Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 09 maart 2023

Vacature . - Talent.brussels zoekt een Talent Acquisition Consultant - rang B1 (m/v/x) NL Er is 1 vacature binnen de directie Talent Acquisition bij talent.brussels (Brussel Openba(...) Je takenpakket: Als Talent Acquisition Consultant beheer je autonoom (binnen een team van colle(...)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2023010168
pub.
09/03/2023
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Vacature (Oproep tot intragewestelijke/externe mobiliteit - Talent2023-03). - Talent.brussels zoekt een Talent Acquisition Consultant - rang B1 (m/v/x) NL Er is 1 vacature binnen de directie Talent Acquisition bij talent.brussels (Brussel Openbaar Ambt) (Emile Jacqmainlaan 20 te 1000 Brussel).

Je takenpakket: Als Talent Acquisition Consultant beheer je autonoom (binnen een team van collega-consultants) wervingsopdrachten voor onze partners in hun zoektocht naar nieuw talent. Je zorgt voor het vlotte verloop van de volledige selectieprocedure, van de kandidatuur tot de eigenlijke aanwerving. Dit alles vindt plaats in een gedigitaliseerde context, waarbij (bepaalde onderdelen van) de selectieprocedure ook digitaal kunnen verlopen. ? Je start de selectieprocedure door samen met de klant een grondige analyse van het gewenste profiel te maken. ? Hierna ga je op zoek naar de juiste wervingskanalen en stel je een efficiënte selectieprocedure op. Daartoe houd je rekening met de trends op de arbeidsmarkt, de behoeften van de klant en de geldende regelgeving. Je kan hierbij steeds rekenen op het advies en de hulp van je collega's en interne experten. ? Je houdt toezicht op de volledige selectieprocedure en staat hierbij in nauw contact met de klant die je telkens inlicht over de stand van zaken. Je expertise kan je inzetten bij het afnemen van interviews, assessments en praktische proeven (waarvoor je eerst wordt opgeleid indien nodig). ? Tijdens de interviews beoordeel je op objectieve wijze de competenties van de kandidaten en overleg je met de leden van het selectiecomité. Je draagt de eindverantwoordelijkheid voor de aanwervingsprocedure en zorgt voor een goed onderbouwde eindbeoordeling van de kandidaat. Nadat zij de procedure hebben doorlopen, ontvangen de kandidaten jouw op ontwikkeling gerichte feedback gericht.

Gedurende de gehele selectieprocedure: ? hanteer je steeds een klantgerichte aanpak waarbij je efficiëntie en een oplossingsgerichte aanpak vooropstelt; adviseer en begeleid je de klant in alle fasen van de selectieprocedure; ? word je administratief ondersteund door een assistent; ? waak je over de kwaliteit van de procedure en zorg je ervoor dat ze wordt nageleefd; ? reik je geschikte oplossingen aan voor problemen die zich voordoen; ? sta je daarnaast in voor de opmaak van je eigen weekplanning en bepaal je, in functie van je eigen agenda, wanneer EN hoe je de wervingsopdrachten op een flexibele manier uitvoert; glijdende uren en telewerk helpen je hierbij en zorgen ervoor dat je je privéagenda kan afstemmen op je werkkalender. ? Op je eerst werkdag krijg je een mentor toegewezen die je zal begeleiden tijdens je eerste maanden. Verder krijg je de mogelijkheid om een uitgebreid opleidingstraject te volgen om je kennis en expertise op het gebied van werving en selectie te ontwikkelen.

Je maakt deel uit van het team Talent Acquisition en je werkt binnen dat team aan permanente verbetering, bijvoorbeeld door het vereenvoudigen van onze selectieprocedures en het opvolgen van de meest recente trends in HR en werving, door out of the box te denken en te zoeken naar innovatieve manieren om talent.brussels in de war on talent te positioneren. Je formuleert daarbij suggesties en ideeën voor je collega's en de directie.

Afhankelijk van het aantal lopende selecties, kan je ook worden ingezet voor HR-gerelateerde projecten.

Tot slot volg je regelmatig opleidingen.

Het team Talent Acquisition: Je maakt deel uit van het team dat verantwoordelijk is voor werving van talent (Talent Acquisition). Dit team is volop in ontwikkeling en bestaat uit een veertigtal enthousiaste collega's die dagelijks instaan voor de werving van medewerkers en mandatarissen voor verschillende instellingen in het Brusselse gewest. In dit team sla jij samen met je collega's een brug tussen de kandidaten en de werkgevers, die onze klanten zijn. talent.brussels: Bij talent.brussels kom je terecht in een hybride organisatie die een optimale werk-privébalans hoog in het vaandel draagt. Wij hebben immers gekozen voor een combinatie van telewerk en kantoorwerk, waarbij ons kantoor in het centrum van Brussel vooral dienst doet als professionele en informele ontmoetingsplaats tussen collega's. Alle Talenters zetten hun schouders onder onze ambitie om uit te groeien tot hét referentie- en expertisecentrum op het gebied van "people innovation" voor het Brussels Gewest.

Meer info over de functie? Nicolas CARCAN Ncarcan@talent.brussels Je profiel: I. Ervaring Je beschikt over ten minste 1 jaar relevante werkervaring op het gebied van selectie en werving, waarbij je ten minste 2 van de 4 hieronder genoemde taken hebt verricht: ? het selectieproces van a tot z beheren; ? selectiegesprekken voeren en/of assessments afnemen; ? contactpersoon zijn voor interne en externe klanten in wervingsaangelegenheden; ? selectieverslagen opstellen.

II. Competenties: ? Je creëert een teamgeest en versterkt hem door je opvattingen en je ideeën te delen en bij te dragen aan het oplossen van conflicten tussen collega's. ? Je begeleidt interne en externe klanten op transparante, integere en objectieve wijze, biedt hen een dienstverlening op maat en onderhoudt constructieve contacten. ? Je spant je in, toont de wil en de ambitie om resultaten te bereiken en draagt de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de ondernomen acties. ? Je verstrekt advies aan jouw gesprekspartners en bouwt op basis van je expertise met hen een vertrouwensrelatie op. ? Je stelt je soepel op tegenover veranderingen en past je aan veranderlijke omstandigheden en uiteenlopende situaties aan. ? Je analyseert gegevens op gerichte wijze en beoordeelt informatie kritisch.

Een goede motivatie is eveneens belangrijk.

Opgelet! Je motivatie en de vetgedrukte competenties worden bijzonder belangrijk geacht voor de functie, en wegen daarom zwaarder door in de eindscore (x2).

Ons aanbod: Je wordt aangeworven als assistent (B101) met de bijhorende weddeschaal.

Voordelen: ? Alle wegen leiden naar talent.brussels: vlot bereikbaar met het openbaar vervoer (op een steenworp van Brussel-Noord en Brussel-Centraal + metrostation De Brouckère op 200 m van onze kantoren). ? 35 vakantiedagen per jaar (36 dagen na 5 jaar ervaring in de openbare sector en 37 dagen na 10 jaar). ? Dienstvrijstelling tussen Kerstmis en Nieuwjaar. ? Maaltijdcheques van € 8/gewerkte dag. ? Mogelijkheid om een taalpremie te krijgen (€ 600, € 2.400 of € 3.200 bruto per jaar, niet geïndexeerd, afhankelijk van je niveau van het Frans). ? Hospitalisatieverzekering. ? Eindejaarspremie. ? Brede waaier aan opleidings- en carrièremogelijkheden in het Brussels Gewest. ? Openbaar vervoer wordt 100 % terugbetaald. ? MIVB-abonnement. ? Mogelijkheid tot een Villo!-abonnement of een fietspremie (25 cent/km). ? Gloednieuw! Workcafé in onze kantoren: een comfortabele vergaderruimte om in een gezellige informele omgeving samen te werken of na te denken, of om in een rustige zithoek bij te praten. ? Mogelijkheid om maximaal 3 dagen per week te telewerken. ? Maandelijkse premie voor telewerk van € 20 netto (+30€ voor 4 dagen telewerk/maand) ? Bij aanvang krijg je een telewerkpakket bestaande uit: een laptop, een smartphone + abonnement, een extern beeldscherm, een toetsenbord, een computermuis, een hoofdtelefoon, een rugzak voor een laptop enz. ? Een werkweek van 38 uur met flexibele werktijden (met verplichte aanwezigheid uitsluitend tussen 9.00-11.00 uur en 14.00-16.00 uur).

Redelijke aanpassing van de selectieprocedure voor personen met een handicap.

De Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Openbaar Ambt voert een actief beleid op het vlak van gelijke kansen en diversiteit. In dit verband waarborgen wij gelijke kansen, gelijke behandeling en gelijke toegang tot onze selectieprocedures voor kandidaten met een handicap, aandoening of ziekte. Wij bieden redelijke aanpassingen aan, zodat hun vaardigheden kunnen worden getest in omstandigheden die hen niet benadelen ten opzichte van andere kandidaten.

Procedure: De functie moet worden toegekend via intragewestelijke/externe mobiliteit krachtens het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014 houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De deelnemingsvoorwaarden zijn zeer specifiek (zie hieronder). Wie niet aan deze voorwaarden voldoet, komt niet in aanmerking voor deze vacature.

Deelnemingsvoorwaarden: Intragewestelijke mobiliteit is alleen mogelijk voor statutaire medewerkers die werken voor de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel of voor een van de instellingen van openbaar nut die ressorteren onder het Brussels Hoofdstedelijk Gewest als bedoeld in artikel 3: - Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest - Leefmilieu Brussel - Brusselse Hoofdstedelijke Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH) - Net Brussel, Gewestelijk Agentschap voor Netheid - Brussels Instituut voor Onderzoek en Innovatie (Innoviris) - Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij - Brusselse Gewestelijke Dienst voor Arbeidsbemiddeling (Actiris) - Gewestelijke Vennootschap van de Haven van Brussel - Economische en Sociale Raad van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest - Parkeeragentschap van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest - Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Fiscaliteit - Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Openbaar Ambt - Brussel Stedenbouw & Erfgoed - Brussels Planningsbureau - Brussel Preventie en Veiligheid Externe mobiliteit is alleen mogelijk voor statutaire medewerkers die werken voor ministeries en instellingen van openbaar nut van: - de federale overheid, - de gemeenschappen, - de andere gewesten, - de Franse Gemeenschapscommissie, - de Vlaamse Gemeenschapscommissie, - de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, - instellingen van openbaar nut die ressorteren onder het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en niet zijn opgenomen in de bovenvermelde lijst voor intragewestelijke mobiliteit.

Om aan deze selectieprocedure in het kader van de intragewestelijke mobiliteit te kunnen deelnemen, moet je bovendien aan de volgende voorwaarden voldoen: ? Je bent een statutair medewerker in een graad die overeenkomt met rang B1 ? Je bekleedt een functie in dienstactiviteit ? Je beschikt over ten minste 2 jaar graadanciënniteit ? Bij je laatste evaluatie kreeg je ten minste een beoordeling gelijkwaardig aan "gunstig".

Je kandidatuur: Kandidaten die interesse hebben, worden verzocht hun kandidaatstelling per e-mail te richten aan rh-hr@talent.brussels, en per aangetekende brief ter attentie van mevrouw Isabelle MEULEMANS, directrice-generaal van talent.brussels, Emile Jacqmainlaan 20 te 1000 Brussel. Gelieve de referentie Talent2023-03 te vermelden.

Je kandidatuur moet binnen 20 kalenderdagen (inclusief zaterdagen, zondagen en feestdagen) worden ingediend. Deze termijn gaat in de dag volgend op de publicatie van deze vacature in het Belgisch Staatsblad.

Je kandidaatstelling dient vergezeld te gaan van een gedetailleerd curriculum vitae en een motivatiebrief, en van een kopie van het meest recente benoemingsbesluit.

Voorts dienen de volgende elementen te worden vermeld: - naam - voorna(a)m(en) - datum van benoeming - administratieve functie - de precieze contactgegevens van je huidige administratie/bestuur De kandidaten (m/v/x) moeten de documenten voorleggen die hun benoeming in de graad B1 bewijzen, alsook hun graad- en niveau-anciënniteit, hun gunstige evaluatie en het feit dat er tegen hen geen tuchtstraf is uitgesproken.

De kandidaten die aan de bovenstaande voorwaarden voldoen, worden uitgenodigd om deel te nemen aan een vergelijkende proef (rollenspel op basis van een praktijkgeval, gevolgd door een selectiegesprek).

Aan personen met een handicap die een redelijke aanpassing wensen om hun kandidatuur in te dienen, wordt gevraagd contact op te nemen met de hierna vermelde contactpersonen.

Voor alle bijkomende inlichtingen kan je terecht bij Brussel Openbaar Ambt via het e-mailadres rh-hr@talent.brussels.

^