gepubliceerd op 18 januari 2019
Tweede oproep tot kandidaatstelling met het oog op de toewijzing van het mandaat van directeur-diensthoofd HRM en transversale administratieve diensten (A4) bij de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp van het Brussels Hoo(...) De DBDMH is een is een instelling van openbaar nut van categorie A. Deze instelling is belast met d(...)
BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
Tweede oproep tot kandidaatstelling (m/v/x) met het oog op de toewijzing van het mandaat van directeur-diensthoofd HRM en transversale administratieve diensten (A4) bij de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (hierna DBDMH) De DBDMH is een is een instelling van openbaar nut van categorie A. Deze instelling is belast met de brandbestrijding en de eerste hulpverlening aan zieke of gewonde personen en hun vervoer naar ziekenhuizen, evenals met de opdrachten die toegewezen zijn aan brandweerdiensten met betrekking tot de civiele veiligheid en de afgifte van adviezen inzake brandpreventie.
Voor zijn administratief personeel is de DBDMH onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten, in werking getreden per 1 april 2018, houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
De effectieve uitoefening van het mandaat is voorzien voor een duur van 5 jaar. De mandaathouder wordt geëvalueerd in de loop van de uitvoering van zijn mandaat.
De kandidaten voor de mandaatbetrekking moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden voor overheidsbetrekkingen (artikel 29 van het hogergenoemd besluit ) en over minstens één van de volgende titels en verdiensten beschikken: - minstens negen jaar anciënniteit in niveau A of in een functie die slechts toegankelijk is voor de houders van een diploma dat toegang geeft tot het niveau A in een organieke openbare dienst; - minstens zes jaar ervaring in een leidinggevende functie. Onder ervaring in een leidinggevende functie verstaat men de ervaring inzake bestuur in een openbare dienst of in een organisatie uit de privésector.
Ieder kandidatuurdossier bevat een uiteenzetting van de titels en ervaring die de kandidaat voorlegt om voor de betrekking te kandideren. De uiteenzetting gebeurt aan de hand van het standaard curriculum vitae;
De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het standaard curriculum vitae en alle informatie over de procedure kunnen verkregen worden bij Talent.brussels - Secretariaat Mandaten (tel. : 02-435 15 12 - e-mail : dvanmerris@talent.brussels).
Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 35 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat van de mandaten, Emile Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel.
Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De aangetekende brief moet een dubbele verzegelde envelop bevatten (elke envelop moet het opschrift " directeur-diensthoofd HRM en transversale administratieve diensten (A4)" - "vertrouwelijk: niet openen" vermelden). De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: dvanmerris@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.
Binnen dezelfde termijn dient de kandidatuur elektronisch overgemaakt te worden naar het volgende e-mailadres: dvanmerris@talent.brussels De kandidaten die in aanmerking komen, worden uitgenodigd voor een gesprek met de selectiecommissie en een assessment, georganiseerd door Brussel Openbaar Ambt.
De selectiecommissie formuleert voor elke kandidaat een gemotiveerd advies, waarbij zij rekening houdt met: - de mate waarin het profiel van de kandidaat aansluit bij de functiebeschrijving; - de titels en de beroepservaring die de kandidaat kan voorleggen; - het resultaat van het assessment.
Na afloop van het gesprek en analyse van de kandidatuur, deelt de selectiecommissie de kandidaten in hetzij bij groep A "geschikt", hetzij bij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.
Indien er een ex-aequo is tussen de kandidaten in groep A "geschikt", wordt diegene behorend tot het geslacht dat voor minder dan een derde vertegenwoordigd is in de eerste twee trappen van de hiërarchie vóór de kandidaat van het ander geslacht geplaatst.
De Regering benoemt de mandataris uit de "geschikt" verklaarde kandidaten.