Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 08 maart 2023

Vacante betrekking van rechtskundig adviseur **** de loop van de maanden maart 2023 zal het **** overgaan tot de aanwerving van één contractuele ambtenaar: ?****(****) De aanwerving geschiedt door middel van een vergelijkend (...) **** **** is een onafhankelijk orgaan opgericht door de **** van 30 juli 2018 betreffende ****(...)

bron
vast comite van toezicht op de politiediensten
numac
2023040503
pub.
08/03/2023
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

VAST COMITE VAN TOEZICHT OP DE ****


**** betrekking van rechtskundig adviseur **** de loop van de maanden maart 2023 zal het **** (****) overgaan tot de aanwerving van één contractuele ambtenaar: ?****(****) **** aanwerving geschiedt door middel van een vergelijkend examen. De functie van contractuele ambtenaar geldt voor de duur van de aanwijzing in de hogere functie met ingang van 01.02.2023 van een jurist van het secretariaat.

**** **** is een onafhankelijk orgaan opgericht door de **** van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van **** (**** **** of ****) en ingesteld bij de **** van ****. **** **** bestaat uit: - een **** (****) van 3 leden, bestaande uit een voorzitter en twee leden-raadsheren; - een `Dienst ****' bestaande uit 3 personen waarvan 2 ****; - een `Dienst ****' (secretariaat) bestaande uit 4 personen, met name één directie-assistent, één informaticus en 2 juristen. **** aan te werven rechtskundig adviseur maakt derhalve deel uit van de `Dienst ****'.

Met zijn kader van 10 leden heeft het **** als wettelijke opdracht de controle en het toezicht in het brede domein van ****- en technologie over de volgende organisatie(s) en diensten: 1. De hele geïntegreerde politie (****), zijnde de federale politie (meer dan 50 entiteiten) en de korpsen van de lokale politie (185 ****), in totaal bestaande uit zo'**** 50.000 personeelsleden 2. De **** **** van de federale politie en van de lokale politie (****) 3.**** **** eenheid (****).

Bij clustering van de bevoegdheden van het **** kunnen we de volgende 5 grote domeinen onderscheiden: ? bevoegdheid/opdracht `**** **** ****' (****) ten aanzien van de ****, de **** en de ****; ? bevoegdheid/opdracht `**** en toezicht op de politionele **** en de gemeenschappelijke gegevensbanken terrorisme' ****.****.****. de ****; ? bevoegdheid/opdracht `Bijzondere **** ****,' meer bepaald alle vormen van politioneel ****; ? bevoegdheid/opdracht ten aanzien van de **** **** van de **** en **** ? **** van politionele statistieken in het kader van de **** van **** **** meer informatie omtrent het ****: zie ****.****.**** **** de **** moet zijn voldaan uiterlijk op 15 juli 2023.

****. ALGEMENE VEREISTEN **** kandidaat moet aan de volgende algemene vereisten voldoen: - onderdaan zijn van een land van de **** Unie; - van onberispelijk gedrag zijn; - zijn burgerlijke en politieke rechten genieten; - aan de algemene en functie-specifieke competenties voldoen; - aan de bijzondere vereisten voldoen inzake diploma en/of getuigschrift.

****. BIJZONDERE VEREISTEN **** voorbehouden aan tweetalige ambtenaren behorende tot de **** of **** ****. ?**** adviseur **** van de functie; -> verstrekken van rechtskundig advies en oplossingen ****.****.****. alle materies en dossiers van het ****; -> juridische analyse van ontwikkelingen die een impact hebben op het **** in het algemeen en het **** in het bijzonder; -> behandelen van ****, toezicht- en **** evenals dossiers met betrekking tot aanvragen onrechtstreekse toegang; -> deelname aan de **** (visitaties), zittingen en vergaderingen van het **** in functie van concrete dossiers; -> deelname aan multidisciplinaire projecten binnen het werkveld van het **** (+ rapportering); -> bijdragen aan de informatie- en **** van het **** evenals de redactie van de verslagen en **** van het ****; -> waken over kennisoverdracht en bijdragen tot de uitbouw van het kennis- en documentatiecentrum; -> meewerken aan het opstellen van het jaarverslag van het **** of andere **** documenten; -> optreden als vertegenwoordiger van het **** op nationale en **** bijeenkomsten en werkgroepen (+ rapportering); -> in back-**** bijstand verlenen aan de directie-assistent van het ****.

Specifieke competenties: -> je beschikt over een relevante kennis van de **** en nationale regelgeving ****.****.****. het **** in het algemeen en de verwerking van **** in het bijzonder; -> je beschikt over een basiskennis van ****; -> je beschikt over een sterk synthetisch en analytisch vermogen; -> je bent **** en gedreven; -> je neemt graag initiatief; -> je bent innovatief ingesteld en hebt interesse voor politie-, ****- en technologische ontwikkelingen; -> je werkt graag in een team, maar bent ook in staat om zelfstandig te werken; -> je bent bereid om samen met **** collega's in het buitenland aan opdrachten te werken; -> je functioneert goed onder druk en duidelijke deadlines; -> je bent georganiseerd en houdt van orde en nauwkeurig werken; -> je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel gesproken als geschreven; -> je hebt ervaring in **** en verslaggeving; -> je beschikt over goede kennis van standaard ****: ****, ****Note, ****, **** en ****Point.

**** vereisten -> **** in de rechten -> Een goede actieve en passieve kennis van de tweede landstaal is een absolute voorwaarde (de kandidaat moet in staat zijn zich schriftelijk en mondeling uit te drukken in de tweede landstaal) -> Een goede actieve kennis van het **** of, in ondergeschikte mate, van het **** is een troef, alsmede noties van ****. **** Een boeiende en gevarieerde functie waarin **** een belangrijke bijdrage levert aan een correcte politionele gegevensverwerking en democratisch functioneren van belangrijke **** en dit in een flexibel team.

**** **** wordt aangeworven in de graad van jurist (niveau ****3) met de **** **** NA31 (**** van het federaal openbaar ambt: minimum 32.380 **** - maximum 38.360 **** aan 100%) te indexeren (huidige **** 1,9999 - januari 2023). Voor het bepalen van uw loon wordt er rekening gehouden met uw nuttige beroepservaring.

Voordelen: ? gratis ****; ? **** of gratis woon-**** met het openbaar vervoer; ? ****; ? mogelijkheid van flexibel werken en thuiswerken, rekening houdende met de noden van de dienst; ? **** en ****-****.

Statutair zijn de bepalingen van het **** **** van het ****, zoals goedgekeurd door de **** van **** (Belgisch staatsblad van 27 november 2018) van toepassing op de contractuele ambtenaren, behoudens indien daarvan uitdrukkelijk wordt afgeweken door het ****. ****. EXAMEN PROCEDURE **** **** zal een eerste selectie doorvoeren van de kandidaten op basis van de ingediende **** en het curriculum vitae. De hierna weerhouden kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een vergelijkende mondelinge proef.

**** vergelijkend examen zal plaatsvinden in de loop van de maand maart 2023.

De proef wordt georganiseerd door een door het **** bepaalde examencommissie.

Tijdens de mondelinge proef wordt gepeild wordt naar de kennis van de materie, de taalvaardigheid (schriftelijk en mondeling) en wordt nagegaan of de kandidaat over de vereiste generieke en specifieke competenties beschikt.

****. INSCHRIJVING UITERSTE DATUM : 15 maart 2023.

**** inschrijving gebeurt uitsluitend door middel van een elektronische zending aan het **** op de politionele informatie, ter attentie van de heer **** ****, lid-raadsheer in het ****, op het ****-mail adres ****.****, met in **** frank.****.****. **** **** is maar ontvankelijk wanneer ze is vergezeld van: ? een afschrift van de vereiste **** of diploma's; ? een curriculum vitae; ? een uittreksel uit het strafregister afgeleverd na de datum van publicatie van huidige oproeping ? een afzonderlijke nota waarin de motivering voor de geambieerde functie blijkt, de relevante beroepservaring en/of uw titels en verdiensten wordt toegelicht (****) en de mate waarin uw profiel beantwoordt aan het voor de functie voorziene profiel **** bericht van ontvangst van de elektronische zending (****) van kandidaatstelling geldt als bewijs van de kandidaatstelling.

**** verdere inlichtingen kan men zich uitsluitend wenden tot de heer **** ****, lid-raadsheer in het **** (telefoon: 02/549.94.23, ****-mail: frank.****.****).

^