekader voor de culturele en artistieke | référentiel d'éducation culturelle et artistique, le référentiel de |
opvoeding, het referentiekader voor de moderne talen, het | langues modernes, le référentiel de mathématiques, le référentiel des |
referentiekader voor de wiskunde, het referentiekader voor de | sciences, le référentiel de formation manuelle, technique, |
wetenschappen, het referentiekader voor de manuele, technische, | technologique et numérique, le référentiel d'éducation à la |
technologische en numerieke opleiding, het referentiekader voor de | |
opleiding tot filosofie en burgerschap en het referentiekader voor de | philosophie et à la citoyenneté et le référentiel d'éducation physique |
lichamelijke en gezondheidsopvoeding en tot aanneming het | |
referentiekader voor de opleiding geschiedenis, aardrijkskunde, | et à la santé et adoptant le référentiel de la formation historique, |
economie en sociale wetenschappen en tot invoering van een procedure | géographique, économique et sociale et instaurant une procédure de |
voor afwijking van deze referentiekaders; | dérogation à ces référentiels ; |
Op de voordracht van de Minister van Onderwijs ; | Sur la proposition de la Ministre de l'Education ; |
Na beraadslaging, | Après délibération, |
Besluit : | Arrête : |
Artikel 1.Het studieprogramma van het lager onderwijs P1 en P2 van |
Article 1er.Le programme des études de l'enseignement primaire P1 et |
het confessioneel vrij net dat voorgesteld wordt door het | |
Secretariaat-generaal van het katholiek onderwijs (SeGEC), zoals | P2 du réseau libre confessionnel présenté par Secrétariat général de |
opgenomen in de bijlagen I (Volume Nr.1), II (Volume Nr.2), III | l'Enseignement catholique (SeGEC), figurant en annexes I (Volume N° |
(Volume Nr.3) en IV (Volume Nr.4) wordt goedgekeurd. | 1), II (Volume N° 2), III (Volume N° 3) et IV (Volume N° 4) est |
Art. 2.Dit besluit treedt in werking op de dag waarop het ondertekend wordt. |
approuvé. Art. 2.Le présent arrêté entre en vigueur le jour de sa signature. |
Art. 3.De Minister van Onderwijs is belast met de uitvoering van dit |
Art. 3.Le Ministre de l'Education est chargé de l'exécution du |
besluit. | présent arrêté. |
Brussel, 6 juli 2022. | Bruxelles, le 6 juillet 2022. |
De Minister-President, | Le Ministre-Président, |
P.-Y. JEHOLET | P.-Y. JEHOLET |
De Minister van Onderwijs, | La Ministre de l'Education, |
C. DESIR | C. DESIR |
Pour la consultation du tableau, voir image |