gepubliceerd op 09 januari 2003
Besluit van de Regering houdende benoeming van de leden van de adviescommissie voor de ziekenhuizen en van de adviescommissie voor de opvangvoorzieningen voor bejaarden alsmede houdende vastlegging van hun reisvergoeding en van hun presentiegelden
9 JULI 2002. - Besluit van de Regering houdende benoeming van de leden van de adviescommissie voor de ziekenhuizen en van de adviescommissie voor de opvangvoorzieningen voor bejaarden alsmede houdende vastlegging van hun reisvergoeding en van hun presentiegelden
De Regering van de Duitstalige Gemeenschap, Gelet op het decreet van 20 oktober 1997 houdende oprichting van een adviescommissie voor de ziekenhuizen en van een adviescommissie voor de opvangvoorzieningen voor bejaarden;
Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 22 mei 2002;
Gelet op het akkoord van de Minister-President, bevoegd inzake Begroting, gegevenop 27 juni 2002;
Gelet op de kandidatenlijsten ingediend door de betrokken inrichtingen;
Gelet op de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, inzonderheid op artikel 3, § 1, gewijzigd bij de wetten van 9 augustus 1980, 16 juni en 4 juli 1989;
Gelet op de dringende noodzakelijkheid;
Overwegende dat voorliggend besluit zonder verwijl moet worden aangenomen daar het mandaat van de huidige leden van beide adviescommissies op 3 december 2001 vervallen is en de nieuwe adviescommissies derhalve onmiddellijk moeten worden geïnstalleerd om voor de continuïteit van de arbeid te zorgen;
Op de voordracht van de Minister van Sociale Aangelegenheden en Gezin;
Na beraadslaging, Besluit : HOOFDSTUK I. - De adviescommissie voor ziekenhuizen Leden van de adviescommissie voor ziekenhuizen
Artikel 1.Volgende personen worden tot leden van de adviescommissie voor ziekenhuizen benoemd : 1° doctor Anton GEUKENS en doctor Josef MEYER als werkende vertegenwoordigers van de in ziekenhuizen werkende artsen, doctor Francis VERJANS en doctor Claire DILLENBOURG-WERTZ als hun respectievelijke plaatsvervangers;2° Mevr.Ingrid MERTES en de Heer Willy HEUSCHEN als werkende vertegenwoordigers van het administratief personeel van de ziekenhuizen, zus Margarithis HUPPERTZ en de Heer Dieter ALLMANNS als hun respectievelijke plaatsvervangers; 3° Mevr.Mathilde DAHLEN en de Heer Guido JOST als werkende vertegenwoordigers van de in ziekenhuizen werkende verpleegsters en verplegers, de Heer Gerry VOSS en Mevr. Marion WENGENROTH als hun respectievelijke plaatsvervangers.
Voorzitterschap van de adviescommissie voor ziekenhuizen
Art. 2.Mevr. Ingrid MERTES wordt als voorzitster van de adviescommissie voor de eerste periode van twee jaar benoemd en de Heer Willy HEUSCHEN als voorzitter van de adviescommissie voor de twee daaropvolgende jaren. HOOFDSTUK II. - De adviescommissie voor opvangvoorzieningen voor bejaarden Leden van de adviescommissie voor opvangvoorzieningen voor bejaarden
Art. 3.Volgende personen worden tot leden van de adviescommissie voor opvangvoorzieningen voor bejaarden benoemd : 1° doctor Christine MOCKEL-KOCKS als werkende vertegenwoordiger van de artsen belast met de medische begeleiding in een bejaardentehuis en/of een rust- en verzorgingstehuis;2° de Heer Francis DAVIDS en de Heer Patrick LASCHET als werkende vertegenwoordigers van het administratief personeel van de bejaardentehuizen en/of rust- en verzorgingstehuizen, de Heer Peter STEFFENS en Mevr.Bernadette HEUSCHEN als hun respectievelijke plaatsvervangers; 3° Mevr.Josiane FAGNOUL en Mevr. Ingeborg KIRSCHFINK als werkende vertegenwoordigers van de in een bejaardentehuis en/of rust- en verzorgingstehuis werkende verplegers en verpleegsters, Mevr. Andrée SCHRÖDER en Mevr. Myriam DUYSTER als hun respectievelijke plaatsvervangers.
Voorzitterschap van de adviescommissie voor opvangvoorzieningen voor bejaarden
Art. 4.De heer Patrick LASCHET wordt als voorzitter van de adviescommissie voor de eerste periode van twee jaar benoemd en Mevr.
Josiane FAGNOUL als voorzitster van de adviescommissie voor de twee daaropvolgende jaren. HOOFDSTUK III. - Gemeenschappelijke bepalingen Secretariaat
Art. 5.Mevr. Karin PIRAPREZ wordt belast met het secretariaatwerk van beide adviescommissies.
Duur van het mandaat
Art. 6.Het mandaat van de leden van beide adviescommissies duurt 4 jaar te rekenen vanaf de datum van inwerkingtreding van dit besluit.
Werkingskosten
Art. 7.Op met redenen omkleed verzoek verkrijgen de adviescommissies waarvan sprake is in de hoofdstukken I en II van dit besluit een toelage voor werkingskosten ten belope van hoogstens 620 euro per jaar.
Vergoedingen
Art. 8.De leden van beide adviescommissies verkrijgen een reisvergoeding en presentiegelden overeenkomstig het besluit van de Regering van 12 juli 2001 tot harmonisatie van het presentiegeld en van de reisvergoedingen in instellingen en raden van beheer van de Duitstalige Gemeenschap. HOOFDSTUK IV. - Slotbepalingen Opheffing
Art. 9.Het besluit van de Regering van 3 december 1997 houdende benoeming van de leden van de adviescommissie voor de ziekenhuizen en van de adviescommissie voor de opvangvoorzieningen voor bejaarden alsmede houdende vastlegging van hun vergoedingen en presentiegelden wordt opgeheven.
Inwerkingtreding
Art. 10.Dit besluit treedt in werking op de dag waarop het wordt aangenomen en vervalt 4 jaar na deze datum.
Uitvoering
Art. 11.De Minister van Jeugd en Gezin, Monumentenzorg, Gezondheid en Sociale Aangelegenheden is belast met de uitvoering van dit besluit.
Eupen, 9 juli 2002.
Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : De Minister-President, Minister van Werkgelegenheid, Gehandicaptenbeleid, Media en Sport, K.-H. LAMBERTZ De Minister van Jeugd en Gezin, Monumentenzorg, Gezondheid en Sociale Aangelegenheden, H. NIESSEN