gepubliceerd op 11 maart 2010
Ministerieel besluit tot vaststelling van de functiebeschrijving van de attachés, geneesheren en ingenieur bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad
GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD
20 JANUARI 2010. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de functiebeschrijving van de attachés, geneesheren en ingenieur bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad
De Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het Openbaar Ambt, Gelet op het besluit van het Verenigd College van 5 juni 2008 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, de artikelen 9, 39, 4°, en 40;
Op de voordracht van de Directieraad van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, Besluiten : BOEK I. - Attachés TITEL I. - Algemene bepalingen
Artikel 1.De functiebeschrijvingen van attaché bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad en de daaruit voortvloeiende profielvereisten worden bij dit Boek bepaald.
Art. 2.Overeenkomstig het ministerieel besluit van 11 juni 2009Relevante gevonden documenten type ministerieel besluit prom. 11/06/2009 pub. 14/01/2010 numac 2010200063 bron waalse overheidsdienst Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen programma's 02 en 31 van organisatieafdeling 16 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2009 type ministerieel besluit prom. 11/06/2009 pub. 14/01/2010 numac 2010200062 bron waalse overheidsdienst Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen programma 02 van organisatieafdeling 18 en programma 01 van organisatieafdeling 32 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2009 sluiten tot vaststelling van het organogram van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, worden binnen de Diensten van het Verenigd College de betrekkingen van attaché verdeeld als volgt : 1° Directie van de Algemene diensten : a) Dienst voor personeelsbeleid 1 b) Dienst Economaat en Informatica 1 c) Taaldienst 1 2° Directie Gezondheidszorg 2 3° Directie Welzijnszorg 2 4° Directie Boekhouding en Begroting 2 5° Directie van de diensten voor ondersteuning van de besluitvorming : Dienst Infrastructuur 1 TITEL II.- Attachés bij de Directie van de Algemene diensten HOOFDSTUK I - Dienst voor personeelsbeleid Afdeling 1. - Functiebeschrijving
Art. 3.De attaché bij de Dienst personeelsbeleid : 1° vervangt de Directeur van de Algemene Diensten, wanneer deze afwezig of verhinderd is;2° verzekert dagelijks het administratieve beheer van de dossiers van het personeel van de Diensten van het Verenigd College;3° verzekert, onder het toezicht van de Directeur van de Algemene Diensten, de opvolging van de door het SELOR georganiseerde vergelijkende selectieproeven en taalexamens;4° verzekert, onder het toezicht van de Directeur van de Algemene Diensten, de planning en het beheer van de vorming van het personeel van de Diensten van het Verenigd College;5° beheert, onder het toezicht van de Directeur van de Algemene Diensten, de administratieve en geldelijke loopbanen van het personeel van de Diensten van het Verenigd College;6° staat de Directeur van de Algemene Diensten bij voor het concipiëren en het implementeren van de evaluatiemiddelen van het personeel van de Diensten van het Verenigd College;7° coördineert de activiteiten van zijn dienst en zorgt voor de goede werking ervan;8° oefent het gezag uit over de medewerkers van de Dienst;hij staat hun verloven en afwezigheden toe; 9° neemt de verantwoordelijkheid op op het vlak van kwaliteit en termijn voor het door de Dienst uitgevoerd werk. Afdeling 2. - Vereiste kwalificaties
Onderafdeling 1. - Kennissen
Art. 4.Onverminderd de toepassing van de artikelen 93 tot 95 van het besluit van het Verenigd College van 5 juin 2008 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, hierna genoemd « het besluit houdende het statuut », dient de kandidaat voor de betrekking van attaché bij de Dienst voor personeelsbeleid in het bezit te zijn van een diploma van licentiaat/master in de rechten, van licentiaat/master in de politieke wetenschappen (richting bestuurswetenschappen of bestuurskunde), van licentiaat/master in de sociologie (richting humane wetenschappen), van licentiaat/master in de openbare besturen, van licentiaat/master in de arbeidswetenschappen of van licentiaat/master in de politieke en bestuurswetenschappen.
Onderafdeling 2. - Vaardigheden
Art. 5.De kandidaat voor de betrekking van attaché bij de Dienst personeelsbeleid dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren of doen uit te voeren door zijn medewerkers;3° de bekwaamheid tot plannen van de werkzaamheden van zijn dienst : op efficiënte wijze prioriteiten bepalen en aangeven welke acties nodig zijn om de gestelde doelen op korte en lange termijn te realiseren;4° besluitvaardigheid : zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° de bekwaamheid om zich mondeling uit te drukken op een vlotte en gestructureerde manier alsook over zeer goede redactionele eigenschappen;6° leidinggevende vaardigheden. HOOFDSTUK II - Dienst Economaat en Informatica Afdeling 1. - Functiebeschrijving
Art. 6.De attaché bij de Dienst Economaat en Informatica : 1° superviseert het dagelijks beheer van de voorraden, bestellingen en fakturen, betreffende de noden van het personeel en de gebouwen van de Diensten van het Verenigd College;2° gaat over, onder het toezicht van de Directeur van de Algemene Diensten, tot het opmaken van de offerteaanvragen en bestekken, betreffende de aankoop van informaticamaterieel of de in de gebouwen van de Diensten van het Verenigd College uit te voeren werken;3° oefent het dagelijks beheer en de controle uit op de door het personeel van de Diensten van het Verenigd College gebruikte programma's en softwares;4° oefent het toezicht uit op de veiligheid, de hygiëne en het onderhoud van de gebouwen van de Diensten van het Verenigd College;5° beheert, onder het toezicht van de Directeur van de Algemene Diensten, de verzekeringen aangegaan of aan te gaan zowel voor het personeel als voor de gebouwen en materialen van de Diensten van het Verenigd College;6° beheert, onder het toezicht van de Directeur van de Algemene Diensten, de verplaatsingskosten met het openbaar vervoer, de fiets of de persoonlijke wagen van het personeel van de Diensten van het Verenigd College; 7° beheert, onder het toezicht van de Directeur van de Algemene Diensten, de aanwending van de begroting i.v.m. de werkingskosten van de Diensten van het Verenigd College; 8° coördineert de activiteiten van zijn dienst en zorgt voor de goede werking ervan;9° oefent het gezag uit over de medewerkers van de Dienst;hij staat hun verloven en afwezigheden toe; 10° neemt de verantwoordelijkheid op op het vlak van kwaliteit en termijn voor het door de Dienst uitgevoerd werk. Afdeling 2. - Vereiste kwalificaties
Onderafdeling 1. - Kennissen
Art. 7.Onverminderd de toepassing van de artikelen 93 tot 95 van het besluit houdende het statuut, dient de kandidaat voor de betrekking van attaché bij de dienst Economaat en Informatica in het bezit te zijn van een diploma van licentiaat/master in de politieke wetenschappen (richting bestuurswetenschappen of bestuurskunde), van licentiaat/master in de openbare besturen of van licentiaat/master in de politieke en bestuurswetenschappen.
Onderafdeling 2. - Vaardigheden
Art. 8.De kandidaat voor de betrekking van attaché bij de dienst Economaat en Informatica dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren of doen uit te voeren;3° de bekwaamheid tot plannen van de werkzaamheden van de directie : op efficiënte wijze prioriteiten bepalen en aangeven welke acties nodig zijn om de gestelde doelen op korte en lange termijn te realiseren;4° besluitvaardigheid : zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° de bekwaamheid om zich mondeling uit te drukken op een vlotte en gestructureerde manier alsook over zeer goede redactionele eigenschappen;6° leidinggevende vaardigheden. HOOFDSTUK III. -Taaldienst Afdeling 1. - Functiebeschrijving
Art. 9.De attaché bij de Taaldienst : 1° gaat over tot de vertaling, bij voorrang naar zijn moedertaal, van de voorontwerpen van ordonnantie, besluit van het Verenigd College, ministerieel besluit en omzendbrief alsmede van de notulen van de Adviesraad voor Gezondheids- en Welzijnszorg, opgericht bij de ordonnanties betreffende de Adviesraad voor gezondheids- en welzijnszorg van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, gecoördineerd op 19 februari 2009, hierna genoemd « de gecoördineerde ordonnanties »;2° gaat over tot de vertaling, naar het Nederlands of het Frans alsook, in voorkomend geval, naar het Engels of het Duits, van alle briefwisselingen uitgaande van of bestemd voor de in artikel 4 van het besluit houdende het statuut, bepaalde Directies en Diensten;3° herziet de door de assistent van de dienst verrichte werken;4° coördineert de activiteiten van zijn dienst en zorgt voor de goede werking ervan;5° oefent het gezag uit over de assistent van de Dienst;hij staat zijn verloven en afwezigheden toe; 6° neemt de verantwoordelijkheid op op het vlak van kwaliteit en termijn voor het door de Dienst uitgevoerd werk. Afdeling 2. - Vereiste kwalificaties
Onderafdeling 1. - Kennissen
Art. 10.De kandidaat voor de betrekking van attaché bij de Taaldienst dient in het bezit te zijn van een diploma van licentiaat/master-vertaler of van licentiaat/master in de Germaanse filologie.
Onderafdeling 2. - Vaardigheden
Art. 11.De kandidaat voor de betrekking van attaché bij de Taaldienst dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren of doen uit te voeren;3° de bekwaamheid tot plannen van de werkzaamheden van de dienst : op efficiënte wijze prioriteiten bepalen en aangeven welke acties nodig zijn om de gestelde doelen op korte en lange termijn te realiseren;4° besluitvaardigheid : zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° de bekwaamheid om zich mondeling uit te drukken op een vlotte en gestructureerde manier alsook over zeer goede redactionele eigenschappen beschikken;6° leidinggevende vaardigheden. TITEL III. - Attachés bij de Directie voor de Gezondheidszorg HOOFDSTUK 1. - Functiebeschrijving
Art. 12.De attachés bij de Directie voor de Gezondheidszorg : 1° analyseren en behandelen de dossiers betreffende de programmering en de erkenning van de : a) bicommunautaire algemene, chronische en psychiatrische ziekenhuizen;b) bicommunautaire rust- en verzorgingstehuizen en psychiatrische verzorgingstehuizen;c) bicommunautaire initiatieven voor beschut wonen;d) bicommunautaire diensten voor geestelijke gezondheidszorg;e) bicommunautaire dagverzorgingscentra;f) bicommunautaire diensten voor thuiszorg.2° controleren de naleving door de onder 1° bedoelde inrichtingen van de programmeringscriteria en van de erkenningsnormen, met verwijzing naar de federale en gemeenschapswetgevingen en -reglementeringen;3° bereiden, op basis van de door de onder 1° bedoelde inrichtingen ingediende aanvragen en van de door de inspectiedienst opgestelde verslagen, de dossiers voor die aan het advies van de bevoegde afdeling van de Adviesraad voor Gezondheids- en Welzijnszorg, opgericht bij de gecoördineerde ordonnanties, dienen te worden voorgelegd alsmede de ontwerpen van ministeriële beslissingen houdende vergunning tot ingebruikneming en exploitatie of vergunning voor werken (programmering), voorlopige of definitieve erkenning, intrekking of weigering van erkenning, ter ondertekening van de Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het Gezondheidsbeleid;4° controleren de behandeling van de dossiers betreffende de sociale ziekten, onder meer wat betreft de ontvangst van de aanvragen, de samenstelling van de dossiers, de formulering van de beslissingen tot tussenkomst of weigering van tussenkomst en de berekening van de tussenkomsten;5° nemen deel aan de voorbereiding van de vergaderingen en wonen vergaderingen bij of vervangen de Directeur voor de Gezondheidszorg bij vergaderingen, zoals de ontmoetingen met de directies van de onder 1° bedoelde inrichtingen, de interministeriële vergaderingen inzake ziekenhuisbeleid of internationale betrekkingen, de interkabinets- vergaderingen voor Gezondheidszorg of de vergaderingen van de afdelingen en bureau van de Commissie voor Gezondheidszorg van de onder 3° bedoelde Adviesraad voor Gezondheids- en Welzijnszorg van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. HOOFDSTUK II. - Vereiste kwalificaties Afdeling 1. - Kennissen
Art. 13.Onverminderd de toepassing, voor één van de betrekkingen, van de artikelen 93 tot 95 van het besluit houdende het statuut, dienen de kandidaten voor de betrekkingen van attaché bij de Directie voor Gezondheidszorg in het bezit te zijn van een diploma van licentiaat/master in de gezondheidswetenschappen, van licentiaat/master in de medisch-sociale wetenschappen of van licentiaat/master in de ziekenhuiswetenschappen. Afdeling 2. - Vaardigheden
Art. 14.De kandidaat voor de betrekkingen van attache bij de Directie voor de Gezondheidszorg dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren of doen uit te voeren;3° de bekwaamheid tot plannen van de werkzaamheden van de directie : op efficiënte wijze prioriteiten bepalen en aangeven welke acties nodig zijn om de gestelde doelen op korte en lange termijn te realiseren;4° besluitvaardigheid : zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° de bekwaamheid om zich mondeling uit te drukken op een vlotte en gestructureerde manier alsook over zeer goede redactionele eigenschappen;6° leidinggevende vaardigheden. TITEL IV. - Attachés bij de Directie voor de Welzijnszorg HOOFDSTUK I. - Functiebeschrijving
Art. 15.De attachés bij de Directie voor de Welzijnszorg : 1° analyseren en behandelen de dossiers betreffende de eventuele programmering en de erkenning van : a) bicommunautaire woningen voor bejaarden, service-residenties en residentiële gebouwen, rusthuizen, centra voor dagopvang, kortverblijven en centra voor nachtopvang;b) bicommunautaire diensten voor thuiszorg (hulp);c) bicommunautaire centra voor algemeen welzijnswerk;d) bicommunautaire centra en diensten voor volwassenen in moeilijkheden;e) bicommunautaire centra en diensten voor personen met een handicap;f) bicommunautaire diensten voor schuldbemiddeling;2° controleren de naleving door de onder 1° bedoelde inrichtingen van de eventuele programmeringscriteria en van de erkenningsnormen, met verwijzing naar de federale en gemeenschapswetgevingen en -reglementeringen;3° bereiden, op basis van de door de onder 1° bedoelde inrichtingen ingediende aanvragen en van de door de inspectiedienst opgestelde verslagen, de dossiers houdende eventuele programmering en erkenning voor die aan het advies van de bevoegde afdeling van de Adviesraad voor Gezondheids- en Welzijnszorg, opgericht bij de gecoördineerde ordonnanties, dienen te worden voorgelegd alsmede de ontwerpen van ministeriële beslissingen houdende vergunning tot ingebruikneming en exploitatie of vergunning voor werken (programmering), voorlopige of definitieve erkenning, intrekking of weigering van erkenning, ter ondertekening van de Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het beleid inzake Bijstand aan personen;4° analyseren en behandelen de dossiers tot aanvraag van een belastingvrijstelling en bereiden de desbetreffende ontwerpen van ministeriële beslissing voor die ter ondertekening van de Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het beleid inzake Bijstand aan personen, dienen te worden voorgelegd;5° nemen deel aan de voorbereiding van de vergaderingen en wonen vergaderingen bij of vervangen de Directeur voor de Welzijnszorg bij vergaderingen, zoals de ontmoetingen met de directies van de onder 1° bedoelde inrichtingen, de interministeriële vergaderingen inzake Bijstand aan personen of intenationale betrekkingen, de interkabinetsvergaderingen voor Bijstand aan personen of de vergaderingen van de afdelingen en bureau van de Commissie voor Welzijnszorg van de onder 3° bedoelde Adviesraad voor Gezondheids- en Welzijnszorg van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. HOOFDSTUK II. - Vereiste kwalificaties Afdeling 1. - Kennissen
Art. 16.Onverminderd de toepassing, voor één van de betrekkingen, van de artikelen 93 tot 95 van het besluit houdende het statuut, dient de kandidaat voor de betrekkingen van attaché bij de Directie voor de Welzijnszorg te beschikken over een diploma van licentiaat/master in de rechten, van licentiaat/master in de politieke wetenschappen, van licentiaat/master in de sociologie of van licentiaat/master in de sociale wetenschappen. Afdeling 2. - Vaardigheden
Art. 17.De kandidaat voor de betrekkingen van attaché bij de Directie voor de Welzijnszorg dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren of doen uit te voeren;3° de bekwaamheid tot plannen van de werkzaamheden van de directie : op efficiënte wijze prioriteiten bepalen en aangeven welke acties nodig zijn om de gestelde doelen op korte en lange termijn te realiseren;4° besluitvaardigheid : zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° de bekwaamheid om zich mondeling uit te drukken op een vlotte en gestructureerde manier alsook over zeer goede redactionele eigenschappen;6° leidinggevende vaardigheden. TITEL V. - Attachés bij de Directie voor de Boekhouding en de Begroting HOOFDSTUK I. - Functiebeschrijving
Art. 18.De attachés bij de Directie voor de Boekhouding en de Begroting : 1° vervangen de Directeur voor de Boekhouding en de Begroting, wanneer deze afwezig of verhinderd is;2° verzekeren dagelijks het administratieve beheer van de vastleggingen van de uitgaven, met inachtneming van de ordonnantie van 21 november 2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de controle van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie;3° verzekeren dagelijks het administratieve beheer van de ordonnanties tot uitbetaling, met inachtneming van de ordonnantie van 21 november 2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de controle van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie;4° controleren de berekening van de voorschotten en van de eindafrekeningen van de werkingstoelagen uitgekeerd aan de centra en diensten erkend door de Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het Gezondheidsbeleid, en door de Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het beleid inzake Bijstand aan personen;5° wonen vergaderingen bij of vervangen de Directeur voor de Boekhouding en de Begroting bij vergaderingen met de Leden van het Verenigd College, bevoegd voor de Financiën en de Begroting, de Inspectie van Financiën, het Rekenhof en de Bankier van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. Eén van de attachés, aangesteld door de Leden van het Verenigd College, bevoegd voor de Financiën en de Begroting, voert bovendien de taken van controleur van de vastleggingen en de vereffeningen uit, overeenkomstig de artikelen 71 tot 73 van de ordonnantie van 21 november 2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de contole van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. HOOFDSTUK II. - Vereiste kwalificaties Afdeling 1. - Kennissen
Art. 19.Onverminderd de toepassing, voor één van de betrekkingen, van de artikelen 93 tot 95 van het besluit houdende het statuut, dient de kandidaat voor de betrekkingen van attaché bij de Directie voor de Boekhouding en de Begroting in het bezit te zijn van een diploma van licenciaat/master in de rechten, licenciaat/master in economische en handelswetenschappen, van licentiaat/master in de handelswetenschappen of van licentiaat/master in de politieke en bestuurswetenschappen. Afdeling 2. - Vaardigheden
Art. 20.De kandidaat voor de betrekkingen van attaché bij de Directie voor de Boekhouding en de Begroting dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren of doen uit te voeren;3° de bekwaamheid tot plannen van de werkzaamheden van de directie : op efficiënte wijze prioriteiten bepalen en aangeven welke acties nodig zijn om de gestelde doelen op korte en lange termijn te realiseren;4° besluitvaardigheid : zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° de bekwaamheid om zich mondeling uit te drukken op een vlotte en gestructureerde manier alsook over zeer goede redactionele eigenschappen;6° leidinggevende vaardigheden. TITEL VI. - Attaché bij de Directie van de diensten voor ondersteuning van de besluitvorming. - Dienst Infrastructuur HOOFDSTUK I. - Functiebeschrijving
Art. 21.De attaché bij de Dienst Infrastructuur : 1° analyseert, controleert en behandelt, samen met de ingenieur van de Dienst, de technische dossiers van de bouw- en aanpassingswerken en uitrusting, in elke fase van hun voortgang (voorontwerp, ontwerp, aanbesteding), van de : a) bicommunautaire algemene, chronische en psychiatrische ziekenhuizen;b) bicommunautaire rusthuizen, rust- en verzorgingstehuizen en psychiatrische verzorgingstehuizen;c) bicommunautaire centra en diensten voor personen met een handicap;2° neemt deel aan de contacten met de opdrachtgevers, de architecten en de studiebureaus;3° oefent een technisch en technisch-economisch adviserende functie uit bij de voornoemde inrichtingen;4° bereidt, samen met de ingenieur van de Dienst, de ontwerpen van ministeriële beslissingen tot toekenning van de principeakkoorden (ziekenhuizen) en tot goedkeuring van de voorontwerpen, ontwerpen en aanbestedingen voor die aan de Leden van het Verenigd College, bevoegd, naar gelang het geval, voor Gezondheids- of Welzijnsbeleid, voor ondertekening moeten worden voorgelegd;5° controleert op het terrein de lopende bouw- en aanpassingswerken en uitrusting;6° neemt deel aan de voorbereiding van vergaderingen en woont vergaderingen bij of vervangt de ingenieur bij vergaderingen, zoals de interkabinettenvergaderingen van Gezondheids- en Welzijnszorg. HOOFDSTUK II. - Vereiste kwalificaties Afdeling 1. - Kennissen
Art. 22.De kandidaat voor de betrekking van attaché bij de Dienst Infrastructuur dient houder te zijn van een diploma van industrieel ingenieur in de afdeling bouwkunde. Afdeling 2. - Vaardigheden
Art. 23.De kandidaat voor de betrekking van attaché bij de Dienst Infrastructuur moet beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren;3° de bekwaamheid tot plannen van de werkzaamheden van de dienst : op efficiënte wijze prioriteiten bepalen en vaststellen welke acties nodig zijn om de gestelde doelen op korte en lange termijn te realiseren;4° besluitvaardigheid : zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° de bekwaamheid om zich mondeling uit te drukken op een vlotte en gestructureerde manier alsook over zeer goede redactionele eigenschappen. BOEK II. - Geneesheren TITEL I. - Algemene bepalingen
Art. 24.De functiebeschrijving van geneesheer bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad en de daaruit voorvloeiende profielvereisten worden bij dit Boek bepaald.
Art. 25.Overeenkomstig het ministerieel besluit van 11 juni 2009Relevante gevonden documenten type ministerieel besluit prom. 11/06/2009 pub. 14/01/2010 numac 2010200063 bron waalse overheidsdienst Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen programma's 02 en 31 van organisatieafdeling 16 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2009 type ministerieel besluit prom. 11/06/2009 pub. 14/01/2010 numac 2010200062 bron waalse overheidsdienst Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen programma 02 van organisatieafdeling 18 en programma 01 van organisatieafdeling 32 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2009 sluiten tot vaststelling van het organogram van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, worden binnen de Diensten van het Verenigd College de betrekkingen van geneesheer verdeeld als volgt : Directie van de diensten voor ondersteuning van de besluitvorming : Inspectiedienst 2 TITEL II. - Functiebeschrijving
Art. 26.De geneesheren bij de Inspectiedienst : 1° voeren inspecties uit in de : a) bicommunautaire algemene, chronische en psychiatrische ziekenhuizen (met uitzondering van de nursingnormen);b) bicommunautaire rusthuizen, rust- en verzorgingstehuizen en psychiatrische verzorgingstehuizen (medische problemen);c) bicommunautaire dagverzorgingscentra (medische problemen);2° controleren, bij deze gelegenheden, het naleven van de programmatiecriteria, de erkenningsnormen en de normen voor hygiëne die worden getoetst aan de bestaande federale en gemeenschapswetgevingen en reglementeringen toepasselijk op de onder 1° bedoelde instellingen;3° stellen verslagen op, ingevolge de onder 1° en 2° bedoelde inspecties, bestemd voor de Adviesraad voor Gezondheids- en Welzijnszorg, opgericht bij de gecoördineerde ordonnanties, en voor de bevoegde overheden;4° in het kader van de onder 1° en 2° bedoelde inspecties, stellen de voorkomende overtredingen aan de federale en gemeenschapswetgevingen en reglementeringen vast in processen-verbaal die bewijskracht hebben behoudens tegenbewijs;5° oefenen een adviserende functie uit bij de onder 1° bedoelde instellingen;6° wonen de vergaderingen van de afdelingen van de bij de gecoördineerde ordonnanties opgerichte Adviesraad voor Gezondheids- en Welzijnszorg bij en stellen, bij deze gelegenheden, hun inspectieverslagen voor;7° nemen deel aan vergaderingen, zoals de ontmoetingen met de directies van de onder 1° bedoelde inrichtingen, en met de kabinetten van de Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het Gezondheidsbeleid. TITEL III. - Vereiste kwalificaties HOOFDSTUK I - Kennissen
Art. 27.De kandidaat voor de betrekkingen van geneesheer bij de Inspectiedienst dient in het bezit te zijn van een diploma van doctor in de genees-, heel- en verloskunde of master in de geneeskunde (huisarts). HOOFDSTUK II - Vaardigheden
Art. 28.De kandidaat voor de betrekkingen van geneesheer bij de Inspectiedienst dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren of doen uit te voeren;3° de bekwaamheid tot plannen van de werkzaamheden van de dienst : op efficiënte wijze prioriteiten bepalen en aangeven welke acties nodig zijn om de gestelde doelen op korte en lange termijn te realiseren;4° besluitvaardigheid : zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° de bekwaamheid om zich mondeling uit te drukken op een vlotte en gestructureerde manier alsook over zeer goede redactionele eigenschappen. BOEK III. - Ingenieur TITEL I. - Algemene bepalingen
Art. 29.De functiebeschrijving van ingenieur bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad en de daaruit voorvloeiende profielvereisten worden bij dit Boek bepaald.
Art. 30.Overeenkomstig het ministerieel besluit van 11 juni 2009Relevante gevonden documenten type ministerieel besluit prom. 11/06/2009 pub. 14/01/2010 numac 2010200063 bron waalse overheidsdienst Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen programma's 02 en 31 van organisatieafdeling 16 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2009 type ministerieel besluit prom. 11/06/2009 pub. 14/01/2010 numac 2010200062 bron waalse overheidsdienst Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen programma 02 van organisatieafdeling 18 en programma 01 van organisatieafdeling 32 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2009 sluiten tot vaststelling van het organogram van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, wordt binnen de Diensten van het Verenigd College de betrekking van ingenieur voorzien als volgt : Directie van de diensten voor ondersteuning van de besluitvorming : Dienst Infrastructuur 1 TITEL II. - Functiebeschrijving
Art. 31.De ingenieur bij de Dienst Infrastructuur : 1° analyseert, controleert en behandelt de technische dossiers van de bouw- en aanpassingswerken en uitrusting, in elke fase van hun voortgang (voorontwerp, ontwerp, aanbesteding), van de : a) bicommunautaire algemene, chronische en psychiatrische ziekenhuizen;b) bicommunautaire rusthuizen, rust- en verzorgingstehuizen en psychiatrische verzorgingstehuizen;c) bicommunautaire centra en diensten voor personen met een handicap;2° neemt deel aan de contacten met de opdrachtgevers, de architecten en de studiebureaus;3° oefent een technisch en technisch-economisch adviserende functie uit bij de voornoemde inrichtingen;4° bereidt de ontwerpen van ministeriële beslissingen tot toekenning van de principeakkoorden (ziekenhuizen) en tot goedkeuring van de voorontwerpen, ontwerpen en aanbestedingen voor die aan de Leden van het Verenigd College, bevoegd, naar gelang het geval, voor Gezondheids- of Welzijnsbeleid, voor ondertekening moeten worden voorgelegd;5° controleert op het terrein de lopende bouw- en aanpassingswerken en uitrusting;6° oefent het gezag uit over het personeel van zijn dienst;hij staat de verloven en afwezigheden toe aan dit personeel; 7° neemt de verantwoordelijkheid op op het vlak van kwaliteit en termijn voor het door zijn dienst uitgevoerd werk;8° neemt deel aan de voorbereiding van vergaderingen en woont vergaderingen bij of vervangt de directeur van de diensten voor ondersteuning van de besluitvorming bij vergaderingen, zoals de interkabinettenvergaderingen van Gezondheids- en Welzijnszorg. TITEL III. - Vereiste kwalificaties HOOFDSTUK I. - Kennissen
Art. 32.De kandidaat voor de betrekking van ingenieur bij de Dienst Infrastructuur dient houder te zijn van een diploma van burgelijk bouwkundig ingenieur of master in de ingenieurswetenschappen (bouwkunde). HOOFDSTUK II. - Vaardigheden
Art. 33.De kandidaat voor de betrekking van ingenieur bij de Dienst Infrastructuur moet beschikken over : 1° de bekwaamheid tot onderhandelen en samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren of doen uit te voeren;3° de bekwaamheid tot plannen van de werkzaamheden van de dienst : op efficiënte wijze prioriteiten bepalen en aangeven welke acties nodig zijn om de gestelde doelen op korte en lange termijn te realiseren;4° besluitvaardigheid : zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° de bekwaamheid om zich mondeling uit te drukken op een vlotte en gestructureerde manier alsook over zeer goede redactionele eigenschappen;6° leidinggevende vaardigheden. BOEK IV. - Slotbepalingen
Art. 34.Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt.
Art. 35.De Leidend Ambtenaar van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 20 januari 2010.
B. GROUWELS