gepubliceerd op 15 oktober 2021
Vacature talent.brussels zoekt één... HR-consultant B1 (m/v/x), NL Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest werft aan! Wil jij mee op zoek gaan naar nieuw talent voor onze klanten binnen het Brus(...) Dan ben jij de geknipte m/v/x voor ons ! Benieuwd of je een match bent met deze functie? Er (...)
BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
Vacature (Oproep tot intraregionale mobiliteit. - talent2021-02) talent.brussels zoekt één... HR-consultant B1 (m/v/x), NL Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest werft aan! Wil jij mee op zoek gaan naar nieuw talent voor onze klanten binnen het Brussels gewest ? Zet je "people" en innovatie hoog op jouw professionele agenda? Wil je mee je schouders zetten onder de verdere ontwikkeling van Talent.brussels als het HR-expertisecentrum bij uitstek van het Brussels gewest? Dan ben jij de geknipte m/v/x voor ons ! Benieuwd of je een match bent met deze functie? Er is 1 vacante functie in de directie Talent Acquisition bij talent.brussels (Brussel Openbaar Ambt) (Emile Jacqmainlaan 20 te 1000 Brussel).
Je maakt deel uit van het groeiende team Talent Acquisition. Dit bestaat momenteel uit een 20-tal enthousiaste collega's die dagelijks instaan voor de aanwerving van medewerkers en topmanagers voor verschillende instellingen van het Brussels Gewest en zal uitbreiden tot een team van 40 medewerkers in 2022. In dit team creëer je samen met je collega's een brug tussen de kandidaten en de werkgevers die onze klanten zijn.
Je komt bij talent.brussels terecht in een hybride organisatie die veel belang hecht aan een optimale work-life balance. We kiezen voor een combinatie van telewerk en werken op kantoor, waarbij ons kantoor in centrum Brussel voornamelijk dienst doet als ontmoetingsplek voor professionele en informele samenkomsten tussen collega's.
Alle medewerkers van Talent.brussels dragen samen bij aan onze ambitie om het referentie- en expertisecentrum te worden op het gebied van "people & innovation" voor het Brussels Gewest.
Met het menselijke aspect centraal binnen al onze processen en een sterke focus op innovatie heeft Talent.brussels zich op korte termijn ontwikkeld tot een dynamische en competente gewestelijke overheidsdienst. Talent.brussels heeft als voornaamste opdrachten om: * Nieuw talent te vinden voor haar klanten via statutaire selectieprocedures. * Topmanagers van het Gewest aan te werven en te evalueren. * Het Brussels Gewest als topwerkgever neer te zetten door middel van employer branding. * Innoverende transversale projecten rond de loopbaan van medewerkers te ontwikkelen en implementeren. * Een strategische visie te ontwikkelen op het gebied van HR (diversiteit, NWOW, begeleiding van managers,...). * Het openbaar ambt dynamischer te maken via innoverende HR-projecten om onze klanten voor te bereiden en te helpen om zich op een menselijke en innovatieve manier te blijven ontwikkelen. * Juridische ondersteuning te bieden bij het uitwerken en interpreteren van het statuut van de personeelsleden. * ...
Wil je meer weten over onze opdrachten en onze teams, neem dan zeker een kijkje op onze website! Omschrijving van de functie Als HR-consulent werk je autonoom (binnen een divers team) aan wervings- en rekruteringsopdrachten van onze klanten in hun zoektocht naar nieuw talent. Je geeft invulling aan de selectieprocedure, gaande van aanvraag tot de effectieve aanwerving. Dit alles gebeurt in een context van digitalisering, waarbij een selectieprocedure ook volledig online kan plaatsvinden. * Je start de selectieprocedure door samen met de klant een grondige analyse van het gewenste profiel uit te voeren. * Hierna ga je op zoek naar de juiste aanwervingskanalen en stel je een efficiënte selectieprocedure op. Je houd rekening met de trends op de arbeidsmarkt, de behoeften van de klant en de geldende reglementering. Je kan hierbij steeds rekenen op het advies en de hulp van je collega's en interne experten. * Je begeleidt de volledige s electieprocedure en staat hierbij in nauw contact met de klant die je telkens inlicht over de stand van zaken. Je expertise kan je inzetten in het afnemen van interviews, assessments en gevalstudies, (waarvoor je eerst wordt opgeleid indien nodig), * Tijdens de interviews beoordeel je op objectieve wijze de competenties van de kandidaten en overleg je met de leden van de selectiecommissie. Kandidaten krijgen na het doorlopen van de procedure van jou een ontwikkelingsgerichte feedback.
Doorheen de selectieprocedure : * Hanteer je steeds een klantgerichte aanpak waarbij je efficiëntie en oplossingsgericht handelen vooropstelt. Je adviseert en begeleidt de klant bij alle onderdelen van een selectieprocedure. * Word je administratief ondersteund door een assistent. * Bewaak je de kwaliteit van de procedure en zorg je ervoor dat deze wordt nageleefd. * Reik je geschikte oplossingen aan voor problemen die zich voordoen.
Je staat in voor de opmaak van je eigen weekplanning en je bepaalt, in functie van je eigen agenda, wanneer EN hoe je de aanwervingsopdrachten op een flexibele manier invult. Glijdende uren en telewerk helpen je hierbij en zorgen er ook voor dat je je privé-agenda kan afstemmen op je werkkalender.
Nog geen ervaring in recruitment binnen de publieke sector? Geen enkel probleem! Op je eerst werkdag krijg je een mentor toegewezen die je zal begeleiden gedurende je eerste maanden. Verder krijg je de mogelijkheid om een uitgebreid opleidingstraject te volgen om je kennis en expertise in het domein van rekrutering en selectie te ontwikkelen.
Je maakt deel uit van het team Talent Acquisition dat in volle ontwikkeling is. Binnen dit team zal je ook verantwoordelijk zijn voor het opvolgen van de diversiteit in onze wervingsprocedures onder andere door het concretiseren van de acties die door de diversiteitscommissie worden voorgesteld in hun actieplan en het ontwikkelen van een methodologie voor redelijke aanpassingen alsook het erover waken dat deze correct worden toegepast, permanent verbeterd en gemonitord. Je zorgt ook voor advies aan de HR-medewerkers bij onze klanten over redelijke aanpassingen, het voorkomen van discriminatie en geeft opleiding aan de HR-consultants over hoe ze diversiteit moeten integreren in selectiegesprekken, het opstellen van vacatures en testen. Je denkt out of the box en zoekt innovatieve manieren om talent.brussels in de war on talent te positioneren. Je formuleert daarbij suggesties, en denkpistes voor collega's en directie.
Je profiel Jouw functionele competenties: * Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's. * Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten.(x2) * Je beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op te nemen voor de correctheid van ondernomen acties. * Je geeft advies aan je gesprekspartner en bouwt op, basis van je expertise, een vertrouwensrelatie met hen op. * Je neemt een flexibele houding aan ten aanzien veranderende omstandigheden en diverse situaties en speelt daar op in.
Jouw technische competenties: * Je drukt je mondeling uit op een duidelijke en begrijpelijke manier en versterkt je verbale communicatie met aangepast non-verbaal gedrag.
Een goede motivatie is eveneens belangrijk.
Opgelet! De competentie in het vet worden als erg belangrijk voor de job beschouwd en wegen harder door in de eindscore (x2) .
Niet vereist, wel een troef * Aangezien je in een tweetalige werkomgeving terechtkomt, is de kennis van de Franse taal een troef. * Selor certificaat "A-Z" of "Interview". * Het hebben van een SELOR A-Z consultant certificaat. * Het hebben van een assessment certificaat.
Jouw diploma: Diploma hoger onderwijs uitgereikt door een Belgische universiteit of hogeschool na ten minste 2 of 3 jaar studie in een richting psychologie, human ressources, personeelsmanagement.
Vereiste ervaring op de uiterste inschrijvingsdatum: Een relevante professionele ervaring van minstens 1 jaar in het domein van Human Resources, verdeeld over ten minste 2 van de 4 onderstaande taken: * Het selectieproces van A-Z beheren. * Het voeren van selectiegesprekken. * De contactpersoon zijn voor interne en externe cliënten in aanwervingsaangelegenheden. * Het schrijven van selectieverslagen.
Wij bieden je Je wordt aangeworven als Assistent.e (niveau B1) met de bijbehorende weddeschaal (B101).
Loon: Minimum beginloon: 30066,06 (jaarlijks brutowedde, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen, 1 jaar anciënniteit reeds inbegrepen) Bijkomende voordelen: * Alle wegen leiden naar Talent: gemakkelijk bereikbaar via het openbaar vervoer (Op wandelafstand van Brussel-Noord en Brussel-Centraal + metrostation De Brouckère op 200m van ons kantoor). * 35 verlofdagen per jaar (Na 5 jaar ervaring binnen de publieke sector 36 dagen en na 10 jaar zelfs 37 dagen). * Dienstvrijstelling tussen Kerstmis en Nieuwjaar. * Maaltijdcheques van 8/gepresteerde dag. * Mogelijkheid om een taalpremie te verkrijgen (600, 2400 of 3200 bruto per jaar, niet geïndexeerd, afhankelijk van je behaalde taalcertificaat Frans). * Hospitalisatieverzekering. * Eindejaarspremie. * Ruim opleidingsaanbod en uitgebreide loopbaanmogelijkheden binnen het Brusselse Gewest. * 100% terugbetaling woon-werkverkeer met het openbaar vervoer * Abonnement MIVB. * Mogelijkheid tot een Villo!-abonnement of een fietsvergoeding (24 cent/km). * Splinternieuw Workcafé in onze kantoren: gezellige ontmoetingszaal om samen te werken of te brainstormen in een gezellige informele omgeving of om een babbeltje te doen in een rustige zithoek * Mogelijkheid tot maximum 3 dagen telewerk per week. * Maandelijkse telewerkpremie van 20 netto. * Bij start ontvang je een thuiswerkpakket: o.a. laptop, smartphone + abonnement, extern beeldscherm, toetsenbord, computermuis, headset, laptoprugzak,... * Een 38-urenrooster met flexibele werktijden (met enkel verplichte aanwezigheid tussen 9u-11u45 en 14u-16u).
Redelijke aanpassing van de selectieprocedure voor personen met een handicap De Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Openbaar Ambt voert een actief beleid op het vlak van gelijke kansen en diversiteit. In dat verband waken we erover om gelijke kansen, een gelijke behandeling en gelijke toegang tot onze selectieprocedures te waarborgen voor kandidaten met een handicap/stoornis/ziekte. We bieden hen redelijke aanpassingen aan waardoor hun competenties getest kunnen worden in omstandigheden die hen niet benadelen tegenover de andere kandidaten.
Procedure De betrekking is in te vullen via intraregionale mobiliteit op grond van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Hiervoor gelden zeer specifieke deelnemingsvoorwaarden (zie onder).
Indien je niet voldoet aan deze voorwaarden, kom je niet in aanmerking voor deze vacature.
Deelnemingsvoorwaarden De intraregionale mobiliteit is enkel mogelijk voor statutaire personeelsleden die werken voor de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel of één van de volgende Instellingen van Openbaar Nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest: - Centrum voor Informatica voor het Brussels Gewest; - Leefmilieu Brussel - Brusselse Hoofdstedelijke Dienst voor Brandweer en Dringende Medische Hulp; - Net-Brussel, Gewestelijk Agentschap voor Netheid; - Instituut ter bevordering van het Wetenschappelijk Onderzoek en de Innovatie van Brussel (Innoviris); - Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij; - Brusselse Gewestelijke Dienst voor Arbeidsbemiddeling (Actiris); - Gewestelijke vennootschap van de Haven van Brussel; - De Economische en Sociale Raad voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; - Brussels Hoofdstedelijk Parkeeragentschap; - Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Fiscaliteit; - Brussel Openbaar Ambt; - Brussel Stedenbouw en Erfgoed; - Brussels Planningsbureau, - Brussel Preventie en Veiligheid.
Je moet daarnaast aan volgende voorwaarden voldoen om te kunnen deelnemen aan deze selectieprocedure: o Je bent statutair ambtenaar van rang B1 o Je bevindt je in dienstactiviteit o Je beschikt over minstens 2 jaar graadanciënniteit o Je hebt bij jouw laatste evaluatie op zijn minst een vermelding gekregen die gelijkwaardig is aan de vermelding "gunstig".
Hoe kan je je kandidaat stellen? Je dient jouw kandidatuur in per e-mail op volgend adres : rh-hr@talent.brussels ter attentie van mevrouw Isabelle MEULEMANS, Directrice-generaal van Talent.brussels, Emile Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel en je vermeldt hierbij duidelijk de referentie Talent2021-02.
Uw kandidatuur moet binnen 14 kalenderdagen (zaterdagen, zon- en feestdagen inbegrepen) worden ingediend. Deze termijn begint te lopen op de dag volgend op de publicatie van deze vacature in het Belgisch Staatsblad.
Jouw kandidatuur dient te bestaan uit een gedetailleerd curriculum vitae, een uitvoerige motivatiebrief en een kopie van jouw meest recente benoemingsbesluit.
Daarnaast moeten volgende elementen worden vermeld: - naam, - voorna(a)m(en), - benoemingsdatum - administratieve toestand - de precieze gegevens van jouw huidige overheidsdienst/ administratie.
Indien je aan al deze voorwaarden voldoet, zal je worden uitgenodigd voor het sollicitatiegesprek dat zal doorgaan op donderdag 4 november 2021. Het exacte tijdstip van het gesprek wordt later in de procedure nog meegedeeld.