Etaamb.openjustice.be
Decreet
gepubliceerd op 11 mei 1999

Instituut van het Waalse Patrimonium Oproep tot de gegadigden Naar aanleiding van het opstarten van het « Institut du Patrimoine wallon » , voorzien bij het decreet van het Waalse Parlem(...) De administrateur-generaal en de adjunct-administrateur-generaal worden belast met het dagelijks be(...)

bron
ministerie van het waalse gewest
numac
1999027364
pub.
11/05/1999
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN HET WAALSE GEWEST


Instituut van het Waalse Patrimonium Oproep tot de gegadigden Naar aanleiding van het opstarten van het « Institut du Patrimoine wallon » (Instituut van het Waalse Patrimonium, afgekort « IPW »), voorzien bij het decreet van het Waalse Parlement van 1 april 1999 betreffende het behoud en de bescherming van het patrimonium werft de Waalse Regering voor een hernieuwbaar mandaat van zes jaar een administrateur-generaal en een adjunct-administrateur-generaal aan (respectievelijk met de loonschalen A2 en A2S van het Waalse openbaar ambt, onverminderd de toepassing van artikel 229, tweede lid, van het decreet).

De administrateur-generaal en de adjunct-administrateur-generaal worden belast met het dagelijks bestuur van het IPW met inachtneming van de regels die betrekking hebben op de pararegionale instellingen van het type A. Het is wenselijk dat de gegadigden elkaar goed aanvullen.

De gegadigden (m/v) voor beide betrekkingen moeten de Belgische nationaliteit bezitten, minstens 40 jaar oud zijn, houder zijn van een universitair diploma en het bewijs leveren van een grondige kennis van ofwel kunstgeschiedenis en archeologie of geschiedenis ofwel architectuur en stedenbouw.

Bovendien moeten de gegadigden voor de betrekking van administrateur-generaal minstens twaalf jaar beroepservaring voor kunnen leggen, waarvan minstens drie jaar op volgende vlakken : beheer van dossiers die onder patrimonium ressorteren, beheer van dossiers op budgettair vlak, beheer van dossiers in onroerende zaken en bedrijfsleiding.

De gegadigden voor de betrekking van adjunct-administrateur-generaal moeten minstens twaalf jaar beroepservaring bij de gewestelijke overheid of in een Waalse openbare instelling voor kunnen leggen, waarvan minstens drie jaar in een leidinggevende functie in een administratieve dienst die inzonderheid inzake patrimonium bevoegd is.

Sollicitatiebrieven met c.v. moeten tegen uiterlijk woensdag 26 mei 1999 (waarbij de poststempel bewijskracht heeft) worden gericht aan de heer kabinetschef van de Minister van Patrimonium, rue Mazy 25-27, 5100 Jambes. Hij zal de gegadigden meedelen hoe de Waalse Regering na beraadslaging over hun sollicitatie zal hebben beslist.

^