Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Regering Van De Franse Gemeenschap van 16 september 2015
gepubliceerd op 27 november 2015

Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot wijziging van de besluiten van de Regering van de Franse Gemeenschap van 19 mei 2011 en 7 juni 2012 tot bepaling van de nadere regels bedoeld in artikel 8 van het decreet van 30 april 2009 houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving

bron
ministerie van de franse gemeenschap
numac
2015029499
pub.
27/11/2015
prom.
16/09/2015
ELI
eli/besluit/2015/09/16/2015029499/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

16 SEPTEMBER 2015. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot wijziging van de besluiten van de Regering van de Franse Gemeenschap van 19 mei 2011 en 7 juni 2012 tot bepaling van de nadere regels bedoeld in artikel 8 van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 09/07/2009 numac 2009029351 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving sluiten houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving


De Regering van de Franse Gemeenschap, Gelet op artikel 8 van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 09/07/2009 numac 2009029351 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving sluiten houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving, alsook op de artikelen 9, § 3, en 10, § 3, van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 09/07/2009 numac 2009029351 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving sluiten houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving, zoals ingevoegd bij het programmadecreet van 17 december 2014 houdende diverse maatregelen betreffende de begrotingsfondsen;

Gelet op het protocol van de syndicale onderhandeling van het onderhandelingscomité van sector IX, van het comité voor de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten, afdeling II, en van het onderhandelingscomité voor de statuten van het personeel van het vrij gesubsidieerd onderwijs, gesloten op 10 juli 2015;

Gelet op het overlegprotocol van het comité voor het overleg tussen de Regering van de Franse Gemeenschap en de vertegenwoordigings- en coördinatieorganen van de inrichtende machten van het door de Regering erkende onderwijs en de door de Regering erkende P.M.S.-centra, gesloten op 10 juli 2015;

Gelet op het advies nr. 57.973/2/V van de Raad van State, gegeven op 2 september 2015, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de gecoördineerde wetten op de Raad van State;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 26 mei 2015;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 25 juni 2015;

Op de voordracht van de Minister van Onderwijs;

Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.In artikel 1 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 19 mei 2011tot bepaling van de nadere regels bedoeld in artikel 8 van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 09/07/2009 numac 2009029351 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving sluiten houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving, wordt een lid ingevoegd, luidend als volgt : « Voor het schooljaar 2015-2016 neemt de Regering het model van het Algemeen actieproject voor de gedifferentieerde omkadering aan, zoals vermeld in bijlage 3. ».

Art. 2.In artikel 1 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 7 juni 2012 tot bepaling van de nadere regels bedoeld in artikel 8 van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 09/07/2009 numac 2009029351 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving sluiten houdende organisatie van een gedifferentieerde omkadering binnen de schoolinrichtingen van de Franse Gemeenschap om alle leerlingen gelijke kansen op sociale emancipatie te bieden in een kwaliteitsvolle pedagogische omgeving, wordt een lid ingevoegd, luidend als volgt : « Voor het schooljaar 2015-2016 neemt de Regering het model van het opvolgingsverslag van het Algemeen actieproject voor de gedifferentieerde omkadering aan, zoals vermeld in bijlage 3. ».

Art. 3.In artikel 2 van het bovenvermelde besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 19 mei 2011, wordt een lid ingevoegd, luidend als volgt : « Voor het schooljaar 2015-2016 neemt de Regering het model van het Algemeen actieproject voor de gedifferentieerde omkadering aan, zoals vermeld in bijlage 4. ». ».

Art. 4.In artikel 2 van het bovenvermelde besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 7 juni 2012, wordt een lid ingevoegd, luidend als volgt : « Voor het schooljaar 2015-2016 neemt de Regering het model van het opvolgingsverslag van het Algemeen actieproject voor de gedifferentieerde omkadering aan, zoals vermeld in bijlage 4. ».

Art. 5.In het bovenvermelde besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 19 mei 2011 worden de bijlage 3 en 4 ingevoegd, die bij dit besluit aan de bijlage I en II gevoegd zijn.

Art. 6.In het bijgevoegde besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap 7 juni 2012 worden de bijlage 3 en 4 ingevoegd, die bij die besluit aan de bijlage III en IV gevoegd zijn.

Art. 7.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 september 2015.

Art. 8.De Minister van Onderwijs is belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 16 september 2015.

De Minister-President, R. DEMOTTE De Vice-presidente en Minister van Onderwijs, Cultuur en Kind, Mevr. J. MILQUET

^