gepubliceerd op 20 april 2020
Hoven en Rechtbanken. - Inrichting van een vergelijkende selectie voor bevordering naar de functie van hoofdsecretaris bij het parket en van het arbeidsauditoraat Eupen Selor te Brussel zal een vergelijkende selectie voor bevordering(...) Enkel de personeelsleden die voldoen aan volgende vereisten op de datum van de afsluiting van de in(...)
FEDERALE OVERHEIDSDIENST BELEID EN ONDERSTEUNING
Hoven en Rechtbanken. - Inrichting van een vergelijkende selectie voor bevordering naar de functie van hoofdsecretaris (klasse A3) bij het parket en van het arbeidsauditoraat Eupen Selor te Brussel zal een vergelijkende selectie voor bevordering naar de functie van hoofdsecretaris (klasse A3) bij het parket en van het arbeidsauditoraat inrichten.
Enkel de personeelsleden die voldoen aan volgende vereisten op de datum van de afsluiting van de inschrijvingen worden tot de selectie toegelaten: - voldoen aan § 2 en § 3 van art. 279 Ger. Wetboek. - vastbenoemd zijn en beschikken over, naar gelang van het geval, een klassenanciënniteit of graadanciënniteit van ten minste 5 jaar in het ambt van parketjurist, secretaris-hoofd van dienst of secretaris als men beschikt over een diploma of getuigschrift in aanmerking komend voor de toelating tot een ambt van het niveau A bij de Rijksbesturen, of ten minste 10 jaar in het ambt van secretaris. - in het bezit zijn van een certificaat van slagen in een examen inzake de grondige kennis van het Frans of het Duits (art. 5 van het koninklijk besluit van 13 maart 2007Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 13/03/2007 pub. 19/03/2007 numac 2007009218 bron federale overheidsdienst justitie en federale overheidsdienst personeel en organisatie Koninklijk besluit tot regeling van de examens waarbij de kandidaten voor het ambt van hoofdgriffier, griffier, adjunct-griffier en van deskundige, administratief deskundige en assistent bij een griffie in de gelegenheid worden gesteld te bewijzen dat zij in staat zijn de bepalingen na te komen van de wet op het gebruik der talen in gerechtszaken type koninklijk besluit prom. 13/03/2007 pub. 05/02/2016 numac 2016200633 bron selor - selectiebureau van de federale overheid Koninklijk besluit tot regeling van de examens waarbij het gerechtspersoneel in de gelegenheid wordt gesteld te bewijzen dat zij in staat zijn de bepalingen na te komen van de wet op het gebruik der talen in gerechtszaken sluiten).
De selectie bestaat uit een onderhoud uitgaande van een praktijkgeval dat verband houdt met de gerechtelijke context van een functie van de klasse A3. De selectie bestaat uit een In basket proef waarvan de duur ongeveer 105 minuten bedraagt.
De kandidaat krijgt ook als opdracht documentatie te analyseren en een aanpak te ontwikkelen om de problemen naar best vermogen op te lossen.
Voor deze taak krijgt de deelnemer 30 minuten voorbereidingstijd, waarna hij/zij het probleem gedurende 30 minuten kan bespreken.
Aanvullend zal de kandidaat onderworpen worden aan een gesprek dat verband houdt met zijn motivatie en zijn vermogen een functie A3 uit te oefenen. De visie op de rechterlijke orde en de actualiteit hieromtrent worden tevens bevraagd.
Tijdens de vergelijkende selectie worden volgende competenties getest : informatie analyseren, informatie integreren, beslissen, organiseren, medewerkers ontwikkelen, adviseren, in team werken, servicegericht handelen, betrouwbaarheid tonen, objectieven behalen en zichzelf ontwikkelen.
Per competentie wordt een quotering van maximaal 5 punten toegekend.
Voor de visie op de rechterlijke orde en de actualiteit hieromtrent wordt een quotering van maximaal 10 punten toegekend.
Voor de selectie wordt een totaal van maximaal 65 punten toegekend.
Om te slagen moeten de kandidaten ten minste 60 % van de punten behalen.
Elke aanvraag tot deelname aan deze selectie moet, op straffe van nietigheid, bij middel van het inschrijvingsformulier en gestandaardiseerd curriculum vitae, worden opgestuurd via e-mail op het adres exsel@just.fgov.be met vermelding van `Secrétaire en chef du parquet et de l'auditorat du travail d'Eupen' in het onderwerp. Het inschrijvingsformulier is toegevoegd aan deze publicatie. Het gestandaardiseerd curriculum vitae kan opgevraagd worden op het e-mailadres exsel@just.fgov.be en is tevens terug te vinden op het intranet van de FOD Justitie..
Indien de kandidaat het standaard curriculum Vitae niet gelijktijdig overmaakt met het inschrijvingsformulier, zal zijn/haar kandidatuur niet worden aanvaard.
Er wordt geen enkele neerlegging ter plaatse van een kandidatuur aanvaard.
De termijn van inschrijving wordt afgesloten op 11 mei 2020.
De controle op de geldigheid van de kandidaturen gebeurt na het afsluiten van de termijn van kandidatuurstelling. De kandidaten die op geldige wijze hun kandidatuur stelden en waarvan de kandidatuur werd aanvaard, rekening houdende met de deelnamevoorwaarden, zullen via e-mail een bevestiging van hun deelname ontvangen. De kandidaten die niet op geldige wijze hun kandidatuur stelden of niet voldoen aan de voorwaarden voor de selectie, worden via e-mail hiervan op de hoogte gesteld.
De geslaagden zullen gerangschikt worden volgens de behaalde punten.
Iedere deelnemer ontvangt een schriftelijk bericht van zijn uitslag.
De laureaten van deze selectie kunnen zich enkel kandidaat stellen voor de betrekking van hoofdsecretaris bij het parket en van het arbeidsauditoraat Eupen die in het Belgisch Staatsblad wordt gepubliceerd na het afsluiten van de selectie.
De reserve van geslaagden heeft een geldigheidsduur van twee jaren te rekenen vanaf de datum van het proces-verbaal. De Minister van Justitie kan deze termijn bij gemotiveerde beslissing telkens met een jaar verlengen.
Diegenen die ten onrechte aan deze vergelijkende selectie deelnemen worden in geen geval toelaatbaar verklaard.
De kandidaat kan, mits schriftelijk verzoek, het reglement van deze selectie alsook de samenstelling van de selectiecommissie verkrijgen.
Dit verzoek dient gestuurd te worden naar excel@just.fgov.be.
Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld