Etaamb.openjustice.be
Benoemingen
gepubliceerd op 06 december 2023

De Hoge Raad voor de Justitie organiseert een vergelijkende selectie voor de indiensttreding van een lid van het onderhoudspersoneel CONTEXT VAN DE FUNCTIE De Hoge Raad voor de Justitie - www.csj.be - is een federaal orgaan met als voornaamst - Het voordragen van kandidaten voor het ambt van magistraat in het kader van de benoemingen en aan(...)

bron
hoge raad voor de justitie
numac
2023047619
pub.
06/12/2023
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

HOGE RAAD VOOR DE JUSTITIE


De Hoge Raad voor de Justitie organiseert een vergelijkende selectie voor de indiensttreding van een lid van het onderhoudspersoneel CONTEXT VAN DE FUNCTIE De Hoge Raad voor de Justitie - www.csj.be - is een federaal orgaan met als voornaamste taak het verbeteren van de werking van de rechterlijke orde. Het HRJ is onder meer belast met: - Het voordragen van kandidaten voor het ambt van magistraat in het kader van de benoemingen en aanwijzingen. - Het organiseren van de examens die toegang geven tot de magistratuur en de gerechtelijke stage. - Het vaststellen van richtlijnen voor de opleiding van magistraten en gerechtelijke stagiairs. - Het ontvangen van klachten over de werking van de rechterlijke orde en het verzekeren van de opvolging ervan. - Het uitoefenen van extern toezicht op de werking van de rechterlijke organisatie (audits en bijzonder onderzoek). - Het uitbrengen van adviezen over wetsvoorstellen en -ontwerpen die een weerslag hebben op voornoemde werking.

De HRJ telt 40 leden die regelmatig vergaderen om de verschillende werkzaamheden uit te voeren waarmee ze belast zijn. Ze zijn evenwel niet permanent in de lokalen van de HRJ. De 4 bureauleden en een administratie van 43 personeelsleden zijn permanent aanwezig in de lokalen die ter beschikking staan van de HRJ. De lokalen van de HRJ hebben een totale oppervlakte van +/- 2.000 vierkante meter en zijn verdeeld over twee verdiepingen. Ze bevinden zich in de IJzerenkruisstraat 67 in 1000 Brussel. Het zijn hoofdzakelijk (individuele) kantoren, vergaderzalen, technische lokalen, sanitaire ruimten, een eetzaal, een keuken en enkele andere gedeelde ruimten, alsook de gangen waar die lokalen zich bevinden.

Er is één vacature bij het onderhoudspersoneel, dat twee medewerkers telt.

JOBINHOUD Als lid van het onderhoudspersoneel neemt u deel aan het dagelijkse onderhoud en de periodieke grote schoonmaak om ervoor te zorgen dat de lokalen van de HRJ een gezonde werkruimte zijn voor de leden en uw collega's en een aangename ruimte voor de bezoekers. U draagt zo bij tot het goede imago van de instelling.

De functie impliceert meer bepaald de volgende taken: - Als schoonmaker - U maakt de vloeren, bureaus, lokalen, gangen en vergaderzalen stofvrij en proper en ontsmet het sanitair. - U onderhoudt het meubilair en de uitrusting in de verschillende ruimten met de gepaste onderhoudsproducten. - U maakt de vuilnisbakken in de verschillende lokalen leeg en sorteert het afval voor een milieuvriendelijke afvalverwerking. - U spreekt de taakverdeling af met uw collega voor een autonome en/of gezamenlijke schoonmaak van de lokalen. - U meldt eventuele problemen die u tijdens het schoonmaken vaststelt (waterlekken, stroomstoringen, enz.) aan de verantwoordelijke en sluit de vensters waar u langskomt. - Als logistiek medewerker - U bereidt de vergaderzalen voor en zorgt dat er constant voldoende vaatwerk beschikbaar is in de zalen (kopjes, glazen, borden en bestek). - U vervangt het gebruikte vaatwerk uit de vergaderzalen door proper vaatwerk en ruimt de vergaderzalen op voor later gebruik. - U onderhoudt de planten in de gemeenschappelijke ruimten. - Het kan gebeuren dat u voor bepaalde evenementen naast uw taken aanvullende logistieke steun moet verlenen. - Als beheerder van het hygiënemateriaal - U gebruikt het materiaal en de schoonmaakproducten enkel voor de doeleinden waarvoor ze bestemd zijn, indien nodig, nadat u inlichtingen hebt gevraagd over de te gebruiken onderhoudsproducten. - U vult het hygiënemateriaal in de sanitaire ruimten aan (toiletpapier, zeep, papieren handdoeken, enz.), zodat ze permanent operationeel zijn. - U zorgt voor de bevoorrading van hygiënemateriaal en onderhoudsproducten en wisselt hiertoe nuttige informatie uit met de aankoopdienst zodat die de bestellingen tijdig kan plaatsen. - U zorgt ervoor dat het gebruikte materiaal en de benodigdheden opgeborgen zijn voor uw eigen veiligheid en die van andere personen.

De werkplaats is IJzerenkruisstraat 67 in 1000 Brussel.

Meer info over de functie? Mevrouw Isabelle CAPIAU Tel.: 02/535.16.70 E-mail: isabelle.capiau@hrj.be PROFIEL Indien u zich kandidaat stelt, zal de jury nagaan of u over de volgende bekwaamheden beschikt: - U heeft een eerste ervaring als schoonmaker in de (overheids- of privé) sector van de schoonmaak of de personenbijstand. - U bent stipt, betrouwbaar, ernstig en nauwkeurig. - U voert de taken die u krijgt snel en zorgvuldig uit: u werkt ordelijk en doordacht en heeft oog voor detail. - U bent bereid om uw dienst over het algemeen vroeg te beginnen (6 uur), maar bent flexibel wanneer het voor de dienst nodig is om op bepaalde momenten andere uren te presteren. - U beheert de tijd en de verschillende taken goed en bent in staat uw prestaties optimaal te plannen en te organiseren om de impact ervan op de werkzaamheden van de leden en collega's waarmee u de werkruimte deelt, te beperken. - U voert uw taken alleen of in team uit, afhankelijk van de uit te voeren taken en de afspraken binnen de onderhoudsdienst. U bent dus in staat autonoom te werken en de beste manier te kiezen om het verwachte resultaat te bereiken, maar bent ook in staat in team te werken en samen te werken met andere personen om samen een doel te bereiken. - U voert uw taken uit in een werkruimte die u deelt met leden en collega's die er werken, alsook regelmatig in aanwezigheid van externe klanten: u bent discreet, communiceert op gepaste wijze en respecteert de vertrouwelijkheid van de informatie die u tijdens de uitoefening van uw functie zou vernemen. - U leeft de hygiëneregels en de veiligheidsinstructies voor het gebruik van de onderhoudsproducten en de chemische stoffen die ze bevatten, strikt na. - Uw fysieke en medische geschiktheid (goede motoriek, geen aandoening van de ademhalingswegen, geen allergieën, enz.) beantwoorden aan de eisen van de functie.

DEELNEMINGS- EN AANWIJZINGSVOORWAARDEN Er is geen diploma vereist.

Op de uiterste inschrijvingsdatum moet u een nuttige en bewijsbare ervaring kunnen aantonen van minstens drie jaar, opgedaan in het domein van de schoonmaak of de personenbijstand.

De - zelfs elementaire - kennis van de andere landstaal wordt als een troef beschouwd.

Op de datum van de indiensttreding moet u aan volgende voorwaarden voldoen: - U bent Belg of burger van een ander land dat deel uitmaakt van de Europese Economische Ruimte of van Zwitserland. - U geniet burgerlijke en politieke rechten. - Uw gedrag is in overeenstemming is met de eisen van de beoogde betrekking.

AANBOD Contract voor een bepaalde duur van één jaar.

Loon - Minimale aanvangswedde: 29.472,48 EUR (bruto jaarsalaris, al aangepast aan de index op 1 december 2023, reglementaire toelagen niet inbegrepen). - Prestaties verricht bij overheidsdiensten worden in aanmerking genomen voor het bepalen van de anciënniteit in de weddeschaal.

Hetzelfde geldt voor de jaren vereiste ervaring om aan de deelnemingsvoorwaarden te voldoen.

Voordelen - Maaltijdcheques - Kosteloze hospitalisatieverzekering - Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer - Gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer - Flexibele werkuren in een 38-uren week - Minstens 26 dagen verlof per jaar - Mogelijkheid tot het verwerven van een tweetaligheidspremie SELECTIEPROCEDURE De jury, samengesteld uit leden van de administratie van de HRJ, doet een eerste selectie van de ontvangen kandidaturen op basis van de deelnemingsvoorwaarden. Afhankelijk van het aantal ontvangen kandidaturen wordt eventueel een schriftelijke voorronde georganiseerd.

De jury behoudt zich de mogelijkheid voor om de kandidaten aan elke test of proef te onderwerpen om hun geschiktheid voor de vacant verklaarde functie aan te tonen.

De rangschikking van de geslaagden wordt opgesteld op basis van de resultaten van de selectieprocedure.

Als u niet onmiddellijk aan de slag kan, komt u op een lijst terecht waaruit geput kan worden telkens er een plaats vrij is voor deze functie. Die lijst is twee jaar geldig vanaf de samenstelling ervan.

De geldigheidsduur kan éénmaal met eenzelfde duur worden verlengd.

SOLLICITEREN U solliciteert per e-mail aan job@hrj.be en richt uw gemotiveerde sollicitatiebrief aan mevrouw de voorzitter van de Hoge Raad voor de Justitie. U moet ook de nodige documenten bezorgen waaruit blijkt dat u ten minste drie jaar beroepservaring hebt in het domein van de schoonmaak of de personenbijstand. Als u deze documenten niet bezorgt, wordt uw kandidatuur niet in aanmerking genomen.

Solliciteren kan tot en met 3 januari 2023 (de datum van de e-mail geldt als bewijs) GELIJKE KANSEN EN DIVERSITEIT De HRJ selecteert kandidaten op basis van hun competenties en maakt geen onderscheid op basis van hun leeftijd, geslacht, etnische afkomst, geloof, handicap of nationaliteit.

^