gepubliceerd op 15 september 2022
Oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking van Directeur Begroting, financiën, beheerscontrole en IT (A4) ; Directeur Externe relaties en Communicatie (A4) ; Directeur Human Resources (A4) van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid(...) De mandaathouders van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid zijn onderworpen aan de bepalingen va(...)
BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking van Directeur Begroting, financiën, beheerscontrole en IT (A4) ; Directeur Externe relaties en Communicatie (A4) ; Directeur Human Resources (A4) van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid in de in beide taalrollen De mandaathouders van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid zijn onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Met toepassing van boek IV van voornoemd besluit verklaart de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de hierna beschreven betrekking vacant en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekkingen. De in te vullen betrekking is de volgende: Directeur Begroting, financiën, beheerscontrole en IT (A4) van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.
De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.
Net Brussel is een instelling van openbaar nut van type A onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 29 oktober 2011 tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van Net Brussel.
Net Brussel valt onder het hiërarchisch gezag van de minister belast met Openbare Netheid.
Als gewestelijke organisatie voor Netheid wil dit agentschap ervoor zorgen dat de stad properder wordt door acties te ondernemen op het vlak van ophalen en verwerken van afval, schoonmaak en pedagogie.
Net Brussel speelt een fundamentele rol in de ecologische transitie, in nauwe samenwerking met Leefmilieu Brussel.
Het hoofd van de directie `Begroting, Financiën, Beheerscontrole en IT, onder toezicht van de leidende ambtenaren van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid: ? Verbetert en versterkt het financieel beheer door de invoering van instrumenten voor het beheer van de begrotingsplanning en -rapportage, alsmede de strategische sturing van de uitvoering van het operationele programma en de begroting van het GAN; ? Ziet toe op de naleving van de procedures en timing bepaald door de regering en de regelgeving voor het opstellen van de begroting en het afsluiten van de rekeningen; ? Definieert en controleert de naleving van de procedures voor overheidsopdrachten en de toekenning van subsidies en helpt de directies bij de toepassing van deze procedures; ? Organiseert de uitvoering van de interne controle om de risico's te beheersen en de doeltreffendheid van de processen en het overheidsbeleid te garanderen, teneinde de resultaten te verkrijgen die overeenstemmen met de doelstellingen van het GAN; ? Coördineert en organiseert het prestatiebeheer en integreert beheersinstrumenten voor het GAN; ? Implementeert digitale oplossingen die nodig zijn voor de verbetering en het beheer van de taken van het GAN; ? Waarborgt de continuïteit van de operaties en de kwaliteit van de IT-diensten in overeenstemming met de algemene strategie van het GAN; ? Zorgt voor ondersteuning bij de uitvoering en actualisering van IT-programma's voor het personeelsbeheer, het financieel beheer en de boekhouding; ? Organiseert de digitalisering van de interne managementprocessen van het Agentschap en ziet toe op het correcte gebruik door alle betrokken diensten; ? Coördineert de uitvoering van het gegevensbeheer.
De betrekking is geopend in in beide taalrollen.
Directeur Externe relaties en Communicatie (A4) van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.
De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.
Net Brussel is een instelling van openbaar nut van type A onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 29 oktober 2011 tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van Net Brussel.
Net Brussel valt onder het hiërarchisch gezag van de minister belast met Openbare Netheid.
Als gewestelijke organisatie voor Netheid wil dit agentschap ervoor zorgen dat de stad properder wordt door acties te ondernemen op het vlak van ophalen en verwerken van afval, schoonmaak en pedagogie.
Net Brussel speelt een fundamentele rol in de ecologische transitie, in nauwe samenwerking met Leefmilieu Brussel.
Het hoofd van de directie `Externe relaties en Communicatie', onder toezicht van de leidende ambtenaren van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid: ? Ontwikkelt een ambitieuze communicatiestrategie om de bevolking en de ondernemingen in Brussel bewust te maken van de inzet van de circulaire economie en zo bij te dragen tot de versterking van de netheid en de verwezenlijking van de gewestelijke milieudoelstellingen; ? organiseert en ontwikkelt de betrekkingen met de andere actoren op het gebied van afvalbeheer en netheid, teneinde hun verwachtingen beter te begrijpen en daaraan te voldoen, de dienstverlening te verbeteren en op risico's te anticiperen ? versterkt de samenwerking met lokale actoren om een beter inzicht te krijgen in de dynamiek die op wijkniveau en per activiteitensector aan het werk is, teneinde diensten aan te bieden die beter op de behoeften zijn afgestemd en gebruikers en bewoners in staat te stellen de projecten van het Agentschap beter te ondersteunen; ? organiseert de structurele betrekkingen met de plaatselijke autoriteiten op het gebied van afvalinzameling, netheid en controle; ? organiseert het beheer van vragen en klachten over kwesties in verband met stedelijke netheid en afvalinzameling ? verkent en analyseert de mogelijkheid om synergieën te ontwikkelen met andere actoren van afvalinzameling en netheid, teneinde het dienstenaanbod op lokaal niveau te versterken en te verbeteren.
De betrekking is geopend in in beide taalrollen.
Directeur Human Resources (A4) van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.
De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.
Net Brussel is een instelling van openbaar nut van type A onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 29 oktober 2011 tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van Net Brussel.
Net Brussel valt onder het hiërarchisch gezag van de minister belast met Openbare Netheid.
Als gewestelijke organisatie voor Netheid wil dit agentschap ervoor zorgen dat de stad properder wordt door acties te ondernemen op het vlak van ophalen en verwerken van afval, schoonmaak en pedagogie.
Net Brussel speelt een fundamentele rol in de ecologische transitie, in nauwe samenwerking met Leefmilieu Brussel.
Het hoofd van de directie `Human Resources', onder toezicht van de leidende ambtenaren van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid: ? Ontwikkelt instrumenten en actiemiddelen om het Gewestelijk Agentschap voor Netheid in staat te stellen een dynamische, aantrekkelijke en innovatieve werkgever te zijn. Ontwikkelt een echte personeelsstrategie voor een nieuwe managementcultuur gebaseerd op welzijn en prestaties door autonomie en verantwoordelijkheid; ? Zorgt voor een kwalitatief beheer van de personeelsdossiers, met inachtneming van de geldende voorschriften; ? Zorgt voor flexibiliteit in het beheer van de human resources naar gelang van de verschillende potentiële crisissituaties die zich kunnen voordoen; ? Stuurt het vakbondsoverleg; ? Leidt als hoofd Personeelszaken het veranderingsmanagement in het kader van de digitale transformatieprogramma's van het Agentschap en de vermindering van het ziekteverzuim en het aantal arbeidsongevallen; ? Zorgt er met een proactief HR-beleid voor dat de waarden van de organisatie tot uiting komen in haar optreden, en bevordert aldus het welzijn van het personeel, hun motivatie en de kwaliteit van de openbare dienstverlening; ? Ontwikkelt een personeelsplan in overeenstemming met de gewestelijke normen; ? Voert een beoordelingssysteem in voor het administratief en leidinggevend personeel volgens procedures die de samenhang binnen de hiërarchische lijnen versterken en de resultaten objectief maken; ? Zorgt voor systematische opleiding voor elke personeelscategorie en ziet erop toe dat de opleidingscatalogus wordt versterkt, met name wat leidinggevende vaardigheden betreft; ? Organiseert het beheer van de human resources die aan de commerciële diensten van het Agentschap zijn toegewezen.
De betrekking is geopend in in beide taalrollen.
De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 29 van voornoemd besluit, namelijk: ? gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de beoogde betrekking; ? de burgerlijke en politieke rechten genieten; ? houder zijn van een diploma van niveau A of houder zijn van een getuigschrift afgeleverd door de Gemeenschappen of de instellingen erkend door deze laatste en die toegang verlenen tot de functie waarvoor de selectie georganiseerd wordt.
Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 435 van voornoemd besluit, zich minstens op één van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: ? minstens negen jaar anciënniteit in een functie van niveau A of in een functie die slechts toegankelijk is voor de houders van een diploma die toegang geeft tot het niveau A in een organieke openbare dienst; ? minstens zes jaar leidinggevende ervaring hebben. Onder leidinggevende ervaring wordt verstaan ervaring inzake het beheer in een overheidsdienst of in een organisatie uit de privésector.
Iedere kandidatuur moet de volgende elementen bevatten : ? Een uiteenzetting van de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate voorlegt om te solliciteren voor de betrekking, met gebruik van het gestandaardiseerd cv zoals bepaald in artikel 438 § 3 van voornoemd besluit en waarvan het model werd vastgelegd door de Minister De kandidaten van wie de kandidatuur door de selectiecommissie ontvankelijk verklaard werd, worden uitgenodigd voor een assessment en een interview met de commissie, zoals bepaald door artikel 445 van voornoemd besluit.
Het assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking. Een kandidaat die zich ook heeft ingeschreven voor éen van de andere vacante betrekkingen in dit besluit legt het assessment slechts éénmaal af. De resultaten van dit assessment tellen voor de verschillende betrekkingen waarvoor men zijn kandidatuur heeft ingediend.
Na afloop van het interview met de commissie brengt de selectiecommissie voor elke kandidaat/kandidate een gemotiveerd advies uit rekening houdend met: ? de overeenstemming van het profiel van de kandidaat/kandidate met de functiebeschrijving, getoetst na voornoemd gesprek; ? de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate laat gelden; ? het resultaat van het assessment.
Na afloop van de selectie en na analyse van hun kandidatuur, worden de kandidaten bij gemotiveerde beslissing ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.
Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit duidt de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de mandaathouder aan onder de kandidaten van groep A. Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 30 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat van de mandaten, Emile Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel".
Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De envelop met uw kandidatuur moet in een tweede envelop zitten (elke envelop moet enkel het opschrift "kandidatuur NAAM VAN 1 VAN DE FUNCTIES DIE VACANT ZIJN - Brussel Netheid" - "vertrouwelijk: niet openen" vermelden). De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: mandats@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.
De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het gestandaardiseerde curriculum vitae en inlichtingen betreffende de procedure kunnen worden verkregen bij het secretariaat van de mandaten van talent.brussels - via onze website https://www.talent.brussels/nl/mandatarissen .