Etaamb.openjustice.be
Beschikking van 16 mei 2019
gepubliceerd op 21 juni 2019

Ordonnantie houdende goedkeuring van de algemene rekening en eindregeling van de begroting van visit.brussels voor het jaar 2017

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2019012914
pub.
21/06/2019
prom.
16/05/2019
ELI
eli/ordonnantie/2019/05/16/2019012914/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

16 MEI 2019. - Ordonnantie houdende goedkeuring van de algemene rekening en eindregeling van de begroting van visit.brussels voor het jaar 2017


Het Brusselse Hoofdstedelijke Parlement heeft aangenomen en Wij, Regering, bekrachtigen, het geen volgt : TITEL I. - Uitvoeringsrekening van de begroting HOOFDSTUK I. - Middelenbegroting

Artikel 1.De raming van de vastgestelde rechten van visit.brussels voor het begrotingsjaar 2017 bedraagt, in overeenstemming met de bijgaande tabel « Uitvoeringsrekening van de begroting - Middelenbegroting » : 32.456.000,00 €

Art. 2.De ten voordele van de diensten van visit.brussels vastgestelde rechten voor het begrotingsjaar 2017 bedragen, in overeenstemming met de bijgevoegde tabel « Uitvoeringsrekening van de begroting - Middelenbegroting » : 32.360.774,77 € HOOFDSTUK II. - Algemene uitgavenbegroting

Art. 3.De raming van de vastleggingskredieten ten laste visit.brussels voor het begrotingsjaar 2017 bedraagt, overeenkomstig de bijgaande tabel « Uitvoeringsrekening van de begroting - Algemene uitgavenrekening » : 36.953.000,00 € waarvan : vastleggingskredieten exclusief variabele kredieten 36.953.000,00 € varaiabele vastleggingskredieten 0,00 €

Art. 4.De bedragen die tijdens het begrotingsjaar 2017 werden vastgelegd uit hoofde van verbintenissen ontstaan of aangegaan tijdens dit begrotingsjaar en, voor de recurrente verbintenissen waarvan de gevolgen zich over meerdere jaren uitstrekken, de tijdens het begrotingsjaar opeisbare bedragen, vertegenwoordigen in het totaal, overeenkomstig de bijgaande tabel « Uitvoeringsrekening van de begroting - Algemene Uitgavenbegroting » : 35.401.112,99 € waarvan : vastleggingskredieten exclusief variabele kredieten 35.401.112,99 € varaiabele vastleggingskredieten 0,00 €

Art. 5.De voorziene vereffeningskredieten ten laste van visit.brussels voor het begrotingsjaar 2017 bedragen, overeenkomstig de bijgaande tabel « Uitvoeringsrekening van de begroting - Algemene Uitgavenbegroting » : 32.453.000,00 € waarvan : vereffeningskredieten exclusief variabele kredieten 32.453.000,00 € variabele vereffeningskredieten 0,00 €

Art. 6.De bedragen die tijdens het begrotingsjaar 2017 werden vereffend uit hoofde van de vastgestelde rechten die voortvloeien uit voorafgaandelijk of gelijktijdig vastgelegde verbintenissen bedragen, overeenkomstig de bijgaande tabel « Uitvoeringsrekening van de begroting - Algemene Uitgavenbegroting » : 31.963.545,43 € waarvan : vereffeningskredieten exclusief variabele kredieten 31.963.545,43 € variabele vereffeningskredieten 0,00 €

Art. 7.Conform artikel 62 van de organieke ordonnantie van 23 februari 2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de controle en de artikelen 3, 4 en 6 van deze ordonnantie : a) het uitstaand bedrag van de vastleggingen op 1 januari 2017 is : 529.437,04 € b) bedragen de kredieten vermeld krachtens artikel 3 : 36.953.000,00 € c) de aangerekende vastleggingen zijn : 35.401.112,99 € d) het verschil tussen de aangerekende vastleggingen vermeld in punt c) en de kredieten vermeld in punt b) is : 1.551.887,01 € e) de geannuleerde vastleggingen zijn : 301.651,53 € f) de geannuleerde kredieten op het einde van het begrotingsjaar 2017 zijn : 1.551.887,01 € g) het uitstaand bedrag van de vastleggingen op 31 december 2017 is : 3.665.353,07 € en dit in overeenstemming met de bijgaande tabellen « Bijlage bij de uitvoeringsrekening (artikel 62 OOBBC) betreffende de vastleggingskredieten (exclusief de variabele kredieten) » en « Bijlage bij de uitvoeringsrekening (artikel 62 OOBBC) betreffende de variabele vastleggingskredieten ».

TITEL II. - Jaarrekening HOOFDSTUK I. - Balans op 31 december 2017

Art. 8.De balans op 31 december 2017 is als volgt :

Klasse/Classe

Description

Beschrijving

1010

Capitaux propres

-1.219.428,47 €

Kapitaal en reserves

1015

Subside en capital

-62.157,14 €

Kapitaalsubsidies

1430

Provisions

-120.000,00 €

Voorzieningen

1510

Réduction de valeur : clients non soumis au PCN

-15.417,97 €

Afwaardering - Niet aan het ARS onderworpen handelsdeb

2010

Autres immobilisations corporelles

84.481,40 €

Overige materiel vaste aktiva

2300

Installations, machines et outillage

1.932,53 €

Installaties, Machines en Uitrusting

2430

Matériel informatique

473.505,19 €

Informatica

2440

Mobilier et matériel de bureau

67.861,92 €

Meubilair en kantoorbenodigdheden

2450

Equipement

91.212,06 €

Appartuur

2870

Autres créances : créances en compte

10,00 €

Vorderingen op rekening

2880

Cautionnements

23.599,97 €

Borgtochten

3400

Marchandises

180.606,07 €

Handelsgoederen

4000

Clients non soumis au PCN

2.895.044,19 €

Niet aan het ARS onderworpen handelsdeb

4020

Salaires payés anticipativement

3.443,60 €

Div vorderingen inz bezoldigingen perso

4080

Créances diverses court terme

204.442,46 €

Diverse vorderingen kt

4090

Cautionnements court terme

1.407,11 €

Borgtochten kt

4200

Clients OAA/Interco soumis au PCN - Subside à reçevoir SPRB/OAA

2.989.955,04 €

ARS-handelsdeb = IG ABI/Interco - Te innen subs GOB/ABI

4210

Subside à reçevoir autre GI

5.000,00 €

Te innen subsidies andere Institutione

4230

Autres Créances : T.V.A. à récupérer

2.459.828,09 €

Overige vorderingen - btw

4280

Créance sur compte de transit SPRB-OAA (Interco)

798.225,70 €

Vordering op transitrekening GOB-ABI (Interco)

4400

Fournisseurs non soumis au PCN

-8.295.780,73 €

Niet aan het ARS onderworpen leverancie

4410

Impôts et taxes étrangers

-861,00 €

Buitenlandse belastingen

4440

Précompte professionnel, Onss, Rémunérations nettes, pécule, primes

-1.364.359,42 €

Voorheffingen, rijksdienst voor sociale zekerheid, bezoldigingen, vakantiegeld, premies

4470

Autres dettes : dons, bal nat.

-25.216,53 €

Overige schulden : te betalen aan samu social, bal/resto nat.

4490

Autres dettes : cautions

-500,00 €

Overige schulden : borgtochten

4600

Fournisseurs OAA/SPRB

-121.760,17 €

Leveranciers ABI/GOB (Interco)

4630

Autres impôts, T.V.A. à payer

-551,09 €

Andere belastingen, btw

4850

Charges à reporter de nature non financière

1.175.961,12 €

Over te dragen kosten

4960

Produits - subventions à reporter

-265.000,00 €

Over te dragen opbrengsten en subsidie

5510

Bpost

1.366,88 €

Bpost

5520

Banque

5.868,37 €

Bank

5560

Caisse

27.280,82 €

Kassa


HOOFDSTUK 2. - De resultatenrekening

Art. 9.De resultatenrekening is als volgt :

Klasse/Classe

Description

Beschrijving

6010

Achats de fournitures

24.381,83 €

Aankoop van leveringen

6020

Services, travaux et études

174.805,14 €

Aankoop van diensten, werken en studies

6030

Marchandises, boissons, restaurateurs, ticketting

1.671.529,83 €

Aankoop goederen, dranken, catering, tickets

6090

Variations stock, vidange

189.407,23 €

Var Voorraad goederen, leging

6100

Honoraires, services, intérimaires

3.865.221,78 €

Erelonen, diensten

6110

Assurances, transport, hôtel, traiteur

2.271.940,09 €

Verzekering, vervoerskosten, hotelkosten, traiteurkosten

6120

Loyers, entretient, gardiennage

667.764,08 €

Huur, onderhoud, bewaking

6130

Communication, publicité, foirs et salons

9.242.533,00 €

Communicatiecampagne, reclame, beurzen en salons

6140

Chauffage, élèctricité, carburant

53.880,09 €

Verwarming, electriciteit, brandstof

6150

Services informatique

429.708,94 €

Informatica

6160

Locations de matériel, véhicules, autres

2.137.182,04 €

Huur materieel, auto, anders

6190

Taxes

23.174,26 €

Belastingen

6210

Rémunérations

7.509.010,43 €

Bezoldigingen

6220

Chèques-repas

450.495,03 €

Aankopen van maaltijdcheques

6230

Charges patronales

2.041.311,74 €

Werkgeversbijdragen

6240

Assurance extra-légale, groupe

336.038,86 €

Extralegale verzekering, groepsverzek.,

6310

Dotation amortissements immobilisations corporelles

17.544,21 €

Dot. afschr. op immateriële vaste activ

6350

Dotation amortissements matériel roulant

261.906,44 €

Dot. aan afschr. op materiële

6520

Intérêts, commissions, frais des dettes

6.845,36 €

Intresten, commissies en kosten

6540

Intérêts, commissions, frais des dettes

87.900,35 €

Intresten, commissies en kosten

6710

Subventions à des ASBL au service des ménages

477.135,11 €

subsidiesidies aan de vzw's ten behoeve

6740

Subventions à des adm publiques locales

24.627,25 €

subsidie aan lokale overheidsdiensten

6920

Différence de change-NR

15.247,47 €

Wisselkoersverschillen-NR

6992

Provisions pour autres risques et charges : dotations

120.000,00 €

Voorz. voor andere risico's & lasten: d

6999

Affectation et prélèvement

361.428,53 €

Overdracht en heffing

7130

Ventes et prestations de services, commissions

-4.135.728,64 €

Opnieuw toe te rekenen verkoop, commissies

7160

Recettes perçues pour compte de tiers

-1.645.973,45 €

Geïnde ontvangsten voor derden

7190

Locations salles-secteur pub

-175.816,67 €

Verhguur zalen-sector pub

7540

Intérêts créditeurs

-221,80 €

Creditinteresten bankrekening

7610

Dons sans droit de reprise

-1.300,67 €

Schenkingen zonder terugnemingsrecht

7620

Transfert de revenus du reste du monde

-25.000,00 €

Inkomensoverdracht van de rest van de wereld

7640

Subsides communaux

-978.683,21 €

Gemeentelijke subsidies

7670

Subventions

-1.575.060,00 €

Subsidies

7690

Subventions (fonctionnement/actions)

-23.901.069,80 €

Subsidies: werkingsdotatie en acties

7890

Subventions (transfert en capital) RBC/OAA(Interco)

-16.622,69 €

Subsidie (kap.overdr.) BHG of ABI(Interco)

7920

Différence de change-NR

-5.542,16 €

Wisselkoersverschillen-NR


HOOFDSTUK 3. - De samenvattende rekening van de begrotingsverrichtingen

Art. 10.De samenvattende rekening van de begrotingsverrichtingen van het jaar, in ontvangsten en uitgaven, is als volgt :

SEC

Libellés

Benamingen

81100

Salaires et charges sociales

0,00 €

Lonen en sociale lasten

81111

"Rémunération suivant les barêmes"

6.663.777,42 €

Bezoldiging volgens weddeschalen

81112

Autres éléments de la rémunération

1.150.162,44 €

Overige bezoldigingselementen

81120

Cotisations sociales à charge des employeurs, versées à des institutions ou fonds - Autres charges sociales de l'employeur

2.118.311,74 €

Sociale bijdragen ten laste van de werkgevers, afgedragen aan instellingen of fondsen - Overige sociale lasten van de werkgever

81140

Salaire en nature

319.019,47 €

Lonen in natura

84610

Remboursement au MRBC de subventions de fonctionnement non utilisées

0,00 €

Terugbetaling aan het MBHG van niet-gebruikte werkingssubsidies

81211

Achats de biens non durables et de services. Frais généraux de fonctionnement

20.374.748,62 €

Aankopen van niet-duurzame goederen en diensten. Algemene werkingskosten

81212

Achats de biens non durables et de services. Locations de bâtiments

87.049,43 €

Aankopen van niet-duurzame goederen en diensten. Huur van gebouwen

81222

Loyers immeubles SPRB Dir. Facilities

0,00 €

Huur van gebouwen GOB Dir. Facilities

81250

Taxes diverses et impôts (excepté T.V.A.)

1.967,97 €

Diverse taksen en belastingen (uitgezonderd btw)

83100

Subventions d'exploitation

Exploitatiesubsidies

83122

Subventions d'exploitation. Autres subventions d'exploitation aux entreprises publiques

0,00 €

Overige exploitatiesubsidies aan overheidsbedrijven

83300

Transferts de revenus aux organismes privés sans but lucratif au service des ménages. Transferts de revenus aux ménages

497.953,11 €

Inkomensoverdrachten aan particuliere organisaties zonder winstoogmerk ten dienste van gezinnen

84140

Transferts de revenus à l'intérieur d'un groupe institutionnel. Aux organismes administratifs publics (OAP)

187.043,57 €

Inkomensoverdrachten binnen een institutionele groep. Aan de openbare bestuursorganen

84160

Transferts de revenus à l'intérieur d'un groupe institutionnel.

Transferts aux ASBL des administrations publiques

0,00 €

Inkomensoverdrachten binnen een institutionele groep. Overdrachten naar overheidsorganisaties zonder winstoogmerk

84300

Transferts de revenus aux administrations publiques locales

0,00 €

Inkomensoverdrachten aan lokale overheden

84320

Transferts de revenus aux communes

Inkomensoverdrachten aan gemeenten

84322

Subventions de fonctionnement aux pouvoirs locaux

26.157,25 €

Werkingssubsidies bij de lokale besturen

84400

Transferts de revenus à l'enseignement autonome subsidié

Inkomensoverdrachten aan het gesubsidieerd autonoom onderwijs

84610

Remboursement au SPRB de subventions de fonctionnement non utilisées

Terugbetaling aan de GOB van ongebruikte werkingssubsidies

87100

Achats de terrains et de bâtiments dans le pays

Aankoop van gronden en gebouwen in het binnenland

87200

Constructions de bâtiments

Nieuwbouw van gebouwen

87400

Acquisitions d'autres biens d'investissement, y compris les biens incorporels

Verwerving van overige investeringsgoederen, waaronder immateriële goederen

87422

Acquisitions d'autres biens d'investissement, y compris les biens incorporels. Acquisitions d'autre matériel

537.354,41 €

Verwerving van overig materieel

Total budget des dépenses

31.963.545,43 €

Totaal begroting uitgaven

90820

Régularisations avec d'autres exercices

985.000,00 €

Verrekeningen met andere dienstjaren

91111

Remboursement de rémunérations

17.352,26 €

Terugbetaling van bezoldigingen

91140

Remboursement de rémunérations

47.079,40 €

Terugbetaling van lonen in natura

91211

Achats de biens non durables et de services. Frais généraux de fonctionnement

1.583,02 €

Aankoop van niet-duurzame goederen en diensten - Algemene werkingskosten

91610

Ventes de biens non durables et de services à l'intérieur du secteur administrations publiques

0,00 €

Verkoop van niet-duurzame goederen en diensten aan andere sectoren dan de overheidssector

91611

Vente aux entreprises

3.380.645,04 €

Verkoop aan bedrijven

91612

Vente de tickets pour les évènements aux ASBL

2.091.698,64 €

Verkoop van tickets voor de evenementen aan vzw's

91620

"Ventes de biens non durables et de services à l'intérieur du secteur des administrations publiques"

175.816,67 €

Verkoop van niet-duurzame goederen en diensten binnen de overheidssector

92610

Perception d'intérêts d'autres secteurs que le secteur administrations publiques

1,01 €

Rente-ontvangsten van andere sectoren dan de overheidssector

93850

Dons des ménages

294,00 €

Giften van gezinnen

93910

Transferts de revenus des instutions de l'UE

25.000,00 €

Inkomensoverdrachten van EU-instellingen

94610

Transfert de revenus du pouvoir institutionnel

23.239.500,00 €

Inkomensoverdrachten van de institutionele overheid

94640

Subventions Contrats ACS en provenance d'ACTIRIS

383.128,52 €

Subsidies GECO-contracten afkomstig van ACTIRIS

94821

Subvention de fonctionnement de la Ville de Bruxelles à visit.brussels liée au tourisme

301.533,21 €

Werkingssubsidie van de Stad Brussel aan visit.brussels verbonden met toerisme

94822

Subventions de fonctionnement en provenance de la Ville de Bruxelles à visit.brussels liées aux actions spécifiques dans le cadre des missions de l'organisme en relation avec la Ville de Bruxelles

678.000,00 €

Werkingssubsidies komende van de Stad Brussel aan visit.brussels verbonden met specifieke acties in het kader van de opdrachten vande instelling verbonden met de Stad Brussel

94911

Subventions de fonctionnement de la Commission communautaire française à visit.brussels liées aux actions spécifiques

137.000,00 €

Werkingssubsidies van de Franse Gemeenschapscommissie aan visit.brussels verbonden met de specifieke acties

94912

Subventions de fonctionnement de la Commission communautaire flamande à visit.brussels liées aux actions spécifiques

70.000,00 €

Werkingssubsidies van de Vlaamse Gemeenschapscommissie aan visit.brussels verbonden met de specifieke acties

94924

Subventions de fonctionnement de la Communauté française à visit.brussels liées aux actions spécifiques

700.000,00 €

Werkingssubsidies van de Franse gemeenschap aan visit.brussels verbonden met de specifieke acties

94925

Subventions de fonctionnement de la Communauté flamande à visit.brussels liées aux actions spécifiques

50.000,00 €

Werkingssubsidies van de Vlaamse Gemeenschap aan visit.brussels verbonden met de specifieke acties

94940

Transfert de revenus en provenance du Pouvoir Fédéral (Maribel)

77.143,00 €

Inkomensoverdracht vanwege de Federale Overheid (Maribel)

94943

"Transferts de revenus d'autres groupes institutionnels (pouvoir fédéral, communautés, régions, commissions communautaires) - Autres transferts de revenus du pouvoir fédéral"

"Inkomensoverdrachten van andere institutionele groepen (federale overheid, gemeenschappen, gewesten,gemeenschapscommissies) - Overige inkomensoverdrachten van de federale overheid"

Total budget des recettes

32.360.774,77 €

Totaal begroting ontvangsten

Résultat

397.229,34 €

Resultaat


Kondigen deze ordonnantie af, bevelen dat ze in het Belgisch Staatsblad zal worden bekendgemaakt.

Brussel, 16 mei 2019.

De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Territoriale Ontwikkeling, Stedelijk Beleid, Monumenten en Landschappen, Studentenaangelegenheden, Toerisme, Openbaar Ambt, Wetenschappelijk Onderzoek en Openbare Netheid, R. VERVOORT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting, Externe Betrekkingen en Ontwikkelingssamenwerking, G. VANHENGEL De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling, Economie en Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp, D. GOSUIN De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Mobiliteit en Openbare Werken, P. SMET De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Huisvesting, Levenskwaliteit, Leefmilieu en Energie, C. FREMAULT _______ Nota Documenten van het Parlement : Gewone zitting 2018-2019 A-833/1 Ontwerp van ordonnantie.

A-833/2 Verslag (verwijzing).

Integraal verslag : Bespreking : vergadering van maandag 29 april 2019.

Aanneming : vergadering van dinsdag 30 april 2019.

Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

^