gepubliceerd op 19 mei 2000
Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit Inkomstenbelastingen Memorandum betreffende het invullen van de individuele fiches nr. 281.12 en van de overeenstemmende samenvattende opgaven nr. 32(...) INLEIDING 1. Dit memorandum is bestemd voor de instellingen die, ter uitvoering van de wetgeving(...)
MINISTERIE VAN FINANCIEN
Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit Inkomstenbelastingen Memorandum betreffende het invullen van de individuele fiches nr. 281.12 (ziekte- en invaliditeitsverzekering) en van de overeenstemmende samenvattende opgaven nr. 325 INLEIDING 1. Dit memorandum is bestemd voor de instellingen die, ter uitvoering van de wetgeving betreffende de verzekering tegen ziekte en invaliditeit, uitkeringen doen, die vervangingsinkomens vertegenwoordigen (inbegrepen de pensioenen van invalide mijnwerkers).2. Het bevat de voornaamste richtlijnen voor het invullen en het indienen van de documenten betreffende de voormelde uitkeringen die in 1999 zijn betaald, toegekend of teruggevorderd. DE AANPASSING VAN DE DOCUMENTEN AAN DE OVERGANG NAAR DE EURO EN CONVERSIEREGELS 3. Overeenkomstig het bericht aan de werkgevers en aan de andere schuldenaars van aan de bedrijfsvoorheffing onderworpen inkomsten inzake de nieuwe modellen van drukwerken en de overgang naar de euro (Belgisch Staatsblad van 1 januari 1999), bevatten de fiscale fiches nr.281.12 voortaan twee kolommen. De linkerkolom is bestemd voor bedragen uitgedrukt in euro (EUR) en de rechterkolom voor bedragen in Belgische frank (BEF).
Om veelvuldige en tijdrovende betwistingen te voorkomen, wordt aanbevolen de op die documenten vermelde bedragen, die noodzakelijk zijn voor het invullen van de aangifte in de personenbelasting of in de belasting van niet-inwoners, in beide munten in te vullen.
Wanneer de bedragen echter niet in de twee munteenheden zouden kunnen worden ingevuld, wordt alleszins aanbevolen om de bedragen tenminste steeds in Belgische frank te vermelden.
De samenvattende opgaven bevatten een vak voor de keuze van de munteenheid waarin de schuldenaar van de inkomsten het document wenst in te vullen. Elke opgave mag slechts vermeldingen ofwel in Belgische frank, ofwel in euro bevatten. De door de schuldenaar van de inkomsten gekozen munteenheid voor het invullen van de samenvattende opgaven moet overeenstemmen met deze van de ingediende aangiften op het vlak van de bedrijfsvoorheffing.
Indien U tijdens het jaar 1999 voor de overgang naar de euro hebt geopteerd en bijgevolg voor dat jaar de aangifte in de bedrijfsvoorheffing in de 2 munteenheden hebt ingediend, kan U vrij kiezen voor de ene of de andere munt wat het invullen van uw samenvattende opgaven betreft.
OMREKENINGSREGELS Omrekening van BEF naar EUR De omrekening van een bedrag in BEF naar een bedrag in EUR geschiedt door het bedrag in BEF te delen door 40,3399. Het resultaat moet op de cent worden afgerond. Gedeelten van minder dan 0,5 cent worden weggelaten; gedeelten van 0,5 cent of meer worden voor 1 cent gerekend (74,3681 EUR wordt dus afgerond naar 74,37 EUR).
Omrekening van EUR naar BEF De omrekening van een bedrag in EUR naar een bedrag in BEF geschiedt door het bedrag in EUR te vermenigvuldigen met 40,3399. Het resultaat moet op de frank worden afgerond. Gedeelten van minder dan 50 centiemen worden weggelaten; gedeelten van 50 centiemen en meer worden voor 1 frank gerekend.
Er wordt benadrukt dat de gegevens in BEF zonder decimalen (bv. 250) en de gegevens in EURO met 2 decimalen (bv. 250,00) moeten worden weergegeven.
Ieder bedrag dient afzonderlijk te worden omgerekend. Dit houdt in dat wanneer bepaalde bedragen moeten worden opgeteld, zowel elk op te tellen bedrag als de uiteindelijke som moeten worden geconverteerd. De aldus geconverteerde som is wegens mogelijke afrondingsverschillen dan ook niet noodzakelijk gelijk aan de som van de geconverteerde termen.
Een voorbeeld van voormelde conversieregels vindt men terug in bijlage 3, nr. 2 en voetnoot 2.
BELANGRIJKE OPMERKINGEN 4. De moederschapsuitkeringen die met ingang van 9 januari 1990 zijn betaald of toegekend ter uitvoering van de wetgeving betreffende de verzekering tegen ziekte, moeten op individuele fiches nr.281.12 worden vermeld. 5. De aanvullende invaliditeitsvergoedingen die ter uitvoering van artikel 229, § 1, 5°, van het Koninklijk besluit van 4 november 1963, vanaf 1 januari 1990 zijn betaald of toegekend aan gerechtigden die niet ter verpleging zijn opgenomen, niet zijn opgesloten in de gevangenis of niet geïnterneerd zijn in een inrichting voor sociale bescherming en voor wie andermans hulp door de Geneeskundige raad voor invaliditeit als onontbeerlijk is erkend omdat zij ten gevolge van hun lichamelijke of geestelijke toestand de gewone handelingen van het dagelijkse leven niet alleen kunnen verrichten, worden als een van belasting vrijgesteld inkomen beschouwd.6. De gelijkaardige vergoedingen (inzonderheid de wachtgelden - gelijk aan 60 % van hun wedde - toegekend aan ambtenaren van de openbare diensten die in disponibiliteit zijn gesteld wegens ziekte of gebrekkigheid) toegekend aan de loontrekkers die niet in het toepassingsgebied van de wetgeving inzake de ziekte- en invaliditeitsverzekering vallen, moeten evenwel op individuele fiches nr.281.12 worden vermeld. De richtlijnen van het huidige memorandum zijn dus eveneens bestemd voor de schuldenaars van die vergoedingen, met uitzondering evenwel van de nrs 11, tweede lid, 18, 19, a, tweede gedachtestreep en b, 25 en 29, alsmede van de in de nrs 20, tweede gedachtestreep en 21 bedoelde compensatieregel (1).
TE GEBRUIKEN DOCUMENTEN 7. De te gebruiken documenten, zowel voor de werkelijk betaalde of toegekende uitkeringen, als voor de teruggevorderde uitkeringen, zijn de individuele fiches nr.281.12 vervangingsinkomen (ziekte- en invaliditeitsverzekering) en de overeenstemmende samenvattende opgaven (tussenbladen) nr. 325.12, ongeacht of de persoon op wiens naam die fiches worden opgesteld een loontrekker of een zelfstandige is. 8. Zodra zij beschikbaar zijn, zullen deze drukwerken gratis door de sector directe belastingen van de Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit worden geleverd, rekening houdend met de vermeldingen op de bestelbons.Zij kunnen zowel met de hand, met de schrijfmachine, als mechanografisch worden ingevuld. De individuele fiches van het officiële model, waarvan het afschrift als bijlage 1 is toegevoegd, worden op A4-formaat opgemaakt, zonder tussenvoeging van een carbon. De schuldenaars van de uitkeringen worden bijgevolg uitdrukkelijk verzocht elke individuele fiche in twee exemplaren op te maken. Eén exemplaar is bestemd voor de verkrijger van de inkomsten om hem in staat te stellen zijn aangifte in de personenbelasting of in de belasting van niet-inwoners in te vullen; het andere exemplaar is bestemd voor de sector directe belastingen van de Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit. De samenvattende opgave (tussenblad) nr. 325.12, waarvan het afschrift als bijlage 2 is toegevoegd, wordt eveneens op A4-formaat opgemaakt, zonder tussenvoeging van een carbon. 9. Het is toegelaten niet-officiële individuele fiches en samenvattende opgaven (tussenbladen) te gebruiken, voor zover zij alle aanduidingen bevatten van het officiële model (inzonderheid het nummer van het drukwerk, en de conventionele kenletters die erop voorkomen) en hetzelfde formaat hebben (A4-formaat voor de individuele fiche nr. 281.12 en voor de samenvattende opgave (tussenbladen) nr. 325.12). Zij moeten bovendien opgemaakt worden op papier waarvan het gewicht niet minder dan 60 gr/m2 mag zijn.
Het gebruik ervan is niet langer afhankelijk van een voorafgaande machtiging van de Administratie.
Exemplaren van de officiële modellen kunnen bij de in nr. 28 vermelde diensten worden verkregen.
Bovendien moeten de samenvattende opgaven van een niet-officieel model (inzonderheid die welke mechanografisch zijn opgesteld), een subtotaal vermelden onderaan iedere bladzijde of tenminste om de 35 inschrijvingen, indien de opgave uit één geplooid kettingformulier bestaat.
TE GEBRUIKEN TAAL 10. De documenten moeten worden gesteld in de taal van de streek waar de zetel van de instelling die ze opstelt gelegen is.Wanneer de zetel in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest gelegen is, moet de taal van de verkrijger van de uitkeringen worden gebruikt.
De niet-officiële drukwerken mogen in geen geval tweetalig zijn.
INLEIDENDE RICHTLIJNEN Nummering van de individuele fiches 11. Alle individuele fiches die op eenzelfde samenvattende opgave moeten voorkomen, moeten volgens een doorlopende reeks worden genummerd.Zij dienen, zo mogelijk, eerst te worden gegroepeerd per postnummer van de gemeenten van de begunstigden, en daarna per postnummer, alfabetisch te worden gerangschikt op naam van de begunstigden.
Het is wenselijk dat, in de mate van het mogelijke, zowel de betalingen als de terugvorderingen (door compensatie) van de uitkeringen van eenzelfde begunstigde op één jaarlijkse fiche worden opgenomen.
Wanneer er toch een afzonderlijke fiche wordt opgesteld hetzij per periode van schadeloosstelling, hetzij voor de teruggevorderde uitkeringen, dan is het aangeraden, indien mogelijk, alle fiches te groeperen die voor éénzelfde persoon werden opgesteld en ze dan te hernemen op eenzelfde samenvattende opgave; deze fiches mogen dan hetzelfde nummer dragen.
Belangrijke opmerking Terugvorderingen worden in eerste instantie in mindering gebracht van de inkomsten van dezelfde aard (uitkeringen van het jaar zelf en achterstallen) als die waarop de terugvorderingen betrekking hebben.
Het bedrag van de terugvorderingen dat niet volledig op de inkomsten van dezelfde aard kan worden aangerekend, wordt op de andere inkomsten (uitkeringen van het jaar zelf en achterstallen) aangerekend. 12. In de voormelde terugvorderingen moeten inzonderheid de in 1999 effectief door de verkrijgers teruggestorte uitkeringen worden begrepen, alsmede die welke verschuldigd zijn door het Fonds voor de Beroepsziekten, het Nationaal pensioenfonds voor mijnwerkers, en/of door het Fonds voor Arbeidsongevallen ter uitvoering van verbintenissen tot terugbetaling welke in 1999 door die instellingen werden aangegaan en ter kennis gebracht. Uitkeringen die krachtens dergelijke tijdens de jaren 1998 en vorige ter kennis gebrachte verbintenissen, in 1999 werden teruggekregen, zijn normaal het voorwerp geweest van fiches 281.12 voor het jaar van de kennisgeving.
IDENTIFICATIE VAN DE BEGUNSTIGDE 13. Men moet : - in drukletters, de naam en, in kleine letters, de voornamen (of, ten minste, de eerste voornaam gevolgd door de initialen van de andere voornamen) van de begunstigde schrijven (indien nodig zijn identiteitskaart raadplegen); - voor de gehuwde vrouwen de naam van de echtgenoot vermelden (verplichte vermelding); - de woonplaats (gemeente, straat en nr.) op 1 januari 2000 van de begunstigde, of tenminste het laatstgekende adres voor die datum, aanduiden. In voorkomend geval, na het nummer van het gebouw, het brievenbusnummer, voorafgegaan door de aanduiding "bus", vermelden.
De naam van de gemeente wordt volledig vermeld, voorafgegaan door haar postnummer.
Voor de gefusioneerde gemeenten moet het postnummer worden vermeld dat aan de nieuwe gemeente (fusiegemeente) toegekend is. Dat postnummer moet alleen door de naam van die nieuwe gemeente gevolgd worden.
Wanneer de begunstigden niet in België gedomicilieerd zijn, moet het buitenlands adres volledig worden opgegeven (met vermelding van het land). Terzake moet geen rekening worden gehouden met de nationaliteit van de verkrijger van de inkomsten.
De linkerzijde van het identificatievak van de geadresseerde van de fiche, bevat een ruimte voor de identificatie van de afzender van de fiche. In deze ruimte moet de volledige identiteit (naam of benaming en volledig adres) van de afzender worden ingevuld.
VERDUIDELIJKINGEN IN VERBAND MET DE VOORNAAMSTE RUBRIEKEN VAN DE INDIVIDUELE FICHE NR. 281.12 Vak 2 Referentienr. U.I. 14. Deze rubriek, opgenomen op verzoek van de betrokken instelling, moet worden aangevuld met het inschrijvingsnummer van de begunstigde bij deze uitbetalingsinstelling. Vak 3 Schuldenaar van de inkomsten 15. Volledige identiteit vermelden (Naam of benaming en volledig adres) van de natuurlijke persoon, rechtspersoon of enigerlei vereniging die de inkomsten heeft betaald. Tegenover de letters "NN" tevens het nationaal nummer van de schuldenaar van voormelde inkomsten vermelden.
Vak 5 Nationaal nummer, FIN of geboortedatum 16. Het inschrijvingsnummer in het Rijksregister of, voor een niet-inwoner, het fiscaal identificatienummer (afgekort FIN) vermelden, dat aan de verkrijger van de inkomsten door zijn woonstaat werd toegekend, of bij gebreke van deze nummers, de geboortedatum. Vak 6 (2) Aantal dagen 17. Het aantal dagen van het jaar 1999 vermelden die aanleiding hebben gegeven tot schadeloosstelling. Vakken 7 tot 9 (3) Voorafgaande opmerking 18. De uitkeringen, de afzonderlijk belastbare achterstallen en het negatief saldo moeten respectievelijk in vak 7, 8 of 9 van de fiche worden vermeld. Het aan te geven bedrag is het brutobedrag, verminderd met de inhoudingen gedaan overeenkomstig het Koninklijk besluit nr. 33 van 30 maart 1982 (Belgisch Staatsblad van 1 april 1982) betreffende een inhouding op de invaliditeitsuitkeringen en brugpensioenen, zoals het werd gewijzigd door de Wet van 21 december 1994 (Belgisch Staatsblad van 23 december 1994) en overeenkomstig het Koninklijk besluit van 24 september 1982 (Belgisch Staatsblad van 6 oktober 1982) tot uitvoering van genoemd Koninklijk besluit nr. 33.
Vak 7 Uitkeringen (kenletter "K") 19. a) Onder deze rubriek, zelfs indien het provisionele uitkeringen betreft, vermelden : - ofwel het bedrag van de uitkeringen in 1999 betaald of toegekend aan loontrekkers met betrekking tot dat jaar of aan zelfstandigen met betrekking tot dat jaar of vorige jaren; - ofwel, wanneer in 1999 gelijktijdig betalingen en terugvorderingen van uitkeringen als bedoeld in het eerste gedachtestreepje hebben plaatsgevonden, waarvoor slechts één enkele fiche werd opgemaakt (compensatieregel), de algebraïsche som, indien deze positief is, van al de betalingen en terugvorderingen van datzelfde jaar; b) Worden onder meer geacht betrekking te hebben op het jaar 1999, de voor de maand december van dat jaar verschuldigde uitkeringen, die alhoewel zij slechts tijdens de maand januari 2000 zijn betaald of toegekend boekhoudkundig aan het jaar 1999 worden verbonden;c) Indien een deel van de uitkeringen aan een derde wordt afgestaan (bijvoorbeeld aan de echtgenote bij feitelijke scheiding) moet toch het totaal bedrag van de uitkeringen op de op naam van de aangeslotene op te maken fiche onder kenletter "K" worden vermeld. Vak 8 Afzonderlijk belastbare achterstallen (kenletter "F") 20. Onder deze rubriek, zelfs indien het provisionele uitkeringen betreft, vermelden : - ofwel het bedrag van de uitkeringen die betaald of toegekend zijn in 1999 aan loontrekkers en die betrekking hebben op één of meer vorige jaren; - ofwel, wanneer voor loontrekkers in 1999 gelijktijdig betalingen en terugvorderingen van uitkeringen betreffende één of meer voorafgaande jaren hebben plaatsgevonden voor welke slechts één enkele fiche werd opgemaakt (compensatieregel), de algebraïsche som, indien deze positief is, van al die betalingen en terugvorderingen.
Vak 9 Negatief saldo 21. Onder deze rubriek, zelfs indien het provisionele uitkeringen betreft, vermelden : - ofwel het bedrag van de in 1999 gedane terugvorderingen, (zie eveneens nr.12); - ofwel wanneer in 1999 gelijktijdig betalingen en terugvorderingen van uitkeringen hebben plaatsgevonden voor welke één enkele fiche werd opgemaakt (compensatieregel), de algebraïsche som, indien deze negatief is, van alle in de loop van dat jaar gedane betalingen en terugvorderingen betreffende datzelfde jaar of betreffende één of meer vorige jaren (zie eveneens nr. 12). 22. De tabel als bijlage 3 van onderhavig memorandum duidt aan hoe in de gevallen van compensatie als bedoeld in nr.11, tweede lid, de fiches nr. 281.12, opgesteld op naam van een loontrekker moeten worden ingevuld.
Vak 10 Bedrijfsvoorheffing 23. Dit vak is alleen bestemd voor de vermelding van de eventueel ingehouden bedrijfsvoorheffing op sommen gelijkaardig aan de in dit bericht bedoelde uitkeringen, die worden toegekend aan loontrekkers die uitgesloten zijn van het voordeel van de wetgeving betreffende de ziekte- en invaliditeitsverzekering. Vak 11 Bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid 24. Onder deze rubriek moet het totaal bedrag worden vermeld van de bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid met betrekking tot de in nr.6 bedoelde wachtgelden van het jaar 1999.
BELANGRIJKE OPMERKING 25. In het deel links onderaan de fiches nr.281.12 opgemaakt op naam van de begunstigden die de hoedanigheid van invalide-R.I.Z.I.V. hebben op 1 januari 2000, moeten de volgende vermeldingen worden opgenomen : « Inv. R.I.Z.I.V. 66 % op 1 januari 2000 Volgnummer inv. :......................... » .
VERDUIDELIJKINGEN IN VERBAND MET DE SAMENVATTENDE OPGAVEN (TITELBLAD NR. 325 EN TUSSENBLADEN NR. 325.12) Te gebruiken modellen 26. De individuele fiches nr.281.12 moeten op tussenbladen nr. 325.12 worden samengevat welke moeten worden gevoegd bij een titelblad nr. 325, waarop de vermeldingen "325..." en "281..." voorkomend in het opschrift moeten worden aangevuld met het kengetal 12, en, in het geval bedoeld in nr. 23, bij een opgave nr. 325 Bijlage.
In de mate van het mogelijke moet worden vermeden dat meerdere opgaven nr. 325.12 worden ingediend. Indien zulks toch het geval is, moet elke opgave worden genummerd.
Op elk gebruikt tussenblad nr. 325.12 en op het bijgevoegde titelblad, moet eveneens het door de Administratie der directe belastingen of door de Administratie van de invordering medegedeelde refertenummer worden vermeld.
Indien tussenbladen nr. 325.12 van een ander dan het officieel model worden gebruikt, moet eveneens een titelblad van het officieel model worden toegevoegd.
BESTEMMING VAN DE INDIVIDUELE FICHES NR. 281.12 EN VAN DE SAMENVATTENDE OPGAVEN NR 325.12 27. Eén exemplaar van de individuele fiches nr.281.12 moet worden bezorgd aan de personen op wier naam zij zijn opgemaakt, ten einde hen toe te laten hun belastingaangifte in te vullen.
Er moet geen exemplaar worden verstrekt aan gastarbeiders die definitief naar hun land van herkomst zijn teruggekeerd vóór 1 januari 1999. 28. De verbonden of gewestelijke kantoren maken één exemplaar van de individuele fiches nr.281.12, samen met de samenvattende opgaven nr. 325.12 (tussenbladen en titelbladen) over aan hun landsbond of aan de Hulpkas voor Ziekte- en invaliditeitsverzekering.
Deze landsbonden of de hulpkas maken een samenvattende tabel van deze opgaven en sturen ze samen met de ontvangen documenten ten laatste op 28 april 2000, aan het Documentatiecentrum-Bedrijfsvoorheffing te : - Brussel, Belliardstraat 45, 1040 Brussel; - Denderleeuw, Kruisstraat 28, 9470 Denderleeuw; - Mons, C.A.E. Chemin de l'Inquiétude, 7000 Mons; naargelang de landsbond of hulpkas respectievelijk gevestigd is in : - het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest; - het Nederlandse taalgebied; - de Franse en Duitse taalgebieden.
De individuele fiches en de tussenbladen moeten voor hun afgifte aan deze dienst van elkaar gescheiden en op maat gesneden worden.
TE VOLGEN RICHTLIJNEN IN GEVAL VAN VERGISSINGEN BIJ HET OPSTELLEN VAN FICHES EN OPGAVEN 29. Wanneer achteraf wordt vastgesteld dat de in de vakken 7 tot 11 van een individueel fiche nr.281.12 vermelde bedragen lager of hoger zijn dan die welke blijken uit de documenten in het bezit van de uitbetalingsinstelling of dat zij niet werden vermeld in de passende rubriek, moeten de volgende richtlijnen worden toegepast : a) een verbeterende fiche nr.281.12 opstellen voor elke sociaal begunstigde en er, in het rood en in hoofdletters, de vermelding "VERBETERDE FICHE : VERNIETIGT EN VERVANGT DE VORIGE" op aanbrengen; b) op deze fiche hetzelfde volgnummer vermelden als op de onjuiste fiche en de nieuwe fiche aanvullen met alle vermeldingen die op de oorspronkelijke fiche hadden moeten voorkomen, met inbegrip van die welke juist waren (het adres van de begunstigde moet echter het laatst gekende zijn) (4);c) onmiddellijk één exemplaar aan de begunstigde overhandigen; d) een verbeterende opgave 325.12 tussenblad opstellen, rekening houdend met de hierna volgende richtlijnen : - in de voor de overdrachten bestemde vakken, al de algemene totalen van de te verbeteren opgave overnemen (4); - voor elke begunstigde 2 inschrijvingen doen; - al de oude gegevens in min door de vermelding "er stond" laten voorafgaan; - al de nieuwe gegevens in plus door de vermelding "er moet staan" laten voorafgaan; - onderaan de bladzijde van de verbeterde opgave, de nieuwe totalen vermelden; - de vermelding "VERBETERDE OPGAVE" in het rood en in hoofdletters op de opgaven 325 (tussenblad, titelblad en, eventueel, bijlage) aanbrengen; e) voor het einde van de maand die volgt op het trimester waarin zij werden opgesteld, één exemplaar van de fiches en opgaven, eventueel door tussenkomst van de landsbond waarvan de uitbetalende instelling afhangt aan de bevoegde dienst toezenden (zie nr.28) (het titelblad en de eventuele opgave 325 Bijlage, moeten door de verantwoordelijke afgevaardigde worden ondertekend).
AANVULLENDE VERDUIDELIJKINGEN 30. Alle aanvullende verduidelijkingen in verband met het opmaken van de besproken documenten kunnen worden bekomen bij de hierna vermelde Centrale diensten van de Administratie van de ondernemings- en inkomensfiscaliteit, Financietoren - Bus 61, Kruidtuinlaan 50, 1010 Brussel (tel.: 02/210.29.11) : - aangaande het invullen van de te gebruiken drukwerken : directie I/5 indien zij in het Frans of in het Duits opgesteld zijn, en directie I/6 indien zij in het Nederlands opgesteld zijn; - aangaande de bestelling van drukwerken : directie VIII/1. _______ Nota's (1) Wanneer terugvorderingen van die vergoedingen aan ambtenaren in overheidsdienst betreffende één of meer voorafgaande jaren hebben plaatsgevonden, zijn immers de richtlijnen inzake de terugvordering van onrechtmatig aan overheidspersoneel betaalde bezoldigingen en pensioenen van toepassing (cf.de circulaires Ci.RH.241/479.739 van 20 februari 1996 - Bulletin der belastingen nr. 759, blz. 630 - en van 12 juli 1996 - Bulletin der belastingen nr. 763, blz. 1.469). (2) De dagen arbeidsongeschiktheid van de tweede week die, vanaf 1 november 1986, ter uitvoering van het Koninklijk besluit nr.465 (Belgisch Staatsblad van 18 oktober 1986) ten laste van de werkgever zijn, moeten niet worden opgenomen onder het aantal in deze rubriek te vermelden dagen. (3) Zie tevens nr.22. (4) Indien er opeenvolgende verbeterende fiches en opgaven moeten worden opgesteld, dienen alle vermeldingen die op de laatst opgestelde verbeterende drukwerken voorkomen, te worden overgenomen op de op te stellen verbeterende drukwerken. Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld