Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 20 januari 2010
gepubliceerd op 11 maart 2010

Ministerieel besluit tot vaststelling van de functiebeschrijving van de adjuncten bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschaps-commissie van Brussel-Hoofdstad

bron
gemeenschappelijke gemeenschapscommissie van brussel-hoofdstad
numac
2010031075
pub.
11/03/2010
prom.
20/01/2010
ELI
eli/besluit/2010/01/20/2010031075/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD


20 JANUARI 2010. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de functiebeschrijving van de adjuncten bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschaps-commissie van Brussel-Hoofdstad


De Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het Openbaar Ambt, Gelet op het besluit van het Verenigd College van 5 juni 2008 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, de artikelen 9, 39, 4°, en 40;

Op de voordracht van de Directieraad van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommis-sie van Brussel-Hoofdstad, Besluiten : HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen

Artikel 1.De functiebeschrijvingen van adjunct bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad en de daaruit voortvloeiende profielvereisten worden bij dit besluit bepaald.

Art. 2.Overeenkomstig het ministerieel besluit van 11 juni 2009Relevante gevonden documenten type ministerieel besluit prom. 11/06/2009 pub. 14/01/2010 numac 2010200063 bron waalse overheidsdienst Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen programma's 02 en 31 van organisatieafdeling 16 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2009 type ministerieel besluit prom. 11/06/2009 pub. 14/01/2010 numac 2010200062 bron waalse overheidsdienst Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen programma 02 van organisatieafdeling 18 en programma 01 van organisatieafdeling 32 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2009 sluiten tot vaststelling van het organogram van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, worden binnen de Diensten van het Verenigd College de betrekkingen van adjunct verdeeld als volgt : 1° Directie van de Algemene diensten : Dienst voor personeelsbeleid .. . . . . . . . . 1 2° Directie Gezondheidszorg .. . . . . . . . . . 3 3° Directie Welzijnszorg .. . . . . . . . . . . 4 4° Directie Boekhouding en Begroting .. . . . . 1 5° Directie van de diensten voor ondersteuning van de besluitvorming : Dienst Infrastructuur .. . . . . . . . . . . . . 3 6° Observatorium voor Gezondheid en Welzijn .. . 1 HOOFDSTUK II Adjunct bij de Directie van de Algemene diensten Dienst voor personeelsbeleid Afdeling 1. - Functiebeschrijving

Art. 3.De adjunct bij de Dienst voor personeelsbeleid : 1° verzekert dagelijks, onder het toezicht van de attaché en de assistent van de Dienst, het administratieve beheer van de dossiers van het personeel van de Diensten van het Verenigd College;2° beheert, onder het toezicht van de attaché en de assistent van de Dienst, de administratieve en geldelijke loopbanen van het personeel van de Diensten van het Verenigd College;3° beheert de archieven van de Dienst;4° stelt de nodige brieven op voor de uitvoering van de onder 1° en 2° bedoelde taken. Afdeling 2. - Vereiste kwalificaties

Onderafdeling 1. - Kennissen

Art. 4.Onverminderd de toepassing van de artikelen 93, 94 en 96 van het besluit van het Verenigd College van 5 juni 2008 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, hierna genoemd « het besluit houdende het statuut », dient de kandidaat voor de betrekking van adjunct bij de Dienst voor personeelsbeleid in het bezit te zijn van een diploma of eindgetuigschrift van de hogere secundaire technische school (afdeling kantoorwerk) uitgereikt na een cyclus van drie jaren secundaire studiën, met vrucht, door een inrichting van technisch onderwijs of van een einddiploma, eindgetuigschrift, studieattest of brevet van het zesde jaar van beroepssecundair onderwijs met volledig leerplan (afdeling kantoorwerk) of van een brevet of eindgetuigschrift uitgereikt na afloop van de hogere cyclus van een beroepsafdeling (kantoorwerk) verbonden aan een inrichting voor technisch onderwijs.

Onderafdeling 2. - Vaardigheden

Art. 5.De kandidaat voor de betrekking van adjunct bij de Dienst voor personeelsbeleid dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren;3° de bekwaamheid tot organiseren van de werkzaamheden van zijn dienst : bijhouden van de dossiers en agenda en organisatie van de rangschikking van de dossiers en archieven;4° zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° over zeer goede redactionele eigenschappen beschikken. HOOFDSTUK III. - Adjuncten bij de Directie voor de Gezondheidszorg Afdeling 1. - Functiebeschrijving

Art. 6.Onverminderd het tweede lid, de adjuncten bij de Directie voor de Gezondheidszorg : 1° behandelen, onder het toezicht van de attachés en de assistent van de Directie, de dossiers betreffende de programmering en de erkenning van de : a) bicommunautaire algemene, chronische en psychiatrische ziekenhuizen;b) bicommunautaire rust- en verzorgingstehuizen en psychiatrische verzorgingstehuizen;c) bicommunautaire initiatieven voor beschut wonen;d) bicommunautaire diensten voor geestelijke gezondheidszorg;e) bicommunautaire dagverzorgingscentra;f) bicommunautaire diensten voor thuiszorg.2° bereiden, onder het toezicht van de attachés en de assistent van de Directie en op basis van de door de onder 1° bedoelde inrichtingen ingediende aanvragen en van de door de inspectiedienst opgestelde verslagen, de dossiers houdende programmering en erkenning voor die aan het advies van de bevoegde afdeling van de Adviesraad voor Gezondheids- en Welzijnszorg, opgericht bij de ordonnanties betreffende de Adviesraad voor gezondheids- en welzijnszorg van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, gecoördineerd op 19 februari 2009, hierna genoemd « de gecoördineerde ordonnanties », dienen te worden voorgelegd alsmede de ontwerpen van ministeriële beslissingen houdende specifieke vergunning tot ingebruikneming en exploitatie of vergunning voor werken (programmering), voorlopige of definitieve erkenning, intrekking of weigering van erkenning, die ter ondertekening van de Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het Gezondheidsbeleid, dienen te worden voorgelegd;3° behandelen de dossiers betreffende de sociale ziekten;4° stellen de nodige brieven op voor de uitvoering van de onder 1° en 3° bedoelde taken. Eén der adjuncten bij de Directie voor de Gezondheidszorg neemt, onder het toezicht van de directeurs en de attachés van de Directies voor de Gezondheidszorg en voor de Welzijnszorg, het Secretariaat van de onder 2° van het vorige lid bedoelde Adviesraad voor Gezondheids- en Welzijnszorg waar.Zijn functie bestaat onder meer uit : 1° het plannen van de vergaderingen van de bureaus en afdelingen van de Commissies voor gezondheids- en welzijnszorg van voornoemde Adviesraad;2° het vastleggen van de agenda's en opstellen van de uitnodigingen van de bureaus en afdelingen van de Commissies voor gezondheids- en welzijnszorg van voornoemde Adviesraad;3° het uitnodigen van de beheerders van de ziekenhuizen en medisch-sociale inrichtingen, in het kader van de procedures inzake intrekking van erkenning en weigering van erkenning alsmede van sluiting, die op hen toepasselijk zijn;4° de berekening van de zitpenningen en toelagen verschuldigd aan de leden van de bureaus en afdelingen van de Commissies voor gezondheids- en welzijnszorg van voornoemde Adviesraad en het doorsturen ervan naar de Directie Boekhouding en Begroting, na ondertekening door de betrokken leden;5° het opstellen van de nodige brieven betreffende voornoemde Adviesraad. Afdeling 2. - Vereiste kwalificaties

Onderafdeling 1. - Kennissen

Art. 7.Onverminderd de toepassing, voor één van de betrekkingen, van de artikelen 93, 94 en 96 van het besluit houdende het statuut, dienen de kandidaten voor de betrekkingen van adjunct bij de Directie voor Gezondheidszorg in het bezit te zijn : 1° voor één betrekking : van een getuigschrift van hoger secundair onderwijs of bekwaamheidsdiploma dat toegang verleent tot het hoger onderwijs, gehomologeerd of uitgereikt door de examencommissie van de Gemeenschap voor het secundair onderwijs;2° voor twee betrekkingen : van een diploma of eindgetuigschrift van de hogere secundaire technische school (afdeling kantoorwerk) uitgereikt na een cyclus van drie jaren secundaire studiën, met vrucht, door een inrichting van technisch onderwijs of van een einddiploma, eindgetuigschrift, studieattest of brevet van het zesde jaar van beroepssecundair onderwijs met volledig leerplan (afdeling kantoorwerk) of van een brevet of eindgetuigschrift uitgereikt na afloop van de hogere cyclus van een beroepsafdeling (kantoorwerk) verbonden aan een inrichting voor technisch onderwijs. Onderafdeling 2. - Vaardigheden

Art. 8.De kandidaat voor de betrekkingen van adjunct bij de Directie voor de Gezondheidszorg dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren;3° de bekwaamheid tot organiseren van de werkzaamheden van zijn directie : bijhouden van de dossiers en agenda en organisatie van de rangschikking van de dossiers en archieven;4° zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° over zeer goede redactionele eigenschappen beschikken. HOOFDSTUK IV. - Adjuncten bij de Directie voor de Welzijnszorg Afdeling 1. - Functiebeschrijving

Art. 9.De adjuncten bij de Directie voor de Welzijnszorg : 1° behandelen, onder het toezicht van de attachés en assistent van de Directie, de dossiers betreffende de programmering en de erkenning van de : a) bicommunautaire woningen voor bejaarden, service-residenties en residentiële gebouwen, rusthuizen, centra voor dagopvang, kortverblijven en centra voor nachtopvang;b) bicommunautaire diensten voor thuiszorg (hulp);c) bicommunautaire centra voor algemeen welzijnswerk;d) bicommunautaire centra en diensten voor volwassenen in moeilijkheden;e) bicommunautaire centra en diensten voor personen met een handicap;f) bicommunautaire diensten voor schuldbemiddeling;2° bereiden, onder het toezicht van de attachés en assistent van de Directie en op basis van de door de onder 1° bedoelde inrichtingen ingediende aanvragen en van de door de inspectiedienst opgestelde verslagen, houdende eventuele programmering en erkenning voor die aan het advies van de bevoegde afdeling van de Adviesraad voor Gezondheids- en Welzijnszorg, opgericht bij de gecoördineerde ordonnanties, dienen te worden voorgelegd alsmede de ontwerpen van ministeriële beslissingen houdende vergunning tot ingebruikneming en exploitatie en vergunning voor werken (programmering), voorlopige of definitieve erkenning, intrekking of weigering van erkenning, die ter ondertekening van de Leden van het Verenigd College, bevoegd voor het beleid inzake Bijstand aan personen, dienen te worden voorgelegd;3° stellen de nodige brieven op voor de uitvoering van de onder 1° en 2° bedoelde taken. Afdeling 2. - Vereiste kwalificaties

Onderafdeling 1. - Kennissen

Art. 10.Onverminderd de toepassing, voor één van de betrekkingen, van de artikelen 93, 94 en 96 van het besluit houdende het statuut, dienen de kandidaten voor de betrekkingen van adjunct bij de Directie voor de Welzijnszorg in het bezit te zijn : 1° voor twee betrekkingen : van een getuigschrift van hoger secundair onderwijs of bekwaamheidsdiploma dat toegang verleent tot het hoger onderwijs, gehomologeerd of uitgereikt door de examencommissie van de Gemeenschap voor het secundair onderwijs;2° voor twee betrekkingen : van een diploma of eindgetuigschrift van de hogere secundaire technische school (afdeling kantoorwerk) uitgereikt na een cyclus van drie jaren secundaire studiën, met vrucht, door een inrichting van technisch onderwijs of van een einddiploma, eindgetuigschrift, studieattest of brevet van het zesde jaar van beroepssecundair onderwijs met volledig leerplan (afdeling kantoorwerk) of van een brevet of eindgetuigschrift uitgereikt na afloop van de hogere cyclus van een beroepsafdeling (kantoorwerk) verbonden aan een inrichting voor technisch onderwijs. Onderafdeling 2. - Vaardigheden

Art. 11.De kandidaat voor de betrekkingen van adjunct bij de Directie voor de Welzijnszorg dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren;3° de bekwaamheid tot organiseren van de werkzaamheden van zijn directie : bijhouden van de dossiers en agenda en organisatie van de rangschikking van de dossiers en archieven;4° zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° over zeer goede redactionele eigenschappen beschikken. HOOFDSTUK V. - Adjunct bij de Directie voor de Boekhouding en de Begroting Afdeling 1. - Functiebeschrijving

Art. 12.De adjunct bij de Directie voor de Boekhouding en de Begroting : 1° verzekert, onder het toezicht van de attachés van de Directie, de berekening van de aan de door de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie erkende centra en diensten toegekende maandelijkse of driemaandelijkse voorschotten, overeenkomstig de ordonnanties en besluiten die op hen toepasselijk zijn;2° verzekert, onder het toezicht van de attachés van de Directie, de vaststelling van de aan de door de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie erkende centra en diensten toegekende eindafrekeningen, overeenkomstig de ordonnanties en besluiten die op hen toepasselijk zijn;3° bereidt de dossiers voor betreffende de onder 1° en 2° bedoelde taken, ter attentie van de ordonnateur, de controleur van de vastleggingen en de vereffeningen, de boekhouder en de rekenplichtigen;4° stelt de nodige brieven op voor de uitvoering van de onder 1° en 2° bedoelde taken. Afdeling 2. - Vereiste kwalificaties

Onderafdeling 1. - Kennissen

Art. 13.Onverminderd de toepassing van de artikelen 93, 94 en 96 van het besluit houdende het statuut, dient de kandidaat voor de betrekking van adjunct bij de Directie voor de Boekhouding en de Begroting in het bezit te zijn van een getuigschrift van hoger secundair onderwijs of bekwaamheidsdiploma dat toegang verleent tot het hoger onderwijs, gehomologeerd of uitgereikt door de examencommissie van de Gemeenschap voor het secundair onderwijs.

Onderafdeling 2. - Vaardigheden

Art. 14.De kandidaat voor de betrekking van adjunct bij de Directie voor de Boekhouding en de Begroting dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren;3° besluitvaardigheid : zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;4° over zeer goede redactionele eigenschappen beschikken. HOOFDSTUK VI. - Adjuncten bij de Directie van de diensten voor ondersteuning van de besluitvorming Dienst Infrastructuur Afdeling 1. - Functiebeschrijving

Art. 15.De adjuncten bij de dienst Infrastructuur : 1° berekenen de vorderingsstaten van de toelagen betreffende de bouw- en verbouwingswerken en de uitrusting van de : a) bicommunautaire algemene, chronische en psychiatrische ziekenhuizen;b) bicommunautaire rusthuizen, rust- en verzorgingstehuizen en psychiatrische verzorgingstehuizen;c) bicommunautaire dagverzorgingscentra;d) bicommunautaire centra en diensten voor personen met een handicap.2° stellen de nodige brieven op voor de uitvoering van de onder 1° bedoelde taken;3° berekenen de eindafrekeningen van de onder 1° bedoelde toelagen;4° stellen de ontwerpen van ministeriële beslissing op betreffende de onder 3° bedoelde taken, die ter ondertekening dienen te worden voorgelegd aan de Leden van het Verenigd College, bevoegd, naar gelang het geval, voor het Gezondheidsbeleid of voor het beleid inzake Bijstand aan personen. Eén der adjuncten bij de Dienst Infrastructuur wordt bovendien belast met het beheer van de gewaarborgde leningen betreffende de bouw- en verbouwingswerken en de uitrusting van de onder punt 1° van voorgaand lid bedoelde inrichtingen. Zijn functie bestaat onder meer uit : 1° het onderzoek van door de betrokken inrichting ingediende verzoek en het opstellen van het principieel akkoord;2° de analyse van het aan de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie toegekende hypothecair mandaat en van de ontwerpen van overeenkomst voor een gewaarborgde lening;3° het ter ondertekening voorleggen aan de Leden van het Verenigd College, bevoegd, naargelang van het geval, voor het Gezondheidsbeleid of voor het beleid inzake Bijstand aan personen, van de overeenkomsten voor een gewaarborgde lening;4° het opstellen van de toelatingen tot geldopneming op de gewarborgde leningen. Afdeling 2. - Vereiste kwalificaties

Onderafdeling 1. - Kennissen

Art. 16.Onverminderd de toepassing, voor één van de betrekkingen, van de artikelen 93, 94 en 96 van het besluit houdende het statuut, dient de kandidaat voor de betrekkingen van adjunct bij de dienst Infrastructuur houder te zijn van een getuigschrift van hoger secundair onderwijs of bekwaamheidsdiploma dat toegang verleent tot het hoger onderwijs, gehomologeerd of uitgereikt door de examencommissie van de Gemeenschap voor het secundair onderwijs.

Onderafdeling 2. - Vaardigheden

Art. 17.De kandidaat voor de betrekkingen van adjunct bij de dienst Infrastructuur moet : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren;3° bekwaam zijn de rangschikking van de dossiers en archieven te organiseren;4° besluitvaardigheid : zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° over zeer goede redactionele eigenschappen beschikken. HOOFDSTUK VII. - Adjunct bij het Observatorium van Gezondheid en Welzijn Afdeling 1. - Functiebeschrijving

Art. 18.De adjunct bij het Observatorium voor Gezondheid en Welzijn : 1° beheert dagelijks de bestellingen en fakturen in verband met de noden van de dienst;2° stelt de bestellingen en dienstenovereenkomsten op voor de dienst;3° controleert en verbetert, in voorkomend geval, de door de gemeentebesturen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ingediende geboorte- en overlijdensattesten;4° stelt de nodige brieven op voor de uitvoering van de onder 1° tot 3° bedoelde taken. Afdeling 2. - Vereiste kwalificaties

Onderafdeling 1. - Kennissen

Art. 19.Onverminderd de toepassing van de artikelen 93, 94 en 96 van het besluit houdende het statuut, dient de kandidaat voor de betrekking van adjunct bij het Observatorium voor Gezondheid en Welzijn in het bezit te zijn van een getuigschrift van hoger secundair onderwijs of bekwaamheidsdiploma dat toegang verleent tot het hoger onderwijs, gehomologeerd of uitgereikt door de examencommissie van de Gemeenschap voor het secundair onderwijs.

Onderafdeling 2. - Vaardigheden

Art. 20.De kandidaat voor de betrekking van adjunct bij het Observatorium voor Gezondheid en Welzijn dient te beschikken over : 1° de bekwaamheid tot samenwerken;2° de bekwaamheid om, met de ter beschikking gestelde middelen, de bij de wettelijke en reglementaire bepalingen of door zijn hiërarchie opgelegde opdrachten en taken uit te voeren of doen uit te voeren;3° bekwaam zijn de rangschikking van de dossiers en archieven te organiseren;4° besluitvaardigheid : zich eenduidig kunnen uitspreken en zelfstandig beslissingen kunnen nemen;5° over zeer goede redactionele eigenschappen beschikken. HOOFDSTUK VIII. - Slotbepalingen

Art. 21.Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt.

Art. 22.De Leidend Ambtenaar van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 20 januari 2010.

B. GROUWELS

^