gepubliceerd op 25 november 2021
Vacature talent.brussels zoekt een ... Coördinator/trice Talent Acquisition A2 (m/v/x) FR Wil je samen met on(...) Dan ben je de geschikte kandidaat (m/v/x) voor ons! Er is 1 vacature binnen de directie Talent A(...)
BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
Vacature (Oproep tot intragewestelijke/externe mobiliteit of in combinatie met een bevordering door verhoging in graad - talent2021-04) talent.brussels zoekt een ...
Coördinator/trice Talent Acquisition A2 (m/v/x) FR Wil je samen met ons op zoek gaan naar nieuw talent voor onze klanten in het Brussels Gewest? Zijn menselijke waarden en innovatie een belangrijke doelstelling in je loopbaan? Wil je meewerken aan de ontwikkeling van talent.brussels als hét HR-expertisecentrum bij uitstek in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest? Dan ben je de geschikte kandidaat (m/v/x) voor ons! Er is 1 vacature binnen de directie Talent Acquisition bij talent.brussels (Brussel Openbaar Ambt) (Emile Jacqmainlaan 20 te 1000 Brussel).
Het team Talent Acquisition is volop in ontwikkeling en bestaat uit een twintigtal enthousiaste collega's die dagelijks instaan voor de aanwerving van medewerkers en topmanagers voor verschillende instellingen in het Brussels Gewest. In dit team sla jij samen met je collega's een brug tussen de kandidaten en de werkgevers, die onze klanten zijn.
Bij talent.brussels werk je in een hybride organisatie die veel belang hecht aan een optimaal evenwicht tussen werk en privéleven. Wij kiezen voor een combinatie van telewerk en kantoorwerk, waarbij ons kantoor in het centrum van Brussel vooral dienst doet als ontmoetingsplaats voor professionele en informele bijeenkomsten tussen collega's.
Alle medewerkers van talent.brussels dragen bij aan onze ambitie om uit te groeien tot het referentie- en expertisecentrum op het gebied van "People & Innovation" voor het Brussels Gewest.
Door het menselijke aspect centraal te plaatsen bij al onze processen en door te focussen op innovatie, is talent.brussels snel uitgegroeid tot een dynamische en bekwame gewestelijke overheidsdienst.
De belangrijkste opdrachten van talent.brussels zijn: ? Nieuw talent vinden voor haar klanten door middel van statutaire selectieprocedures. ? Topmanagers in het gewest aanwerven en evalueren. ? Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest als toonaangevende werkgever positioneren via het werkgeversmerk. ? Innovatieve, transversale projecten ontwikkelen en uitvoeren voor de loopbaan van medewerkers. ? Een strategische visie ontwikkelen op het gebied van HR (diversiteit, NWOW, coaching van managers, enz.). ? Het openbaar ambt dynamischer maken via innovatieve HR-projecten om onze klanten voor te bereiden en hen te helpen om zich op een menselijke en innovatieve manier verder te ontwikkelen. ? Juridische ondersteuning bieden bij het opstellen en interpreteren van het statuut van de personeelsleden. ? ....
Wil je meer te weten komen over onze opdrachten en teams? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website! Beschrijving van de opdrachten Als coördinator A2 bij de directie Talent Acquisition sta je in voor het volgende: - Je zorgt voor de coördinatie van het team Talent Acquisition dat instaat voor de organisatie van de selectieprocedures voor statutairen en mandatarissen van de overheidsdiensten en de gewestelijke instellingen van openbaar nut waarvoor talent.brussels bevoegd is (gemeenschappelijk statuut of samenwerkingsovereenkomst). - Je organiseert de selectieprocedures op een efficiënte en objectieve manier in samenwerking met de klanten (de prioriteiten bepalen, de selecties verdelen tussen de consulenten en de assistenten, enz.). - Je houdt toezicht op het team, controleert de voortgang van de werkzaamheden, stelt doelstellingen vast en valideert/herziet de verschillende deliverables samen met de algemene directie; bovendien weet je als geen ander KPI's en cijfers te verzamelen, zowel voor de directie als voor de teamleden, zodat de nodige aanpassingen kunnen worden gedaan en beslissingen kunnen worden genomen op basis van objectieve gegevens. - Je ziet toe op het welzijn van je medewerkers; je zorgt voor ontwikkeling van je team en stelt doelstellingen voor hen vast, in overeenstemming met de strategische doelstellingen van Talent Acquisition. - Je begeleidt je team en zorgt voor voldoende opleiding en communicatie over de verschillende acties. - Je werkt actief mee aan het beheer van de middelen die verband houden met het beheer van de mandaten en stelt de aanwijzingsbesluiten op in het kader van de selectie van de mandatarissen. - Je neemt de functie van voorzitter of bijzitter waar tijdens de selectieprocedures. - Je bent het (interne en externe) aanspreekpunt van het team (je neemt deel aan vergaderingen, je verzamelt en verspreidt de informatie, je verzorgt de externe contacten, enz.). - Je voert projecten uit die verband houden met statutaire selectie (indien nodig nieuwe tests creëren, nieuwe toepassingen ontwikkelen, enz.). - Je bestudeert ook de laatste trends, woont seminars en opleidingen bij om op de hoogte te blijven van wat er in de HR-wereld gebeurt, en stelt nieuwe en innovatieve aanwervingsprocedures voor. - Je stelt adviezen op en formuleert als expert aanbevelingen met betrekking tot statutaire selectie voor het kabinet Ambtenarenzaken, de leidinggevenden van talent.brussels en de klanten (HR-diensten).
Meer info over de functie? Elise BEYST, Directrice Talent Acquisition ebeyst@talent.brussels Jouw profiel Gedragscompetenties: - Je denkt vernieuwend en brengt nieuwe en creatieve ideeën aan. - Je neemt beslissingen op basis van (on)volledige informatie en lanceert gerichte acties om de beslissingen uit te voeren. - Je bepaalt proactief doelstellingen, tekent nauwgezet actieplannen uit en schakelt daarbij de juiste middelen in, binnen de beschikbare tijd. - Je legt verbanden tussen verschillende gegevens, bedenkt alternatieven en trekt gepaste conclusies. - Je verstrekt advies aan jouw gesprekspartners en bouwt op basis van je expertise met hen een vertrouwensrelatie op. - Je begeleidt medewerkers bij hun ontwikkeling en geeft hen gerichte feedback over hun functioneren (prestaties en ontwikkeling). - Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, biedt hen een gepersonaliseerde dienstverlening aan en onderhoudt constructieve contacten met hen. - Je handelt integer, volgens de verwachtingen van de organisatie, respecteert de vertrouwelijkheid, komt verbintenissen na en vermijdt elke vorm van partijdigheid. - Je spant je in, toont de wil en de ambitie om resultaten te behalen, en draagt de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de ondernomen acties.
Opgelet! De vetgedrukte vaardigheden worden net als je motivatie bijzonder belangrijk geacht voor de functie, en hebben daarom een hogere waarde in de eindscore (x2).
Vereiste ervaring op de uiterste inschrijvingsdatum: Ten minste één jaar relevante werkervaring op het gebied van human resources, waarvan je ten minste twee van de vier hieronder genoemde taken hebt uitgevoerd: - Selectiegesprekken voeren - Een functieprofiel analyseren en/of opstellen (bv. functiebeschrijving, competentieprofiel, vereiste diploma's, nuttige ervaring, enz.) - Klanten adviseren over de selectie- en/of aanwervingsprocedures - Selectieproeven ontwikkelen en/of kiezen EN Je beschikt over ten minste 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van teambeheer, waarbij je ten minste 2 van de 5 hieronder genoemde taken hebt uitgevoerd: - De taken van het team opvolgen - Teamvergaderingen organiseren - Een team van ten minste vijf personen coördineren - De medewerkers operationeel ondersteunen - Individuele functionerings- en/of evaluatie- en/of ontwikkelingsgesprekken voeren Deze twee ervaringen hoeven niet noodzakelijk afzonderlijk te zijn verworven.
Ons aanbod Je wordt aangeworven als eerste attaché (niveau A2) met de bijhorende weddeschaal (A200).
Bezoldiging: Minimaal beginloon: 53.597,19 EUR (jaarlijks brutowedde, met reeds drie jaar anciënniteit inbegrepen, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).
Voordelen: ? Alle wegen leiden naar Talent: gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (op een steenworp van Brussel-Noord en Brussel-Centraal + metrostation Brouckère op 200 m van onze kantoren). ? 35 verlofdagen per jaar (36 dagen na 5 jaar ervaring in de openbare sector en 37 dagen na 10 jaar). ? Dienstvrijstelling tussen Kerstmis en Nieuwjaar. ? Maaltijdcheques van 8/gewerkte dag. ? Mogelijkheid om een taalpremie te krijgen ( 600, 2.400 of 3.200 bruto per jaar, niet geïndexeerd, afhankelijk van je niveau van het Frans). ? Hospitalisatieverzekering. ? Eindejaarspremie. ? Brede waaier aan opleidings- en carrièremogelijkheden in het Brussels Gewest. ? Openbaar vervoer wordt 100% terugbetaald. ? MIVB-abonnement. ? Mogelijkheid tot een Villo!-abonnement of een fietspremie (24 cent/km). ? Gloednieuw! Workcafé in onze kantoren: een comfortabele vergaderruimte om in een gezellige informele omgeving samen te werken of na te denken, of om in een rustige zithoek bij te praten. ? Mogelijkheid om 3 dagen per week te telewerken. ? Maandelijkse premie voor telewerk van 20 netto. ? Bij aanvang krijg je een telewerkpakket: bestaande uit een laptop, een smartphone + abonnement, een extern beeldscherm, een toetsenbord, een computermuis, een hoofdtelefoon, een rugzak voor een laptop, enz. ? Een werkweek van 38 uur met flexibele werktijden (met verplichte aanwezigheid uitsluitend tussen 9.00-11.00 uur en 14.00-16.00 uur).
Redelijke aanpassing van de selectieprocedure voor personen met een handicap.
De Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Openbaar Ambt voert een actief beleid op het vlak van gelijke kansen en diversiteit. In dit verband waarborgen wij gelijke kansen, gelijke behandeling en gelijke toegang tot onze selectieprocedures voor kandidaten met een handicap, aandoening of ziekte. Wij bieden redelijke aanpassingen aan, zodat hun vaardigheden kunnen worden getest in omstandigheden die hen niet benadelen ten opzichte van andere kandidaten.
Procedure De functie moet worden toegekend via een oproep tot intragewestelijke/externe mobiliteit of in combinatie met een bevordering door verhoging in graad krachtens het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014 houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
De deelnemingsvoorwaarden zijn zeer specifiek (zie hieronder). Als je niet aan deze voorwaarden voldoet, kom je niet in aanmerking voor deze vacature.
Deelnemingsvoorwaarden Intragewestelijke mobiliteit is alleen mogelijk voor statutaire medewerkers die werken voor de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel of voor een van de instellingen van openbaar nut die afhankelijk zijn van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest als bedoeld in artikel 3: - Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest; - Leefmilieu Brussel; - Brusselse Hoofdstedelijke Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH); - Net Brussel, Gewestelijk Agentschap voor Netheid; - Brussels Instituut voor Onderzoek en Innovatie (Innoviris); - Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij; - Brusselse Gewestelijke Dienst voor Arbeidsbemiddeling (Actiris); - Gewestelijke Vennootschap van de haven van Brussel; - Economische en Sociale Raad van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; - Parkeeragentschap van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; - Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Fiscaliteit; - Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Openbaar Ambt; - Brussel Stedenbouw & Erfgoed; - Brussels Planningsbureau; - Brussel Preventie en Veiligheid.
Externe mobiliteit is alleen mogelijk voor statutaire medewerkers die werken voor ministeries en instellingen van openbaar nut: - de federale overheid, - de gemeenschappen, - de andere gewesten, - de Franse Gemeenschapscommissie, - de Vlaamse Gemeenschapscommissie, - de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, - organisaties van openbaar nut die onder de verantwoordelijkheid van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest vallen en niet zijn opgenomen in de bovenvermelde lijst voor intragewestelijke mobiliteit.
Om aan deze selectieprocedure in het kader van de intragewestelijke mobiliteit te kunnen deelnemen, moet je bovendien aan de volgende voorwaarden voldoen: ? Je bent statutair medewerker in een graad die overeenkomt met rang A2 of A1 ? Je bekleedt een functie in dienstactiviteit ? Je beschikt over ten minste twee jaar anciënniteit in rang A2 of 3 jaar anciënniteit in rang A1 ? Bij je laatste beoordeling kreeg je ten minste een beoordeling gelijkwaardig aan "gunstig".
Hoe solliciteren? Kandidaten die interesse hebben, wordt verzocht hun kandidaatstelling per e-mail te richten aan rh-hr@talent.brussels, ter attentie van mevrouw Isabelle MEULEMANS, directrice-generaal van talent.brussels, Emile Jacqmainlaan 20 te 1000 Brussel. Gelieve de referentie talent2021-04 te vermelden.
Je aanvraag moet binnen 14 kalenderdagen (inclusief zaterdagen, zondagen en feestdagen) worden ingediend. Deze termijn gaat in de dag volgend op de bekendmaking van deze aankondiging in het Belgisch Staatsblad.
Je kandidaatstelling dient vergezeld te gaan van een gedetailleerd curriculum vitae en een motivatiebrief, en van een kopie van het meest recente benoemingsbesluit.
Voorts dienen de volgende elementen te worden vermeld: - naam - voorna(a)m(en) - datum van benoeming - administratieve functie - de precieze contactgegevens van je huidige administratie/bestuur De kandidaten die aan de bovenstaande voorwaarden voldoen, worden uitgenodigd om deel te nemen aan een selectiegesprek.