Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 11 oktober 2012

Brusselse Franstalige Adviesraad voor Welzijnszorg en Gezondheid, afdeling « Sociale Samenhang » Oproep tot kandidaatstelling Het College van de Franse Gemeenschapscommissie gaat binnenkort over tot de hernieuwing van de mandaten van de leden - « leden die de inrichtende machten vertegenwoordigen en voorgedragen worden door de in aanmerking(...)

bron
franse gemeenschapscommissie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2012031726
pub.
11/10/2012
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FRANSE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Brusselse Franstalige Adviesraad voor Welzijnszorg en Gezondheid, afdeling « Sociale Samenhang » Oproep tot kandidaatstelling Het College van de Franse Gemeenschapscommissie gaat binnenkort over tot de hernieuwing van de mandaten van de leden van de Brusselse Franstalige Adviesraad voor Welzijnszorg en Gezondheid - afdeling sociale samenhang - die niet werden toegewezen bij de vorige oproep tot kandidaatstelling die op 17 februari 2011 in het Belgisch Staatsblad is verschenen en die betrekking hebben op de drie volgende ledencategorieën : - « leden die de inrichtende machten vertegenwoordigen en voorgedragen worden door de in aanmerking komende gemeenten » : 2 mandaten; - « leden die de gebruikers of doelgroepen vertegenwoordigen » : 3 mandaten; - « leden die de deskundigen vertegenwoordigen » : 4 mandaten I. De opdrachten De Brusselse Franstalige Adviesraad voor Welzijnszorg en Gezondheid wordt geregeld door het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 5 juni 1997, gewijzigd door het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 13 mei 2004 en het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 28 mei 1998, gewijzigd bij het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 26 mei 2005.

Zij is samengesteld uit een Bureau en vijf afdelingen : 1° de afdeling « Thuishulp en -verpleging »;2° de afdeling « Ambulante diensten »;3° de afdeling « Opvang »;4° de afdeling « Gehandicapten »; 5e afdeling, « sociale samenhang » Het is de taak van de afdeling « Sociale Samenhang » om op eigen initiatief of op verzoek van het College adviezen uit te brengen over alle aangelegenheden die betrekking hebben op de sociale samenhang.

Haar advies is vereist voor ontwerpdecreten en de uitvoeringsbesluiten hiervan, alsook voor de gemeentelijke en gewestelijke contracten voor sociale samenhang.

II. Samenstelling Iedere afdeling omvat gewone leden en plaatsvervangende leden en bestaat uit vertegenwoordigers van de inrichtende machten, vertegenwoordigers van de werknemers van de sectoren, vertegenwoordigers van de gebruikers of de doelgroepen en deskundigen.

Elke afdeling moet minstens voor één derde uit leden van het andere geslacht bestaan.

De afdeling « sociale samenhang » bestaat uit : - 24 gewone leden en 24 plaatsvervangende leden : 10 leden vertegenwoordigen de inrichtende machten, waarvan een helft voorgedragen wordt door de in aanmerking komende gemeenten en de andere helft door de verenigingssector; 3 leden vertegenwoordigen de werknemers van de sectoren; 4 leden vertegenwoordigen de gebruikers of de doelgroepen; 7 leden worden benoemd als deskundigen. - Een vertegenwoordiger van het Gewestelijk Ondersteuningscentrum, bedoeld in artikel 15 van het decreet van 13 mei 2004Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/05/2004 pub. 23/03/2005 numac 2005031083 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet met betrekking tot de sociale samenhang sluiten betreffende de sociale samenhang, gewijzigd door het decreet van 15 januari 2009 en door dat centrum aangeduid, zetelt met raadgevende stem; - De functie van lid van de afdeling sociale samenhang van de Adviesraad is niet verenigbaar met de functies van Lid van een ministerieel kabinet; - De voorzitters, ondervoorzitters en leden van de afdelingen worden door het College benoemd voor vijf jaar. Hun mandaat is hernieuwbaar. - De afdeling wordt in het Bureau vertegenwoordigd door 4 leden : De voorzitter en de ondervoorzitter van de afdeling en twee door de afdeling verkozen leden.

III. Kandidaturen De kandidaturen voor de niet toegewezen mandaten voor de drie volgende ledencategorieën dienen uiterlijk op 9 november 2012 door de representatieve organisaties van een van deze drie ledencategorieën of op persoonlijke titel te worden ingediend.

Ze dienen bij aangetekend schrijven met ontvangstbewijs te worden verstuurd naar het volgende adres : Diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie Ter attentie van de heer Patrick DEBOUVERIE, Administrateur-Generaal Paleizenstraat 42 1030 Brussel Elke kandidatuur moet met redenen omkleed worden in een inleidend document waarin de representativiteit van de kandidaat voor de sector van de sociale samenhang en voor de vertegenwoordigde ledencategorie nader wordt omschreven.

Er wordt aan herinnerd dat elke afdeling minstens voor één derde uit leden van het andere geslacht moet bestaan.

Ch. PICQUE, Collegelid bevoegd voor Sociale Samenhang.

^