Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 09 februari 2022

Nationale evaluatiecommissie zwangerschapsafbreking Mededeling. - Oproep tot kandidaten voor een detachering De Nationale Evaluatiecommissie Zwangerschapsafbreking zal voor zijn secretariaat eerlang overgaan tot de aanwijzing van een Bestuurssec De Nationale Evaluatiecommissie Zwangerschapsafbreking werd opgericht om de uitvoering van de bepal(...)

bron
federale overheidsdienst volksgezondheid, veiligheid van de voedselketen en leefmilieu
numac
2022020146
pub.
09/02/2022
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU


Nationale evaluatiecommissie zwangerschapsafbreking Mededeling. - Oproep tot kandidaten voor een detachering De Nationale Evaluatiecommissie Zwangerschapsafbreking zal voor zijn secretariaat eerlang overgaan tot de aanwijzing van een Bestuurssecretaris (juridisch medewerker) (A1).

De Nationale Evaluatiecommissie Zwangerschapsafbreking werd opgericht om de uitvoering van de bepalingen inzake zwangerschapsafbreking te evalueren. Meer informatie kan u terugvinden via: https://www.health.belgium.be/nl/gezondheid/zorg-voor-jezelf/ levensbegin-en-einde/vrijwillige-zwangerschapsonderbreking Kunnen zich kandidaat stellen voor deze detachering, de Nederlandstalige statutaire ambtenaren van klasse A1 met een diploma van licentiaat of master in de Rechten (universitair of hoger onderwijs van het lange type) van: - een federale overheidsdienst; - een organisme van openbaar nut dat onder het gezag, het toezicht of de controle staat van de Staat, de Gemeenschappen of de Gewesten. (Zie in dit verband het Koninklijk Besluit van 16 januari 1992 tot vaststelling van het effectief van het secretariaat van de Nationale Evaluatiecommissie inzake de toepassing van de wetgeving betreffende de zwangerschapsafbreking, het Koninklijk Besluit van 27 januari 1992 tot vaststelling van de voorwaarden voor de detachering van het personeel van de openbare diensten bij het secretariaat van de Nationale Evaluatiecommissie inzake de toepassing van de bepalingen betreffende de zwangerschapsafbreking en het Koninklijk Besluit dat het hierboven vermeldde Koninklijk Besluit van 27 januari 1992 wijzigt.) Als bestuurssecretaris (juridisch medewerker) (A1) bij de Commissie geef je advies en aanbevelingen aan de Nationale Evaluatiecommissie Zwangerschapsafbreking, ministeriële diensten, het Parlement en eventuele externe klanten (bedrijven, burgers,...) en dit op basis van de interpretatie van de bestaande regelgeving in het kader van de topics die de Commissie behandelt.

De taken, verbonden aan deze functie, zijn: ? Het verlenen van administratieve ondersteuning bij de behandeling van dossiers en de begeleiding van commissievergaderingen (waaronder het opstellen van PV's, uitnodigingen en de agenda); ? Het instaan voor de werking en het administratief beheer van het Nederlandstalig secretariaat van de Nationale Evaluatiecommissie, in nauwe samenwerking met het Franstalig secretariaat en beide Voorzitters van de Commissie; ? Het beheren en verwerken van de registraties van zwangerschapsafbrekingen in België; ? Het behandelen, analyseren en rapporteren van de jaarlijkse verslagen van de Nederlandstalige instellingen waar zwangerschapsafbrekingen werden uitgevoerd; ? Het publiceren van het tweejaarlijks verslag van de Nationale Evaluatiecommissie en hiervoor de nodige cijfergegevens opvragen en verwerken in een overzichtelijke Excelfile; ? Het organiseren van de commissievergaderingen en het notuleren en verlenen van ondersteuning tijdens deze vergaderingen; ? Het maken van verslagen van de commissievergaderingen.

Van de bestuurssecretaris (juridisch medewerker) wordt verwacht dat hij/zij beschikt over de volgende competenties: informatie integreren, adviseren, betrouwbaarheid tonen en objectieven behalen. Tevens is een sterke motivatie ook van belang voor deze functie.

Aangezien je terecht komt in een tweetalige omgeving is kennis van het Frans een pluspunt.

Tevens is het ook mooi meegenomen als je ervaring hebt met het verwerken van cijfergegevens in Excel, meer specifiek het verwerken van statistische gegevens en het opmaken van gegevenstabellen en grafieken.

Voor alle bijkomende inlichtingen over de functie kunt u zich wenden tot dhr. Kris Coppens, tel.: 02/524.92.60, e-mail: kris.coppens@health.fgov.be Kandidaturen met motivatiebrief, curriculum vitae, bewijs van benoeming en diploma dienen ten laatste dertig dagen na de publicatie van dit bericht te worden gestuurd naar jade.bracke@health.fgov.be

^