Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Franse Gemeenschapscommissie van 04 mei 2016
gepubliceerd op 26 juli 2016

Besluit 2016/57 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie tot bepaling van het huishoudelijk reglement van de evaluatiecommissie voor de mandaathouders van het Institut bruxellois francophone pour la Formation professionnelle

bron
franse gemeenschapscommissie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2016031384
pub.
26/07/2016
prom.
04/05/2016
ELI
eli/besluit/2016/05/04/2016031384/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

4 MEI 2016. - Besluit 2016/57 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie tot bepaling van het huishoudelijk reglement van de evaluatiecommissie voor de mandaathouders van het Institut bruxellois francophone pour la Formation professionnelle (IBFFP - Bruxelles Formation)


Het College, Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 20 oktober 1994 houdende het statuut van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van de Franse Gemeenschapscommissie, inzonderheid de artikelen 16/1 tot 16/6 en 86/1 tot 86/5;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 20 oktober 1994 met betrekking tot de loopbaan van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van de Franse Gemeenschapscommissie, inzonderheid de artikelen 25 tot 28/6;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 3 februari 2016 ;

Gelet op het akkoord van de Minister van Begroting, gegeven op 4 mei 2016 ;

Op voordracht van het Lid van het College belast met Beroepsopleiding;

Na beraadslaging, Besluit : HOOFDSTUK I - Algemene bepaling

Artikel 1.De in dit besluit opgenomen termijnen worden in kalenderdagen geteld en omvatten alle dagen, zelfs de zaterdagen, zondagen en feestdagen. Elke termijn wordt berekend vanaf de dag volgend op de afgifte van het betrokken stuk of vanaf de derde werkdag volgend op de aangetekende verzending ervan, waarbij de postdatum als bewijs geldt.

Het versturen van informatie of documenten via e-mail is van aanvullende, niet-officiële aard. HOOFDSTUK II. - De zetel

Art. 2.De evaluatiecommissie voor de mandaathouders van het Institut bruxellois francophone de Formation professionnelle (IBFFP-Bruxelles Formation), opgericht op basis van artikel 16/4 van het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 20 oktober 1994 houdende het statuut van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van de Franse Gemeenschapscommissie, zetelt in de lokalen van de Diensten van de Brusselse Franstalige Regering, Paleizenstraat 42, te 1030 Schaarbeek. HOOFDSTUK III. - De aanhangigmaking bij de commissie en de oproeping van de leden

Art. 3.Voor elke mandaathouder die het einde van een evaluatieperiode bereikt heeft, geeft het secretariaat van de commissie per post en via e-mail de naam van de te evalueren mandaathouder door aan de voorzitter van de commissie.

Binnen de vijftien dagen na ontvangst van dit schrijven vraagt de voorzitter aan de te evalueren mandaathouder, per aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging en via e-mail, hem binnen de 30 dagen het activiteitenverslag over te maken dat hij op het einde van de evaluatieperiode heeft opgesteld op basis van het model dat bijgevoegd is.

Meteen na de ontvangst van het voornoemde activiteitenverslag bevestigt het secretariaat per post en via e-mail de ontvangst ervan aan de mandaathouder.

Art. 4.De Voorzitter roept de commissie bijeen per post verstuurde brief en via e-mail.

De oproepingsbrief wordt verstuurd naar de effectieve leden en de plaatsvervangers en dat minstens vijftien dagen voor de zitting.

Art. 5.Behoudens uitzonderlijke en met redenen omklede omstandigheden lichten de effectieve leden die verhinderd zijn, de voorzitter en de secretarissen minstens vijf dagen voor de zitting in, per post en via e-mail, zodat gezorgd kan worden voor hun vervanging.

Elk effectief lid dat verhinderd is, wordt vervangen door het door de voorzitter aangewezen plaatsvervangende lid.

Art. 6.Bij de oproepingsbrief worden als bijlage de agenda van de commissie gevoegd, en de documentatie betreffende elke evaluatie, met name de initiële doelstellingen en de eventueel aanvullende doelstellingen die door het College werden vastgelegd, alsook het activiteitenverslag dat door de mandaathouder werd opgesteld.

Zodra de oproepingsbrief verzonden is, kunnen de commissieleden de documentatie eveneens op het secretariaat, op het adres van zijn zetel, raadplegen. HOOFDSTUK IV. - De oproeping van de mandaathouders

Art. 7.Ten minste tien dagen voor de vastgelegde datum nodigt de voorzitter, per aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging en via e-mail, de mandaathouder uit voor het evaluatiegesprek.

De oproepingsbrief bevat de lijst met leden die in de commissie zullen zetelen. HOOFDSTUK V. - De zittingen en de stemming

Art. 8.De voorzitter opent en sluit de zittingen, leidt de debatten en waakt over het goede verloop van de zitting.

Hij gaat na of de samenstelling van de evaluatiecommissie in overeenstemming is met artikel 16/4 van het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 20 oktober 1994 houdende het statuut van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van de Franse Gemeenschapscommissie is.

Bij afwezigheid van de voorzitter wordt het voorzitterschap waargenomen door het oudste effectieve lid van de commissie.

Een lid dat een belang zou hebben in om het even welke hoedanigheid bij de evaluatie van de mandaathouder, mag niet zetelen als lid van de evaluatiecommissie.

Art. 9.De evaluatiecommissie kan enkel geldig beslissen wanneer minstens vier van haar leden aanwezig zijn.

De commissieleden zijn gebonden aan de zwijgplicht wat betreft de debatten en beraadslagingen, alsook alle informatie waarvan ze zouden kennisnemen bij de uitvoering van hun opdracht.

Met uitzondering van de secretarissen is elk commissielid, met inbegrip van de voorzitter, stemgerechtigd.

De evaluatievermelding wordt met meerderheid van stemmen toegekend. In geval van ex aequo heeft de voorzitter, of bij zijn afwezigheid het lid dat hem vervangt, de doorslaggevende stem.

De secretarissen houden de aanwezigheidslijst bij en stellen de notulen van elke zitting op.

Het evaluatieverslag dat door de commissie goedgekeurd wordt, wordt in de notulen opgenomen en ondertekend door de voorzitter en de secretarissen.

Binnen een termijn van dertig dagen na de toekenning van de evaluatievermelding wordt het evaluatieverslag betekend per aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging en via e-mail aan de geëvalueerde mandaathouder en aan de functioneel bevoegde minister.

De functioneel bevoegde minister brengt vervolgens het College op de hoogte van de aan de mandaathouder toegekende evaluatie. HOOFDSTUK VI - De toelage

Art. 10.Voor elke vergadering waaraan de voorzitter of zijn plaatsvervanger hebben deelgenomen, ontvangen zij een brutotoelage van 375,00 euro;

De andere leden ontvangen een brutotoelage van 250,00 euro.

Deze bedragen zijn gekoppeld aan de index 138,01. HOOFDSTUK VII. - Slotbepaling

Art. 11.Het Lid van het College dat bevoegd is voor Beroepsopleiding, wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Gedaan te Brussel, op 4 mei 2016.

Door het College van de Franse Gemeenschapscommissie : De voorzitster van het College, Mevr. F. LAANAN Het Lid van het College belast met Beroepsopleiding, D. GOSUIN Bijlage Model van een activiteitenverslag dat door de mandaathouder gebruikt moet worden


LOGO van de instelling


Institut bruxellois francophone pour la Formation professionnelle (IBFFP - Bruxelles Formation) Activiteitenverslag voor het mandaat van directeur-generaal (rang 16) Tussentijdse evaluatie/eindevaluatie Periode waarop de evaluatie betrekking heeft :

Richtlijnen van het activiteitenverslag 1) Inleiding 2) Opdracht Zoals bepaald door het College 3) Vooropgestelde strategische doelstellingen Herhaling van de inhoud van de doelstellingen zoals bepaald door het College en de functiebeschrijving 4) Eventuele wijzigingen van de doelstellingen goedgekeurd door het College of de functioneel bevoegde minister 5) Samenvatting van de belangrijkste verwezenlijkingen in hun context Max 2 bladzijden 6) Verwezenlijking van de strategische doelstellingen 6.1. Strategische doelstelling 1 Sommige meetpunten kunnen verband houden met meerdere strategische doelstellingen Context en onvoorziene omstandigheden of omstandigheden buiten de wil om 6.1.1. Meetpunt 1 : Verwezenlijking van de te bereiken streefwaarde Op basis van de indicatoren Ingezette middelen om de streefwaarde te bereiken Actieplan om de streefwaarde te bereiken Enkel in het kader van de tussentijdse evaluatie en indien de doelstelling gedeeltelijk bereikt werd 6.1.2. Meetpunt 2 : ... 6.2. Strategische doelstelling 2 ... 7) Acties niet voorzien door de doelstellingen vooropgesteld door het College en uitgevoerd tijdens deze periode 8) Conclusies en vooruitzichten 9) Bijlagen Gezien om te worden gevoegd bij het besluit 2016/57 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 4 mei 2016 tot bepaling van het huishoudelijk reglement van de evaluatiecommissie voor de mandaathouders van het Institut bruxellois francophone pour la Formation professionnelle (IBFFP - Bruxelles Formation). Door het College van de Franse Gemeenschapscommissie : De voorzitster van het College, Mevr. F. LAANAN Het Lid van het College belast met Beroepsopleiding, D. GOSUIN

^