gepubliceerd op 03 november 2015
Dienst Regulering van het Spoorwegvervoer en van de Exploitatie van de luchthaven Brussel-Nationaal. - Beslissing D-2015-11-S Naar aanleiding van het invoeren van een nieuwe tariefformule voor het rangeren van treinen startte de Dienst Regulerin Het onderzoek gevoerd naar aanleiding van deze controleopdracht leidde tot volgende beslissing :
FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER
Dienst Regulering van het Spoorwegvervoer en van de Exploitatie van de luchthaven Brussel-Nationaal. - Beslissing D-2015-11-S Naar aanleiding van het invoeren van een nieuwe tariefformule voor het rangeren van treinen startte de Dienst Regulering op 19 december 2014 een controleopdracht in uitvoering van haar bevoegdheid opgenomen in artikel 62, § 3, 1° en 2° van de
wet van 30 augustus 2013Relevante gevonden documenten
type
wet
prom.
30/08/2013
pub.
20/12/2013
numac
2013014641
bron
federale overheidsdienst mobiliteit en vervoer
Wet houdende de Spoorcodex
sluiten houdende de Spoorcodex, hierna de Spoorcodex. Deze controleopdracht had als doel na te gaan of de doorgevoerde tariefwijziging voldeed aan de wettelijke voorschriften.
Het onderzoek gevoerd naar aanleiding van deze controleopdracht leidde tot volgende beslissing : -Een afschaffing van het nieuwe tariferingsprincipe en terugkeer naar de eerste, op de wettelijke bepalingen gebaseerde, formule. De netverklaring dient in deze zin aangepast te worden. Deze aanpassing dient uiterlijk op de inwerkingtreding van de netverklaring 2016-2017 doorgevoerd te zijn. - De facturatie die reeds gebeurde op basis van het forfait dient niet gerectificeerd te worden. - De infrastructuurbeheerder Infrabel wordt de minimumboete van 12.500 euro opgelegd, zoals bepaald in artikel 64 van de Spoorcodex.
De volledige publicatie van deze beslissing kan teruggevonden worden op de website van de Dienst Regulering (http://www.regul.be).