gepubliceerd op 12 oktober 2023
Gewest oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking van Inspecteur/Inspectrice-generaal (A4) Begroting, Financiën, Beheerscontrole en IT bij het Gewestelijk Agentschap voor Netheid in de Nederlandstalige taalrol Het Gewestelijk Ag(...) ? Inspecteur/Inspectrice-generaal (A4) Begroting, Financiën, Beheerscontrole en IT bij het Gewestel(...)
GEWESTELIJKE OVERHEIDSDIENST BRUSSEL OPENBAAR AMBT
Gewest oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking van Inspecteur/Inspectrice-generaal (A4) Begroting, Financiën, Beheerscontrole en IT bij het Gewestelijk Agentschap voor Netheid in de Nederlandstalige taalrol Het Gewestelijk Agentschap voor Netheid is onderworpen aan de bepalingen van het
besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten
type
besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering
prom.
21/03/2018
pub.
30/03/2018
numac
2018011465
bron
brussels hoofdstedelijk gewest
Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Met toepassing van boek IV van voornoemd besluit verklaart de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de hierna beschreven betrekking vacant en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekking. De in te vullen betrekking is de volgende: ? Inspecteur/Inspectrice-generaal (A4) Begroting, Financiën, Beheerscontrole en IT bij het Gewestelijk Agentschap voor Netheid Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.
De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.
Net Brussel is een instelling van openbaar nut van type A onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 29 oktober 2011 tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van Net Brussel.
Net Brussel valt onder het hiërarchisch gezag van de minister belast met Openbare Netheid. ? Als gewestelijke organisatie voor Netheid wil dit agentschap ervoor zorgen dat de stad properder wordt door acties te ondernemen op het vlak van ophalen en verwerken van afval, schoonmaak en pedagogie. ? Net Brussel speelt een fundamentele rol in de ecologische transitie, in nauwe samenwerking met Leefmilieu Brussel. ? Het hoofd van de directie 'Begroting, Financiën, Beheerscontrole en IT, onder toezicht van de leidende ambtenaren van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid: ? Verbetert en versterkt het financieel beheer door de invoering van instrumenten voor het beheer van de begrotingsplanning en -rapportage, alsmede de strategische sturing van de uitvoering van het operationele programma en de begroting van het GAN; ? Ziet toe op de naleving van de procedures en timing bepaald door de regering en de regelgeving voor het opstellen van de begroting en het afsluiten van de rekeningen; ? Definieert en controleert de naleving van de procedures voor overheidsopdrachten en de toekenning van subsidies en helpt de directies bij de toepassing van deze procedures; ? Organiseert de uitvoering van de interne controle om de risico's te beheersen en de doeltreffendheid van de processen en het overheidsbeleid te garanderen, teneinde de resultaten te verkrijgen die overeenstemmen met de doelstellingen van het GAN; ? Coördineert en organiseert het prestatiebeheer en integreert beheersinstrumenten voor het GAN; ? Implementeert digitale oplossingen die nodig zijn voor de verbetering en het beheer van de taken van het GAN; ? Waarborgt de continuïteit van de operaties en de kwaliteit van de IT-diensten in overeenstemming met de algemene strategie van het GAN; ? Zorgt voor ondersteuning bij de uitvoering en actualisering van IT-programma's voor het personeelsbeheer, het financieel beheer en de boekhouding; ? Organiseert de digitalisering van de interne managementprocessen van het Agentschap en ziet toe op het correcte gebruik door alle betrokken diensten; ? Coördineert de uitvoering van het gegevensbeheer.
De betrekking is geopend in de Nederlandstalige taalrol.
De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 29 van voornoemd besluit, namelijk: 1. gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de beoogde betrekking;2. de burgerlijke en politieke rechten genieten;3. houder zijn van een diploma van niveau A of houder zijn van een getuigschrift afgeleverd door de Gemeenschappen of de instellingen erkend door deze laatste en die toegang verlenen tot de functie waarvoor de selectie georganiseerd wordt. Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 435 van voornoemd besluit, zich minstens op één van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: ? minstens negen jaar anciënniteit in een functie van niveau A of in een functie die slechts toegankelijk is voor de houders van een diploma die toegang geeft tot het niveau A in een organieke openbare dienst; ? minstens zes jaar leidinggevende ervaring hebben. Onder leidinggevende ervaring wordt verstaan ervaring inzake het beheer in een overheidsdienst of in een organisatie uit de privésector.
Iedere kandidatuur moet de volgende elementen bevatten: ? Een uiteenzetting van de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate voorlegt om te solliciteren voor de betrekking, met gebruik van het gestandaardiseerd cv zoals bepaald in artikel 438 § 3 van voornoemd besluit en waarvan het model werd vastgelegd door de Minister.
De kandidaten van wie de kandidatuur door de selectiecommissie ontvankelijk verklaard werd, worden uitgenodigd voor een assessment en een interview met de commissie, zoals bepaald door artikel 445 van voornoemd besluit.
Het assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking.
Na afloop van het interview met de commissie brengt de selectiecommissie voor elke kandidaat/kandidate een gemotiveerd advies uit rekening houdend met: ? de overeenstemming van het profiel van de kandidaat/kandidate met de functiebeschrijving, getoetst na voornoemd gesprek; ? de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate laat gelden; ? het resultaat van het assessment.
Na afloop van de selectie en na analyse van hun kandidatuur, worden de kandidaten bij gemotiveerde beslissing ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.
Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit duidt de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de mandaathouder aan onder de kandidaten van groep A. Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 35 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat mandaten, Sint-Lazarusplein 2, 11de verdieping, 1035 Brussel". Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De envelop met uw kandidatuur moet in een tweede envelop zitten (elke envelop moet enkel het opschrift "kandidatuur Inspecteur/Inspectrice-generaal (A4) Begroting, Financiën, Beheerscontrole en IT bij het Gewestelijk Agentschap voor Netheid " - "vertrouwelijk: niet openen" vermelden).
De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: mandats@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.
De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het gestandaardiseerde curriculum vitae en inlichtingen betreffende de procedure kunnen worden verkregen bij het secretariaat van de mandaten van talent.brussels - via onze website https://www.talent.brussels/nl/mandatarissen