Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 04 mei 2016

Dienst Regulering van het Spoorwegvervoer en van de Exploitatie van de Luchthaven Brussel-Nationaal. - Beslissing D-2016-04-S Het doel van deze controleopdracht van de Dienst Regulering van het Spoorwegvervoer en van de Exploitatie van de Luchth Gelet op de resultaten van het gevoerde onderzoek in deze controleopdracht en gelet op het welvinde(...)

bron
federale overheidsdienst mobiliteit en vervoer
numac
2016014137
pub.
04/05/2016
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER


Dienst Regulering van het Spoorwegvervoer en van de Exploitatie van de Luchthaven Brussel-Nationaal. - Beslissing D-2016-04-S Het doel van deze controleopdracht van de Dienst Regulering van het Spoorwegvervoer en van de Exploitatie van de Luchthaven Brussel-Nationaal - hierna de Dienst Regulering genoemd - is na te gaan of de methodes van toewijzing van capaciteit en de hiervoor gebruikte procedures in lijn zijn met de Spoorcodex.

Gelet op de resultaten van het gevoerde onderzoek in deze controleopdracht en gelet op het welvinden van Infrabel van de meegedeelde observaties : Beslist de Dienst Regulering als volgt : A. Er zijn geen elementen gevonden die aantonen dat de werkwijze van Infrabel voor het toewijzen van capaciteit niet conform zou zijn met de bepalingen opgenomen in de Spoorcodex, zijn uitvoeringsbesluiten en de netverklaring.

De toewijzingsmethodes zijn ex ante gericht teneinde conflicten te vermijden en kunnen als deugdelijk beschouwd worden.

B. In uitvoering van artikel 27 van de Spoorcodex wordt Infrabel verplicht aangaande de met elkaar concurrerende aanvragen - LPR, "short term" en "realtime" - dat het "first come first served"-principe in de netverklaring dient te worden bekend gemaakt.

Dit geldt ook voor de gevallen waarbij van dit principe kan afgeweken worden.

De integrale beslissing D-2016-04-S kan geraadpleegd worden op www.regul.be

^