gepubliceerd op 12 september 2013
Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van het huishoudelijk reglement van de selectiecommissies van het Parkeeragentschap van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
5 SEPTEMBER 2013. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van het huishoudelijk reglement van de selectiecommissies van het Parkeeragentschap van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op de ordonnantie van 22 januari 2009 houdende de organisatie van het parkeerbeleid en de oprichting van het Brussels Hoofdstedelijk Parkeeragentschap;
Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijk Regering van 2 mei 2013 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het Brussels Hoofdstedelijk Parkeeragentschap, inzonderheid op het artikel 18, vijfde lid;
Gelet op het besluit van 22 mei 2008 van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van het huishoudelijk reglement van de selectiecommissies van het ministerie en van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
Op voorstel van de Minister van Openbaar Ambt;
Na beraadslaging, Besluit :
Artikel 1.De selectiecommissies opgericht bij artikel 18 van het besluit van 2 mei 2013 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het Brussels Hoofdstedelijk Parkeeragentschap, zetelen in het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, City Center, Kruidtuinlaan 20, te 1035 Brussel.
Art. 2.Elke selectiecommissie wordt door de voorzitter schriftelijk, per brief en per email, bijeengeroepen. De bijeenroeping wordt gericht aan de leden minstens tien dagen vóór de zitting. In geval van aanstelling van een extern selectie- en assessmentbureau overeenkomstig artikel 18 van het besluit van 2 mei 2013 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het Brussels Hoofdstedelijk Parkeeragentschap, wordt een vertegenwoordiger ervan in dezelfde termijn bijeengeroepen.
Art. 3.De documentatie betreffende elk dossier wordt gevoegd bij de oproep van de leden, die de agenda bevat. Zodra de oproep is verzonden, kan de documentatie eveneens worden geraadpleegd bij de secretaris van de bedoelde selectiecommissie, op het administratief adres van deze laatste.
Art. 4.De voorzitter roept de kandidaten op met een ter post aangetekende brief minstens tien dagen voor het onderhoud. Deze termijn loopt vanaf de verzending van de aangetekende brief, postdatum ter staving. De oproep bevat de ledenlijst van de bedoelde selectiecommissie.
Art. 5.Wat betreft de mandaatbetrekkingen van rang A4, roept de voorzitter bij aangetekende brief of via afgifte van de oproepingsbrief tegen ontvangstbevestiging, minstens zeven dagen vóór het onderhoud, de mandaathouder van rang A4+ of A5 op die bevoegd is voor de aangelegenheden die onder de betrokken mandaatbetrekking vallen.
Deze termijn loopt vanaf de verzending van de aangetekende brief, de postdatum geldt als bewijs, of vanaf de datum van de ontvangstbevestiging.
Art. 6.De voorzitter opent en sluit de zittingen. Hij leidt de debatten en waakt over het goede verloop van de zitting. Hij gaat na of de samenstelling van de selectiecommissie in overeenstemming is met artikel 18 van het besluit van 2 mei 2013 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het Brussels Hoofdstedelijk Parkeeragentschap. In geval van afwezigheid van de voorzitter, worden zijn taken verricht door het oudste lid van de selectiecommissie.
Art. 7.Een selectiecommissie vergadert pas geldig indien minimum vier van haar leden aanwezig zijn en de vertegenwoordiger van het aangestelde externe selectie- en assessmentbureau gehoord werd. Elk lid van de selectiecommissies, met inbegrip van de voorzitter, is stemgerechtigd. De adviezen en de beslissingen van de selectiecommissies worden bij meerderheid van stemmen gegeven. In geval van ex aequo heeft de voorzitter een doorslaggevende stem. Bij afwezigheid van de voorzitter heeft het oudste lid doorslaggevende stem.
De secretarissen stellen het proces-verbaal van de zitting op en houden een aanwezigheidslijst bij.
De adviezen en de beslissingen van de selectiecommissies worden opgenomen in het proces-verbaal en door de voorzitter en de secretaris ondertekend.
De adviezen en de beslissingen worden overgemaakt aan de Regering via de functioneel bevoegde minister.
Het overbrengen van deze stukken moet gebeuren binnen een termijn van vijftien dagen vanaf de datum waarop de adviezen en de beslissingen werden uitgesproken.
Art. 8.De Minister bevoegd voor Openbaar Ambt wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 5 september 2013.
Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering : De Minister-Voorzitter van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Stadsvernieuwing, Huisvesting, Openbare Netheid, Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, R. VERVOORT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting, Openbaar Ambt en Externe Betrekkingen, G. VANHENGEL