Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 17 maart 2023

Federaal Instituut voor de Rechten van de Mens werft aan 1 secretariaatsmedewerker (v/m/x) door middel van een vergelijkend examen Wie zijn wij? Het Federaal Instituut voor de Rechten van de Mens (FIRM) is een onafhankelijke instellin(...) Het FIRM heeft momenteel een federale bevoegdheid en een residueel mandaat. Voor meer informatie(...)

bron
federaal instituut voor de bescherming en bevordering van de rechten van de mens
numac
2023041099
pub.
17/03/2023
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERAAL INSTITUUT VOOR DE BESCHERMING EN BEVORDERING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS


Federaal Instituut voor de Rechten van de Mens (FIRM) werft aan 1 secretariaatsmedewerker (v/m/x) door middel van een vergelijkend examen Wie zijn wij? Het Federaal Instituut voor de Rechten van de Mens (FIRM) is een onafhankelijke instelling die, in samenwerking met andere organisaties, waakt over het respect, de kennis en de bewustwording van de mensenrechten in België. Het FIRM werd opgericht bij de wet van 12 mei 2019Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/05/2019 pub. 21/06/2019 numac 2019012931 bron federale overheidsdienst justitie Wet tot oprichting van een Federaal Instituut voor de bescherming en de bevordering van de rechten van de mens sluiten om België te voorzien van een nationaal instituut voor de mensenrechten (NHRI) in overeenstemming met de Principes van Parijs.

Het FIRM heeft momenteel een federale bevoegdheid en een residueel mandaat.

Voor meer informatie: www.federaalinstituutmensenrechten.be/nl Uw taken Als secretariaatsmedewerker werkt u onder toezicht van de verantwoordelijke HR-Administratie. Met een enthousiaste, eigentijdse en geïntegreerde aanpak draagt u bij aan de ontwikkeling van de FIRM als een efficiënte en effectieve instelling, die een cultuur van respect, transparantie en waardering voor haar personeel bevordert.

Uw taken kunnen bestaan uit: ? De verantwoordelijke HR-Administratie ondersteunen bij de operationele aspecten van het personeelsbeheer ? Administratieve ondersteuning van de directie ? Redactie en opvolging van inkomende en uitgaande briefwisseling en het uitwerken van een bijbehorend beheersysteem (inclusief klassering) ? Opvolging en beheer van contracten (huur, onderhoudscontracten, abonnementen, IT, protocollen, enz.) ? Uitwerken van een administratief archiefsysteem (fysiek en gedigitaliseerd) voor dossiers in verband met HR/Admin/Financiën en Logistiek ? Opvolging en beheer van de verzekeringsportefeuille ? Opvolging van het beheer van het IT-materiaal en contacten met dienstverleners ? Logistieke en administratieve organisatie van diverse activiteiten ? Opvolging van aankopen, bestellingen, voorraadbeheer en inventaris ? Voorbereiding en organisatie van terugkerende en eenmalige vergaderingen ? Toezicht op het onderhoud en het beheer van de gebouwen van het FIRM ? Instaan voor diverse publicaties en de opvolging hiervan ? Meewerken aan het opzetten van een bibliotheek En elke andere taak op verzoek van de verantwoordelijke HR-Administratie.

Uw profiel Noodzakelijke voorwaarden: ? Beschikken over een diploma hoger onderwijs van het korte type, bij voorkeur in secretariaat of in een ander relevant vakgebied ? Minimaal één relevante professionele ervaring in het domein gebied van secretariaatswerk (in één of meerdere betaalde functies) ? Beschikken over een goede kennis van IT-toepassingen en beschikken over de kennis en vaardigheden om administratieve en logistieke taken uit te voeren ? Het recht hebben om in België te werken Technische vaardigheden en competenties: ? Goede kennis van IT-toepassingen (voornamelijk het Office-pakket) ? Flexibel zijn in de uitvoering van taken en proactief/autonoom zijn ? Zorgvuldigheid, precisie, discretie en inzet tonen ? Goede synthetische en redactionele vaardigheden ? Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid ? Kennis van het Frans: functionele kennis Wat bieden we aan? ? Een boeiende functie, waarin u vernieuwend werk kan doen in een team met enthousiaste mensen ? Een voltijdse statutaire functie op B8.1-niveau met een proeftijd van één jaar (100% statutaire schaal: B8.1 van 23.785 euro (minimum) tot 41.742 euro (maximum) met toepassing van de indexeringscoëfficiënt van 1,99 ( januari 2023) ? Een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen (hospitalisatieverzekering; taalvergoeding; gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer; schooltoelage; aangepaste telecommunicatiemiddelen; maaltijdcheques (na een periode van 3 maanden)) ? Mogelijkheid tot telewerken en flexibele werktijden ? Werkplaats: Leuvenseweg 48, 1000 Brussel. De kantoren zijn bereikbaar per lift ? Startdatum: zo spoedig mogelijk Gelijke kansen en diversiteit Ons personeelsbeleid is gebaseerd op diversiteit en gelijke kansen.

Wij selecteren kandidaten op basis van hun kwaliteiten, ongeacht leeftijd, geslacht, afkomst, geloofsovertuiging, handicap, nationaliteit, enz.

Kandidaten met een handicap, leermoeilijkheden of ziekte Ook als u niet over een geldig getuigschrift beschikt, kunt u om een redelijke aanpassing van de selectieprocedure verzoeken. U kan een beschrijving geven van uw handicap/ziekte/leerprobleem en ook aangeven welke aanpassingen kunnen worden gedaan om u te helpen. Het FIRM zal zich inspannen om u deze ook tijdens uw tewerkstelling ter beschikking te stellen.

Hoe verloopt de selectie? Na een voorselectie van de ontvangen kandidaturen zullen de kandidaten die het best aan het vereiste profiel voldoen, worden uitgenodigd voor een schriftelijke, (eventueel virtuele) test en, na een tweede selectie, voor een mondeling interview tijdens hetwelk hun kennis en vaardigheden zullen worden getest.

Het FIRM behoudt zich het recht voor om beroep te doen op een assessment bureau om een of meerdere vaardigheden, noodzakelijk voor de uitoefening van de functie te evalueren.

Het examenreglement wordt u op verzoek op het volgende adres: job@firm-ifdh.be per e-mail toegezonden.

Hoe solliciteren? U kansolliciteren door het online sollicitatieformulier op onze website in te vullen: www.federaalinstituutmensenrechten.be/nl/vacatures Uw aanvraag moet uiterlijk op 2 april 2023 om middernacht worden ingediend en moet het volgende omvatten ? een gedetailleerd curriculum vitae ? een afzonderlijke motivatiebrief ? een kopie van uw relevante diploma's hoger onderwijs Onvolledige aanvragen worden niet in aanmerking genomen.

U kan solliciteren in het Frans of het Nederlands. U ontvangt een elektronisch ontvangstbericht van uw aanvraag zodra uw volledige aanvraag via het onlineformulier is ingediend.

Als dit niet het geval is, neem dan contact met ons op via het e-mailadres job@firm-ifdh.be Nog vragen over deze functie? Voor meer informatie kan u contact opnemen met job@firm-ifdh.be Gegevensbescherming In overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming zal het FIRM alleen persoonsgegevens verwerken die noodzakelijk zijn voor de aanwerving en de beoordeling van de geschiktheid van de kandidaat voor de functie. Deze gegevens zullen alleen worden bewaard om het te nemen besluit te rechtvaardigen.

^