gepubliceerd op 29 december 2020
Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van het besluit van de Waalse Regering van 9 maart 2017 tot vastlegging van de organieke personeelsformatie van het "Agence wallonne de la santé, de la protection sociale, du handicap et des familles"
10 DECEMBER 2020. - Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van het besluit van de Waalse Regering van 9 maart 2017Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 09/03/2017 pub. 03/04/2017 numac 2017201741 bron waalse overheidsdienst Besluit van de Waalse Regering tot vastlegging van de organieke personeelsformatie van het "Agence wallonne de la santé, de la protection sociale, du handicap et des familles" sluiten tot vastlegging van de organieke personeelsformatie van het "Agence wallonne de la santé, de la protection sociale, du handicap et des familles" (Waals Agentschap voor Gezondheid, Sociale Bescherming, Handicap en Gezinnen)
De Waalse Regering, Gelet op het Waalse Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid, inzonderheid op artikel 27, ingevoegd bij het decreet van 3 december 2015;
Gelet op het besluit van de Regering van 18 december 2003 houdende de Waalse ambtenarencode, artikel 11, gewijzigd bij het besluit van 27 maart 2009;
Gelet op het besluit van de Waalse Regering van 9 maart 2017Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 09/03/2017 pub. 03/04/2017 numac 2017201741 bron waalse overheidsdienst Besluit van de Waalse Regering tot vastlegging van de organieke personeelsformatie van het "Agence wallonne de la santé, de la protection sociale, du handicap et des familles" sluiten tot vastlegging van de organieke personeelsformatie van het "Agence wallonne de la santé, de la protection sociale, du handicap et des familles" (Waals Agentschap voor Gezondheid, Sociale Bescherming, Handicap en Gezinnen);
Gelet op de overlegvergaderingen van het intermediair overlegcomité, die plaatsvonden op 12 oktober 2018, 14 november 2018 en 20 januari 2020;
Gelet op de voorstellen van de algemene raad van 6 december 2018 en 6 februari 2020;
Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 5 oktober 2020;
Gelet op de instemming van de Minister van Begroting, gegeven op 8 oktober 2020;
Gelet op het protocol van het Hoger overlegcomité van 27 februari 2020;
Gelet op het rapport van 5 oktober 2020, opgesteld overeenkomstig artikel 3, 2°, van het decreet van 11 april 2014Relevante gevonden documenten type decreet prom. 11/04/2014 pub. 06/06/2014 numac 2014203532 bron waalse overheidsdienst Decreet houdende uitvoering van de resoluties van de Vrouwenconferentie van de Verenigde Naties die in september 1995 in Peking heeft plaatsgehad en tot integratie van de genderdimensie in het geheel van de gewestelijke beleidslijnen sluiten houdende uitvoering van de resoluties van de Vrouwenconferentie van de Verenigde Naties die in september 1995 in Peking heeft plaatsgehad en tot integratie van de genderdimensie in het geheel van de gewestelijke beleidslijnen;
Op de voordracht van de Minister van Sociale Actie en Gezondheid en van de Minister van Ambtenarenzaken, belast met Kinderbijslag;
Na beraadslaging, Besluit :
Artikel 1.Artikel 1 van het besluit van de Waalse Regering van 9 maart 2017Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 09/03/2017 pub. 03/04/2017 numac 2017201741 bron waalse overheidsdienst Besluit van de Waalse Regering tot vastlegging van de organieke personeelsformatie van het "Agence wallonne de la santé, de la protection sociale, du handicap et des familles" sluiten tot vastlegging van de organieke personeelsformatie van het "Agence wallonne de la santé, de la protection sociale, du handicap et des familles" (Waals Agentschap voor Gezondheid, Sociale Bescherming, Handicap en Gezinnen) wordt vervangen door hetgeen volgt: "
Artikel 1.De organieke personeelsformatie van het "Agence wallonne de la santé, de la protection sociale, du handicap et des familles" (Waals agentschap voor gezondheid, sociale bescherming, handicap en gezinnen) wordt vastgelegd als volgt: 1. Algemene administratiezaken: Administrateur-generaal 1 Adjunct administrateur-generaal 1 1.1. Directie steun en buitenlandse en internationale betrekkingen Directeur 1 Eerste gegradueerde 1 1.2. Departement ondersteuning 1 Inspecteur-generaal 1 1.2.1. Juridische directie, geschillen en overheidsopdrachten Directeur 1 1.2.2. Directie audit en inspectie Directeur 1 Eerste attaché 3 Eerste gegradueerde 1 1.3.4. Departement ondersteuning 2 Inspecteur-generaal 1 1.3.4.1. Directie interne en externe communicatie Directeur 1 Eerste attaché 2 Eerste gegradueerde 1 1.3.4.2. Directie beheer van human resources en logistiek Directeur 1 Eerste gegradueerde 1 Eerste assistent 1 Eerste adjunct 1 1.4. Departement ondersteuning 3 Inspecteur-generaal 1 1.4.1. Directie boekhouding en begroting Directeur 1 Eerste gegradueerde 2 Eerste assistent 1 1.4.2. Directie informaticadiensten Directeur 1 Eerste assistent 1 1.4.3. Directie Organisatie en Kwaliteit Directeur 1 2. Departement van de branche gezondheid: Inspecteur-generaal 1 2.1. Directie preventie, bevordering en toezicht van de gezondheid Directeur 1 Eerste gegradueerde 1 2.2. Directie ambulante zorgen en eerste zorglijn Directeur 1 Eerste attaché 2 2.3. Directie geestelijke gezondheidszorgverlening Directeur 1 2.4. Directie ouderenbeleid Directeur 1 Eerste gegradueerde 1 2.5. Directie ziekenhuiszorgen Directeur 1 2.6. Directie medisch-sociale infrastructuren Directeur 1 Eerste assistent 1 3. Departement van de branche gehandicapte personen: Inspecteur-generaal 1 Eerste attaché 1 3.1. Directie Sociale Inclusie en Inzetbaarheid Directeur 1 Eerste attaché 2 3.2. Directie individuele hulpverlening en zelfstandig blijven wonen Directeur 1 3.3. Directie huisvesting Directeur 1 3.4. Directie Coördinatie van de Gewestelijke bureaus Directeur 1 Eerste attaché 1 Eerste gegradueerde 1 Eerste assistent 1 3.5. Directies Gewestelijke bureaus Directeur 6 Eerste attaché 3 Eerste gegradueerde 10 4. Departement van de branche gezinnen: Inspecteur-generaal 1 4.1. Directie van de dienst controle van de gezinnen Directeur 1 4.2. Directie van de dienst administratieve controle Directeur 1 4.3. Financiële directie Directeur 1 5. Overkoepelende directies voor de Departementen: 5.1. Directie financiën Directeur 1 Eerste attaché 3 Eerste gegradueerde 1 Eerste assistent 1 6. Raad inzake strategie en prospectief onderzoek: Inspecteur-generaal 1 6.1. Vast secretariaat van de adviesverlenende functie Directeur 1 6.2. Directie onderzoek, statistiek en beleidsbewaking Directeur 1".
Art. 2.Er worden twee betrekkingen van directeur in een gewestelijk bureau bij vertrek van hun titularis in uitdoving gesteld.
Art. 3.Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2021.
Art. 4.De Minister van Sociale actie en Gezondheid en de Minister belast met Kinderbijslag zijn belast met de uitvoering van dit besluit.
Namen, 10 december 2020.
Voor de Regering: De Minister-President, E. DI RUPO De Minister van Werk, Vorming, Gezondheid, Sociale Actie, Gelijke Kansen en Vrouwenrechten, Ch. MORREALE De Minister van Ambtenarenzaken, Informatica, Administratieve Vereenvoudiging, belast met Kinderbijslag, Toerisme, Erfgoed en Verkeersveiligheid, V. DE BUE